"Andrahands" sortering i utforskaren

Permalänk

"Andrahands" sortering i utforskaren

Jag vill ha några kataloger som först sorterar efter tex "filtyp" sedan ska alla filtyperna sorteras efter tex "datum", går det eller finns det program som fixar det till utforskaren???

Permalänk
Hedersmedlem

Går inte i Utforskaren, men med mer avancerade filhanterare som Directory Opus -> www.gpsoft.com.au

Håll inne shift när du klickar på nästa sorteringskolumn.

Permalänk
Medlem

Vet att det är en gammal tråd...
Jag vill ha katalogerna/mapparna högst upp och sedan sorterat på "Date modified".
Lösningen:
1 Klicka på Date Modified (mappar kommer att ligga längst ner)
2 Håll sedan ner Shift + klicka på Name. Det kommer att fixa sorteringen och lägga mappar överst.
(För att få sorteringen på alla mappar klickar du View > Options och sedan ’Change folder and search options’. I dialogrutan Folder Options och fliken View klickar du på ‘Apply to Folders’.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joeleri:

Vet att det är en gammal tråd...
Jag vill ha katalogerna/mapparna högst upp och sedan sorterat på "Date modified".
Lösningen:
1 Klicka på Date Modified (mappar kommer att ligga längst ner)
2 Håll sedan ner Shift + klicka på Name. Det kommer att fixa sorteringen och lägga mappar överst.
(För att få sorteringen på alla mappar klickar du View > Options och sedan ’Change folder and search options’. I dialogrutan Folder Options och fliken View klickar du på ‘Apply to Folders’.)

Detta visste jag inte.

Dagens tips!

Tack!

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM