Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Tycker det känns som en helt okej bestraffning, mindre tid i vindtunneln svider ganska hårt.

Det va inte min fråga.. Med andra ord har dem ju gått över med 1.8 miljoner dollar och då anser jag inte att 7%(10%) utav deras 70% vindtunnel är ett hårt straff.

Permalänk
Medlem

Men vilken soppa. Race director lurade Haas de hade en timma på sig att protestera https://wtf1.com/post/turns-out-it-was-the-race-director-who-....

Nu får de banne göra om göra rätt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Allright, jag är lite klyven över Redbulls överträdelse gällande budget taket. Om man bortser ifrån den skatten dem fick tillbaks så har dem ju spenderat 1,8 miljoner trotts allt?

1.8 miljoner säger inte så mycket om man inte ser till helheten där Forbes uppskattar att ca 60% av totalkostnaderna inte räknas i ett regelverk snårigare än tävlingsreglerna. RB var tvärtom en bra bit under kostnadstaket innan dispyt om tolkningarna uppstod.

T.ex. så ska hela marknads- och administrationsavdelningen exkluderas vilket alla är överrens om. Nu har F1 gjort en annan tolkning där deras matkonton (catering) ska ingå eftersom det verkar vara svårt att separera från övriga anställda. En lösning med två separata cateringbolag hade kanske löst det. Ett annat exempel är en långtidssjukskriven som var på väg att bli uppsagd. Det verkar finnas undantag för sjukskrivna men han har fallit mellan stolarna med olika tolkningar som följd.

Byråkrati på högsta nivå. Motsvarigheten i Sverige är väl dansbandsmomsen där inte ens Skatteverket vet vad som gäller. På sikt kommer en praxis växa fram men tills dess så är det nog klokt att ha en del överseeende kring F1s förvirrande undantag.

Permalänk

Att skylla på "byråkrati" när andra team har följt reglerna är löjligt. Dom har också haft långtid sjukskrivningar, catering och annat. Dom har också kunnat nå ut och be om information om vad som gäller, flera TD's har gett cred till FIA för att dom var öppna för diskussion och att dom kunde få information lätt angående budgeten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indefinite:

Att skylla på "byråkrati" när andra team har följt reglerna är löjligt.

FIAs utredning som konstaterade att samtliga agerat i god tro håller inte med dig.

Vad vet vi om övriga teams tolkningar?

Permalänk

Vi vet att dom flesta, förutom Alpine?, har lyckats hålla sig till ramerna som satts.

Dom har gjort uppoffringar för att hålla sig inom ramen, det har RB också gjort. Vi vet att RB haft möjligheten att kontakta FIA angående frågor om budgeten, vilket andra teams också har gjort. Jag tror inte RB valt att gå över budgeten med mening, tror det är ett misstag men det ligger fortfarande på dom och inte FIA för att dom har tolkat det "annorlunda". FIA måste vara hårda och konsistenta, vilket dom aldrig lyckas med, så att detta inte upprepas.

Det gör ju saken värre också när det är det bästa teamet som går över budgeten och inte Haas.

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir ett jäkla spännande kval och ett ännu mer spännande dragrace till kurva ett i morgon. Start om 15min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag tror det blir ett jäkla spännande kval och ett ännu mer spännande dragrace till kurva ett i morgon. Start om 15min.

Nu kör vi, hoppas på ett spännande kval

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Händelserikt och jämnt, men var fasen tog Alpine vägen? Tänkte att Alonso kunde smasha lite bland topp 6.

Ham vinner i morgon efter att torpeden (Russell) flyttat ut på Verstappen i kurva 1.

Permalänk
Medlem

Kimi Monaco GP 2017 som jämförelse: https://youtu.be/mO6HyNj8Owk

Det är galet hur mycket mer inlevelse V8:an inger till att det går undan. Dagens V6:a med perkulator och annat, gör att man kan stå på volymknappen till TV:n utan att någon nämnvärt störs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

https://youtu.be/IlCmSMWxaEE

Kimi Monaco GP 2017 som jämförelse: https://youtu.be/mO6HyNj8Owk

Det är galet hur mycket mer inlevelse V8:an inger till att det går undan. Dagens V6:a med perkulator och annat, gör att man kan stå på volymknappen till TV:n utan att någon nämnvärt störs.

Tacka vet jag V12. Men det är ett ickeproblem. Dagens F1 ljud är alldeles utmärkt sövande. Jag somnar lika lätt som någonsin under F1 racen så avslappnande

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tycker det är grymt att Viasat har Coulthard på gridden, han har pondusen och kontakterna att kunna prata med alla, gillar hans gridwalk

Permalänk
Medlem

Städad start på racet må jag säga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Städad start på racet må jag säga.

Ja vr i städad start. Undrar vart Ferraris fart tagit vägen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja vr i städad start. Undrar vart Ferraris fart tagit vägen

Det undrar jag med, helt borta. Men dem pratade på att turbon var nedskruvad pga den tunna luften..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ricciardo avancerade och tycktes göra bra ifrån sig. Sedan monterande han sin McLaren som ett räcke på Tsunodas AT. Det var synd.

Permalänk
Medlem

Vad har Tsunoda gjort för hemskt i ett tidigare liv? F1:s mest otursförföljde förare?

Permalänk
Medlem

Det är helt klart RB:s år. Vilken uppvisning.

Tänk om Bottas fått ett par mediums istället för hard, han startade väl på soft? Aja, tyckte han gjorde ett grymt jobb med Alfan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Vad har Tsunoda gjort för hemskt i ett tidigare liv? F1:s mest otursförföljde förare?

Nu körde han brutalt långsamt så förstår ricchiardio blev otålig. Ibland kör han för aggressivt och blir straffad. Nu vart han för passiv och blev straffad

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ricciardo avancerade och tycktes göra bra ifrån sig. Sedan monterande han sin McLaren som ett räcke på Tsunodas AT. Det var synd.

Lyckades i slutändan ändå på något vänster även med sitt straff.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det är helt klart RB:s år. Vilken uppvisning.

Tänk om Bottas fått ett par mediums istället för hard, han startade väl på soft? Aja, tyckte han gjorde ett grymt jobb med Alfan.

Eftersom han startade på medium hade han varit tvungen göra ett stopp till i sådana fall. Lite för många taktiska felbeslut i stallet tyvärr, de saknar en bra strateg.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Vi har inte riktigt varit där än i år men det känns ju som att vi nästa år kan ha tre hyfsat jämna lag som slåss om segrar. Red Bull lär ju vara farliga trots straffet, Mercedes har vässat till sig lite på sista tiden och Ferrari har ju i princip hela säsongen haft farten till att utmana om pole och vinst.

Permalänk
Medlem

Där gick vi offtopic i 324km/h 😂

Skämt å sido.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Alonso, Hamilton & Vettel Do Donuts! | 2018 Abu Dhabi Grand Prix
https://www.youtube.com/watch?v=Q4oFQkex9Dg - Om lite mer än en vecka så blir det en burnout salut åt nästa herre, ur det gamla ledet.

Permalänk
Medlem

Kvalet till sprinten São Paulos GP slängs igång alldeles på pricken kl 20.00. Det blir ett kval i regn.

EDIT: Keepo Ferrari. Kmag tar nog pole.

Permalänk
Medlem

Blir så imponerad av Ferrari…

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Vem hade kunnat gissa att en Haas skulle sluta på pole? Vilka legender 😄

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Kmag var då full av lyrisk energi under den intervjun! Förhoppningsvis kan han stanna inom topp 6 i morgon.

Permalänk
Medlem

Bästa kvalet på hela säsongen, Interlagos är bästa banan i F1!