Apple TV Plus får prisökning på 50 procent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

En vän till mig, en socialt obegåvad eremit med skyhögt IQ, sa dessa orden:

”Det är ett stort problem idag att många människor inte besitter några intressen eller hobbies, de köper grejer, slänger grejer för att sen köpa - och så håller det på. På 70- 80- och större delen av 90-talet så läste man böcker, byggde lego, spelade sällskapsspel eller var ute och lekte, tränade - man hittade på ganska mycket som inte kostade pengar - dessa saker kan man fortfarande göra idag - utan att behöva bry sig om inflation kring prylar, streamingtjänster, tjänster. Det enda som direkt påverkar är livsmedel - men även där agerar folk med största oklokhet - de köper vad de alltid köpt istället för det som har nedsatt pris - förmågan att tänka själv har försvunnit in i smartphones, sociala medier-etern och allmän depression - vare sig människor accepterar det eller inte, så är det så.”

Jag kan hålla med honom i ganska mycket. Föreningslivet håller mer eller mindre på att dö ut så sakteliga för det finns inga människor som vill vara ordförande (det får man ju knappt betalt för). Frivilligkraften (som inte heller får betalt) som Sverige besatt till 100% genom eldsjälar som var tränare, domare, ledare för att få ungdomar engagerade i sport håller på att dö ut den med. Allt på grund av att individen blivit mer självcentrerad samtidigt som den bryr sig för mycket om vad andra gör.

Visst finns det gratis nöjen. Men problemet blir ju då att friheten för de som har mindre pengar allt mer begränsas. Bättre om alla har en rimlig chans att själva välja sina intressen. Oavsett om det är att bingea serier eller delta i någon form av fysisk social aktivitet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Har du nån källa på det eller är det bara nåt du hört ryktesvägar? Jag tycker iaf programmet på datorn o appen på telefonen fungerar väldigt olika där mobilappen tillomed saknar en del funktionallitet som finns på datorn.

Kanske 100 samma funktioner, men avsikten var ändå att strömlinjeforma PC-versionen med mobilappen, samt med webbspelaren.

Citat:

Spotify's new layout combines song titles and artists.

Many of the changes to Spotify's desktop app in this new update feel designed to bring the experience in line with recent updates to the mobile app

https://www.androidpolice.com/2021/03/25/spotifys-controversi...
https://www.androidpolice.com/2020/12/14/spotify-is-forcing-p...
-

Citat:

For the past couple of years, we’ve been on a mission to modernize our Spotify clients by creating one single desktop UI for both the Desktop application and the Web Player.

We couldn’t build everything we wanted to for our users with our old setup, so we decided to do something about it.

https://engineering.atspotify.com/2021/04/building-the-future...

-
https://beebom.com/spotify-new-desktop-ui-how-to-enable-disab...
https://community.spotify.com/t5/Closed-Ideas/April-2021-User...
https://www.reddit.com/r/spotify/comments/mmvw3x/new_ui_updat...

Permalänk
Medlem

Inte tillräckligt stort utbud att låta stå och ticka. En månad per år kan dom få. Prishöjningen påverkar då inte nämnvärt.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Använde en måndad gratis när jag köpte ny mobil och såg The Foundation serien sen sa jag upp det. Dåligt utbud som inte intresserar mig.

Exakt samma för mig, kollade om det fanns något annat där jag ville se men nope, sedan när de började ta betalt för det så sa jag upp det och kollade inget efter foundation.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Går på 3 månaders provperioden just nu, 3:e veckan, har inte fastnat för något och utbudet för barn är värdelöst så ger inget mervärde för familjen heller.

Blir inte någon fortsättning efter provperioden, vet inte ens vad det kostar men jämför man med andra streamingtjänster så är:

1. Utbudet sämre och mindre än andra plattformar.
2. Har skitirriterande reklam för saker som måste köpas, man måste aktivt gå in i TV+ menyn för att komma åt det man prenumerar på, 99% av innehållet på första sidan är saker man måste pröjsa extra för.
3. Registreringen lämnade lite skitsmak i munnen då jag fick logga in 8 gånger totalt för att aktivera min "gratiskod", hade inget Apple-konto så slutade med att jag skapade ett med mobilen, verifierade hit och dit och sen var jag tvungen att installera iTunes på en PC för att slutföra allt... Allt för att se på Apple TV+ på min TV.

Har tyvärr köpt en apple 4k TV å trodde att Netflix, Disney +, HBO Max apparna var förstallerade som på bl.a Chromecast Google 4K TV, klantade mig å skapade inget itunes skräp (har ingen apple lur, ingen dator för tillfället). Kan alltså inte ladda ner gratis appar - Finns inget itunes konto. För gratis appar! apple är ett moniment av Djävulens verk. Här behövs en exorcism för att driva ut Djävulen (apple).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Har tyvärr köpt en apple 4k TV å trodde att Netflix, Disney +, HBO Max apparna var förstallerade som på bl.a Chromecast Google 4K TV, klantade mig å skapade inget itunes skräp (har ingen apple lur, ingen dator för tillfället). Kan alltså inte ladda ner gratis appar - Finns inget itunes konto. För gratis appar! apple är ett moniment av Djävulens verk. Här behövs en exorcism för att driva ut Djävulen (apple).

https://support.apple.com/sv-se/HT204316

  • Skapa ett Apple‑ID på iPhone, iPad eller iPod touch

  • Skapa ett Apple-ID på Mac

  • Skapa ett AppIe-ID på din Windows-dator

  • Skapa ett Apple-ID på en annan enhet

Vanligtvis kan du följa anvisningarna som visas på skärmen för att skapa ett Apple-ID på en Apple TV, Android-enhet, smart-TV eller strömmande enhet. Du får ange ditt fullständiga namn, ditt födelsedatum, en e-postadress och en betalningsmetod. Om du ställer in Apple TV-appen på din smart-tv omdirigeras du kanske till activate.apple.com för att skapa ett Apple-ID. Du kan också följa stegen nedan för att skapa ditt Apple-ID på webben.

Fler instruktioner
Permalänk
Medlem
Skrivet av gymrattan:

https://support.apple.com/sv-se/HT204316

  • Skapa ett Apple‑ID på iPhone, iPad eller iPod touch

  • Skapa ett Apple-ID på Mac

  • Skapa ett AppIe-ID på din Windows-dator

  • Skapa ett Apple-ID på en annan enhet

Vanligtvis kan du följa anvisningarna som visas på skärmen för att skapa ett Apple-ID på en Apple TV, Android-enhet, smart-TV eller strömmande enhet. Du får ange ditt fullständiga namn, ditt födelsedatum, en e-postadress och en betalningsmetod. Om du ställer in Apple TV-appen på din smart-tv omdirigeras du kanske till activate.apple.com för att skapa ett Apple-ID. Du kan också följa stegen nedan för att skapa ditt Apple-ID på webben.

Ursäkta, tack för hjälpen, var lite otydlig - har apple id.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Denna nyhet påminde mig om att säga upp Apple TV+. Har haft det i något år men i stort sett bara sett The Fondation, men tänkte att det är ju inte så dyrt. Men nu blev det dyrare så sa upp det just.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

En vän till mig, en socialt obegåvad eremit med skyhögt IQ, sa dessa orden:

”Det är ett stort problem idag att många människor inte besitter några intressen eller hobbies, de köper grejer, slänger grejer för att sen köpa - och så håller det på. På 70- 80- och större delen av 90-talet så läste man böcker, byggde lego, spelade sällskapsspel eller var ute och lekte, tränade - man hittade på ganska mycket som inte kostade pengar - dessa saker kan man fortfarande göra idag - utan att behöva bry sig om inflation kring prylar, streamingtjänster, tjänster. Det enda som direkt påverkar är livsmedel - men även där agerar folk med största oklokhet - de köper vad de alltid köpt istället för det som har nedsatt pris - förmågan att tänka själv har försvunnit in i smartphones, sociala medier-etern och allmän depression - vare sig människor accepterar det eller inte, så är det så.”

Jag kan hålla med honom i ganska mycket. Föreningslivet håller mer eller mindre på att dö ut så sakteliga för det finns inga människor som vill vara ordförande (det får man ju knappt betalt för). Frivilligkraften (som inte heller får betalt) som Sverige besatt till 100% genom eldsjälar som var tränare, domare, ledare för att få ungdomar engagerade i sport håller på att dö ut den med. Allt på grund av att individen blivit mer självcentrerad samtidigt som den bryr sig för mycket om vad andra gör.

Jag tror det mer har med att man inte får uppskattning för det man gör. Gör man fel så blir man mer eller mindre mobbad av dem som inte vågade ta jobbet.
Min IQ är under 100 nu men låg på 143. Det säger inte så mycket.
Finns ett skämt om min bästa dag.
Vi satt som en familj och spelade spel men nu är det över elen är tillbaks och alla kollar på TV.
Statistiskt sett brukar det bli fler barn då elen är ute men det blir en kort/longsiktig kostnad. Det är gratis men inte alltid efteråt.
"vare sig människor accepterar det eller inte, så är det så."

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig ens fundera på att skaffa Apple music då dom av nån anledning inte har en App för stationära datorer vilket är ett stork krav. Jag vill inte sitta med webbläsaren på min dator bara för att spela musik. Kan också tänka mig att tjänsten inte funkar bra med Google nest högtalare(?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhN322:

Skulle aldrig ens fundera på att skaffa Apple music då dom av nån anledning inte har en App för stationära datorer vilket är ett stork krav. Jag vill inte sitta med webbläsaren på min dator bara för att spela musik. Kan också tänka mig att tjänsten inte funkar bra med Google nest högtalare(?).

iTunes?

https://support.apple.com/en-us/HT211908

Permalänk
Medlem

Kommer en app till windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhN322:

Skulle aldrig ens fundera på att skaffa Apple music då dom av nån anledning inte har en App för stationära datorer vilket är ett stork krav. Jag vill inte sitta med webbläsaren på min dator bara för att spela musik. Kan också tänka mig att tjänsten inte funkar bra med Google nest högtalare(?).

Tycker iTunes funkar mycket bra till Windows.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Ni som har bytt till Youtube Music eller Apple Music från Spotify, vad lyssnar ni på för typ av musik?

Jag har både Spotify och YouTube Music. Jag lyssnar på en hel del elektronisk musik, typ J-Core, Acid Techno, Hardcore o.s.v., och det finns sjukt mycket sådan musik på YouTube Music som inte finns någon annanstans. Det finns inte en chans att de har licens för den musiken, utan det är sådant som användarna laddat upp, ibland artisterna själva. Vill man lyssna på något som gavs ut på ett skivbolag som gått i graven så finns det inte på Spotify, men på YouTube Music.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Betala för musik?
HA!
Den var bra.
Har Spotify och Youtube med reklamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

I YouTube Premium ingår YouTube Music för 119 kr per månad! I'm lovin' it

Måste man dras med liknande UI som för youtube-appen/sidan då?

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hockexx:

Måste man dras med liknande UI som för youtube-appen/sidan då?

Jag har inga problem med appen eller hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

Jag har inga problem med appen eller hemsidan

Jag har väl inte problem med den, jag tycker bara deras UI är rätt kasst jämfört med Spotify om vi bara ska mata musik och det ser likadant ut som för videos. Jag har aldrig provat Youtube Music så jag kanske missförstår dig.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hockexx:

Jag har väl inte problem med den, jag tycker bara deras UI är rätt kasst jämfört med Spotify om vi bara ska mata musik och det ser likadant ut som för videos. Jag har aldrig provat Youtube Music så jag kanske missförstår dig.

Jag gillar interfacet för båda:
Appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...
Hemsidan: https://music.youtube.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Har apple music samma utbud som spotify eller?

Samt Apple TV, hur bra är den? Finns det nått där och glo på?

Edit: kollade upp det lite snabbt, ser ut som ren skräp? (sämsta streamingtjänsten av dem alla eller?)
https://www.justwatch.com/se/leverant%C3%B6r/apple-tv-plus/tv...

Jag har kört Apples gratisperioder i dryga året. Och nej Apple TV+ har inte mycket att komma med. De kör mest drama och "feelgood" -grejer. Inget som man inte sett förut (story- och berättarmässigt) otal gånger, bara att det är mer koncentrerat hos Apple. Väldigt noga med att inte uppröra någon är de också.
Den enda serien som jag överraskades av var Severance. Jag brukar bli själsligt uttråkad av "långsamma" serier annars, men denna var intressant och fängslande.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Har apple music samma utbud som spotify eller?

Samt Apple TV, hur bra är den? Finns det nått där och glo på?

Edit: kollade upp det lite snabbt, ser ut som ren skräp? (sämsta streamingtjänsten av dem alla eller?)
https://www.justwatch.com/se/leverant%C3%B6r/apple-tv-plus/tv...

Serier jag gillat på Apple TV+
Tehran, Shining Girls, Slow Horses, Severance, Foundation, The Morning Show, Truth Be Told, The Mosquito Coast, Shantaram, Five Days at Memorial, Black Bird, The Last Days of Ptolemy Grey, The Line, Defending Jacob.

…och filmer
Raymond & Ray, Swan Song, Finch, Palmer, Greyhound, The Banker, Luck.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Sysop:

Serier jag gillat på Apple TV+
Tehran, Shining Girls, Slow Horses, Severance, Foundation, The Morning Show, Truth Be Told, The Mosquito Coast, Shantaram, Five Days at Memorial, Black Bird, The Last Days of Ptolemy Grey, The Line, Defending Jacob.

…och filmer
Raymond & Ray, Swan Song, Finch, Palmer, Greyhound, The Banker, Luck.

Finns lite saker och kolla på. Dock så ger jag oftast inte en serie en chans om det inte har minst 8.3+ på IMDB om jag inte hört nått om den innan eller av någon anledning vill se den.
Samma sak gäller med filmer, minst 7.0 annars är det oftast skit.

Skulle man kolla på allt som är "bra" får man ju kolla 24/7 och aldrig sova typ. Så måste solla ut det på något sätt.

Skrivet av Hakinger:

Jag har kört Apples gratisperioder i dryga året. Och nej Apple TV+ har inte mycket att komma med. De kör mest drama och "feelgood" -grejer. Inget som man inte sett förut (story- och berättarmässigt) otal gånger, bara att det är mer koncentrerat hos Apple. Väldigt noga med att inte uppröra någon är de också.
Den enda serien som jag överraskades av var Severance. Jag brukar bli själsligt uttråkad av "långsamma" serier annars, men denna var intressant och fängslande.

Ah blir kanske och testa någon gratis trial när det finns.
Eller räcker det om man har en iphone och man aldrig aktiverat det innan?
Det går förresten att titta på webbläsaren va? Man måste inte ha en Apple TV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Ah blir kanske och testa någon gratis trial när det finns.
Eller räcker det om man har en iphone och man aldrig aktiverat det innan?
Det går förresten att titta på webbläsaren va? Man måste inte ha en Apple TV?

Ja, det går att titta på Apple TV+ i webläsaren och mobilen. Sen finns appen till LGs TV-apparater också, kanske flera märken också (har inte kollat) Den första gratisperioden på ett år fick jag när jag köpte iPhone och de lanserade Apple TV+. Den andra gången kommer jag inte ihåg varför jag fick gratismånad. Den tredje på tre månader fick jag när jag köpte en Airfryer på Elgiganten.
Den går också att "chromecasta" via chrome om man vill det, har dock inte provat själv.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Alla spelnördar här borde ju kolla på (den horribelt namngivna) Mythic Quest, en komediserie om en MMO-utvecklare med en del folk från IASIP.

Ted Lasso är också skitbra, man behöver absolut inte gilla fotboll.

Väl värt att dra igenom på sin gratisvecka eller månad eller vad det nu är.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Finns lite saker och kolla på. Dock så ger jag oftast inte en serie en chans om det inte har minst 8.3+ på IMDB om jag inte hört nått om den innan eller av någon anledning vill se den.
Samma sak gäller med filmer, minst 7.0 annars är det oftast skit.

Skulle man kolla på allt som är "bra" får man ju kolla 24/7 och aldrig sova typ. Så måste solla ut det på något sätt.

Streaming skulle bli ruskigt dyrt om jag enbart såg produktioner på dem premisserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Streaming skulle bli ruskigt dyrt om jag enbart såg produktioner på dem premisserna.

Jag betalar gärna mer för att kunna se det jag helst vill se.

Men har man också bara tid att se 0 eller 1 avsnitt per dag så tar det ganska lång tid att ta sig igenom en serie. Då är det ju också extra viktigt att den är bra, men man behöver inte 5 olika tjänster igång samtidigt då heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag betalar gärna mer för att kunna se det jag helst vill se.

Men har man också bara tid att se 0 eller 1 avsnitt per dag så tar det ganska lång tid att ta sig igenom en serie. Då är det ju också extra viktigt att den är bra, men man behöver inte 5 olika tjänster igång samtidigt då heller.

Jag med, men det känns inte som vi kommer komma dit.

Permalänk
Medlem

iTunes är inte Apple Music

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Tycker iTunes funkar mycket bra till Windows.

Den är något föråldrad i jämförelse med Spotify eller liknande. iTunes är inte en ersättare bra nog ersättare för en Apple Music app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhN322:

iTunes är inte Apple Music

Nej, men "Tunes is also home to Apple Music, where you can listen to millions of songs and your entire music library - ad-free with zero commercials. Plus, download your favorite music to listen without Wi-Fi. Try it free with no commitment, and cancel anytime."