Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av edson:

ÄNTLIGEN brann bockjäveln ner, som man har väntat! God Jul

Har @Jacob alibi tro? 🙄

I can neither confirm nor deny these allegations

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Dra mig baklänges vilken handbollsmatch! Vilken vändning, gåshud!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Sommaren 2019 tog jag examen, början på 2020 kom Covid och även förstörde en del jobbchanser. Idag, snart 3 år senare så kan jag säga att nu har äntligen fått tag på en anställning inom det jag studerat. Från att ha gått som timvikarie till fastanställning, vet inte vart jag ska ta vägen. Äntligen få göra det jag brinner för, för att inte tala om lönen som nästan tredubblas!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Sommaren 2019 tog jag examen, början på 2020 kom Covid och även förstörde en del jobbchanser. Idag, snart 3 år senare så kan jag säga att nu har äntligen fått tag på en anställning inom det jag studerat. Från att ha gått som timvikarie till fastanställning, vet inte vart jag ska ta vägen. Äntligen få göra det jag brinner för, för att inte tala om lönen som nästan tredubblas!

Grattis o/

Hörni! Ha en jäkla fin helg nu. Och alla som ser sig som ensamma änklingar där hemma under måndag. Ignorera den festen.

Alla dagar i veckan och hela året runt, är ni älskade och gillade av andra, på andra sätt. Sockar och andra skönheter kan man dela ut till vem som helst, när som helst. Det behöver inte vara den 14:e februari.

Simma lugnt o/

Permalänk
Medlem

Fasen vad skönt, brände av årets tråkigaste trädgårdssyssla idag d.v.s. räfsa ihop allt björkris som rasat ner under hösten/vintern. 11 sopsäckar blev det, och imorgon bär det av till återvinningen Nu kan våren börja på riktigt!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Precis hemkommen efter en spelning med Sabaton, och fy satan vilken kväll! Grymt skoj att äntligen kunna kolla på live band igen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev lite glad igår då jag såg en bil med Morran på bakrutan och med texten "Vill haaaaa"

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Precis hemkommen efter en spelning med Sabaton, och fy satan vilken kväll! Grymt skoj att äntligen kunna kolla på live band igen.

Längtar till maiden om dryga 2 månader 😎

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

På fredagskvällen åkte min mamma akut till sjukhus. Man misstänkte en stroke (till, hade en 6 år tidigare). På vägen ned hade slutade hjärtat att slå, så hon "dog" egentligen, med genom HLR i helikoptern så började det slå igen. Röntgen direkt, operation därefter snabbt som fan. Det visade sig att det inte var en stroke, utan flera orsaker bl.a. brusten kroppspulsåder/aortan. Aortan består av tre lager och det är vanligast att endast det innersta brister, brister det yttersta så dör man. I hennes fall så brast det mellersta samt flera "hål" i det yttersta, så med andra ord, JÄVLIGT skarpt läge. Som om att detta inte vore nog så brast det precis vid hjärtat som gjorde att aortaklaffen slutade fungera. Det slutar inte här, det kom ut blod i hjärtsäcken, därav hjärtstopp.

Läkarna lyckades med ett mirakel, hon överlevde operationen. Alla är lika chockade som vi är, detta borde inte vara möjligt egentligen enligt läkarna, men hon är vid liv och mår relativt bra (trots omständigheterna). Jag kan knappt förstå att det är sant, är så jävla glad. Först en stroke som nästan tog livet på henne och nu detta, men ändå är hon kvar vid livet. Helt sjukt.

Tackar läkarna på Sahlgrenska så jävla mycket för att ha räddat hennes liv, så jävla många tack!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Måste bara..!

Hade min avslutningsdag igår på min utb som frontend utvecklare, när jag väl kom till skolan, så frågade läraren mig om jag hade 5 min lite snabbt, så ringde han ett samtal och sen sa han till mig att jag skulle befinna mig på en specifik plats inom 8min för ett jobb.
Lite paff var jag men jag drog dit så snabbt jag kunde.

De visade sig vara en jobb intervju som han hade rekommenderat mig till dem.
Jobbet handlar om AI huminiod robotar, så jäkla häftigt.
Fanns en hel del olika robotar där, sånt man sett på youtube.
Så idag ska jag göra första test dagen och felsöka och fixa en robot där.

(Dock kan jag inget om AI)

Så nu ska jag svepa kaffet och dra!

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk

Btw jag fick jobbet, min nya titel: AI Robot Technician

Hur sjukt är inte de.

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Bilen godkänd på besiktningen! 2 år till nästa. Skönt!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Båda ungdomarna vann SM i kyokushin karate samtidigt, (en kille/ en tjej) är bara aningen stolt

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Har det verkligen inte hänt något bra för någon på över en månad?
Well, jag får väl dela med mig att jag och min fästmö har fått hem våran nya kattunge som är menad att ta alla möss här hemma... dvs en riktig mördarkatt

bild i spoiler

Dold text

Aldrig varit med om en gosigare katt, så vettefan hur mycket mördarkatt han är haha. Dock blir han utekatt jämfört med våran gamla dam på 18 år som är innekatt.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Har det verkligen inte hänt något bra för någon på över en månad?
Well, jag får väl dela med mig att jag och min fästmö har fått hem våran nya kattunge som är menad att ta alla möss här hemma... dvs en riktig mördarkatt

bild i spoiler

Aldrig varit med om en gosigare katt, så vettefan hur mycket mördarkatt han är haha. Dock blir han utekatt jämfört med våran gamla dam på 18 år som är innekatt.

vilken underbar katt!

Permalänk
Medlem

Haha!

Den här gjorde min dag, klicka på "lyssna" under svenska delen
https://translate.google.se/?hl=sv&sl=sv&tl=en&text=riskakor%...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Haha!

Den här gjorde min dag, klicka på "lyssna" under svenska delen
https://translate.google.se/?hl=sv&sl=sv&tl=en&text=riskakor%...

Lyssnat på Anders & Måns? 😉

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Lyssnat på Anders & Måns? 😉

Nej, fick av en vän

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Båda ungarna är uttagarna att representera Sverige i EM om 2 månader i kyokushin karate, bara aningen spänd

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Har varit riktigt less på jobbet på det senaste. Sökte hos lite andra aktörer i hopp om att komma bort. Det flesta ska gå via ansökningstjänster, HR, "skicka CV så hör vi av oss" och sånt.
Fick en kontakt av en kollega till annat företag. Skickade ett mail i förra veckan och frågade om det fanns nån ledig tjänst, och det dröjde inte mer än 10 min så ringde en kille upp. Det fanns ingen ledig tjänst, men vi hade lite gött snack och så ändå och presenterade varandra ifall det skulle bli i framtiden.
Idag ringde han igen och bjöd in på intervju! "Kom hungrig! Vi ska ut och äta lunch."
Jag ser sjukt mycket fram emot detta och hoppas verkligen det leder till anställning då det verkar vara precis ett sånt företag jag vill jobba på. Lite färre anställda, lite mer personlig kontakt, fast schema istället för månadschema från nåt datorprogram.

Permalänk
Medlem

Tur man gillar lakrits.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Tur man gillar lakrits.

<Uppladdad bildlänk>

Lakrits är görgött så länge det är SALT lakrits, de andra sorterna får nån annan njuta av

Permalänk
Medlem

Gratis pengar! Hade bilen inne på reparation efter att en tant tyckte att hennes främre stötfångare skulle stifta bekantskap med min bakre. Bilfirman hade inte fått info från mitt försäkringsbolag om att ärendet var löst med andra partens bolag och att jag därmed inte skulle betala självrisk. Vilket var perfekt, kortbetalning på 7000 spänn som jag får tillbaka från mitt försäkringsbolag = 1050 gratis Eurobonuspoäng 😁

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Sitter på EM i kyokushin karate där ungarna gjort väldigt bra matcher i sin debut, båda tog sig ända till kvartsfinalen.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Jag har börjat simma regelbundet, allt skitbra bara det att bästa tiderna är då vanligt folk jobbar (mellan kl 10-15) och sedan det mer trångt.

Nå skitskoj att ändå simma. Jag tillhör den där skaran som ligger efter, i grundskolan skulle man ta simmärken och alla i klassen tog fler än mig. Men jag kämpar nu på. Jag har nyss lärt mig dyka utan att ha näsklämma. Men jag är som Titanic osänkbar, jag misstänker att jag behöver banta för att sänka min vikt/yta förhållande så det blir lättare att sjunka.

Jag ser ungdomar i 7år åldern hoppa från höga torn etc. Nå jag kör mitt eget race och har roligt, plus att det är bra träning. En dag kommer jag också dyka från kanten, men jag får ta i min takt. I vilket fall så har jag jätteskoj och ångrar att jag inte gjorde detta tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har börjat simma regelbundet, allt skitbra bara det att bästa tiderna är då vanligt folk jobbar (mellan kl 10-15) och sedan det mer trångt.

Nå skitskoj att ändå simma. Jag tillhör den där skaran som ligger efter, i grundskolan skulle man ta simmärken och alla i klassen tog fler än mig. Men jag kämpar nu på. Jag har nyss lärt mig dyka utan att ha näsklämma. Men jag är som Titanic osänkbar, jag misstänker att jag behöver banta för att sänka min vikt/yta förhållande så det blir lättare att sjunka.

Jag ser ungdomar i 7år åldern hoppa från höga torn etc. Nå jag kör mitt eget race och har roligt, plus att det är bra träning. En dag kommer jag också dyka från kanten, men jag får ta i min takt. I vilket fall så har jag jätteskoj och ångrar att jag inte gjorde detta tidigare.

Simning är,verkligen bra allroundträning.
När jag bestämde mig för att banta förra året och gå ner i vikt så började jag med att motionssimna i föräldrarnas pool ett 40-tal rundor (fram och tillbaka är då en runda, inte 1). Deras pool är 7x4m så man fick bra motion. Sen vattengympa... Också bra. Bara stå och göra rörelser i vattnet, blir tungt. Men det är bra träning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Tummen mitt i handen som man har så har jag ändå börjat koppla in taklampor i min nya lägenhet - har fått upp min asschyssta 25cm Glob i klassisk Svensk funkisstil från Konstsmide i datorrummet och min 32cm Gloria i klarglas och med vitt upphäng från Belid. Har dock inte kopplat in denna än - vill först köpa elsladd med vävhölje till denna så det ser litet glassigt ut i vardagsrummet.

Viktigaste av allt, min snart 15 år gamla rätblocksformade IKEA rislampa för 50 spänn eller vad den nu kostade. Ger ett asskönt, milt och fint ljus i sovrummet, vilket var precis där den hängde förut också.

Elsladdarna hänger och dinglar vilt dock just nu. Har inte orkat fundera ens på att såga till och peta upp skenorna jag inhandlade för att hålla sladdarna på plats. Det får komma sen! Är bara glad att jag äntligen har ljus i taket i datorrummet...

Permalänk
Medlem

jobbat färdigt för i år (har eget), städat hela huset så det skiner, London nästa vecka, stort glas sprit på bordet…
ibland är det bara nice 😎

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Laddade ner BF1 igen och insåg att det är ett riktigt mästerverk. Helt otroligt att ett spel kan vara så bra. Blir på riktigt gott humör av att lira det.

Permalänk
Inaktiv

Ska äntligen få mina gardiner levererade till min lägenhet nästa vecka efter flera månader efter inflytt! Jag är löjligt superpumpad, har aldrig brytt mig om gardiner förut (har haft aversion mot gammeldags gräsliga, bruna gardinstänger från 70/80-tal sedan unga år), men då min nya, nyligen totalrenoverade lägenhet är typ 1000% ljusare och med cirkus 500% mer fönsteryta än den gamla så blev det jättekonstigt utan gardiner. Mycket av jobbigt eko också, kan tilläggas...

Som tur var har jag en barndomskamrat vars familj äger och driver en tyg- och gardinaffär, vi snackade och han visade och rådgav för ett par månader sedan, och jag valde ut precis vad jag önskade. Kommer bli asschysst, upphängt på moderna vita skenor av aluminium där allt glider utan hinder och man enkelt kan dra för fönstren om man önskar det, osv.

Så efter förseningar (skulle fått allt i början av december ursprungligen) så blir det nu av till slut!
Hashtag adulting, osv... lol