Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tack, det gick bättre! Fick koden direkt!

Chattrutan fungerade dock endast för mig i Firefox. Så om man försöker komma in på Livechatten via "Support" i Edge så kommer man till samma tjej som tidigare och får ingen hjälp. 2900 kr för denna platta känns för bra för att inte ta tillvara på!

Mer tjat om paddan, men hur blir 3490 - 10% = 2900? Inte fått någon kod ännu. 3141 borde det väl bli som slutpris?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Mer tjat om paddan, men hur blir 3490 - 10% = 2900? Inte fått någon kod ännu. 3141 borde det väl bli som slutpris?

Troligtvis 10% på ordinarie pris som är 5490.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Mer tjat om paddan, men hur blir 3490 - 10% = 2900? Inte fått någon kod ännu. 3141 borde det väl bli som slutpris?

Med min inbytta Sony Xperia från typ dackefejden fick jag lite extra avdraget antar jag. 😂 2945 kr blev totalsumman.

Permalänk

Jag avbröt ordern från igår kväll och gjorde en ny order på S8 nyss. Fick 10% koden genom supporten och använde samma telefon som inbyte. Kunde inte använda "bf2022" koden för -100 kr samtidigt som -10% men det är väl att räkna med.

Permalänk
Medlem

Blir ju lite smått sugen på en s8 när man läser tråden. Men osäker ifall jag ska klicka hem en, 3300 är väldigt bra pris men fortfarande mycket för något jag är osäker om jag kommer använda tillräckligt. Men kanske går att sälja den 2,5-4k om jag ångrar mig...

Om jag får den där 10% koden så slår jag nog till
(testade 2 olika i supporten men ingen kunde hjälpa mig med koden)

Tack för tipset om bf2022. Kanske lägger en beställning med den sen avbryter & lägger ny ifall jag får 10% imorgon. Vet någon hur länge kampanjen varar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad är det för kod?

Funkar den på t.ex mobilerna de har? Börjat eventuellt fundera på s22+ som de har för ca 6,2-6,8

Funkar på allt från Samsung.
https://www.samsung.com/se/nyhetsbrev/

Permalänk
Skrivet av Weiman:

Men nu var det ju en lägenhet det handlade om.

Det spelar ingen roll om det handlar om en villa, lägenhet eller grotta i skogen. Vill man ha kollektivavtal hos Telia krävs det att man skapar en ekonomisk förening som Telia tycker är tillräckligt stor, samt att Telia skickar EN faktura i månaden på totalkostnaden.

Permalänk

Skulle vi kanske kunna byta namn på denna tråden till ”Diskussioner om Samsung Galaxy Tab S8”?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Med min inbytta Sony Xperia från typ dackefejden fick jag lite extra avdraget antar jag. 😂 2945 kr blev totalsumman.

Nja, jag stoppade dit en SONY/Ericsson T610 från tidigt 2000 tal (!) 😂 och fick noll (0:-) för den, men man får ju alltid 2000:- i rabatt för godkänd mobil PLUS ev. mobilåterbetalning (inte i mitt fall)

5490:- -10% - 2000:- = 2941:-

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nja, jag stoppade dit en SONY/Ericsson T610 från tidigt 2000 tal (!) 😂 och fick noll (0:-) för den, men man får ju alltid 2000:- i rabatt för godkänd mobil PLUS ev. mobilåterbetalning (inte i mitt fall)

5490:- -10% - 2000:- = 2941:-

Haha! Så då fick jag ”betala” 4 kr för att bli av med min stackars krake till telefon. 😂

Permalänk
Medlem

Måste telefonen fungera? Jag har en k800i men får inte igång den. Får låta den stå på laddning ett tag antar jag. Hur får man annars ut IMEI numret?

Permalänk

Försökte nyss beställa soundbaren HW-Q995 från samsungs benifysida, men där är den nu slut. Likaså via deras Mecenat Alumni-sida - båda där den är nedsatt 500 extra till 9500. Men på "vanliga" Samsung Black Friday finns den kvar och går att beställa för 9990... Någon som vet om dom brukar göra så, där det är begränsat hur mycket dom säljer via rabattsidorna?

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Måste telefonen fungera? Jag har en k800i men får inte igång den. Får låta den stå på laddning ett tag antar jag. Hur får man annars ut IMEI numret?

IMEI står under batteriet på båda mina gamla Sony Ericsson-lurar från tidigt 2000, 15 siffror långt, ibland med bindestreck.

Exempel: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/IMEI_numb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Måste telefonen fungera? Jag har en k800i men får inte igång den. Får låta den stå på laddning ett tag antar jag. Hur får man annars ut IMEI numret?

Ta ur batteriet ur telefonen så står imei-numret på en klisterlapp på telefonen. Förmodligen till höger om serienumret, exempelvis 35872602-727229-1.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Yep, fungerade fint för mig o följa stegen.

1. https://www.samsung.com/se/support/livechat/
2. Samsung Shop
3. Skriv "Produkt och shopping avdelningen"
4. Säg att du registrerade någon gång förra veckan
5. De ger 10% kod - du kan inte kombinera den med andra rabatter /erbjudanden. Koden gäller till sista december 2022.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om dessa hörlurar? Tänkte koppla dem i en förstärkare/dac till en Samsung tv.

Är dom bra för film och tv tittande samt spel ni som är kunniga på hörlurar?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4388967

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Vad tror ni om dessa hörlurar? Tänkte koppla dem i en förstärkare/dac till en Samsung tv.

Är dom bra för film och tv tittande samt spel ni som är kunniga på hörlurar?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4388967

lite off topic men fyfan vad fulrea av komplett. från 2990kr till 990kr när den inte kostat mer än 1190kr i månader.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jupp skickad här

Aaa samma här nu, var lite otålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

lite off topic men fyfan vad fulrea av komplett. från 2990kr till 990kr när den inte kostat mer än 1190kr i månader.

Och att man dessutom gjorde en rejäl höjning tidigare i höstas inför detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

lite off topic men fyfan vad fulrea av komplett. från 2990kr till 990kr när den inte kostat mer än 1190kr i månader.

https://i.imgur.com/cBlQOqE.png

Svar från komplett finns här.

Förklaringen verkar dock inte riktigt matcha för jag kan inte riktigt se att de skulle haft just det priset tidigare (pricerunner verkar ha historik för komplett längre tillbaka på produkten än prisjakt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmekusNamnus:

Det spelar ingen roll om det handlar om en villa, lägenhet eller grotta i skogen. Vill man ha kollektivavtal hos Telia krävs det att man skapar en ekonomisk förening som Telia tycker är tillräckligt stor, samt att Telia skickar EN faktura i månaden på totalkostnaden.

Va? Förstår du hur en bostadsrättsförening eller en hyresfastighet fungerar?

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem att få Samsung att acceptera IMEI-numret vid köp av S8-plattan? Har provat 3 olika telefoner nu och alla ger bara "Ogiltigt IMEI nummer". Har chattat med dem i 3 dagar nu och det är bara "vi har tekniska problem, försök senare". Jag har två st Sony Ericson "W800i", dock står den listad som "W800" bara. Men "i" är ju bara för Europa eller liknande och det var väl den luren som släpptes här. Tänkte först om de kunde vara problemet. Men jag har sedan hittat på en Nokia C5 och den ger exakt samma felmeddelande trots att det är exakt samma modellnamn som i listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Någon mer som har problem att få Samsung att acceptera IMEI-numret vid köp av S8-plattan? Har provat 3 olika telefoner nu och alla ger bara "Ogiltigt IMEI nummer". Har chattat med dem i 3 dagar nu och det är bara "vi har tekniska problem, försök senare". Jag har två st Sony Ericson "W800i", dock står den listad som "W800" bara. Men "i" är ju bara för Europa eller liknande och det var väl den luren som släpptes här. Tänkte först om de kunde vara problemet. Men jag har sedan hittat på en Nokia C5 och den ger exakt samma felmeddelande trots att det är exakt samma modellnamn som i listan.

Gick fint för mig. Bara för att försäkra, du använder inte en massa bindestreck utan bara siffror?

Permalänk
Skrivet av pemani:

Någon mer som har problem att få Samsung att acceptera IMEI-numret vid köp av S8-plattan? Har provat 3 olika telefoner nu och alla ger bara "Ogiltigt IMEI nummer". Har chattat med dem i 3 dagar nu och det är bara "vi har tekniska problem, försök senare". Jag har två st Sony Ericson "W800i", dock står den listad som "W800" bara. Men "i" är ju bara för Europa eller liknande och det var väl den luren som släpptes här. Tänkte först om de kunde vara problemet. Men jag har sedan hittat på en Nokia C5 och den ger exakt samma felmeddelande trots att det är exakt samma modellnamn som i listan.

Har du fyllt i koden och sen klickar någon annanstans? Hade jag fyllt i ett felaktigt behövde jag göra så bara för att den skulle uppdatera innehållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Fick notis från postnord nu att min Watch är påväg.

Gott, fick precis samma sak själv. Bra för då är det säkert på gång till alla som beställt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommtysnake:

Har du fyllt i koden och sen klickar någon annanstans? Hade jag fyllt i ett felaktigt behövde jag göra så bara för att den skulle uppdatera innehållet.

Tycker jag testat allt, både skrivit koden som 15 siffror utan något annat men även lagt med bindestreck som står på lappen i telefonen. Försöker klicka utanför rutan som du säger men det blir ingen skillnad. Står bara i rött "Ogiltigt IMEI-nummer". Chattade med supporten och han sa att han troligtvis hade haft 50 chattar idag med kunder med detta fel. Sjukt ändå att en webshop kan fungera så dåligt. Typ tredje kvällen nu jag försöker få igenom detta. Förvisso kommer det ju rabattkoder och annat så det kanske är bra att det inte fungerade direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Någon mer som har problem att få Samsung att acceptera IMEI-numret vid köp av S8-plattan? Har provat 3 olika telefoner nu och alla ger bara "Ogiltigt IMEI nummer". Har chattat med dem i 3 dagar nu och det är bara "vi har tekniska problem, försök senare". Jag har två st Sony Ericson "W800i", dock står den listad som "W800" bara. Men "i" är ju bara för Europa eller liknande och det var väl den luren som släpptes här. Tänkte först om de kunde vara problemet. Men jag har sedan hittat på en Nokia C5 och den ger exakt samma felmeddelande trots att det är exakt samma modellnamn som i listan.

Samma problem för mig. Min note 9 finns inte ens med men note 8 finns. Sedan har jag min gamla huawei mediapad som finns med men hittar inget imei sedan min huawei smartklocka Watch GT som finns men hittar inte heller något imei.
Det ända som funkade för mig var min samsung galaxy s20 ultra som jag skulle få 2300 kronor för vilket blev ca 3100 efter avdrag. Men det var det inte värt...

Permalänk
Medlem

var hittar man den billiga plattan, ser bara 6999 på deras hemsida :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

+1.

Har försökt lägga in en fråga här gällande Xbox kontrollerna för 499:- som man missade för jag trodde det var ett erbjudande som skulle vara kvar resten av veckan, men verkade ju vara flash sale på alla (komplett, webbhallen osv). Om det kanske dyker upp igen på den faktiska rea dagen fredag..

Men fan allting drunknar väl här ändå när det är 15 olika användare som skriver i 5+ sidor om en produkt

Maxgaming har rea på Xbox series kontrollerna https://www.maxgaming.se/sv/kampanj/black-friday/black-friday...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem

Denna surfplatta då, någon som har erfarenhet? Verkar ju vara ok specs?

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/surfplattor/ande...