Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Får ungefär samma siffror https://www.3dmark.com/3dm/83624594? men då vet man iaf att det är CPU:n som flaskar fast den jobbar bara på 80% medans GPU:n ligger på 99%

Ligger gpun på 99 och cpu på 80% är det uppenbarligen något annat i ditt fall :/ men prova lite fler benchmarks är mitt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Får ungefär samma siffror https://www.3dmark.com/3dm/83624594? men då vet man iaf att det är CPU:n som flaskar fast den jobbar bara på 80% medans GPU:n ligger på 99%

Kör jag utan OC och normal fläktkurva med klock kring 2750 så får jag kring 25500 poäng. Skiljer ändå 1000 poäng med nästan samma settings.
https://www.3dmark.com/3dm/83625780?

Märkte också att Re-bar var avaktiverad, blev ingen skillnad i scores efter aktivering. Kollar man på Sweclockers test så ligger de flesta kort kring 25550-25800 i standard läge.

Permalänk
Medlem

Kul med lite OC-resultat, här är mitt: https://www.3dmark.com/3dm/83628312

38.913 GPU-score.

111% PL, +215 Core Clock +1000 Mem. Clock ger en Core clock på 3000 MHz och Mem. Clock på 11502 MHz.
Går säker att pusha det lite till, f.a. minnet, men känner mig rätt nöjd där.

(Timespy-score och CPU-score är båda lite lägre än normalt eftersom jag har stängt av HT. Är ändå bara GPU-score som är intressant när vi jämför RTX 4090 med varandra.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Fast det tror jag inte. Det är ju Timespy i standardupplösning. Låg upplösning och gammal cpu ger massa flaskhals. Kör något tyngre benchmark (Port Royal t.ex). Får ungefär samma med 9900k i TimeSpy.

GPU score skall ju vara ca det samma oavsett cpu (tror jag i alla fall)

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Beställde en sån den 11 Nov, vet du hur lång tid det kan tänkas ta att få hem den när bestälningstrycket är oerhört mycket större än i början på året?

De skickade min kabel den 09/11 och jag kommer att få den i dag. Så ca 10 dagar

Du kommer att få betala tull på den 100 kr då vet du att den är nära

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube_gbg:

De skickade min kabel den 09/11 och jag kommer att få den i dag. Så ca 10 dagar

Du kommer att få betala tull på den 100 kr då vet du att den är nära

Jag behövde inte betala någon tullavgift. Beställde du genom global store eller eu store?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube_gbg:

De skickade min kabel den 09/11 och jag kommer att få den i dag. Så ca 10 dagar

Du kommer att få betala tull på den 100 kr då vet du att den är nära

Skrivet av Rico01:

Jag behövde inte betala någon tullavgift. Beställde du genom global store eller eu store?

Ingen tull här heller beställd genom eu-store

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Ingen tull här heller beställd genom eu-store

😂 måste ha missat det

Här är min kabel! Nöjd blev jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube_gbg:

😂 måste ha missat det
<Uppladdad bildlänk>
Här är min kabel! Nöjd blev jag

Höll på att beställa via global store först men ändrade i sista stund till eu-store då det kändes bättre.

Snygg färgsättning, särskilt de vita PCIE-kontakterna! Själv valde jag en helsvart kabel eftersom jag inte har någon sidopanel så utseendemässigt spelade det ingen roll, men förjäkla skönt att slippa alla separata PCIE-kablar.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk

Installerade min Cablemod (Asus 3x8pin till 16pins, 600W) idag. Gick från 4x8pins pcie därav en 2 molex till pcie. Fick innan 133% powerlimit i Afterburner. Nu med nya kabeln "endast" 125% limit. Vad beror denna limit på? Jag kommer inte överklocka ändå men vore ändå intressant att veta hur detta fungerar.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Installerade min Cablemod (Asus 3x8pin till 16pins, 600W) idag. Gick från 4x8pins pcie därav en 2 molex till pcie. Fick innan 133% powerlimit i Afterburner. Nu med nya kabeln "endast" 125% limit. Vad beror denna limit på? Jag kommer inte överklocka ändå men vore ändå intressant att veta hur detta fungerar.

Det har med sense-pinnarna att göra. Sense pinnarna talar om för kortet hur mycket ström kabeln kan leverera. I och med att du bara har 3st Pcie på kabeln så är en av sense pinnarna inte aktiv och indikerar därför bara 3*150W till kortet.

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Det har med sense-pinnarna att göra. Sense pinnarna talar om för kortet hur mycket ström kabeln kan leverera. I och med att du bara har 3st Pcie på kabeln så är en av sense pinnarna inte aktiv och indikerar därför bara 3*150W till kortet.

Jo men enligt Cablemods sägs att "alla kablar klarar 600W". Det tolkar jag som att man byggt kabeln för max effekt oavsett 3 eller 4 pins, vilket inte är nått problem då Corsair endast har 2st. Jag förstår inte logiken.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Jo men enligt Cablemods sägs att "alla kablar klarar 600W". Det tolkar jag som att man byggt kabeln för max effekt oavsett 3 eller 4 pins, vilket inte är nått problem då Corsair endast har 2st. Jag förstår inte logiken.

Något måste vara galet. Jag har också en Asus 3 x PCIE från Cablemod och det är ingen skillnad mot för tidigare, jag får ut 133% i power limit med den.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Jo men enligt Cablemods sägs att "alla kablar klarar 600W". Det tolkar jag som att man byggt kabeln för max effekt oavsett 3 eller 4 pins, vilket inte är nått problem då Corsair endast har 2st. Jag förstår inte logiken.

Att leverera 600w på 3st. Pcie kablar skulle betyda att dom överskrider Pcie-standarden.
Jag tror knappast att det är något som dom har för avsikt att göra. Det måste vara en felaktig information i så fall tror jag.

Permalänk
Skrivet av Rico01:

Något måste vara galet. Jag har också en Asus 3 x PCIE från Cablemod och det är ingen skillnad mot för tidigare, jag får ut 133% i power limit med den.

Skrivet av MarkSix:

Att leverera 600w på 3st. Pcie kablar skulle betyda att dom överskrider Pcie-standarden.
Jag tror knappast att det är något som dom har för avsikt att göra. Det måste vara en felaktig information i så fall tror jag.

https://www.igorslab.de/wp-content/uploads/2022/10/Adapter-Scheme-Web-4.png

Jag kontaktade supporten och dom svarade konstigt nog på 5 min.
Dom är också inne på att nått är konstigt. Ska leverera 133% utan problem. Dom ville ha bilder på min psu, sliden med 125% och mina uppgifter på ordern. Min gissning är att dom lyckats fucka upp något med 4 pinsen som gör att den inte känner av allt rätt. Jag fick ett mail med 10 punkter på 5 min efter mitt mail till dom vilket tyder på att dom har haft en hel del liknande. Funderar på att slita loss datorn från skrivbordet igen och kolla dom 4 trådarna om allt sitter rätt osv. Jag har iaf dubbelkollat att alla kablar sitter ordentligt i sina anslutningar. Denna 16 pins va trögare att få i kortet än originalen men väntade såklart på att den skulle klicka i ordentligt efter senaste tidens debatter om dessa..
Jag återkommer med status när jag vet mer. Kan va fler som har liknande problem. Jag behöver definitivt inte mer än 125% men som jag sa till dom. Ändå gett 450spänn till på ett skitdyrt kort så vill jag ha dom där sista 8% med!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Jag kontaktade supporten och dom svarade konstigt nog på 5 min.
Dom är också inne på att nått är konstigt. Ska leverera 133% utan problem. Dom ville ha bilder på min psu, sliden med 125% och mina uppgifter på ordern. Min gissning är att dom lyckats fucka upp något med 4 pinsen som gör att den inte känner av allt rätt. Jag fick ett mail med 10 punkter på 5 min efter mitt mail till dom vilket tyder på att dom har haft en hel del liknande. Funderar på att slita loss datorn från skrivbordet igen och kolla dom 4 trådarna om allt sitter rätt osv. Jag har iaf dubbelkollat att alla kablar sitter ordentligt i sina anslutningar. Denna 16 pins va trögare att få i kortet än originalen men väntade såklart på att den skulle klicka i ordentligt efter senaste tidens debatter om dessa..
Jag återkommer med status när jag vet mer. Kan va fler som har liknande problem. Jag behöver definitivt inte mer än 125% men som jag sa till dom. Ändå gett 450spänn till på ett skitdyrt kort så vill jag ha dom där sista 8% med!

Hoppas det löser sig. Jag har ju inte ens unboxat mitt kort ännu så min 4x8 kabel kanske inte heller funkar då. 😨

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Att leverera 600w på 3st. Pcie kablar skulle betyda att dom överskrider Pcie-standarden.
Jag tror knappast att det är något som dom har för avsikt att göra. Det måste vara en felaktig information i så fall tror jag.

https://www.igorslab.de/wp-content/uploads/2022/10/Adapter-Scheme-Web-4.png

Corsair klarar det på 2 så det är enligt specifikation. 3 klarar det galant (har ju samma och får 600W som limit till mitt kort) då de flesta PCIE idag klarar att ge över 300W per uttag (såvida du inte har nått noname PSU från Kina).

https://cablemod.com/support/#12vhpwr-pcie-gen-5-atx-3-0

"DON’T PCI-E PORTS ONLY PROVIDE UP TO 150W PER PORT? HOW IS IT THAT A 3 X 8-PIN CABLE CAN BE SUFFICIENT TO POWER GPUS THAT REQUIRE UP TO 600W AT PEAK?
In truth, an 8-pin PCI-e port on modern PSUs can supply over 300W of power each (up to 342W, depending on model). Thus, two 8-pin PCI-e ports are more than enough to provide the required 600W. We provide both 3 x 8-pin and 4 x 8-pin versions of this cable for extra redundancy. **Please note that all 8 Pin PCI-e plugs need to be plugged in for the cable to function properly. If you order a 3 x 8-Pin or 4 x 8-Pin to 16-Pin, make sure that all of the 8-pin connectors are connected correctly to your PSU.**"

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Corsair klarar det på 2 så det är enligt specifikation. 3 klarar det galant (har ju samma och får 600W som limit till mitt kort) då de flesta PCIE idag klarar att ge över 300W per uttag (såvida du inte har nått noname PSU från Kina).

https://cablemod.com/support/#12vhpwr-pcie-gen-5-atx-3-0

"DON’T PCI-E PORTS ONLY PROVIDE UP TO 150W PER PORT? HOW IS IT THAT A 3 X 8-PIN CABLE CAN BE SUFFICIENT TO POWER GPUS THAT REQUIRE UP TO 600W AT PEAK?
In truth, an 8-pin PCI-e port on modern PSUs can supply over 300W of power each (up to 342W, depending on model). Thus, two 8-pin PCI-e ports are more than enough to provide the required 600W. We provide both 3 x 8-pin and 4 x 8-pin versions of this cable for extra redundancy. **Please note that all 8 Pin PCI-e plugs need to be plugged in for the cable to function properly. If you order a 3 x 8-Pin or 4 x 8-Pin to 16-Pin, make sure that all of the 8-pin connectors are connected correctly to your PSU.**"

Tack, alltid lär man sig alltid något nytt

Permalänk
Digital fyndjägare

Kan man använda vilken adapter man vill i alla kort även om vissa har 3a o andra 4a? Funkar det att köra en 3a i en som det ingår en 4a i och vice versa. Funkar Corsairs kabel med både de som får en 3a och de som får en 4a? Varför skickar de ut olika adaptrar till olika kort, varför inte skicka med samma adapter till alla kort en 4a eller en 3a bara? Varför gjorde de inte så som corsairs kabel från början o skicka med en 2a adapter om det funkar på alla?

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Swishade 100:- för importtull, varav 75 spänn i administrativ avgift för en ModDiy kabel...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Hämta ut mitt paket från CableMod idag. Beställt 28 Okt.
Nu återstår det att se om jag får igen luckan med dem bara, annars lär jag testa ModDiy-kabeln som är på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Kan man använda vilken adapter man vill i alla kort även om vissa har 3a o andra 4a? Funkar det att köra en 3a i en som det ingår en 4a i och vice versa. Funkar Corsairs kabel med både de som får en 3a och de som får en 4a? Varför skickar de ut olika adaptrar till olika kort, varför inte skicka med samma adapter till alla kort en 4a eller en 3a bara? Varför gjorde de inte så som corsairs kabel från början o skicka med en 2a adapter om det funkar på alla?

Ja det funkar med vilken som. Adaptern är konstruerad så att de med tre "ben" har sensepinnar som ger 450W medan de med 4 ben ger 600W i powerlimit om alla 4 är ikopplade. Du kan använda 3 av de 4 men får då en powerlimit på 450W.

Corsairs kabel ska bara användas med Corsairs nätagg, tänk på att aldrig använda en kabel som är gjord för en annan fabrikatörs nätagg.

Jag tror att de skickar olika adaptrar för att differentiera sina produkter och kan ta ut ett högre pris för de med adaptrar med 4 ben. Precis som att vissa tillverkare tidigare (och fortfarande) satte 2 eller t o m 3 PCI-e ingångar i vissa kort när det för det mesta hade räckt med 1.

De kunde inte göra adaptern med 2 ben eftersom det skulle kunna innebära att Joe Schmoe med sitt underdimensionerade noname agg från Kina skulle försöka driva kortet och därmed orsaka nätagg som exploderade. Så jag misstänker att det har med säkerhetsaspekten att göra.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 är definitivt det spelet där jag märker av att CPUn flaskar mest, GPUn ligger bara och latar sig varesig RT är på eller ej. Riktigt trist men så är det just nu.

Skrivet av megaman01:

Installerade min Cablemod (Asus 3x8pin till 16pins, 600W) idag. Gick från 4x8pins pcie därav en 2 molex till pcie. Fick innan 133% powerlimit i Afterburner. Nu med nya kabeln "endast" 125% limit. Vad beror denna limit på? Jag kommer inte överklocka ändå men vore ändå intressant att veta hur detta fungerar.

Måste dessvärre vara något lurt med din kabel. Har också 3x8 Corsair och får ut 133% utan problem. Har inte kört kortet på absolut max men 500-520W har det dock lyckats dra i benchmarks.

Det är samtidigt det som är charmen med kortet, vid spel när monitorn säger stopp (G-sync) så drar det egentligen rätt så lite.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nästan klar med datorn! Bara läcktestning och kabeldragning o installera Windows kvar

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Cyberpunk 2077 är definitivt det spelet där jag märker av att CPUn flaskar mest, GPUn ligger bara och latar sig varesig RT är på eller ej. Riktigt trist men så är det just nu.

Måste dessvärre vara något lurt med din kabel. Har också 3x8 Corsair och får ut 133% utan problem. Har inte kört kortet på absolut max men 500-520W har det dock lyckats dra i benchmarks.

Det är samtidigt det som är charmen med kortet, vid spel när monitorn säger stopp (G-sync) så drar det egentligen rätt så lite.

Jepp. Fick svar från Cablemod idag att dom vill ha en bild på att jag klippt sönder kabeln så ska dom skicka en ny. Antar dom tabbat sig med sensekablen på nått sätt.
Ska försöka deala att dom skickar innan så jag kan använda denna tills nya kommer. Drygt o riva ner skiten och in med gamla igen o sen tillbaka. Inte så sugen att slita ut kabeln fler gånger än jag behöver..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Någon här i tråden som har detta kort https://www.inet.se/produkt/5413029/gigabyte-geforce-rtx-4090... och prövat på ett 850w nätagg? Kommer dra ner powerlimit i MSI Afterburner oavsett men osäker på om mitt 850w nätagg pallar med detta kort + 5900x och en del SSDer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Partyprime:

Någon här i tråden som har detta kort https://www.inet.se/produkt/5413029/gigabyte-geforce-rtx-4090... och prövat på ett 850w nätagg? Kommer dra ner powerlimit i MSI Afterburner oavsett men osäker på om mitt 850w nätagg pallar med detta kort + 5900x och en del SSDer.

Om du inte har ett no-name nätagg gjort av trolldeg och gem så är det lugnt. Dra ner powerlimit till 75% utan att notera några större förluster i fps.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Om du inte har ett no-name nätagg gjort av trolldeg och gem så är det lugnt. Dra ner powerlimit till 75% utan att notera några större förluster i fps.

Sitter på ett äldre Corsair RM850 från 2014-2015. Worst case får jag investera i något som jag kan behålla i 10-15 år till.

Permalänk
Medlem

Jag har ju fått min kabel från Cablemod, den levererades till min dörr i tisdags. Så långt allt bra.

Men, jag har fått två trackingnummer. Nu uppdaterades den första jag fick:
"Further Detail
Entry has been rejected by Customs Authorities.
Next Step
An attempt will be made to correct the entry and resubmit to Customs. A DHL representative will attempt to contact the consignee/importer or shipper if further information is required."

Jag undrar vad mer dom skickat...?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Passade perfekt att få hem Corsair HX1500i från Inets Sweclockers streamen dagen efter att jag fick hem Corsair-kabeln. Inga problem över huvudtaget. Inga alls problem att tra upp till 133% power limit.

Gillar även övervakningen via iCUE.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC