Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Amazon - dela med er av era erfarenheter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hasson39:

Hur länge har det tagit för er efter att ni gjort en retur och de mottagit produkten i Tysklands lager, innan ni fått era pengar tillbaka?

Flera veckor och fick inte ens hela värdet tillbaka. Vet inte om jag orkar ta upp det för det handlar om några tior.
Mestadels så fungerar det bra men inte alltid.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Förstår inte helt hur deras faktura system funkar och är lite luddigt på hemsidan: "Om du vill kan du betala din månadsfaktura helt eller delvis när som helst innan din månadsfaktura förfaller."

Betyder det att jag kan dela upp min betalning på månadsfakturan? Dvs betala halva nu och halva nästa månad?

Permalänk
Inaktiv

Funkar lika bra som alltid, köp returer reklamationer, aldrig haft problem med amazon,

Permalänk

Tycker om Amazon för det mesta. Men det finns några saker jag stör mig på. Dom paketerar ens varor i gigantiska lådor oavsett storlek på produkten. Som på bilden, i lådan låg den i en postorder påse. Det hade väl räckt med det bara?? Blir så ofantligt mycket skräp att åka med. Och om du beställer flera saker kommer dom mer en oftast inte tillsammans, beställ 5 saker och du har 5 paket utanför dörren så ännu mer att släpa till återvinningen utan bil jag förstår varför, dom skickas från alla olika ställen men jag kommer klaga på det endå.

Sist då, översättningen på deras hemsida. Två år nu och deras översättning på saker är fortsatt kattskit. Har lärt mig hur man kan komma runt det för att hitta det man ska men hur svårt ska det vara att lösa det?

Utöver det, så funkar det bra. Paketen kommer snabbt, oftast tidigare en beräknat direkt till dörren. Och när man väl hittat det man letar efter så är priserna riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på Amazon i dessa "black week" deals?!

Över 7000 spänn för en transistorradio som några år sen kostade 199.- I Sverige?

Jammen i sjusvartehel....?!

Permalänk
Medlem

Jag ser Amazon som 10x CDON fast modernare, många ljusår iväg. Vad jag än letar så finner jag DET! Och det kan levereras inom minst 1 vecka.

Visst jag har haft ett problem när man kan välja antingen något som är bredare eller högre, valde jag högre så fick jag bredare istället.

Men det är bara det, annars så älskar jag CDO... Amazon.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för fel på Amazon i dessa "black week" deals?!

Över 7000 spänn för en transistorradio som några år sen kostade 199.- I Sverige?

<Uppladdad bildlänk>

Jammen i sjusvartehel....?!

Är det Amazon som är säljare eller är det en 3:e parts säljare? Syns inte på bilderna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har aldrig fått "månadsfaktura" att funka, vilket är tråkigt då jag inte har lust att betala för saker direkt som kanske är defekta när dom kommer fram och vem vet hur bra kundsupporten när alla man får kontakt med via chatt sitter i Indien eller något. Någon som också haft problem med att månadsfaktura-alternativet blir nekat då dom "inte kan validera mina personuppgifter"?

Någon som också haft problem och fått det funka? Finns typ ingen info och indiska supporten har ju ingen aning heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhymez:

Har aldrig fått "månadsfaktura" att funka, vilket är tråkigt då jag inte har lust att betala för saker direkt som kanske är defekta när dom kommer fram och vem vet hur bra kundsupporten när alla man får kontakt med via chatt sitter i Indien eller något. Någon som också haft problem med att månadsfaktura-alternativet blir nekat då dom "inte kan validera mina personuppgifter"?

Någon som också haft problem och fått det funka? Finns typ ingen info och indiska supporten har ju ingen aning heller.

Indiska? Är du på Amazon.se? För jag har kunnat chatta på svenska med Amazon.se

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhymez:

Har aldrig fått "månadsfaktura" att funka, vilket är tråkigt då jag inte har lust att betala för saker direkt som kanske är defekta när dom kommer fram och vem vet hur bra kundsupporten när alla man får kontakt med via chatt sitter i Indien eller något. Någon som också haft problem med att månadsfaktura-alternativet blir nekat då dom "inte kan validera mina personuppgifter"?

Någon som också haft problem och fått det funka? Finns typ ingen info och indiska supporten har ju ingen aning heller.

Svenska supporten har alltid varit väldigt hjälpsamma och snabba för mig. Som sagt så ska du så klart handla från .se

Permalänk
Medlem

Jaha, det var på svenska sidan men senaste gången jag tog konstakt med support (var ett tag sen) så blev jag kopplad till någon englesk-språkig support via chatt med indisk-klingande namn.

Antar att dom styrt upp svensk support så får väl testa igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhymez:

Jaha, det var på svenska sidan men senaste gången jag tog konstakt med support (var ett tag sen) så blev jag kopplad till någon englesk-språkig support via chatt med indisk-klingande namn.

Antar att dom styrt upp svensk support så får väl testa igen!

Dom hade svensk support redan när dom öppnade .se jag kontaktade dom typ dag 1 om en fråga och det var på svenska då

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhymez:

Jaha, det var på svenska sidan men senaste gången jag tog konstakt med support (var ett tag sen) så blev jag kopplad till någon englesk-språkig support via chatt med indisk-klingande namn.

Antar att dom styrt upp svensk support så får väl testa igen!

Du kopplas till Svenska/Engelska, beroende på vad du har för inställningar, elle rättare sagt språket på sidan. Men du kan alltid be Engelska supporten att koppla dig till Svenska supporten, sker på bara några sekunder.

Sedan har jag samma problem, har aldrig kunnat betala som faktura, eller brorsan för den delen heller, och ingen av oss har några som helst anmärkningar eller något sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhymez:

Har aldrig fått "månadsfaktura" att funka, vilket är tråkigt då jag inte har lust att betala för saker direkt som kanske är defekta när dom kommer fram och vem vet hur bra kundsupporten när alla man får kontakt med via chatt sitter i Indien eller något. Någon som också haft problem med att månadsfaktura-alternativet blir nekat då dom "inte kan validera mina personuppgifter"?

Någon som också haft problem och fått det funka? Finns typ ingen info och indiska supporten har ju ingen aning heller.

Använd dig av engångskort på klarna istället. Betydligt bättre.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som lyckats få månadsfaktura att fungera, från att först inte ha fungerat alls? Varken jag, min bror, eller päronen kan handla mot faktura, och då bor vi på olika adresser, och ingen av oss har anmärkningar eller något som skulle hindra en från att handla mot faktura. Och då har vi självklart inte detta problem hos något annat företag.

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag handlat med månadsfaktura förut, men att det sen bara försvunnit utan till synes någon anledning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har använt månadsfaktura varenda månad sedan innan de öppnade i Sverige eftersom de införde månadsfaktura några månader innan svenska öppningen även i Tyskland (där jag fortfarande kan använda det, men det verkar inte gå att välja det längre för nya kunder). Det fungerar felfritt fortfarande.

För att det ska fungera måste det vara en lagervara man beställer. Det går aldrig att beställa något som står som "tillfälligt slut" men är beställningsbart ändå. Jag tror också att det måste vara Amazon som skickar, så kallad FBA, Fullfilled By Amazon.
Det går inte heller att betala för abonnemang, gåvocertifikat och digitala beställningar (men Amazon Prime går, undantag).

Man måste ha en giltig folkbokföringsadress i Sverige.

Det tas regelbundet kreditupplysningar och kreditgivaren har bytts genom åren. Från början togs full synlig UC, men nu är det Bisnode, dock fortfarande en större koll med boende, 2 års historik inklusive underskott av kapital, tidigare omfrågningar osv. Detta kan triggas även för några hundralappar.

Edit: BankID-kontroll är också obligatoriskt vid varje köp, det var det inte tidigare.

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har använt månadsfaktura varenda månad sedan innan de öppnade i Sverige eftersom de införde månadsfaktura några månader innan svenska öppningen även i Tyskland (där jag fortfarande kan använda det, men det verkar inte gå att välja det längre för nya kunder). Det fungerar felfritt fortfarande.

För att det ska fungera måste det vara en lagervara man beställer. Det går aldrig att beställa något som står som "tillfälligt slut" men är beställningsbart ändå. Jag tror också att det måste vara Amazon som skickar, så kallad FBA, Fullfilled By Amazon.
Det går inte heller att betala för abonnemang, gåvocertifikat och digitala beställningar (men Amazon Prime går, undantag).

Man måste ha en giltig folkbokföringsadress i Sverige.

Det tas regelbundet kreditupplysningar och kreditgivaren har bytts genom åren. Från början togs full synlig UC, men nu är det Bisnode, dock fortfarande en större koll med boende, 2 års historik inklusive underskott av kapital, tidigare omfrågningar osv. Detta kan triggas även för några hundralappar.

Edit: BankID-kontroll är också obligatoriskt vid varje köp, det var det inte tidigare.

Jag får ju upp valmöjligheten att välja att betala som faktura, och allt går smidigt , men efter att jag betalat som faktura och ordern gått igenom , ca 3-5 minuter så står det att jag måste uppdatera bwtalninhsmetoden eftersom faktura valet inte gick igenom och jag har kopierat mina adressuppgifter rakt av från nätet för att det skall matcha 100% . Men verkar inte fungera oavsett .

Amazon kan inte heller svara på något alls som berör detta och de hänvisar bara till bisnode som i sin tur också inte heller kan ge ett svar och hänvisar tillbaka till amazon 🤣🤣

Ibland vill man helt enkelt inte betala förrän man fått hem och testat allt eftersom i en del fall har jag fått hem begagnade varor osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Jag får ju upp valmöjligheten att välja att betala som faktura, och allt går smidigt , men efter att jag betalat som faktura och ordern gått igenom , ca 3-5 minuter så står det att jag måste uppdatera bwtalninhsmetoden eftersom faktura valet inte gick igenom och jag har kopierat mina adressuppgifter rakt av från nätet för att det skall matcha 100% . Men verkar inte fungera oavsett .

Amazon kan inte heller svara på något alls som berör detta och de hänvisar bara till bisnode som i sin tur också inte heller kan ge ett svar och hänvisar tillbaka till amazon 🤣🤣

Ibland vill man helt enkelt inte betala förrän man fått hem och testat allt eftersom i en del fall har jag fått hem begagnade varor osv

Använd dig av klarna engångskort? Fungerar kanon.

Permalänk
Medlem

Jag har ännu bara haft bra erfarenhet av Amazon.
Visst, en stekpanna jag köpte kom med en enorm skada, fick pengar tillbaka utan problem.
Samma med lite annat, har jag haft problem har jag bara retunerat varan utan krångel.

Bra kundservice med chatten, svarar inom 1 minut.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-12600K | Noctua NH-U14S | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 | MSI Z690 Pro | Gigabyte RTX 4070 Super Aorus Master | Adata XPG Gamix S50 Lite | Fractal Design Define R7 White | 5 x Noctua NF-A14 PWM | Corsair RM750x | Dell S3222dgm | Win 11 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggart:

Använd dig av klarna engångskort? Fungerar kanon.

Betalar man inte hela beloppet på klarnas engångskort också ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Betalar man inte hela beloppet på klarnas engångskort också ?

Det blir som ett vanligt köp på klarna, du kan välja om du vill delbetala eller betala allt.

Permalänk
Medlem

Kan dela med mig av min erfaranhet med Amazon.se

Jag beställde ett fäste till en Sonos Beam

Sändningen anlände men skadad och produkten jag beställt fanns inte i.

Vi fotade hela processen när vi kikade igenom paketet inne hos ombudet och vägrade sedermera leveransen, eftersom sändningen var skadad och innehöll inga produkter.

Tog kontakt med Amazons chatt, skickade alla bilder jag tagit till deras mailadress för att ta emot bilder (eftersom deras chat inte stödjer deta) som representanten kikade igenom.
Representanten beklagade och frågade om jag ville ha pengar tillbaka eller en ny produkt. Jag valde en ny produkt och skulle få en bekräftelse på den nya sändningen inom en snar framtid.

Fick senare svar via mailadressen jag skickat bilder till och här tar det vid.

4 olika konversationer (dem bryter ut mailkedjorna med nya mail istället för att svara) via 2 olika kontaktvägar sammanlagt.
Den ena handen vet inte vad den andra gör,

Första svaret
Bifogade bilderna, för er finns dem här https://imgur.com/a/BWZh14o Har tagit bort en del bilder på adresslapp på paketet.

Deras svar på dem bifogade bilderna som tydligt visar en tom sändning är "att jag ska vänta på sändningen"

Citat:

cs-reply+A2VCFVRE2FVBRE@amazon.se
Du
Fick hjälp av Oskar? Tror jag via chatten igår och han ska ha skickat ut en ny vara.

Är ärendet trotts allt inte löst så lämnar jag en förklaring nedan.

Paketet har en ångrad utlämning ett par minuter senare då vi vägrade att ta emot, det var kassören själv som påpekade skadan och att paketet kändes väldigt lätt och bad oss ta en rejäl kik innan vi gick, vi lämnade därmed aldrig butiken (eller ens kassan) innan returen skedde.

Den mån 8 maj 2023 13:52 <cs-reply@amazon.se> skrev:
Amazon.se
Ditt konto Amazon.se
Meddelande från kundtjänst
Hej

Det var tråkigt att höra att du inte har fått din PureMounts PM-SOM-091 Väggfäste från din beställning med nummer #405-2601319-

Det verkar som om Postnord har registrerat ditt paket som levererat den 07/05/2023 till rätt plats med rätt vikt.

Låt det gå 3 dagar (72 timmar) medan vi utreder ärendet. Om du inte har fått din PureMounts PM-SOM-091 Väggfäste senast 11/05/2023, meddela oss.

Tack för visad förståelse.
Löste jag ditt problem?
Ja Nej

Varma hälsningar,
Linus
Din feedback hjälper oss att skapa jordens mest kundcentrerade företag.

Amazon.se

Ny Kedja.

Dem anklagar mig nu för bedrägeri och ger mig en varning, eftersom postnord rapporterat att sändningen har anlänt till deras ombud. Bifogar igen bilderna, som tydlgit visar sändningen och det faktum att den är tom.

Citat:

ofm@amazon.se

Hej!

Tack för att du skrev till oss.
Dina kommentarer och förslag hjälper oss att förbättra vår butik och erbjuda våra kunder bättre service.
Vi är bekymrade över aktiviteten på ditt konto. Vi vill göra allt vi kan för att hjälpa dig att undvika eventuella problem med leveransen av artiklar som du köper från Amazon.se.

Ditt konto förblir öppet och kan användas av dig. Vänligen var medveten om att vi kan stänga ditt konto om du inte uppfyller villkoren i våra avtal.

Du kan läsa mer om våra policyer genom att besöka sidan med villkor för användning via länken nedan:
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html/ref=hp_le...

Kontakta vår kundtjänst via länken nedan om du har frågor om dina beställningar eller ditt konto:

www.amazon.se/gp/help/customer/contact-us

Med vänliga hälsningar

Kontospecialist
Amazon.se
www.amazon.se

-------------------------------------
From:
Sent: Tuesday, 09 May, 2023 02:15:06 PM CEST
Subject: Re: Policyvarning

Paketet ni skickade har anlänt, men tomt. Ingen vara alls i.
Bifogar för tredje gången bilderna från upphämtningsstället. Utleveransen är ångrad bara några minuter efter upphämtning då vi vägrade
ta emot paketet, ni får gärna begära tillbaka leveransen av PostNord. Vad ni får av dem är i sådana fall vad jag fick av er.
Hela poängen med att köpa en vara är ju jag behöver själva varan, inte kartongen den skeppades i.

Man kan förövrigt via bilderna rätt enkelt urskilja att kartongen är uppslagen inifrån, vem hade anat att skicka en stålbit i en för stor kartong utan adekvat mäng packmaterial hade kunnat ställa till med problem?

Skickat från Outlook för Android<https://aka.ms/AAb9ysg>
________________________________
From: ofm@amazon.se <ofm@amazon.se>
Sent: Tuesday, May 9, 2023 8:56:07 AM
To:
Subject: Policyvarning

Hej!

Vi granskade nyligen beställningsaktiviteten på ditt konto. Din orderhistorik visar att du har begärt återbetalningar för beställningen 405-2601319- för produkter som du har rapporterat att du hade leveransproblem med.

Vi har undersökt din beställning 405-2601319- som du tidigare har rapporterat som försvunnen. Speditören av denna beställning har bekräftat att hela försändelsen levererades till dig.

När ovanlig kontoaktivitet som denna kommer till vår kännedom utvärderar vi varje konto från fall till fall för att avgöra om ytterligare åtgärder eller en stängning av kontot är nödvändig. Om problemet fortsätter kanske vi inte längre kan tillåta dig att köpa på vår webbplats.
Om du vill veta mer om våra policyer kan du gå till Villkor för användning och försäljning:
www.amazon.se/gp/help/customer/display.html/ref=hp_left_cn?no...

Vi vill samarbeta med dig för att lösa eventuella problem du har med vår tjänst. Vi förstår att förlorade försändelser är besvärligt och vi vill säkerställa att våra kunder får de produkter de köper från Amazon.se.

Om det är problem med leveransen av beställningar till en viss adress kan du ange en alternativ adress.

Svara på detta e-postmeddelande inom 30 dagar om du tror att du har fått detta meddelande av misstag eller om du vill klargöra din beställningsaktivitet. Genom att svara på detta e-postmeddelande kan du vara säker på att rätt team på Amazon besvarar din förfrågan.

Kontospecialist
Amazon.se
www.amazon.se<http://www.amazon.se>

Ny kedja, sista svaret av dem. Dem vidhåller att sändningen har hamnat hos mitt ombud och igen totalt ignorerat bilderna som tydligt visar att sändningen har anlänt men tomt. Dem uppmanar mig med att polisnanmäla om någon har stulit sändningen jag bifogat bilder på.

Citat:

cs-reply@amazon.se
Du
Amazon.se
Ditt konto Amazon.se
Meddelande från kundtjänst
Hej

Tack för att du kontaktar oss på Amazons kundtjänst. Vi beklagar problemet som är kopplat till beställningen 405-2601319-

För att förstå vad som hände har vi genomfört en fullständig undersökning av ditt ärende tillsammans med transportören som levererade detta paket. Baserat på denna undersökning har vi kommit fram till att paketet levererades till rätt adress. Denna slutsats ligger i linje med vår administration, som har registrerat följande:

• Leveransbevis med tidsstämpel och plats; samt
• Paketets vikt och dess rapporterade tillstånd vid leveranstillfället.

Därför kan vi inte erbjuda dig en ersättning eller återbetalning för denna beställning just nu.

Om du tror att någon kan ha tagit din artikel/dina artiklar utan ditt tillstånd, utgör detta ett brott och är straffbart enligt lag. I så fall rekommenderar vi att du kontaktar din lokala polismyndighet för att göra en polisanmälan. Amazon kommer naturligtvis att hjälpa din polismyndighet för vidare utredning. Vi uppmuntrar dig att dela detta e-postmeddelande med polisen för ytterligare information.

Om problemet därefter kvarstår, kan du kontakta oss genom att svara på detta e-postmeddelande och bifoga en kopia av polisanmälan i PDF-, JPG- eller PNG-format.

Vänligen inkludera även:

• Registreringsnummer eller ärendenummer för polisanmälan.
• Namnet på din lokala polismyndighet.
• Om ärendet anmäls via telefon: telefonnumret som du ringde till och namnet på tjänstepersonen.
• Om ärendet anmäls online: en e-postkopia eller ett kvitto med referensnumret.

Vänligen kontakta oss när anmälan har slutförts. Tyvärr kan vi inte godta anmälningar som är ofullständiga. Vänligen observera: eftersom vi bekräftar polisanmälningar hos lokala polismyndigheter kan vi inte ta emot anmälningar från tredje part.

Vi hoppas att du har nytta av informationen och att lokala brottsbekämpande myndigheter kan hjälpa dig vidare i detta ärende.
Löste jag ditt problem?
Ja Nej

Varma hälsningar,
Emil

3 olika instanser verkar det som, dem använder det faktum att sändningen har rapporterats som anlänt som anledning att inte skicka en ny vara och anklagar mig för att ha försökt begå bedrägeri. Hade dem tagit sig en kik på bilderna så hade dem sett att sändingen anlänt, bilderna är på själva sändningen. Varan som den skulle innehålla lyser dock med sin frånvaro.

Jag har via min bank fått rapportera dragningen som ogiltig och via dem fått begära pengarna tillbaka, vi får se hur det går, annars kostade mig vetskapen att Amazon är bedragare mig 362 kronor (Varan är beställd av Amazon, dem är leverantör och alltså inte via någon underleverantör som säljer via Amazon.)

Jag kan inte rekommendera dem till någon alls, dem har avsiktligt brutit upp konversationen i flera olika led där historiken inte hänger med. Deras chat historik finns inte att tillgå alls. Dem har inte över huvud taget bemödat sig att kolla på bilderna jag skickat eller lyssna på vad jag säger. 3 olika led har använt att sändningen finns hos ombud som sitt trumfkort i argumentet när jag själv bifogat bilder på sändningen som är tom.
Under mina runt 17 år av beställningar på internet är det första gången jag får kräva ett återköp via min bank.
Sista gången jag handlar där.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Jag kan inte rekommendera dem till någon alls, dem har avsiktligt brutit upp konversationen i flera olika led där historiken inte hänger med. Deras chat historik finns inte att tillgå alls. Dem har inte över huvud taget bemödat sig att kolla på bilderna jag skickat eller lyssna på vad jag säger. 3 olika led har använt att sändningen finns hos ombud som sitt trumfkort i argumentet när jag själv bifogat bilder på sändningen som är tom.
Under mina runt 17 år av beställningar på internet är det första gången jag får kräva ett återköp via min bank.
Sista gången jag handlar där.

Öppna upp en ny chatt igen bara, sen scrollar du uppåt i chattrutan. Där har du förra sessions historik. För agenten kan du bara säga att du öppnat chatten för att plocka chatthistorik. Ska tilläggas sen att kontospecialister på Amz är totalt döva för rim och reson. Har man väl hamnat i deras sikte så är det ganska dött lopp imo.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mini-ryttge:

Kan dela med mig av min erfaranhet med Amazon.se

Jag beställde ett fäste till en Sonos Beam

Sändningen anlände men skadad och produkten jag beställt fanns inte i.

Vi fotade hela processen när vi kikade igenom paketet inne hos ombudet och vägrade sedermera leveransen, eftersom sändningen var skadad och innehöll inga produkter.

Tog kontakt med Amazons chatt, skickade alla bilder jag tagit till deras mailadress för att ta emot bilder (eftersom deras chat inte stödjer deta) som representanten kikade igenom.
Representanten beklagade och frågade om jag ville ha pengar tillbaka eller en ny produkt. Jag valde en ny produkt och skulle få en bekräftelse på den nya sändningen inom en snar framtid.

Fick senare svar via mailadressen jag skickat bilder till och här tar det vid.

4 olika konversationer (dem bryter ut mailkedjorna med nya mail istället för att svara) via 2 olika kontaktvägar sammanlagt.
Den ena handen vet inte vad den andra gör,

Första svaret
Bifogade bilderna, för er finns dem här https://imgur.com/a/BWZh14o Har tagit bort en del bilder på adresslapp på paketet.

Deras svar på dem bifogade bilderna som tydligt visar en tom sändning är "att jag ska vänta på sändningen"

Ny Kedja.

Dem anklagar mig nu för bedrägeri och ger mig en varning, eftersom postnord rapporterat att sändningen har anlänt till deras ombud. Bifogar igen bilderna, som tydlgit visar sändningen och det faktum att den är tom.

Ny kedja, sista svaret av dem. Dem vidhåller att sändningen har hamnat hos mitt ombud och igen totalt ignorerat bilderna som tydligt visar att sändningen har anlänt men tomt. Dem uppmanar mig med att polisnanmäla om någon har stulit sändningen jag bifogat bilder på.

3 olika instanser verkar det som, dem använder det faktum att sändningen har rapporterats som anlänt som anledning att inte skicka en ny vara och anklagar mig för att ha försökt begå bedrägeri. Hade dem tagit sig en kik på bilderna så hade dem sett att sändingen anlänt, bilderna är på själva sändningen. Varan som den skulle innehålla lyser dock med sin frånvaro.

Jag har via min bank fått rapportera dragningen som ogiltig och via dem fått begära pengarna tillbaka, vi får se hur det går, annars kostade mig vetskapen att Amazon är bedragare mig 362 kronor (Varan är beställd av Amazon, dem är leverantör och alltså inte via någon underleverantör som säljer via Amazon.)

Jag kan inte rekommendera dem till någon alls, dem har avsiktligt brutit upp konversationen i flera olika led där historiken inte hänger med. Deras chat historik finns inte att tillgå alls. Dem har inte över huvud taget bemödat sig att kolla på bilderna jag skickat eller lyssna på vad jag säger. 3 olika led har använt att sändningen finns hos ombud som sitt trumfkort i argumentet när jag själv bifogat bilder på sändningen som är tom.
Under mina runt 17 år av beställningar på internet är det första gången jag får kräva ett återköp via min bank.
Sista gången jag handlar där.

Jag har råkat ut för liknande fall (flera gånger tyvärr) där jag hotats med avstängning efter att jag reklamerat försändelser som PN tappat bort innehållet i (sönderslagna/rivna). Finns tråd om min och andras upplevelser på Swedroid. Det har fått mig att helt omvärdera min tidigare mycket positiva upplevelse av Amazon och jag kommer säga upp min Prime när den går ut om någon vecka.

Ingen annan svensk ÅF har någonsin betett sig så illa.

Edit: Kundtjänsten fungerade utan problem första året efter introduktionen i Sverige, sedan började det gnissla betänkligt. Jag som föredrar att ringa så har det blivit svårare att hitta återuppringningsfunktionen, antagligen helt medvetet av Amazon. Har t o m varit svårt att få tala med en svensk senaste halvåret. Blivit kopplad till allehanda utländsk support, bl a nästa senaste gången då det var en indiska som pratade så snabbt och med så dålig engelska att hon var obegriplig och jag fick avsluta samtalet. Förvånande oprofessionellt.

Skrivet av LemurenSwe:

Öppna upp en ny chatt igen bara, sen scrollar du uppåt i chattrutan. Där har du förra sessions historik. För agenten kan du bara säga att du öppnat chatten för att plocka chatthistorik. Ska tilläggas sen att kontospecialister på Amz är totalt döva för rim och reson. Har man väl hamnat i deras sikte så är det ganska dött lopp imo.

Dött lopp betyder att man ligger lika, oavgjort, och ingen vinner, så jag antar du missförstått uttrycket eftersom den enda som vinner när Amazon bestämt sig för att krångla är Amazon.

Olika tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Uppdaterar ärendet.

Börjar tröttna och ber dem helt enkelt se igenom ärendet på riktigt.

Mitt svar på deras mail är överst och mailet jag svarar på är underst i alla citat.

Citat:

Tja,

Vi alla vet att sändningen anlänt, jag har vid 3 tillfällen bifogat bilder på själva sändningen hos ombudet.

Första gången bad ni mig vänta i 3 dagar på sändningen jag skickade er bilder på.

Andra gången anklagade ni mig för bedrägeri och trumfade med att sändningen jag bifogat bilder på hade anlänt enligt transportör. Som om bilderna jag skickade inte redan var bevis nog på att sändningen anlänt.

Tredje gången uppmanar ni nu mig att polisanmäla möjlig stöld av sändningen jag vid tre tillfällen bifogat bilder på.

Problemet här är inte att sändningen inte anlänt utan att den har anlänt utan varan jag betalat för, varan ni har dragit pengar för, varan ni är skyldiga att förse mig med eller återbetala mig för.
Jag är inte intresserad av någon återbetalning, jag är intresserad av varan. Jag ska hänga upp en beam på väggen. För det kräver jag ett fäste, ett fäste jag köpte av er som ni misslyckats med att leverera.

Eftersom ni har varit tydliga med att ni inte avser att varken skicka en ny vara, göra en återbetalning, läsa vad jag skriver eller titta på dem bifogade bilderna har jag kontaktat min bank och anmält att en dragning har gjorts för beställd vara som inte anlänt.
Banken har all er kommunikation och samma bilder ni har fått av mig, vi får helt enkelt invänta deras beslut om ni inte vill sätta en människa på att faktiskt läsa/kika på bilderna.

Ni har dem i någon av dem andra 3 konversationerna som har gjort i ärendet.

Från: cs-reply@amazon.se <cs-reply@amazon.se>
Skickat: den 10 maj 2023 09:07
Till: Ämne: Din förfrågan på Amazon

Amazon.se
Ditt konto Amazon.se
Meddelande från kundtjänst
Hej

Tack för att du kontaktar oss på Amazons kundtjänst. Vi beklagar problemet som är kopplat till beställningen 405-2601319-

För att förstå vad som hände har vi genomfört en fullständig undersökning av ditt ärende tillsammans med transportören som levererade detta paket. Baserat på denna undersökning har vi kommit fram till att paketet levererades till rätt adress. Denna slutsats ligger i linje med vår administration, som har registrerat följande:

• Leveransbevis med tidsstämpel och plats; samt
• Paketets vikt och dess rapporterade tillstånd vid leveranstillfället.

Därför kan vi inte erbjuda dig en ersättning eller återbetalning för denna beställning just nu.

Om du tror att någon kan ha tagit din artikel/dina artiklar utan ditt tillstånd, utgör detta ett brott och är straffbart enligt lag. I så fall rekommenderar vi att du kontaktar din lokala polismyndighet för att göra en polisanmälan. Amazon kommer naturligtvis att hjälpa din polismyndighet för vidare utredning. Vi uppmuntrar dig att dela detta e-postmeddelande med polisen för ytterligare information.

Om problemet därefter kvarstår, kan du kontakta oss genom att svara på detta e-postmeddelande och bifoga en kopia av polisanmälan i PDF-, JPG- eller PNG-format.

Vänligen inkludera även:

• Registreringsnummer eller ärendenummer för polisanmälan.
• Namnet på din lokala polismyndighet.
• Om ärendet anmäls via telefon: telefonnumret som du ringde till och namnet på tjänstepersonen.
• Om ärendet anmäls online: en e-postkopia eller ett kvitto med referensnumret.

Vänligen kontakta oss när anmälan har slutförts. Tyvärr kan vi inte godta anmälningar som är ofullständiga. Vänligen observera: eftersom vi bekräftar polisanmälningar hos lokala polismyndigheter kan vi inte ta emot anmälningar från tredje part.

Vi hoppas att du har nytta av informationen och att lokala brottsbekämpande myndigheter kan hjälpa dig vidare i detta ärende.
Löste jag ditt problem?
Ja Nej

Varma hälsningar,
Emil
Din feedback hjälper oss att skapa jordens mest kundcentrerade företag.

Amazon.se

Benny vänder lite, han har nu kikat på bilderna och inser att jag i sakfrågan har rätt men ber mig göra en polisanmälan på deras stulna vara.

Jag informerar dem om konceptet konsumentköpslag.

Citat:

Hej,

Tack för dina förtydliganden. Att ni gav mig en anmärkning för policybrott fick det hela att låta lite annorlunda än vad du beskrivit. Jag tackar igen för förtydligandet och ber om ursäkt för missförståndet.

Ni har ansvar för att varan ska levereras till mig, vilken den inte gjort och vilket jag tydligt bevisat. Ni har ansvaret för transport, inte jag. Varan har således inte varit under mitt ansvar när den stulits utan under ert. Det är också högst tvivelaktigt att varan stulits eftersom den är packade undermåligt i ett för stort paket med för lite packmaterial som förhindrat fästet som enligt er produkbeskrivning ska vara gjort i metall från att röra sig och få momentum i själva kartonglådan. Bilderna tyder också på att lådan har slagits upp innefrån.

Jag är lite oklar på vad ni vill att jag polisanmäler, att ni har packat en vara undermåligt och den försvunnit under ert ansvar?

Ni är enligt Konsumentköpslagen 3dje kapitelet första paragrafen skyldiga till dröjsmål om ni inte levererar varan
https://lagen.nu/2022:260#K3P1S1

Då varan bevisligen är så dåligt packad anser jag inte att ni kan påvisa att dröjsmålet eller felet beror på ett hinder utanför näringsidkarens kontroll.
6e kaptilet paragraf 1
https://lagen.nu/2022:260#K6P1S1

Jag kommer i sådana fall beställa ett nytt beamfäste och avrkräva er mellanskillnaden i enligthet med 6e kapitlet paragraf 4. Detta kommer att göras även om banken är dem som återbetalar mig.
https://lagen.nu/2022:260#K6P4S1

MVH .
Från: cs-reply@amazon.se <cs-reply@amazon.se>
Skickat: den 11 maj 2023 09:32
Till:
Ämne: Din förfrågan på Amazon

Amazon.se
Ditt konto Amazon.se
Meddelande från kundtjänst

Återkommer gällande din order #405-2601319- som innefattade ett tomt paket istället för ditt väggfäste.

Jag har kikat på detta, även gått igenom tidigare kontakter och kikat igenom dina bilder som du skickade när du stod vid ombudet, jättebra bilder, man ser tydligt att paketet är tomt och att ditt väggfäste inte är där i, nu till hur vi ska lösa detta.

Först och främst anklagar vi inte dig för något, denna procedur gäller för alla kunder vars paket kommer tomma, vi ber därför om ytterliggare dokumentation i form av bilder och en polisanmälan om stöld för varan som funnits i paketet, det handlar inte om att vi tror att kunden stulit varan, snarare att någon stulit varan innan den nått kund och eftersom att varan skulle till dig så behöver vi polisanmälan som dokumentation från dig för att gå vidare och hjälpa dig, var det lite tydligare kanske?

Det är jättebra att du dokumenterat det också och vid banken. Gällande ersättning, när det handlar om att produkter försvinner eller inte når våra kunder så skickar vi inte ut ersättningsprodukt direkt utan återbetalar kunden istället så får kunden valet att beställa igen eller inte men efter godkänd dokumentation.

Hoppas detta gjorde det lite tydligare.

Återkom gärna om du undrar något så ska vi hjälpa dig så fort vi kan.

Ha en fin dag.
Löste jag ditt problem?
Ja Nej

Varma hälsningar,
Benny
Din feedback hjälper oss att skapa jordens mest kundcentrerade företag.

Amazon.se

Michelle svarar sedan och vill återigen ha en polisrapport. Jag förklarar att varan inte är min eller under mitt ansvar förrän den levereras till mig, hänvisar till konsumentköpslagen som är tydliga med detta. Påpekar också att jag inte är av uppfattnigen att ett brott begåtts.

Citat:

Hej Michelle!

Varan faller inte under mitt ansvar förrän jag har mottagit varan och är inte under mitt ägarskap förrän jag mottagit och betalt för varan. Under tiden min beställning ligger i era lager eller hanteras av er underleverantör är den er. Den ägs av er och är under ert ansvar. Först när jag mottagit varan faller ansvaret för varan till mig och först när jag mottagit och betalt varan faller ägarskap till mig.
Detta är det avtal vi slöt när jag inköpte varan i er e-handel. Ni står skyldiga att leverera varan jag beställt till mig och jag står skyldig att betala för den. Eftersom ni säljer varan i egenskap av näringsidkare och jag köper den i egenskap av konsument gäller konsumentköpslagen, (KKL).
Jag har uppfyllt mina skyldigheter i avtalet och betalt för varan, ni har inte uppfyllt er skyldighet att levererat en vara som är i linje med produktbeskrivningen. I detta fall har ni inte levererat någon vara alls.

Ägande / Ansvarsfrågan förtydligas i KKL
Kapitel 2 Paragraf 3, notera här att jag inte anlitat transportören.
https://lagen.nu/2022:260#K2P3S1

Även KKL Kapitel 2 Paragraf 6 kan vara av vikt för er att läsa
https://lagen.nu/2022:260#K2P6S1

Är ni av åsikten att brott såsom stöld eller egenmäktigt förfarande har begåtts under den tid varan föll under ert ägarskap och ansvar är målsägande i detta brott Amazon. Inte jag som privatperson, även om varan var ämnad att slutligen hamna i mitt ägarskap.
Ni är fria att göra en polisanmälan, ni också fria att använda de bilder jag bifogat som bevis i er anmälan.

Jag kommer inte göra en polisanmälan på något som enligt KKL som varken ägs av mig eller är under mitt ansvar baserat på en brottsmisstanke jag inte delar.

Jag hade dock rekommenderat er ett annat tillvägagångsätt och göra en reklamation via er underleverantör PostNord.
https://www.postnord.se/ta-emot/saknade-skadade-eller-forsena...

Detta faller enligt er underleverantör under ert ansvar då jag inte besitter det skadade godset. Jag citerar länken ovan.
"Den som har skickat brevet eller paketet bör vara den som gör reklamationen, eftersom han eller hon har alla inlämningsuppgifter och kvitton. Om reklamationen rör en skada är det bäst att mottagaren reklamerar, eftersom han eller hon har det skadade godset."

Jag uppmanar er att följa Svea rikes lag och antingen leverera mig varan jag betalat för eller återbetala mig för varan samt mina omkostnader i form av upptäckningsköp. Relevanta kapitel och paragrafer har upplysts om tidigare i konversationen.
Jag kommer inte hålla fast vid KKL Kapitel 3 Paragraf 4 och ger er möjligheten till att återbetala mig för varan samt mina omkostnader för täckningsköp
https://lagen.nu/2022:260#K3P4S1
Jag vill även påminna att Svea rikes lag står över möjliga policys ni har internt på Amazon.

Jag hoppas att detta klarar upp mina samt era skyldigheter och ärendet kan ta fart igen i form av att ni uppfyller era lagstadgade skyldigheter.

Jag önskar även dig Michelle en fantastisk helg i den tidiga sommarsolen!
Från: cs-reply@amazon.se <cs-reply@amazon.se>
Skickat: den 12 maj 2023 09:32
Till:
Ämne: Din förfrågan på Amazon

Amazon.se
Ditt konto Amazon.se
Meddelande från kundtjänst
Hej ,

Mitt namn är Michelle och tack för att du har kontaktat oss på Amazon.se!

Jag vill även tacka för ytterligare information. Jag har gått igenom din tidigare korrespondens och jag förstår din frustration i denna fråga. Som delades i föregående korrespondens, så behöver vi en giltig polisrapport för att kunna gå vidare med detta ärende. Jag tackar för din förståelse i detta.

Så fort vi har fått in denna rapport kan vi undersöka lite närmare så att vi kan hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

Tack för visad förståelse samt tålamod och jag ösnkar dig en super härlig helg framöver David.
Löste jag ditt problem?
Ja Nej

Varma hälsningar,
Michelle
Din feedback hjälper oss att skapa jordens mest kundcentrerade företag.

Amazon.se

Laila ignorerar nu fullt ut konsumentköpslagen och ber mig att göra en polisanmälan i ond tro för att dem ska överväga att följa konsumentköpslagen.

Citat:

Hej Laila,

Ni frångår därmed konsumentköpslagen och era lagstadgade skyldigheter.

Att varan aldrig har anlänt är utrett och av er bekräftat.

"Jag har kikat på detta, även gått igenom tidigare kontakter och kikat igenom dina bilder som du skickade när du stod vid ombudet, jättebra bilder, man ser tydligt att paketet är tomt och att ditt väggfäste inte är där i, nu till hur vi ska lösa detta." - Benny

Att varan är er och under ert ansvar har förtydligats.

Att ert förfarande strider mot konsumentköpslagen är av er bekräftat.

Av ren nyfikenhet, vad är det ni vill att jag polisanmäler utan att göra mig själv skyldig till obefogad angivelse?
https://lagen.nu/1962:700#K15P6S1

Jag är som tidigare förtydligat av åsikten att ni inte adekvat förpackat varan i er försändelse och detta i kombination med ovarsamt behandlande av er underleverantör står som grund till att varan försvunnit och kan inte i god tro göra en anmälan.

Som jag ser det så bryter ni mot konsumentköpslagen och försöker få mig att begå lagbrott för personlig ekonomisk vinning.

MVH.
Från: cs-reply@amazon.se <cs-reply@amazon.se>
Skickat: den 12 maj 2023 13:56
Till:
Ämne: Din förfrågan på Amazon gällande order id 405-2601319-

Amazon.se
Ditt konto Amazon.se
Meddelande från kundtjänst
Hej ,

Tack att du skriver till oss igen.

En noggrann granskning av ditt konto visar att rätt information redan har angetts. Vi behöver en polisanmälan för att kunna ta vidare beslut gällande din order som enligt ombuden var levererad med rätt vikt till rätt plats men du fick ett tomt paket.

Jag önskar det fanns något mer vi kunde göra för dig just nu men jag kan inte erbjuda ytterligare hjälp i denna fråga.

Vi uppskattar din förståelse.
Löste jag ditt problem?
Ja Nej

Varma hälsningar,
Laila
Din feedback hjälper oss att skapa jordens mest kundcentrerade företag.

Amazon.se

Benny ignorerar nu mitt tidigare email och skickar för andra gången ett standardsvar där dem än en gång ber mig polisanmäla i ond tro.
Ärendet har således gått in i en vägg. Amazon har inte bara brutit mot konsumentköpslagen utan även ställt som krav att jag begår lagbrott om dem ska överväga att fulfölja vårt avtal.

Citat:

Hej !

Återkommer gällande din order #405-2601319-

En noggrann granskning av ditt konto visar att rätt information redan har angetts. Som jag nämnde tidigare hanteras denna procedur på liknande sätt gällande alla kunder, där vi har nu och förut validerat polisrapporter utan problem tidigare, men jag tar din feedback i beaktskap.

Som nämnt tidigare behöver vi polisanmälan för att gå vidare och vi vill hjälpa dig i detta, men vi behöver ytterliggare dokumentation som stärker våra beslut innan vi går vidare.

Jag önskar det fanns något mer vi kunde göra för dig just nu men jag kan inte erbjuda ytterligare hjälp i denna fråga.

Tack för din förståelse.
Löste jag ditt problem?
Ja Nej

Varma hälsningar,
Benn

All kommunikation är skickad till banken, vi får hoppas att dem ger mig pengarna tillbaka.
Enda chansen att mina lagstadgade rättigheter som konsument får gehör ser ut att vara via en stämningsansökan.

Jag skulle således höja ett varningens finger på riktigt. Amazon har inga avsikter alls att följa konsumentköpslagen, eller brottsbalken för den delen. Dem ser sig inte skyldiga att fullfölja sina avtal i enlighet med svensk lag.

Handla på egen risk.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Handla på egen risk.

Har du prövat att begära ett telefonsamtal från dem? Då kanske du slipper chatta med en indier...
Går att göra om man loggar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Har du prövat att begära ett telefonsamtal från dem? Då kanske du slipper chatta med en indier...
Går att göra om man loggar in.

Då jag driver ett ärende med banken är det till min fördel om kommunikationen är skriftlig.

Men ska försöka även detta då den skriftliga kommunikationen har nått vägens ände.

Tack för tipset!

Anledningen att jag delar med mig av min erfarenhet här är för att andra kan bilda sig en uppfattning vilken nivå på service man kan förvänta sig om något inte går som tänkt.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bozzeta:

Har du prövat att begära ett telefonsamtal från dem? Då kanske du slipper chatta med en indier...
Går att göra om man loggar in.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg:

"Har t o m varit svårt att få tala med en svensk senaste halvåret. Blivit kopplad till allehanda utländsk support, bl a nästa senaste gången då det var en indiska som pratade så snabbt och med så dålig engelska att hon var obegriplig och jag fick avsluta samtalet."

Alltså kan du få obegripliga personer även via telefon och för mig har det varit mer regel än undantag senaste halvåret.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Då jag driver ett ärende med banken är det till min fördel om kommunikationen är skriftlig.

Men ska försöka även detta då den skriftliga kommunikationen har nått vägens ände.

Tack för tipset!

Anledningen att jag delar med mig av min erfarenhet här är för att andra kan bilda sig en uppfattning vilken nivå på service man kan förvänta sig om något inte går som tänkt.

Hela den här sörjan kokar ner i att Amazon har packat alldeles för dåligt, men ger dig skulden, och dessutom anklagar dig för bedrägeri när du blev sänd till deras OFM-avdelning.
Med största sannolikhet har det tunga väggfästet åkt rakt genom lådan och försvunnit när den var under Postnords ansvar.
Alltså ska en reklamation upprättas av avsändaren (Amazon), och inte en polisanmälan, eftersom det inte finns någon grund i att något som helst brott har begåtts.

Dock gjorde ditt postombud fel från första början, dom skulle aldrig stämplat in ditt paket som utlämnat, utan den skulle direkt gått tillbaka till Postnord/Amazon. Då hade du sluppit all den här huvudvärken.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233