Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

5600X för 1000kr? Måste väl vara fel pris?

Förmodligen. Men jag provade att beställa. Får se vad som händer. Jag har i vilket fall fått en beställningsbekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BetaBoll:

Förmodligen. Men jag provade att beställa. Får se vad som händer. Jag har i vilket fall fått en beställningsbekräftelse.

Skit, det var fler som såg det Drog också iväg en beställning. Hade det varit få beställningar kanske det hade slunkit igenom men nu lär det väl trilla in hundratals när det tipsades om i fyndtråden. Lär väl bli avbrutna ja, om inte Dustin är på väldigt gott humör.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Det är rätt artikel nummer iaf - matchar med andra sidor så verkar inte handla om en annan CPU. Bara fel prisatt. Bara vänta och se beställde också

Tillv. art. nr. 100-100000065BOX

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Det är rätt artikel nummer iaf - matchar med andra sidor så verkar inte handla om en annan CPU. Bara fel prisatt. Bara vänta och se beställde också

Tillv. art. nr. 100-100000065BOX

Ja, jag kollade också det. Ser rätt ut hos AMD (under specifications) https://www.amd.com/en/products/cpu/amd-ryzen-5-5600x

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska med en 5600x till men fick FOMO efter att ha missat alla 5800x3D haha..

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

La också en beställning på 5600X, har velat länge om jag ska bygga en stationär dator från grunden efter bara ha haft en laptop med docka i 10+ år. Så trillar denna in få det bli av. Må ödet få bestämma!

Permalänk
Medlem

Hade egentligen tänkt bygga något med de nya plattformarna och DDR5 men går detta 5600x igenom så kan köpa något tyngre grafikkort istället. Dock tror jag chansen är större att Elvis lever.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emopingvin:

Produkt: Crucial BX500 1TB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B07YD579WM
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5223979
Pris: 666kr

SATAN vilken deal

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Skrivet av tevey:

SATAN vilken deal

Jag brukar ha en gräns på 15%, men denna var så billig redan innan, att jag gjorde ett undantag.
Blev ett köp för min del iaf.

Permalänk
Medlem

Från Dustinhome.se's köpvilkor:

"3. Priser och frakt
Aktuella priser på produkter lämnas på Dustin home:s webbsida som uppdateras i realtid. Priserna anges i SEK och inkluderar moms.

Dustin home äger rätt att ändra offererade priser utan föregående avisering. Mellan Dustin home och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommits.

Frakt tillkommer på samtliga leveranser. Den totala fraktkostnaden beräknas vid beställning, där det framgår vilka fraktsätt som är valbara samt kostnader för de olika fraktmetoderna."

Bådar ju gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

5600X för 1000kr? Måste väl vara fel pris?

949,55 för mig som har studentkonto. Prisvärt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

Från Dustinhome.se's köpvilkor:

"3. Priser och frakt
Aktuella priser på produkter lämnas på Dustin home:s webbsida som uppdateras i realtid. Priserna anges i SEK och inkluderar moms.

Dustin home äger rätt att ändra offererade priser utan föregående avisering. Mellan Dustin home och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommits.

Frakt tillkommer på samtliga leveranser. Den totala fraktkostnaden beräknas vid beställning, där det framgår vilka fraktsätt som är valbara samt kostnader för de olika fraktmetoderna."

Bådar ju gott.

Det står också när man slutför en beställning att man kommer få ett mail inom 20 min men att orderbekräftelsen kommer först när varan skickats. Så inte särskilt troligt vi får några 5600x för detta pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grönbladh:

Det står också när man slutför en beställning att man kommer få ett mail inom 20 min men att orderbekräftelsen kommer först när varan skickats. Så inte särskilt troligt vi får några 5600x för detta pris.

Ja du har rätt.

"...Bindande avtal kommer till stånd när orderbekräftelsen skickas till dig."

Så fram tills dess har vi inte ingått något köpeavtal och därav kan de som du säger bara makulera alla beställningar. Synd.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag chansar, funkar det så funkar det!

SSDn på 2 TB för 1200 kr lockar också sjukt mycket. Lär väl komma men man ska ju ha behov av skiten också!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

949,55 för mig som har studentkonto. Prisvärt!

Samma här, total 1018:- var inte alls otrevligt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Men herregud @ em del av er som citerade mitt senaste svar.
Det är ju en automatisk sida som hanterade beställningarna!
Ja, absolut så skulle den ha stannat och sagt: STOP! Lagret är slut!
Men i praktiken så är det långt ifrån alla system som fungerar optimalt speciellt under dessa påfrestningar som sker vid jättereor.

Du klickar på köp, det görs en förfrågan, en databas svarar med ja/nej gällande lagersaldo (som kanske hade en för låg uppdateringsfrekvens eller bara vad överbelastad och svarar fel), köpet går vidare och skickas automatiskt till ”kreditgivaren”.

Felet uppdagas och pengaena sätts tillbaka. Inga konstigheter.
Tråkigt? Ja absolut! Men nu är det så att lagret var slut, inget att göra åt, tyvärr.

Webhallen-exemplet.
Jag och frugan går in i butiken till varsin kassa.
Båda säger att vi vill ha XYZ, det finns EN XYZ i lager.
Beroende på vem av oss som sa meningen först samt vem av expediterna som går snabbast avgör nu vem som får XYZ. Kommer min expedit tillbaka och säger:

-Tyvärr min kollega tog det framför näsan på mig och det blev den andra kunden som fick det sista exemplaret

Där finns det ju inget varken jag eller expediten kan göra. Trist som fan så klart.

Gällande betalningen så är det ju en risk man medvetet tar tar man handlar på nätet.
Ibland blir det fel men pengarna sätts tillbaka. Folk tar ju tex saker på faktura för att slippa ligga ute med pengar så det är ju ett generellt känt/accepterat förfarande för betalning hos kunderna.

Permalänk
Medlem

Beställde också en, passar bra till ram-minnena som jag köpte på Inets drop utan att ha något behov av Finns det något billigt och bra moderkort och matcha med denna för en liten lan-dator (mATX)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag chansar, funkar det så funkar det!

SSDn på 2 TB för 1200 kr lockar också sjukt mycket. Lär väl komma men man ska ju ha behov av skiten också!

QLC dock, riktigt låg TBW men som sekundärdisk så duger den nog utmärkt!

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Vilka företag brukar har de bästa (dvs mest värda erbjudande) julkalendrarna?

Permalänk
Skrivet av Yogart:

Vilka företag brukar har de bästa (dvs mest värda erbjudande) julkalendrarna?

Inte brukar både ha bra erbjudanden och roliga tävlingar!
Det har blivit tradition att följa deras!

Permalänk
Skrivet av grönbladh:

Det står också när man slutför en beställning att man kommer få ett mail inom 20 min men att orderbekräftelsen kommer först när varan skickats. Så inte särskilt troligt vi får några 5600x för detta pris.

Verkar som produkten försvann från sidan och ingenting finns kvar på orderhistoriken heller 🤷🏼‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Verkar som produkten försvann från sidan och ingenting finns kvar på orderhistoriken heller 🤷🏼‍♂️

Min order finns kvar och står som slutsåld men också under behandling. Den som lever får se

Stavfel
Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Inte brukar både ha bra erbjudanden och roliga tävlingar!
Det har blivit tradition att följa deras!

Finns det nån samlingstråd i år med länkar till julkalendrarna ?

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Finns det nån samlingstråd i år med länkar till julkalendrarna ?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1677569-julkalendrar-2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Verkar som produkten försvann från sidan och ingenting finns kvar på orderhistoriken heller 🤷🏼‍♂️

Skrivet av kniven:

Min order finns kvar och står som slutsåld men också under behandling. Den som lever får se

Jag tror att det är viktigt nu att vi alla ringer/mailar och citerar rätt paragrafer om att det är våran rätt att få våran order igenom och har lagen på våran sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Jag tror att det är viktigt nu att vi alla ringer/mailar och citerar rätt paragrafer om att det är våran rätt att få våran order igenom och har lagen på våran sida.

Absolut, jag har redan kontaktat Leif Silbersky som ska utreda detta grundligt, här ska ingen kunna smita undan

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Min order finns kvar och står som slutsåld men också under behandling. Den som lever får se

De lär ju ha ett par ordrar att gå igenom. Min finns fortfarande kvar men jag räknar med att den försvinner under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Produkt: Crucial P5 Plus NVME 2TB PCIe 4.0 NVMe - up to 6600MB/s sequential reading
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B098WKQRDL
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7206309
Pris: 1699,15kr

Köpte Samsung 870 QVO 4TB 2.5" på Inets Sweclusive att ha som speldisk, borde man sälja den (oöppnad) och köpa denna istället? Ungefär samma pris.

Visst halva storleken, men det kan jag leva med. Men hur stor skillnad gör hastighetera egentligen? Värt halva lagringen för den boosten? Spelar inte så mkt, men min nuvarande 1TB är knökafull

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Köpte Samsung 870 QVO 4TB 2.5" på Inets Sweclusive att ha som speldisk, borde man sälja den (oöppnad) och köpa denna istället? Ungefär samma pris.

Visst halva storleken, men det kan jag leva med. Men hur stor skillnad gör hastighetera egentligen? Värt halva lagringen för den boosten? Spelar inte så mkt, men min nuvarande 1TB är knökafull

Ja absolut det låter som en mycket klok idé, jag kan köpa den av dig till det priset som inet hade då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Köpte Samsung 870 QVO 4TB 2.5" på Inets Sweclusive att ha som speldisk, borde man sälja den (oöppnad) och köpa denna istället? Ungefär samma pris.

Visst halva storleken, men det kan jag leva med. Men hur stor skillnad gör hastighetera egentligen? Värt halva lagringen för den boosten? Spelar inte så mkt, men min nuvarande 1TB är knökafull

Nja om jag ska va ärlig, nej. Handlar oftast om ett fåtal sekunder mellan m.2 och SATA i spel. På din 4 TB får du plats med bra många fler spel