Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Jag tror inte 5600x för tusenlappen går igenom. Om de mot förmodan skulle ha ett sånt pangerbjudande skulle det varit en av höjdpunkterna under BF. Inte en dold eftersläntrare i BF:s kölvatten. Att det var en beställningsvara är en annan sak som talar emot att erbjudandet kommer stå kvar.

De skulle kunna ha lagt på en femhundring på priset och ändå sålt slut på nolltid.

Permalänk
Medlem

Hur mycket sämre än 5700G jämfört med 5700x? Känns som G är mer prisvärd med 500kr diff?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Köpte Samsung 870 QVO 4TB 2.5" på Inets Sweclusive att ha som speldisk, borde man sälja den (oöppnad) och köpa denna istället? Ungefär samma pris.

Visst halva storleken, men det kan jag leva med. Men hur stor skillnad gör hastighetera egentligen? Värt halva lagringen för den boosten? Spelar inte så mkt, men min nuvarande 1TB är knökafull

P5 Plus är en high-end NVMe disk jämfört med 870 QVO som är en entry-level SATA disk. Men helt ärligt tror jag inte det gör någon större skillnad för dig i praktiken om du använder disken som en sekundär disk för spel. Skulle det vara för operativsystemet så hade du nog märkt skillnad, men för spel så är jag tveksam.

SSD Flow chart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Hur mycket sämre än 5700G jämfört med 5700x? Känns som G är mer prisvärd med 500kr diff?

Halverad L3-cache och PCIe 3.0, nja. Det skulle väl vara om man har nytta av IGP:n.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeluxXxe:

Hur mycket sämre än 5700G jämfört med 5700x? Känns som G är mer prisvärd med 500kr diff?

I mina ögon dumsnål köp, man kanske använder CPUn ändå hyfsat länge
https://www.techspot.com/review/2293-amd-ryzen-5700g/

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hello,

Thanks for your interest in the “Good for the Internet” pricing promotion for Yubico security keys, offered to Cloudflare customers in collaboration with Yubico. We’re reaching out with information about how to qualify for the offer as your account currently does not qualify.

Cloudflare users can take advantage of this offer as long as their account is active as follows:
The account has an active zone, or
The account is actively using Cloudflare Zero Trust and
The account has not exceeded the amount of Yubico security keys available as part of this offer.
If your account becomes active while the offer is open, you will receive an email from Yubico so that you can partake in the offer. We appreciate your understanding and support in helping improve Internet security.

The Cloudflare Team

*Cloudflare may modify, limit, or discontinue this offer at any time. Available while supplies last.

Jag har dock aktiverat cloudflare zero trust... och använder aktivt det idag.

Fick du koden?

Vad innebär det att använda zero trust. Fattar faktiskt inte riktigt vad jag ska göra för att uppfylla kravet att aktivt använda det. Någon som vet?

Mvh, Tullen

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren gällande ssd-kvalet. Behåller nog den 4tb disken då. har två pcie gen4 1tb nvme i den redan så kan lägga ev slöa spel på nuvarande speldisk och resten på den nya. så slipper jag krånglet med att sälja och köpa med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Fick du koden?

Vad innebär det att använda zero trust. Fattar faktiskt inte riktigt vad jag ska göra för att uppfylla kravet att aktivt använda det. Någon som vet?

Mvh, Tullen

Fick koden och har haft mina 4st nycklar i 3+ veckor.
Tror dock det var mest pga att jag var högljudd och inte pga att jag faktiskt använde tjänsten korrekt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Köpte Samsung 870 QVO 4TB 2.5" på Inets Sweclusive att ha som speldisk, borde man sälja den (oöppnad) och köpa denna istället? Ungefär samma pris.

Visst halva storleken, men det kan jag leva med. Men hur stor skillnad gör hastighetera egentligen? Värt halva lagringen för den boosten? Spelar inte så mkt, men min nuvarande 1TB är knökafull

Moderna spel gör inte mycket skillnad för laddningstiderna jämfört med en vanlig ssd och en Nvne.
DirectStorage likt ps5an för snabbare loading har precis kommit men inga spel som använder det, första spelet som har det är Forspoken i februari.

Så jag skulle ha kvar 4tb och i värsta fall flytta runt fillerna mellan ssd och nvme om det verkligen skulle behövas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Moderna spel gör inte mycket skillnad för laddningstiderna jämfört med en vanlig ssd och en Nvne.
DirectStorage likt ps5an för snabbare loading har precis kommit men inga spel som använder det, första spelet som har det är Forspoken i februari.

Så jag skulle ha kvar 4tb och i värsta fall flytta runt fillerna mellan ssd och nvme om det verkligen skulle behövas.

Det är så jag tänkt göra med min 4TB. Då får jag 6TB SATA utrymme av SATA och 1TB NVME 7000/5000MBps som OS / enskilda spel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikForsberg:

Produkt: PowerColor Radeon RX 6600 8GB FIGHTER
Länk: https://www.inet.se/produkt/5412572/powercolor-radeon-rx-6600...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5898176
Pris: 2799kr

OBS: få antal

Så glad för att äntligen kunna uppdatera mitt GTX 1060.

Ser att inlägget endast har 10 likes och att kortet fortfarande finns i lager.

Shit vad alla sweclockers blivit rika och kräsna. 😳

Edit: menar då enligt min budget. Vill inte sticka ut som en fattiglapp här i högborgen av snobbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Så glad för att äntligen kunna uppdatera mitt GTX 1060.

Ser att inlägget endast har 10 likes och att kortet fortfarande finns i lager.

Shit vad alla sweclockers blivit rika och kräsna. 😳

Edit: menar då enligt min budget. Vill inte sticka ut som en fattiglapp här i högborgen av snobbar.

Tror nog många tycker det kortet är för svagt för det de vill göra. Men för de (såsom du) som sitter på flera år gammalt mellankort är ju 6600xt eller 6700xt väldigt bra. Sedan kommer ju 7000 serien om bara ett par veckor så kan även vara därför.
För dig blir det ju ca 35% ökning allround skulle jag gissa på.
För många andra som kanske köpte 1070 - 1080 eller tom 1080TI som var extremt prisvärt så är det ju lite annorlunda.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av VassVass:

Så glad för att äntligen kunna uppdatera mitt GTX 1060.

Ser att inlägget endast har 10 likes och att kortet fortfarande finns i lager.

Shit vad alla sweclockers blivit rika och kräsna. 😳

Edit: menar då enligt min budget. Vill inte sticka ut som en fattiglapp här i högborgen av snobbar.

Det är ett vettigt pris för ett bra kort. Det snuddar till och med nästan på de GPU-priser som fanns innan priserna drog iväg helt även om det inte riktigt är där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Så glad för att äntligen kunna uppdatera mitt GTX 1060.

Ser att inlägget endast har 10 likes och att kortet fortfarande finns i lager.

Shit vad alla sweclockers blivit rika och kräsna. 😳

Edit: menar då enligt min budget. Vill inte sticka ut som en fattiglapp här i högborgen av snobbar.

Blir samma uppgradering för mig, efter 6 år med 1060. Borde hålla 2-3 år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tror nog många tycker det kortet är för svagt för det de vill göra. Men för de (såsom du) som sitter på flera år gammalt mellankort är ju 6600xt eller 6700xt väldigt bra. Sedan kommer ju 7000 serien om bara ett par veckor så kan även vara därför.
För dig blir det ju ca 35% ökning allround skulle jag gissa på.
För många andra som kanske köpte 1070 - 1080 eller tom 1080TI som var extremt prisvärt så är det ju lite annorlunda.

Långt mer än 35%. Jag kollade på begagnade 1080 men dom kostade mer än detta.

Menade inte att köra tråden totalt off-topic IGEN. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Det är ett vettigt pris för ett bra kort. Det snuddar till och med nästan på de GPU-priser som fanns innan priserna drog iväg helt även om det inte riktigt är där.

Japp, sjukt härligt att kunna göra det hoppet samt att stanna i samma prisklass.

För 4K och HDR så kör jag PS5, Xbox Series X samt en LG OLED C1 för mindre summa än ett RTX 4090…. Totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramdm5:

Blir samma uppgradering för mig, efter 6 år med 1060. Borde hålla 2-3 år till.

Yes! Härlig känsla.

Permalänk
Medlem

Vill ge grabben en uppgradering från 1050 Ti men han kör en 1440p UW så frågan är om jag inte skall hålla ut tills något bättre sjunker lite i pris?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Vill ge grabben en uppgradering från 1050 Ti men han kör en 1440p UW så frågan är om jag inte skall hålla ut tills något bättre sjunker lite i pris?

RX 6700XT är nog den bästa dealen just nu går att får tag på för runt 5500kr relativt lätt. Annars kan du försöka få tag på något begagnat också går nog att få ett 6800/6800XT för samma pris som nytt 6700XT

https://www.inet.se/produkt/5412224/powercolor-radeon-rx-6700...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Ingen uppdatering på 5600x?

Permalänk
Skrivet av Pzors:

Ingen uppdatering på 5600x?

Beställde två, ingen som skickats ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

RX 6700XT är nog den bästa dealen just nu går att får tag på för runt 5500kr relativt lätt. Annars kan du försöka få tag på något begagnat också går nog att få ett 6800/6800XT för samma pris som nytt 6700XT

https://www.inet.se/produkt/5412224/powercolor-radeon-rx-6700...

Ja, tror jag inväntar att något sådant eller 3060 TI sjunker någon tusenlapp.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Fick koden och har haft mina 4st nycklar i 3+ veckor.
Tror dock det var mest pga att jag var högljudd och inte pga att jag faktiskt använde tjänsten korrekt.

Vet du eller någon annan vad som behövs för att dom ska tycka att man använder den?

Har faktiskt inte fattat vad den gör eller hur man använder. Brukar tycka att jag kan lista ut tekniska saker ganska bra men här går jag bet. Får väl googla någon review så kanske det klarnat.

En steg för steg guide skulle vara bra.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

RX 6700XT är nog den bästa dealen just nu går att får tag på för runt 5500kr relativt lätt. Annars kan du försöka få tag på något begagnat också går nog att få ett 6800/6800XT för samma pris som nytt 6700XT

https://www.inet.se/produkt/5412224/powercolor-radeon-rx-6700...

Det var väl precis det där kortet som gick för 4990:- i måndags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Det var väl precis det där kortet som gick för 4990:- i måndags.

Ingen aning fanns äcen bra deal under balck weekend på RX 6750XT red devil för 5399kr på inet.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Vet du eller någon annan vad som behövs för att dom ska tycka att man använder den?

Har faktiskt inte fattat vad den gör eller hur man använder. Brukar tycka att jag kan lista ut tekniska saker ganska bra men här går jag bet. Får väl googla någon review så kanske det klarnat.

En steg för steg guide skulle vara bra.

Jag följde denna guide och fick min kod efter 3-4 dagar. Följ guiden steg för steg så att du får en applikation som pekar mot localhost, det spelar ingen roll om det faktiskt ligger någon applikation där eller ej. Logga in på din "team domain" och klicka på applikationen som du satt upp där inne några gånger per dag så får du din kod tillslut. Tror de kollar att man aktivt använder zero trust och därför måste man låtsas använda den i några dagar!

Permalänk
Skrivet av rodang:

Jag följde denna guide och fick min kod efter 3-4 dagar. Följ guiden steg för steg så att du får en applikation som pekar mot localhost, det spelar ingen roll om det faktiskt ligger någon applikation där eller ej. Logga in på din "team domain" och klicka på applikationen som du satt upp där inne några gånger per dag så får du din kod tillslut. Tror de kollar att man aktivt använder zero trust och därför måste man låtsas använda den i några dagar!

Does it matter if I get the error in the last step? I don't have it running locally so it just loads an error page.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petersladder:

Does it matter if I get the error in the last step? I don't have it running locally so it just loads an error page.

No it doesnt matter, I also did not have anything running locally, the only thing that matters is pressing that link a few times a day until you get an email with the code.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Ingen uppdatering på 5600x?

Skrivet av Kanadagoose:

Beställde två, ingen som skickats ännu.

Ändå lite lovande att de inte tagit bort beställningarna ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Ändå lite lovande att de inte tagit bort beställningarna ännu.

Ja märkligt, jag köpte ju med 99% säkerhet i tro att det var fel och skulle bli avbokat. Undrar vad som händer 😅

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro