Windows 11 - Webbläsare hakar upp sig när man besöker GMAIL eller YouYube.

Permalänk

Windows 11 - Webbläsare hakar upp sig när man besöker GMAIL eller YouYube.

Hej!

Har ett underligt problem. När jag går in på GMAIL eller YouTube så hakar webbläsaren (Chrome och Microsoft Edge) upp sig i en sekund eller två. Har inte märkt att detta händer på någon annan webbsida, utan bara i GMAIL och YT.
Vad kan detta bero på?

Tacksam för svar!
/Krig

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig dock i Firefox. Det hänger sig i några sekunder.

Kommer upp rapporter på reddit allafall på Firefox-reddit:
https://www.reddit.com/r/firefox/comments/z8ymxj/youtube_slow...

EDIT: Verkar inte enbart vara relaterat till Firefox. Gäller flera webbläsare/OS.

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Samma problem för mig dock i Firefox. Det hänger sig i några sekunder.

Kommer upp rapporter på reddit allafall på Firefox-reddit:
https://www.reddit.com/r/firefox/comments/z8ymxj/youtube_slow...

EDIT: Verkar inte enbart vara relaterat till Firefox. Gäller flera webbläsare/OS.

Okej. Då är jag inte ensam om problemet.

Tack!

Permalänk
Medlem

Funkar det bättre idag?
Hade samma sak igår men funkar bra idag.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Fick samma sak i går flera gånger, på flera olika sidor, inte enbart Google-baserade. Men det kan ju vara nån Google-koppling även på de andra sidorna. Inget i dag för mig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Japp hade samma sk, trodde det var nya Windows updaten KB5020044 så avinstallerade den men
sen stod det att Chrome uppdaterats när jag skulle surfa. Nu verkar det bättre. Kanske var Chrome och inte updaten.

Permalänk
Medlem

För min del så hände det med både firefox o chrome i win 10.
Jag tittade på ett par youtube klipp gjorde nåt annat ett tag och hittade ett klipp på en annan webbsida men gick ej att starta den så trodde det var en bild.
Hittade senare en klipp till på en annan sida igen samma sak men det fanns då även en länk o klicka på så öppnade den och den laddade in snabbt tills den just innan play knappen och thumbnail bilden dyker upp.
Sen tog det typ 15sek innan play knappen dök upp ingen thumbnail dock, tryckte på play men hände inget.

Började fundera på om youtube ändrat nåt och några addons/adblock inte ville lira, men väntade med det tills jag hade kollat igenom det jag höll på med.
Och sen 20-25 min senare så höll jag på att skita på mig då video jävlen hoppade igång med ett högt jävla ljud o satt med lurar på.
Den ville dock bara ladda ca 7-8 sek i taget och det tog nån min innan dessa 7-8 sek började ladda ned men dom gick fort när dom väl började.

Så när jag var färdig började jag att slå av addons/adblocker men inget verkade hjälpa alls och hade ett 10 tal youtube tabbar uppe och märkte då att fläktarna i burken började att sakta öka mer o mer.
Så öppna taskmanager och firefox använde 60-70% av min 9900K och hade tagit runt 25GB (har 32GB) i minne med ca 26 tabbar öppna, brukar ligga runt 2-3GB då.

Hmmm det är inte rätt! men får kolla mer imorgon.
Och idag funkar det som vanligt även efter att jag slkagit på adons/adblocker igen och provade att öppna ca 50tabbar och låg på ca 5GB med nån enstaka % i cpu.

Så min gissning är att youtube gjorde nån dunder tabbe heller nån av alla deras ads/scripts gjorde den dunder tabben.
Och såg just nu detta https://gizmodo.com/youtube-app-down-on-ios-devices-184983814...
Där svedala är ett av områdena som råkade ut för detta och även youtube music drabbades.
Gissar på att ios sa ifrån när det började dra för mycket minne/cpu kraft.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!