Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xSean145:

Kan man bara köpa en PS5 från er eller? Jag köpte en till mig själv och nu vill sonen ha en. Kan man köpa en till när det finns i lager igen?

Hej!

Ja precis, tills bristen är löst så tillämpar vi 1st per kund

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte förstår betygssystemet? Två personer har gett fem stjärnor men snittet blir en stjärna trots att det bara är två personer som gjort recension. Hur hänger det ihop?

Visa signatur

13900K - Gaming X Trio 4090 - G.Skill 64 GB RAM - Samsung 990 Pro

Permalänk
Medlem

Webhallen visar ju inte alla recensioner heller frågor tyvärr.
Men kanske det sammanlagda betyget av alla är det som visas i snittbetyget?
Dvs ett par betyg som ej visas!

Har själv 8-10 olika betyg som ej visas alls och 4st som visas, och av nån konstig anledning så är det bara dom med fem stjärnor som visas!
Har även 10-12 frågor två visas då det är relativt enkla frågor, dom andra med svårare frågor heller lätta frågor som leder till att svaret visar på en dålig produkt/etc visas INTE.

Så tyvärr är dessa två helt onödig funktioner som ingen bör använda heller titta på alls!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jumpcut:

Är det bara jag som inte förstår betygssystemet? Två personer har gett fem stjärnor men snittet blir en stjärna trots att det bara är två personer som gjort recension. Hur hänger det ihop?

<Uppladdad bildlänk>

Hej!
Det är en känd bugg som vi känner till, har referens till detta i vår Discord Discordlänk

Skrivet av grizzly666:

Webhallen visar ju inte alla recensioner heller frågor tyvärr.
Men kanske det sammanlagda betyget av alla är det som visas i snittbetyget?
Dvs ett par betyg som ej visas!

Har själv 8-10 olika betyg som ej visas alls och 4st som visas, och av nån konstig anledning så är det bara dom med fem stjärnor som visas!
Har även 10-12 frågor två visas då det är relativt enkla frågor, dom andra med svårare frågor heller lätta frågor som leder till att svaret visar på en dålig produkt/etc visas INTE.

Så tyvärr är dessa två helt onödig funktioner som ingen bör använda heller titta på alls!

Vi jobbar absolut inte med att ta bort dåliga betyg, innehåller däremot recensioner fult språk eller helt orelevant feedback så kan den komma att tas bort. För att ställa detta mot något så har jag fått data som visar på att 17 recensioner av 1862 de senaste 30 dagarna har tagits bort pga de brutit mot våra riktlinjer.

När det kommer till frågor så är det i min mening en lite väl överambitiös funktion från vår sida, jag satt själv och svarade på frågor där när jag var produktchef och resterande frågor plockas upp av kundtjänst när de hade lugnare perioder. Förhoppningsvis är det något som vi kan bli bättre på i framtiden givetvis.

Våra riktlinjer för recensioner hittar ni här: https://www.webhallen.com/se/info/41-Recensioner-hos-Webhalle...

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Varför får jag som långtida kund hos Webhallen en känsla av att ni långsamt stryps när det gäller produktsortiment och antal? Kollar man på Komplett, som ni har samröre med(ägs eller samverkar med) finns det oftast stora mängder med produkter medan det ofta är tomt i era listor när det gäller weblager. Jag vill helst handla hos er men när sakerna inte finns att uppbåda så tvingas man ibland att vara "otrogen" och handla på annat ställe. Finns det någon överhängande risk att ni försvinner helt i närtid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bratfalken:

Varför får jag som långtida kund hos Webhallen en känsla av att ni långsamt stryps när det gäller produktsortiment och antal? Kollar man på Komplett, som ni har samröre med(ägs eller samverkar med) finns det oftast stora mängder med produkter medan det ofta är tomt i era listor när det gäller weblager. Jag vill helst handla hos er men när sakerna inte finns att uppbåda så tvingas man ibland att vara "otrogen" och handla på annat ställe. Finns det någon överhängande risk att ni försvinner helt i närtid?

Tvivlar verkligen på att det är någon direkt risk i närtid, men å andra sidan skulle de aldrig erkänna något sånt här i tråden nånsin om det skulle vara sant

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Om jag köpt något hos er för säg ca 50k i kontanter i butiken och jag vill lämna tillbaka det, ger ni mig 50k i kontanter tillbaka eller hur fungerar det om ni inte skulle ha just den summan i kontanter just då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbbw:

Om jag köpt något hos er för säg ca 50k i kontanter i butiken och jag vill lämna tillbaka det, ger ni mig 50k i kontanter tillbaka eller hur fungerar det om ni inte skulle ha just den summan i kontanter just då?

Finns i deras köpvillkor: "Vid kontantbetalningar där köpets värde överstiger 1000 kr behöver vi av säkerhetsskäl göra en banköverföring av överstigande belopp. Max 1000 kr återbetalas kontant. Vid retur av produkt som är betalad med presentkort återfås presentkortssumman i form av tillgodo." Källa: https://www.webhallen.com/se/info/8-Kopvillkor under 30 dagars öppet köp för privatpersoner

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 5 3600 Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Lenovo ThinkPad T460. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bratfalken:

Känner lite samma när det gäller produktfloran. Saknar att man kunde köpa lite allt möjligt på Webhallen, speciellt energidryck och annorlunda godis.

Visa signatur

|Moderkort: MSI MPG Gaming Edge X570 |GPU: ASUS GTX 2080 DUAL
|CPU: Ryzen 7 3700X |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Corsair RGB PRO DDR4 3200 Mhz |Chassi: Phanteks Evolv X
|Datorskärm: AOC Agon AG352UCG6 35" 1440p 120Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Fungerar eran chat funktion på en surfplatta? Känns som den slutar uppdatera efter ett tag, kanske pga viloläge men det finns ingen som har en surfplatta inställd på mer än 5 min.

Permalänk
Medlem

Vad händer med kvalitén hos Webbhallen? Hemsidan känns opersonlig. Filtreringsalternativen är i nivå med elgiganten. Chatten är helt opålitlig, vågar knappt f5a sidan då vet man inte om man är kvar i chatten eller om den buggar på något vänster. Priserna är ofta helt i osynk med vad t.ex. Inet kan erbjuda. Utbudet på datorkomponenter är ja... jag vet inte... helt okej får man väl säga.

Vill inte trycka ner kära webbhallen men ärligt talat så känns det mer och mer motbjudande att handla där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Kan man bara köpa en PS5 från er eller? Jag köpte en till mig själv och nu vill sonen ha en. Kan man köpa en till när det finns i lager igen?

Ja alltså bor sonen hos dig kan du tyvärr inte köpa en till men du kan ju be han själv gå till en butik och köpa då ska det väl funka.

Visa signatur

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 16 GB DDR3 @ 1600 MHz
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Vad händer med kvalitén hos Webbhallen? Hemsidan känns opersonlig. Filtreringsalternativen är i nivå med elgiganten. Chatten är helt opålitlig, vågar knappt f5a sidan då vet man inte om man är kvar i chatten eller om den buggar på något vänster. Priserna är ofta helt i osynk med vad t.ex. Inet kan erbjuda. Utbudet på datorkomponenter är ja... jag vet inte... helt okej får man väl säga.

Vill inte trycka ner kära webbhallen men ärligt talat så känns det mer och mer motbjudande att handla där.

Håller med om allt du nämner.
Handlar typ aldrig på webhallen längre och då är jag ändå level Void. Tråkigt att det blivit så här..

Permalänk
Medlem

Har handlat i många år på Webhallen och har spenderat över 250-300 000kr hos dom över dessa årent.
Men sedan dom gick ihop med Komplett har webhallen blivit extremt värdelös.
Dålig med utbud, dålig med information ifall en beställning blir avbryten, extremt lite antal av varor dom får in av nya saker, då majoriteten verkar gå till komplett.se istället.

Det måste varit sämsta valet för Webhallen att gå ihop med komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Har handlat i många år på Webhallen och har spenderat över 250-300 000kr hos dom över dessa årent.
Men sedan dom gick ihop med Komplett har webhallen blivit extremt värdelös.
Dålig med utbud, dålig med information ifall en beställning blir avbryten, extremt lite antal av varor dom får in av nya saker, då majoriteten verkar gå till komplett.se istället.

Det måste varit sämsta valet för Webhallen att gå ihop med komplett

Det är to 10 år sedan som Komplett köpte Webhallen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 5 3600 Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Lenovo ThinkPad T460. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är to 10 år sedan som Komplett köpte Webhallen

japp och dom har blivit sämre och sämre med åren tycker jag.
Känns som mer och mer av deras saldo hamnar på komplett än hos webhallen, senaste 5 åren känns det som det iaf.

Permalänk
Medlem

Hade förbeställt CoH3 hos er, betalt med kort.
Den skickades inte idag så jag skrev till er, fick då information om att pengarna satts tillbaka p.g.a. det gått x antal dagar. Det gick tydligen inte att lösa att jag kan få spelet på releasedagen, imorgon, utan ni kunde bara skicka en ny betallänk så det kanske skulle skickas med posten imorgon.

Tyvärr skickar ni varken ut information eller uppdaterar beställningen på hemsidan om att pengarna gått tillbaka och att en ny betalning krävs, så allt ser normalt ut för mig som kund.

Nu blir det Steam istället.