Permalänk

koppla Macbook pro 2017 till Samsung G9

Hej,

Jag har nyligen köpt en samsung odyssey g9 49", vilken jag har försökt att koppla min Macbook pro 2017 till, dock får jag aldrig till det.

Jag har både försökt med HDMI till USB-C och även Displayport till USB-C från Maxonar, dock får jag skärmen så som det ser ut i den befogade figuren.

Finns det någon som har haft liknande problem och löst det på någo sätt? Eller känner någon till någon lösning?

Tacksam för svar.

Permalänk

Vad använder du för adapter sa du? Det gör skillnad nämligen. Jag kör min 2019 Mpro med adapter från Satechi och det funkar utmärkt på min Samsung G7 odyssey. Hade en DP till usb-C från Deltaco först som fungerade uselt.

Permalänk
Skrivet av farbrorjoakim:

Vad använder du för adapter sa du? Det gör skillnad nämligen. Jag kör min 2019 Mpro med adapter från Satechi och det funkar utmärkt på min Samsung G7 odyssey. Hade en DP till usb-C från Deltaco först som fungerade uselt.

Jag använder faktiskt ingen adapter utan en direkt koppling från USB C till Displayport. Okej så jag antar att duy kör med HDMI från adaptern till skärmen, eller displayport?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Mrgettingitdone:

Jag använder faktiskt ingen adapter utan en direkt koppling från USB C till Displayport. Okej så jag antar att duy kör med HDMI från adaptern till skärmen, eller displayport?

Det är faktiskt en adapter, även om den säljs som och ser ut som "bara" en kabel. Måste finns mer än koppartråd för att DP ska kunna muxas över USB-C.

Du behöver därför finna en USB-C till DP som erkänd att fungera med Macar och skärmar som G9:n. Räcker inte med en sladd med rätt kontakter i båda ändarna. Merparten av som säljs billigt är byggda för enklare situationer, likt att få ut 1920x1080 från en enkel laptop och liknande.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Det är faktiskt en adapter, även om den säljs som och ser ut som "bara" en kabel. Måste finns mer än koppartråd för att DP ska kunna muxas över USB-C.

Du behöver därför finna en USB-C till DP som erkänd att fungera med Macar och skärmar som G9:n. Räcker inte med en sladd med rätt kontakter i båda ändarna. Merparten av som säljs billigt är byggda för enklare situationer, likt att få ut 1920x1080 från en enkel laptop och liknande.

Denna kabel som jag använder är en USB-C till DP från Maxonar (beställd på amazon) som ska fungera för det ändamålet, se länken nedan:
https://www.amazon.se/USB-DisplayPort-kabel-Maxonar-Thunderbo...

Permalänk
Bildexpert 📺

Kolla med säljaren/tillverkaren. Kan vara en inställning i skärmen eller i Macen som behövs. Eller så enkelt att kabeln är kass och du behöver en ny.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Kolla med säljaren/tillverkaren. Kan vara en inställning i skärmen eller i Macen som behövs. Eller så enkelt att kabeln är kass och du behöver en ny.

Det blev dessvärre återbetalning då kabeln inte funkade. Provade också med inställningar som de rekommenderade men inget progress.