Optisk läsare i TV-bänken när Silverstone lanserar kompakt chassi

Permalänk
Melding Plague

Optisk läsare i TV-bänken när Silverstone lanserar kompakt chassi

Silverstones Milo-serie får en avlång och platt uppföljare, med plats för stort grafikkort och ett inslag för DVD- och Blu-ray-fantasten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snacka om saftat pris.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag gillar att de uppdaterar Milo-serien. Det är verkligen på tiden, och det finns ett hål i marknaden...

Men den designen ropar inte direkt 190 dollar plus moms! Det är ändå 50% dyrare än Fractal Design Ridge.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Snusfri

Ser trevligt ut.
Skulle vilja ha något liknande för ATX.

Finns det något chassi som är av "Desktop-modell" som tar ATX-moderkort och en 240-rad?
Behöver inte ha stor plats eller plats öht för GPU.

Typ ett Node 202 fast plats för ATX.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Proffsmobbare

Den yttre designen är något av ett stöldskydd i sig självt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ser trevligt ut.
Skulle vilja ha något liknande för ATX.

Finns det något chassi som är av "Desktop-modell" som tar ATX-moderkort och en 240-rad?
Behöver inte ha stor plats eller plats öht för GPU.

Typ ett Node 202 fast plats för ATX.

Silverstone GD-11 fixar det. Lanserades i somras men har inte sett mycket av det. Har själv GD-07 och hade gärna haft stöd för radiator

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Bazoon:

Silverstone GD-11 fixar det. Lanserades i somras men har inte sett mycket av det. Har själv GD-07 och hade gärna haft stöd för radiator

Såg intressant ut men tyvärr för stort.

Halva höjden och något mindre i övrigt så hade det kunnat varit något.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av THB:

Ser trevligt ut.
Skulle vilja ha något liknande för ATX.

Finns det något chassi som är av "Desktop-modell" som tar ATX-moderkort och en 240-rad?
Behöver inte ha stor plats eller plats öht för GPU.

Typ ett Node 202 fast plats för ATX.

Men asså det finns rätt gott om slimmade atx lådor. Men vitsen försvinner ju ganska snabbt med slim + atx kan jag tycka.

Ett par exempel
Thermaltake Core G3 eller kanske mer åt det hållet du tänker kan vara något sånt här?
https://www.sfftime.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den ser ju ut som stryk? Någon form av retro-design med mönstret i plasten?
Påminner om gamla delldatorer.
Formfaktorn är dock trevlig för en ht/gamingpc.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Moderator
Moderator

Ja det känns tyvärr som att designen är i samma klass som (betydligt billigare) random noname-chassin man kan hitta på Amazon.

Första bästa exempel..

Dold text
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det är insidan som räknas: hur man får plats med grejer, och hur lätt det är att dra kablar. Billiga lådor brukar inte vara på sånt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Har aldrig fattat dessa ’tunna’ chassin som ändå måste stå med fri luft på alla sidor för att inte kvävas. Ge mig istället ett chassi som är genomblåsande även om det skulle medföra några centimeter tjockare

Permalänk
Livsnjutare 😎

Gillar't!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av medbor:

Har aldrig fattat dessa ’tunna’ chassin som ändå måste stå med fri luft på alla sidor för att inte kvävas. Ge mig istället ett chassi som är genomblåsande även om det skulle medföra några centimeter tjockare

Precis det som är grejen

Kolla nod202 eller ridge. Att få in luft är inga problem men det spelar i stort sätt ingen roll. Värmen blir kvar i chassit, hur mycket du än ökar varvtalet på grafikkortets fläktar. Kan säga att det fungerar skapligt bra upp till 150-175w gpu. (Om än med kompromissen med max rpm på gpuns fläktar)

Även om man får plats och det ”går” att få in värre doningar så är det inte vettigt alls. Det enda i småväg som jag fått att fungera tillfredsställande (ljud/värme/prestanda) med lite mer top of the line prylar är helt öppna lösningar. Måste man ha en dator som drar 300-800w så bygg större och ställ på golvet eller gå på öppet chassi om man vill hålla nere ytan prylarna tar upp på skrivbordet.

Visa signatur
Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Daemon:

Ja det känns tyvärr som att designen är i samma klass som (betydligt billigare) random noname-chassin man kan hitta på Amazon.

Första bästa exempel..

Haha, varför är random-chassit typ snyggare?

Insidan ser ju dock rätt intressant ut, även om jag personligen inte har något behov av 5,25-tumsplatser.

Permalänk
Medlem

Hupps ... utifrån det extremt budgetvrålande utseendet gissade jag på max 500:- ink moms ... Silverstone har verkligen aldrig förstått sig på design, de har bara råkat ha någorlunda tur ibland.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som en dator man ser när man går till doktorn.
Gräsligt ful och väldigt dyr, inte bästa kombon.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Kan väl mest bara hålla med: för mycket pengar för vad man får, och ett utseende som inte passar i tv-bänken.
Funktionen får man väl hoppas är ok…

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nej tack. Föredrar mitt gamla Antec Fusion Remote. Det ser ut som en del av HIFI-anläggningen och passar därför in bättre i den miljön. Nackdelen är dock att frontpanelen bara är USB2, inte konstigt då det är 12 år gammalt, och att det inte går sätta in en radiator i den, såvida jag inte monterar fläktarna på utsidan förstås.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2