Permalänk
Avstängd

Fan Sonos är SKIT!

JAg har en play 1, en sub och en "soundbar"...

Bar å sub är disconnectad.. Ändåfan kan jag inte uppdatera min jävla play1:a för att jag måste använda sonos V2-appen. som skiter i mina V1-appar-högtalare..
Så nu kan jag inte använda mina skitdyra högtalare för att jag kan inte uppdatera dem, eftersom jag måste ha Sonos V2-skräpappen som inte vill uppdatera mina V1-högtralare.
Så jag kan fan inte ens stänga av den jävla väckarklockan på min sovrumshögtalare som går igång 8:30 varje dag, för deras CP App är värre än hitler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Vad är nu detta? Inte gubbgnäll i alla fall!
Starta en "studentgnäll"- eller "studiegnäll"-tråd i stället. Den här tråden är till för oss griniga gamla gubbar och gummor.

Ett alldeles äkta gubbgnäll.

Sur gubbe som jag är ber jag inte om ursäkt utan inträder lärarrollen och gnäller lite över hur studenterna, speciellt de nya under de senaste åren, verkar ha tappat rätt mycket i att närvara på undervisning som inte är obligatorisk och att de fan inte lyssnar på information.

Kommer rätt oförberedda till moment och klagar på att de blir kuggade - vad trodde du om du inte var på en enda lektion eller inte ens visste om vad du skulle ha gjort innan trots att det står på tre olika ställen? Curlade är vad de är, sedan "corona-skadade" av onlineundervisning i två år...

Permalänk
Medlem

Alla företag som tycker att man skall använda en app istället för att ha en vettig webbsida suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Alla företag som tycker att man skall använda en app istället för att ha en vettig webbsida suger.

Amen!

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Ännu värre när dom slår på stort och säger att dom har en ny funktion i appen, och man sedan blir hänvisad till en skitdålig hemsida i stället när man försöker använda funktionen.

Lackar ur fullständigt på sånt. Allra värst när det är nån app där man måste logga in med stark identifiering, typ bank, och man sedan inte kan bli inloggad automatiskt på den skitdåliga hemsidan.

Permalänk
Skrivet av ehsnils:

Hålla nere på kostnader, det kostar att utveckla överallt. Jag kommer dock inte på något exempel på det du nämner.
Jag tycker för övrigt appar till mycket är skit, men för företaget synpunkt så handlar väl det om att de vill kunna göra reklam genom meddelande.
Som systembolaget som skickar ut. Det är snart fredag, du vill väl inte sitta nykter till helgen och snart är det lång kö så handla nu.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vara datorintresserad för?
Alltid när man ska göra något lite snabbt så strular det och man flyter iväg åt ett annat håll i minst en timma för att försöka fixa problemet.
Får installera om XAMPP (webbserver) på min 2i1 surfplatta.
Verkar som att user databasen skitit ner sig rejält. Efter lite om och men så kunde jag komma åt kontrollpanelen för databaserna. Men självklart så funkar det inte att ansluta med min webbsida mot databasen.
Aja, det är bara utvecklarversionen, så inget viktigt är förlorar. Bara bökigt att behöva sätta upp allt igen.
SUCK...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hålla nere på kostnader, det kostar att utveckla överallt. Jag kommer dock inte på något exempel på det du nämner.
Jag tycker för övrigt appar till mycket är skit, men för företaget synpunkt så handlar väl det om att de vill kunna göra reklam genom meddelande.
Som systembolaget som skickar ut. Det är snart fredag, du vill väl inte sitta nykter till helgen och snart är det lång kö så handla nu.

"För att parkera här - ladda ner vår app"

Systembolaget - det var flera år sedan jag var där. Finns mer intressanta saker att roa sig med än att ha sprängskalle dagen efter. Räcker bra med min strulande bihåla.

Permalänk
Medlem

Systembolaget gör väl ingen reklam. De gör väl snarare Anti-Alkohol reklam? Systembolaget är statligt ägt och vill minska alkoholkonsumtionen i samhället och därför har systembolaget aldrig några "reor" eller rabatter. Eller har jag fel?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Skrivet av ehsnils:

"För att parkera här - ladda ner vår app"

Systembolaget - det var flera år sedan jag var där. Finns mer intressanta saker att roa sig med än att ha sprängskalle dagen efter. Räcker bra med min strulande bihåla.

Just parkeringsappar är ett kaos på flera sätt. Jag ser det dock som något som snart kommer ersättas då det inte år hållbart. Folk kan inte ladda hem ena och andra appen, folk har ibland även bråttom. Att då trilskas med att få in app som man kan betala genom blir galet.

Permalänk
Skrivet av s3ns3n:

Systembolaget gör väl ingen reklam. De gör väl snarare Anti-Alkohol reklam? Systembolaget är statligt ägt och vill minska alkoholkonsumtionen i samhället och därför har systembolaget aldrig några "reor" eller rabatter. Eller har jag fel?

Jag var ironisk. De gör "antireklam" som är väldigt konstig, bättre vore att folkhälsomyndigheten eller annat höll i den så det ej kan misstolkas.

Permalänk
Medlem

Jag var ironisk. De gör "antireklam" som är väldigt konstig, bättre vore att folkhälsomyndigheten eller annat höll i den så det ej kan misstolkas.

Vad är det som du tycker är konstigt med Systembolagets reklam?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Skrivet av s3ns3n:

Vad är det som du tycker är konstigt med Systembolagets reklam?

Det blir en politisk fråga. Men de får inte på något sätt göra reklam som uppmuntrar till deras produkter. Det blir då så mycket enklare om sjukvården, polismyndigheten, folkhälsovården you name it gör antireklam emot alkohol och talar om problem..
Andelen som dricker alkohol i sverige och aldrig har hört talas om att vi har ett systembolag, ja de kollar nog knappast inte heller på deras reklam.
Detsamma gäller svenska spel. Bättre att andra myndigheter gör antispelreklam än de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Du ska inte titta på din pappa. Du ska titta på din morfar, det är därifrån man i regel ärver den genen. Skallighet hoppar en generation är jag rädd. Det är bara att börja planera för din comb-over redan nu.

Mvh Skallig man, son till en silverräv.

Crap, min morfar var också skallig

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Levan:

Sur gubbe som jag är ber jag inte om ursäkt utan inträder lärarrollen och gnäller lite över hur studenterna, speciellt de nya under de senaste åren, verkar ha tappat rätt mycket i att närvara på undervisning som inte är obligatorisk och att de fan inte lyssnar på information.

Kommer rätt oförberedda till moment och klagar på att de blir kuggade - vad trodde du om du inte var på en enda lektion eller inte ens visste om vad du skulle ha gjort innan trots att det står på tre olika ställen? Curlade är vad de är, sedan "corona-skadade" av onlineundervisning i två år...

Dagens barn och ungdomar är inte uppfostrade. Man tackar inte och respekterar inte de äldre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldoktorn:

Dagens barn och ungdomar är inte uppfostrade. Man tackar inte och respekterar inte de äldre.

Ska man tacka de äldre? För vad?

Permalänk
Avstängd

Det blir en politisk fråga. Men de får inte på något sätt göra reklam som uppmuntrar till deras produkter. Det blir då så mycket enklare om sjukvården, polismyndigheten, folkhälsovården you name it gör antireklam emot alkohol och talar om problem..
Andelen som dricker alkohol i sverige och aldrig har hört talas om att vi har ett systembolag, ja de kollar nog knappast inte heller på deras reklam.
Detsamma gäller svenska spel. Bättre att andra myndigheter gör antispelreklam än de.

Svenska spel för reklam för att du SKA spela mer.

Skrivet av Soldoktorn:

De måste förtjäna respekt, inget du får av mig gratis så att säga.

Permalänk
Musikälskare

Är trött på att allt ska vara "hållbart", fick senast ett mail om min kattförsäkring där det stod tips på hur man blir en hållbar kattägare, missförstå mig rätt, jag tycker det är bra såklart men det kan bli för mycket när allt ska vara det och pushas till höger och vänster

Ingen som har tänkt på detta, kanske bara är jag haha

EDIT: På tal om att vara en hållbar kattägare så är det totalt omöjligt med min katt, den kräsne prinsen äter bara Purina Gourmet Guld kycklingpaté på burk, men det är han värd i sin höga ålder

Glad fredag!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldoktorn:

Så har det låtit ända sedan Sokrates, i alla fall om man får tro Platon (ur Platons "Dialoger", avseende just Sokrates, tror jag):

"Våra dagars ungdom älskar lyx. Den uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De unga reser sig inte längre upp när äldre personer kommer in i ett rum. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar, glufsar i sig maten vid matbordet, lägger benen i kors och tyranniserar sina lärare."

Det har i alla fall tillskrivits Sokrates och poängen här är att, oavsett om det är Sokrates eller Platon, så är det många, många generationer som sagt liknande saker om ungdomar. Platon lär ha varit Sokrates elev och levde för c:a 2400 år sen.

Citatet är bara en version av ett flertal i omlopp och det är tveksamt om det ens var Platon som påstod att Sokrates en gång uttryckt sig så om ungdomar. Det enda det visar är att man "i alla tider" ifrågasatt ungdomars uppfostran.

felstavning rättad
Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ska man tacka de äldre? För vad?

För att vi delar med oss av förvärvad visdom och bistår er ungdomar i er fostran till samhällsmedvetna medborgare och uppmuntrar er till att ta ansvar för mänsklighetens framtid. Att det var vi och generationerna före oss som ställde till det kan ni bortse ifrån och istället visa tacksamhet för att vi påpekar för er hur ni bör vara. Att den förvärvade visdomen är sprungen ur alla våra misstag kan ni också bortse ifrån, liksom ifrån att misstagen i sig kommit från oaktsamhet och, ibland, ren och skär dumhet. Nu har vi en viss vishet att förmedla och det ska ni ungdomar vara tacksamma för

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Fan Sonos är SKIT!

JAg har en play 1, en sub och en "soundbar"...

Bar å sub är disconnectad.. Ändåfan kan jag inte uppdatera min jävla play1:a för att jag måste använda sonos V2-appen. som skiter i mina V1-appar-högtalare..
Så nu kan jag inte använda mina skitdyra högtalare för att jag kan inte uppdatera dem, eftersom jag måste ha Sonos V2-skräpappen som inte vill uppdatera mina V1-högtralare.
Så jag kan fan inte ens stänga av den jävla väckarklockan på min sovrumshögtalare som går igång 8:30 varje dag, för deras CP App är värre än hitler.

Svaret kanske finns här hos EEVBlog:

Permalänk
Medlem

Jag håller med Dej Serafim om hur man förvärvar visdom. Jag är en klok gammal gubbe och det beror på att man lär av sina misstag. Så jag har lärt mig mycket. Dessutom är jag bra på att skryta.

Permalänk
Avstängd

Suck!
Tog en Bolt hem från stan nyss.
Föraren satt och halvsov hela vägen hem, testade flera körfält samtidigt... suck igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Suck!
Tog en Bolt hem från stan nyss.
Föraren satt och halvsov hela vägen hem, testade flera körfält samtidigt... suck igen.

Nej nej nej!!! Detta är inte gubbgnäll utan helt VANLIGT och helt klart befogat gnäll.

SweC måste skaffa en vanlig gnälltråd ASAP!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperNova:

Nej nej nej!!! Detta är inte gubbgnäll utan helt VANLIGT och helt klart befogat gnäll.

Men jag är ju en gubba-gubbe ju, har ju passerat 42 år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Men jag är ju en gubba-gubbe ju, har ju passerat 42 år..

Kom igen,
42 är ingen ålder, det är ju svaret på den slutgiltiga frågan om livet, universum och allt.

Permalänk

Olika verklighetsuppfattning, hur hade mina grannar överlevt i vanliga världen?
Bor i hyresrätt, folk tar in mängder med cyklar i korridorerna. På så sätt minskas stöldrisken och de har en varm och skön cykel när de ska ut. Det blir märken på väggar och golv efter detta. Och hyresvärden har klagat på det ena och andra. Någon klottrade att hyresvärden var en skitstövel, skrev något att du tror att du är något för du äger stället, men vi bor faktisk här...
Likaså parkeringen. Det finns några få som betalar extra för ström till bilen. De får betala fastpris alla 12 månader för detta, men det jämnar ut sig på vintern när de använder det. Men vad gör mina grannar? Jo de har kopplat förgreningskontakter och förlängningssladdar så flera kan dela på det. Och de säger något att en person betalar för att ta ström och den har rätt att ta hur mycket ström den vill och dela med alla. Och detta gäller även nu när strömmen är så dyr. Många av dessa har bensin/diselvärmare i bilen med timer, så de kan fixa varm bil själv, men de sparar pengar genom att få hyresvärden betala för elen.

Jag undrar hur dessa grannar hade överlevt om de bodde i ett annat land? Och nej, det är "urspungssvenskar" som beter sig på detta sätt. Så misstolka inte vad jag syftar att de ej hade klarat sig på ett annat ställe.

Permalänk
Medlem

Olika verklighetsuppfattning, hur hade mina grannar överlevt i vanliga världen?
Bor i hyresrätt, folk tar in mängder med cyklar i korridorerna. På så sätt minskas stöldrisken och de har en varm och skön cykel när de ska ut. Det blir märken på väggar och golv efter detta. Och hyresvärden har klagat på det ena och andra. Någon klottrade att hyresvärden var en skitstövel, skrev något att du tror att du är något för du äger stället, men vi bor faktisk här...
Likaså parkeringen. Det finns några få som betalar extra för ström till bilen. De får betala fastpris alla 12 månader för detta, men det jämnar ut sig på vintern när de använder det. Men vad gör mina grannar? Jo de har kopplat förgreningskontakter och förlängningssladdar så flera kan dela på det. Och de säger något att en person betalar för att ta ström och den har rätt att ta hur mycket den vill och dela med alla. Och detta gäller även nu när strömmen är så dyr. Många av dessa har bensin/diselvärmare i bilen med timer, så de kan fixa varm bil själv, men de sparar pengar genom att få hyresvärden betala för elen.

Jag undrar hur dessa grannar hade överlevt om de bodde i ett annat land? Och nej, det är "urspungssvenskar" som beter sig på detta sätt. Så misstolka inte vad jag syftar att de ej hade klarat sig på ett annat ställe.

Vart är det här någonstans?

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Vart är det här någonstans?

I en halvstor stad, inte förort. Fastighetsägaren bor väldigt långt borta och tappat lite kontroll och börjar en ta ström till värme åt bilen så blir andra avundsjuka och gör samma sak. Nu är det inte extremkaos på andra saker.. Men det handlar om att tillskansa sig så mycket de kan från hyresvärden. Det är ju väldigt lyxigt att ha en varm och skön cykel på morgonen genom att ha den i en korridor, ytterst få personer med bostadsrätt eller hus har råd med detta då det blir slitage på bostaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Om du kollar TS inlägg så ser du att tanken var en gnälltråd. En till gnälltråd behövs därmed inte och skulle bara bli förvirrande.

Ang. ovanstående gnäll... Folk som ställer grejer i trapphuset borde bli vräkta.