Bortslagna kondensatorer/resistorer/induktorer

Permalänk

Bortslagna kondensatorer/resistorer/induktorer

Jag köpte nyligen ett uppgraderingskit(cpu,mobo,ram) till min son på hans födelsedag för att uppgradera från intel 3000 serien. Min tanke va då att han skulle använda ett Zotac Geforce GTX 1060 6gb ( PN: 288-1N438-101Z8, SKU: ZT-P10600A-10L) som satt i den gammla datorn så länge tills han har sparat ihop till en uppgradering. Snällt då tänkte min son att han skulle ta med sig grafikkortet, plus lite andra komponenter(PSU, håddiskar, fläktar), så vi kunde bygga ihop den. Problemet var dock att han hade lagt alla saker i ryggsäcken. Så jag gissar på att grafikkortet har slagit i PSU:n under färden och nu har vissa elektriska komponenter slagits bort på kretskortet.

Så det jag undrar är om det finns möjlighet att få reda på vilka komponenter som ska sitta vart på kretskortet, Värden osv? Vid inspektion så verkar alla pads ha klarat sig så jag skulle kunna löda dit nya komponenter och se om kortet går att rädda.

//Bad parenting

Permalänk
Viking

Har du tur kanske de nämns här:

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz