Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Det blir ju bara en loop också. Betala en kreditkortsfaktura och då har man samma summa på nästa månads faktura

men det finns olika kryphål som man kan utnyttja, jag har haft en loop i flera år med räntefria pengar

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Mattecoach

Ville bara nämna att Rocker nu har försämrat sina villkor rejält. I bästa fall kan man "tjäna" 100 kr/mån, då måste man ha deras dyraste kort och göra av med tillräckligt med pengar. Man får det heller inte som cash längre utan kan bara användas till att betala av kreditskuld.

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Ville bara nämna att Rocker nu har försämrat sina villkor rejält. I bästa fall kan man "tjäna" 100 kr/mån, då måste man ha deras dyraste kort och göra av med tillräckligt med pengar. Man får det heller inte som cash längre utan kan bara användas till att betala av kreditskuld.

Ja kredit är jag inte intresserad av. Enda anledningen att jag använt Rocker är just cashback och när det krävs att man ska ha kredit för att nyttja den så kommer jag att säga upp alltsammans den 11:e när jag fått min cashback. Jag är allergisk mot krediter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Ville bara nämna att Rocker nu har försämrat sina villkor rejält. I bästa fall kan man "tjäna" 100 kr/mån, då måste man ha deras dyraste kort och göra av med tillräckligt med pengar. Man får det heller inte som cash längre utan kan bara användas till att betala av kreditskuld.

Inte så konstigt att de måste göra något då de blöder pengar. Jag misstänker att de kommer göra fler försämringar framöver:

https://www.di.se/digital/stallde-in-notering-i-elfte-timmen-...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Till er med Refunder pay, om man ansöker och är sambo, ska man då ange vår totala lön tillsammans, eller bara min? Jag blev precis nekad med en lön på 38.000 kronor, sambo, två barn och lägenhet. Det var det sjukaste. Borde jag sökt med sambons lön också?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Till er med Refunder pay, om man ansöker och är sambo, ska man då ange vår totala lön tillsammans, eller bara min? Jag blev precis nekad med en lön på 38.000 kronor, sambo, två barn och lägenhet. Det var det sjukaste. Borde jag sökt med sambons lön också?

man anger ju sin egen lön.
Men Refunder är otroligt hårda, jag blev nekad trots myxket gott kreditbetyg, jag ringde dom och undrade varför, ifall dom nu inte tyckte att jag skulle få 50k i kredit så kanske ett lägre belopp, först kunde dom inte ge något svar, sedan ringde någon annan upp mig någon dag senare och jag fick då besked att dom inte ens kubde erbjuda mig 10k i kredit eftersom jag "går minus" i deras kalkyl.. jag betalar alltid hela mina fakturor och har en skaplig lön, men dom räknar väl med att man har alla krediter maxade och betalsr ocker ränta

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem

Bump November 2022
Söker kreditkort i huvudsak för förmåner (cashback, rabatter, annat), ej AMEX. Tips någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nortek:

Bump November 2022
Söker kreditkort i huvudsak för förmåner (cashback, rabatter, annat), ej AMEX. Tips någon?

Refunder Pay.

Permalänk
Skrivet av Stidt-O:

Refunder Pay.

Hur mycket får man tillbaka om man köper för 1000kr i månaden? Hur mycket måste man tjäna för att få den?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dinkefing:

Hur mycket får man tillbaka om man köper för 1000kr i månaden? Hur mycket måste man tjäna för att få den?

1% på köpbeloppet i cashback. Årsavgift på ca 400kr/år. Går att göra kalkylen tämligen lätt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Någon som jämfört hur Refunders försäkringar står sig mot andra kort?

Funderar på om inte Coop är bäst ändå, om man ändå handlar mycket mat där.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Någon som jämfört hur Refunders försäkringar står sig mot andra kort?

Funderar på om inte Coop är bäst ändå, om man ändå handlar mycket mat där.

Oj, och tänk vad mycket back man går på att betala dyrt för att handla på sveriges sämsta matkedja

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Oj, och tänk vad mycket back man går på att betala dyrt för att handla på sveriges sämsta matkedja

Så kan det naturligtvis vara men ert känns aningen subjektivt. Senast jag kollade så var de faktiskt billigare än de andra alternativen som Mathem och Willys. Så för min del går jag inte back. Kan naturligtvis vars annorlunda för dig, främst om du inte beställer hem.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Just skaffat Refunder pay och blev lite besviken att jag inte kan lägga till kortet i google/samsung pay. Refunder själva anger att det fungerar via appen "Curve" men jag begriper mig inte på vad det är eller varför jag ska ha en extra app. Eller ens om det går att få den gratis.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem

Vilket är bästa kortet (gratis) för att få gratis uttag utomlands?
Behöver inte vara ett kreditkort utan kan vara ett som man fyller på via swish/banköverföring eller liknande.

Kreditkort kör jag redan SAS Amex och SAS Eurobonus som jag kommer betala allt med men för kontantuttag hade det varit bra med något.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Vilket är bästa kortet (gratis) för att få gratis uttag utomlands?
Behöver inte vara ett kreditkort utan kan vara ett som man fyller på via swish/banköverföring eller liknande.

Kreditkort kör jag redan SAS Amex och SAS Eurobonus som jag kommer betala allt med men för kontantuttag hade det varit bra med något.

Curve + Revolut är en bra kombination. Revolut kan du förladda med önskad valuta (förslagsvis via Curve för att slippa växlingsavgifter). Curve har du fria uttag på 200-600 Euro beroende på vilket kort du kör.

https://www.curve.com/cards/

Här finns en liten guide hur de kan samspela: https://www.businessclass.com/forum/threads/revolut-har-lanse...

Undvik att använda Curve utomlands på dagar där brittiska banker är stängda, då tillkommer 1,5% i växlingsavgift. Vilket dock oftast är lägre än att använda sitt "vanliga" kort direkt, men där får man kolla upp kortet ifråga.

Skrivet av Pecken:

Just skaffat Refunder pay och blev lite besviken att jag inte kan lägga till kortet i google/samsung pay. Refunder själva anger att det fungerar via appen "Curve" men jag begriper mig inte på vad det är eller varför jag ska ha en extra app. Eller ens om det går att få den gratis.

För Curve i allmänhet, se ovan, men Curve går också att lägga till i Google Pay. Finns en gratisvariant som har vissa begränsningar, framförallt vid "Go Back In Time" om man använder det för sitt poängjagande, men för det du verkar vilja uppnå är det ypperligt.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

För Curve i allmänhet, se ovan, men Curve går också att lägga till i Google Pay. Finns en gratisvariant som har vissa begränsningar, framförallt vid "Go Back In Time" om man använder det för sitt poängjagande, men för det du verkar vilja uppnå är det ypperligt.

Jag gjorde ett nytt försök och skaffade curve. Helt gratis var det inte då jag var tvungen att betala en engångssummma på 5€ för att få ett fysiskt kort skickat hem till mig. Trots att jag inte vill ha nåt. Men jag lyckades iaf lägga in Refunder i samsung pay via curve. Nu får jag försöka lära mig hur det funkar med dubbla cashbacks.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SunQ:

Vilket är bästa kortet (gratis) för att få gratis uttag utomlands?
Behöver inte vara ett kreditkort utan kan vara ett som man fyller på via swish/banköverföring eller liknande.

Kreditkort kör jag redan SAS Amex och SAS Eurobonus som jag kommer betala allt med men för kontantuttag hade det varit bra med något.

Northmill är gratis allt

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Curve är ju fantastiskt bra, har haft det i säkert 3år nu. Jag tycker det är smidigt att ha alla kort samlade i ett.
Har jag med mig curve kortet kan jag sedan via appen styra om betalningen ska gå på preem, komplett, norwegian, plutus osv.

Tyvärr försämrades den lite nyligen så gratis varianten får man bara ha 2st kort tillagda.
Men nu har jag faktiskt skaffat black (10€ per månad i kostnad) och den summan ersätter plutus mig med i deras kryptovaluta.
Så jag har curve black subscription gratis.

Jag har även hoppat på spåret med plutus som just nu ger mig 3% cashback på alla köp som dom betalar ut i deras kryptovaluta.
När man kommer upp i större mängd av deras kryptovaluta så kan man få 8% i cashback.
Har bestämt mig för att köra plutus nu ett tag och se hur det går, hittills verkar deras valuta vara skapligt stabil iaf.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Curve är ju fantastiskt bra, har haft det i säkert 3år nu. Jag tycker det är smidigt att ha alla kort samlade i ett.
Har jag med mig curve kortet kan jag sedan via appen styra om betalningen ska gå på preem, komplett, norwegian, plutus osv.

Tyvärr försämrades den lite nyligen så gratis varianten får man bara ha 2st kort tillagda.
Men nu har jag faktiskt skaffat black (10€ per månad i kostnad) och den summan ersätter plutus mig med i deras kryptovaluta.
Så jag har curve black subscription gratis.

Jag har även hoppat på spåret med plutus som just nu ger mig 3% cashback på alla köp som dom betalar ut i deras kryptovaluta.
När man kommer upp i större mängd av deras kryptovaluta så kan man få 8% i cashback.
Har bestämt mig för att köra plutus nu ett tag och se hur det går, hittills verkar deras valuta vara skapligt stabil iaf.

Plutus såg rätt intressant ut. Men kör du gratisvarianten? 250 dollar spend, sen tappar du bonusen eller? Och hur gör du för att få curve black gratis med Plutus?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Plutus såg rätt intressant ut. Men kör du gratisvarianten? 250 dollar spend, sen tappar du bonusen eller? Och hur gör du för att få curve black gratis med Plutus?

Ja just nu kör jag "starter" bara som är gratis och max 250€ som ger bonus, om allt fungerar bra och jag är nöjd så kanske jag tar den billigare varianten.

I plutus får man "perks", alla får välja en perk. Och där finns curve subscription perk som ger 10€ cashback på curve subscription. Så man väljer denna perk sedan går man till curve appen och startar curve black subscription, där pekar man ut plutus som kortet som ska betala och sedan dras curve black kostnaden på 10€ hos plutus som då ger en cryptovaluta motsvarande 10€ i cashback.

När man sedan kommer upp i högre nivå hos plutus får man välja flera perks:
https://plutus.it/perks

Du kan få gratis netflix, splotify, amazon prime osv osv.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Ja just nu kör jag "starter" bara som är gratis och max 250€ som ger bonus, om allt fungerar bra och jag är nöjd så kanske jag tar den billigare varianten.

I plutus får man "perks", alla får välja en perk. Och där finns curve subscription perk som ger 10€ cashback på curve subscription. Så man väljer denna perk sedan går man till curve appen och startar curve black subscription, där pekar man ut plutus som kortet som ska betala och sedan dras curve black kostnaden på 10€ hos plutus som då ger en cryptovaluta motsvarande 10€ i cashback.

När man sedan kommer upp i högre nivå hos plutus får man välja flera perks:
https://plutus.it/perks

Du kan få gratis netflix, splotify, amazon prime osv osv.

Laddade ner appen för att skaffa kortet, men det verkar som att jag måste sätta in 20 euro innan de skickar kortet, stämmer det?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Laddade ner appen för att skaffa kortet, men det verkar som att jag måste sätta in 20 euro innan de skickar kortet, stämmer det?

Ja det stämmer, de är enda sättet att använda kortet dessutom. Man "fyller på" sitt konto med pengar som du sedan kan använda för att betala med plutus kortet.

Så dom 20€ är inte förlorade utan dom kan du shoppa upp så fort du får kortet.

Det är fint med "gratis" curve black för då får du välja 3 rewards från Curve också. Får 1% bonus hos Ica, Willys och Amazon. Plus då bonusen från plutus också.

Ska nog uppgradera min plutus till everyday för 5€ i månaden då får man en till perk som ger 10€ i månaden vilket gör att plutus everyday blir gratis.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Finns det något kreditkort som uppfyller följande?

- inget krav på folkbokföring i Sverige
- cashback
- 0-300 i årsavgift
- autogiro

Plus om det uppfyller följande önskemål

- låg växlingsavgift
- gratis extrakort
- 30-50k i kredit utan krångel

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Finns det något kreditkort som uppfyller följande?

- inget krav på folkbokföring i Sverige
- cashback
- 0-300 i årsavgift
- autogiro

Plus om det uppfyller följande önskemål

- låg växlingsavgift
- gratis extrakort
- 30-50k i kredit utan krångel

Skaffa ett som jobbar mot landet du är folkbokförd i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Skaffa ett som jobbar mot landet du är folkbokförd i.

Har redan, söker ett svenskt då utgifterna kommer vara i SEK på detta kortet.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Har redan, söker ett svenskt då utgifterna kommer vara i SEK på detta kortet.

Kreditupplysningsföretagen kan inte göra en kontroll på dig om du inte är skriven i landet, enligt lag får kortföretagen inte ge ut några kort utan kreditprövning. Du får skaffa betalkort istället eller från ett av företagen som finns i EU (om du nu finns här) och har stöd för SEK.

Permalänk
Medlem

Vilket kort är bäst om man ska ut och resa utanför EU? Har haft icabanken utomlands tidigare men nu har dom börjat med 20kr avgift på kontantuttag vilket känns lite trist. Vet t.ex att komplett kreditkort har gratis kontantuttag men däremot valutaväxlingspåslag. Ska troligtvis till Thailand i mars och då kommer det gå en del pengar, och mycket kontanter troligtvis.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Vilket kort är bäst om man ska ut och resa utanför EU? Har haft icabanken utomlands tidigare men nu har dom börjat med 20kr avgift på kontantuttag vilket känns lite trist. Vet t.ex att komplett kreditkort har gratis kontantuttag men däremot valutaväxlingspåslag. Ska troligtvis till Thailand i mars och då kommer det gå en del pengar, och mycket kontanter troligtvis.

Nu var det ett tag sedan jag kollade, men Forex var väl en av få kreditkort som varken hade uttagsavgift eller växlingspåslag. Annars är det nog debitkort likt Lunar och PFC som gäller vill jag minnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vilket kort är bäst om man ska ut och resa utanför EU? Har haft icabanken utomlands tidigare men nu har dom börjat med 20kr avgift på kontantuttag vilket känns lite trist. Vet t.ex att komplett kreditkort har gratis kontantuttag men däremot valutaväxlingspåslag. Ska troligtvis till Thailand i mars och då kommer det gå en del pengar, och mycket kontanter troligtvis.

Kolla Norwegian kortet, det använde jag sist och då var det fria uttag i automat och inget valutaväxlingspåslag.
Snabb check verkar som dom fortfarande inte har några avgifter för det, skrolla ner å läs:
https://www.banknorwegian.se/kreditkort/

[EDIT] Läste för fort dom har valutaväxlingspåslag på 1.75%
Du får la skaffa curve annars så slipper du valutaväxlingspåslagen och får mycket förmånliga växlingskurser.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB