Permalänk
Medlem

XP2800 Barton Prisvärd?

Tjena
Har varit borta från hårdvarufronten i ett halvår nu och man blir ju rejält akterseglad på 6månader.

Sökte runt lite men jag kunde inte få någon bra bild på hur prisvärd 2800an är

Så..
Fram med + och - om denna processor
Jag är ingen överklockningskåt 3dmarkguru utan vill bara ha en hyffsad snabb prolle som inte kostar skjortan

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Jag hävdar att Barton 2500+ är mer prisvärd, i och med att den kostar ungefär hälften så mycket, men går att överklocka till minst samma prestanda som en 3000+, utan att man behöver göra några ingrepp i hårdvaran.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

håller med Ilja!

Permalänk

Mjo, hade jag varit mer insatt i barton hade jag nog köpt mig en 2500+ istället för en 2800+. Nu har jag iofs bara börjat små klocka på den, ska ah lite bättre kylning först, sen ska jag testa dra upp den mer.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Ok ..
Det är säkert sant om den nu är så o/c vänlig..

Den är ju iåfs billigare. Ganska mycket till och med.

Ajja
Får fortsätta spåna ett tag

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

jag säger bara 2500+
sitter med en speeze raptorcool 1 skit cpu kylare å jag kör med 12.5*188=2350Mhz å 1.7 Vcore....
idlar 42'C

Permalänk
Medlem

nu börjar man se ganska många 2500 OC resultat men skulle vara trevligt med några 2800 resultat ochså eftersom jag själv funderar på en sådan prolle

Visa signatur

Permalänk

Ja, du kan ju kika på mitt mästerverk haha;)
Får ny kylning i veckan dock, en SLK 900, så ska jag även på med en zalman på nord och sydbryggan. Sen ska jag testa mig på lite mer klockning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det känns som att mi 2500 går bättre än din 2800 just nu

Visa signatur

Permalänk

Jo hehe, jag var ju en smula sarkastisk när jag sa mitt mästerverk haha;)
Jag har iofs aldrig pysslat med överklockning förut, förutom med grafikkorten då. Så jag tar små steg framåt:)

Föresten, hur fasen kommer man åt v- core? Ska man in i power BIOS features och fixa med CPU Volt Regulator?
Verkar inte komma åt några spänningsinställningar annars så.

Visa signatur