Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Kriteriet "Handlat 12 gånger, till ett värde på minst 10 000 kr (exkl. returer)"
Är det 10 000 kr per gång för totalt 120 000 för hela året?
Eller är det totalt 10 000 för hela året?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Har nu 148144 XP kvar till att dinga 25 iaf

Var det inte antal achievement krav också för 25, det var väl det som gjorde det svårt?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcorp:

@Webhallen
Kriteriet "Handlat 12 gånger, till ett värde på minst 10 000 kr (exkl. returer)"
Är det 10 000 kr per gång för totalt 120 000 för hela året?
Eller är det totalt 10 000 för hela året?

Måste vara total för året, jag har inte handlat för 12 ggr för 10.000 per gång på webbis under 2022.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Var det inte antal achievement krav också för 25, det var väl det som gjorde det svårt?

Aha! Jag har verkligen ingen aning Jag bara köper grejer Det enda jag verkligen gjort med mening var Stockholm Syndrome för det tyckte jag vara kul.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Webhallen Knighthood

Utöver vårt levelsystem med tillhörande förmåner dubbar vi numera även våra tappraste kunder varje år till Webhallen-riddare! Utmärkelsen delas ut till de kunder som oavsett medlemsnivå uppnått årets högt ställda kriterier. Knighthood-symbolen syns under året tillsammans med ditt användarnamn på din profilsida och i samband med att du syns vid t.ex. recensioner eller frågor & svar.

Förutom utmärkelsen visar vi självklart även uppskattning för dina hedervärda insatser med ett par förmåner!

En stolt achievement till din samling, värde 20 000 XP
Ett par hemliga give-aways och unika erbjudanden under året
Samt en och annan tävling och överraskning under årets gång

Kriterier för Webhallen Knighthood 2022
Handlat 12 gånger, till ett värde på minst 10 000 kr (exkl. returer)
Handlat en produkt från Spel eller Leksaker & Hobby
Handlat en produkt från Datorer & Tillbehör eller Datorkomponenter
Handlat en produkt från Hem & Hälsa
Handlat en produkt från Mobil eller Apple
Handlat en produkt från TV, Ljud & Bild
Skrivit 5 produktrecensioner
Öppnat 5 Supply Drops
Utmaningarna och förmånerna uppdateras för varje år och än så länge är 2023 års utmaningar hemliga, men inom kort kommer de att vara synliga under dina medlemsförmåner.

Är Knighthood nytt för 2022?
Handlade mer än 20 gånger, för totalt runt 40.000 i 2021 - och 2020 säkert ännu mer - men fick inget sån achievement.

Under 2022 började jag faktiskt handla mer från andra återförsäljare eftersom Webhallen numera ger så himla kass service jämfört med förut. Jag har haft så himla tråkiga upplevelser båda i butik och med kundservice (visst har ibland också fått jättebra, men de dåliga upplevelser väger tyvärr tyngre).

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Är Knighthood nytt för 2022?
Handlade mer än 20 gånger, för totalt runt 40.000 i 2021 - och 2020 säkert ännu mer - men fick inget sån achievement.

Under 2022 började jag faktiskt handla mer från andra återförsäljare eftersom Webhallen numera ger så himla kass service jämfört med förut. Jag har haft så himla tråkiga upplevelser båda i butik och med kundservice (visst har ibland också fått jättebra, men de dåliga upplevelser väger tyvärr tyngre).

Ja jag tror det är nytt för 2022, jag har inte hört om det tidigare iallafall.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThisIsDansk:

Finns mig veterligen en person som nått lvl 25, kom ut ett nyhetsmail om det för några månader sen.
Skönt att se förresten att det inte bara var jag som fick 10k xp, istället för de 20k de skriver på hemsidan att man ska få för att bli Knight.

Skrivet av Jumpcut:

Den ser dock lite buggig ut till höger och klickar man på chevon så kommer inte den någon pop-up utan bara ett X.

<Uppladdad bildlänk>

Fan jag fick också bara 10k xp. @webhallen vad är skillnaden?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Fan jag fick också bara 10k xp. @webhallen vad är skillnaden?

Skoja bara, när jag kollade idag så var det 20k. Kanske var någon bugg, för igår var det 10k.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Skoja bara, när jag kollade idag så var det 20k. Kanske var någon bugg, för igår var det 10k.

IT håller på att fixar skrev de tidigare

https://discord.com/channels/359645092254056448/8852074127122...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Också lvl 24 riddare, är inte lvl 25 omöjlig att nå upp till, har för mig att det var så förut i alla fall?
<Uppladdad bildlänk>

Jo i vart fall i praktiken för en vanlig dödlig. Den som handlar åt kunder har väl större möjligheter. Men det står ju en XP där man når till 25 så ...

Har vi någon 25:a här?

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Fick tydligen också "Knighthood". Ungefär hur många är vi som fått denna? Är ingen achivement eller XP-hunter, men är stamkund sedan många år. Vore roligt om detta är något mer än bara "lite extra xp". @webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av rb64:

Jo i vart fall i praktiken för en vanlig dödlig. Den som handlar åt kunder har väl större möjligheter. Men det står ju en XP där man når till 25 så ...

Har vi någon 25:a här?

För att bli lvl25 så måste man komma upp i achievement gränsen också. Bara en person som gjort det hittills (:

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jaw_B:

Fick tydligen också "Knighthood". Ungefär hur många är vi som fått denna? Är ingen achivement eller XP-hunter, men är stamkund sedan många år. Vore roligt om detta är något mer än bara "lite extra xp". @webhallen

Hej!

Här kan du läsa lite mer om Knighthood, https://www.webhallen.com/se/info/6-Medlem-hos-Webhallen

Planen är att det ska vara mer än "lite extra xp"

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Gällande knighthood-prestationen var jag tvungen att gå igenom min historik och skicka in bevis för att jag uppnått den. Meddelade webhallen att jag inte vill lägga den tiden på att gå igenom alla mina köp för att bevisa att jag uppnått den.
Jag får klara mig utan den helt enkelt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

Gällande knighthood-prestationen var jag tvungen att gå igenom min historik och skicka in bevis för att jag uppnått den. Meddelade webhallen att jag inte vill lägga den tiden på att gå igenom alla mina köp för att bevisa att jag uppnått den.
Jag får klara mig utan den helt enkelt

Den tycks ha ramlat in automatiskt för de flesta?

Permalänk
Medlem

Mycket achievements som inte kommer automatiskt tyvärr. För år tillbaka när jag började jaga achievements fick jag flera gångar kontakta kundtjänst för att få dom lagt till. Ibland hade de en ursäkt/förklaring, ibland inte. Har f.n. flera stycken som jag, även utan att kolla igenom min köphistorik, vet att jag borde ha fått.
Tyvärr har jag viktigare saker i livet just nu än att sitta och räkna på något som en dator borde göra åt mig, men om det är viktigt för dig så bör du nog hålla lite extra koll.

stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Mycket achievements som inte kommer automatiskt tyvärr. För är tillbaka när jag började jaga achievements fick jag flera gånga kontakta kundtjänst för att få dom lagt till. Ibland hade de en ursäkt/förklaring, ibland inte. Har f.n. flera stycken som jag, även utan att kolla igenom min köphistorik, vet att jag borde ha fått.
Tyvärr har jag viktigare saker i livet just nu än att sitta och räkna på något som en dator borde göra åt mig, men om det är viktigt för dig så bör du nog hålla lite extra koll.

Jag har samma upplevelse som dig, men jag klev av det hela redan första gången jag var tvungen skicka in mina kvitton som jag hade i historiken. Som du säger, det finns viktigare saker i livet än att överkonsumera för något som Webhallen själv inte tar på allvar.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Mycket achievements som inte kommer automatiskt tyvärr. För är tillbaka när jag började jaga achievements fick jag flera gånga kontakta kundtjänst för att få dom lagt till. Ibland hade de en ursäkt/förklaring, ibland inte. Har f.n. flera stycken som jag, även utan att kolla igenom min köphistorik, vet att jag borde ha fått.
Tyvärr har jag viktigare saker i livet just nu än att sitta och räkna på något som en dator borde göra åt mig, men om det är viktigt för dig så bör du nog hålla lite extra koll.

Skrivet av MrMacho:

Jag har samma upplevelse som dig, men jag klev av det hela redan första gången jag var tvungen skicka in mina kvitton som jag hade i historiken. Som du säger, det finns viktigare saker i livet än att överkonsumera för något som Webhallen själv inte tar på allvar.

Precis, orkar inte betala min tid i att leta kvitton digitalt. Har bättre saker för mig. Kommer sluta jaga achievment

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Precis, orkar inte betala min tid i att leta kvitton digitalt. Har bättre saker för mig. Kommer sluta jaga achievment

Det här fick mig att minnas när jag i min barndom på tidigt 80-tal såg mina föräldrar sortera sina Konsumkvitton för att skicka in för att få återbäring/bonus eller vad det nu var. Allt var manuellt på den tiden tydligen, det borde ju inte vara så numera kan man tycka.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrMacho:

Jag har samma upplevelse som dig, men jag klev av det hela redan första gången jag var tvungen skicka in mina kvitton som jag hade i historiken. Som du säger, det finns viktigare saker i livet än att överkonsumera för något som Webhallen själv inte tar på allvar.

Skrivet av griid:

Precis, orkar inte betala min tid i att leta kvitton digitalt. Har bättre saker för mig. Kommer sluta jaga achievment

Cheevos är något jag personligen har drivit fram under det senaste året då det vart bortglömt i 4 år, nu när jag lämnar över facklan (jag har kodat, ritat, hittat på alla nya cheevos som kommit senaste året) så kommer en process lämnas efter mig där marknad beställer till IT och allt bekräftas löpande att det fungerar. Nu är jag inte den bästa kodaren och det är väl en orsak till att vissa cheevos inte dykt upp direkt men det kommer lösa sig inom väldigt kort nu när IT äger cheevo-reparationerna igen.

Så håll ut säger jag, det kommer bli riktigt bra.

Detta är nog mitt sista meddelande på Swec-plattformen och kommer finnas i vår Discord för de som vill tjöta.
Min efterträdare lär dyka upp inom kort.
Jag är åter på datorkomponenter och jobbar dag och natt för att vända skutan rätt igen

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Cheevos är något jag personligen har drivit fram under det senaste året då det vart bortglömt i 4 år, nu när jag lämnar över facklan (jag har kodat, ritat, hittat på alla nya cheevos som kommit senaste året) så kommer en process lämnas efter mig där marknad beställer till IT och allt bekräftas löpande att det fungerar. Nu är jag inte den bästa kodaren och det är väl en orsak till att vissa cheevos inte dykt upp direkt men det kommer lösa sig inom väldigt kort nu när IT äger cheevo-reparationerna igen.

Så håll ut säger jag, det kommer bli riktigt bra.

Detta är nog mitt sista meddelande på Swec-plattformen och kommer finnas i vår Discord för de som vill tjöta.
Min efterträdare lär dyka upp inom kort.
Jag är åter på datorkomponenter och jobbar dag och natt för att vända skutan rätt igen

/Patrik

Tack för all support och engagemang!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Detta är nog mitt sista meddelande på Swec-plattformen och kommer finnas i vår Discord för de som vill tjöta.
Min efterträdare lär dyka upp inom kort.
Jag är åter på datorkomponenter och jobbar dag och natt för att vända skutan rätt igen

/Patrik

Synd att din synlighet på forumet blir mindre Patrik, men det var när du jobbade på komponenter sist som du blev vår hjälte för ditt oförtrutna arbete med att se till att folk fick sina Geforce 30XX. Det glömmer jag inte i första taget trots att jag själv inte beställt nåt då. Lycka till!!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Synd att din synlighet på forumet blir mindre Patrik, men det var när du jobbade på komponenter sist som du blev vår hjälte för ditt oförtrutna arbete med att se till att folk fick sina Geforce 30XX. Det glömmer jag inte i första taget trots att jag själv inte beställt nåt då. Lycka till!!

Kan bara hålla med Stöttande meddelanden från Patrik gjorde att man höll modet uppe ända tills man till sist fick sitt 3080 för intro-pris

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Tydligen blivit en tidsresenär (det är vecka 26 nu).

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Tydligen blivit en tidsresenär (det är vecka 26 nu).

<Uppladdad bildlänk>

Jag har fått samma plus denna

Permalänk
Medlem

Tycker det kommit random grejer då och då på sistone, men varför klaga.. o andra sidan känner jag inte att poängen skapar något direkt värde. ( Är level 16, snart 17)

Permalänk
Medlem

Är @webhallen ena aktiva längre här inne? Inloggade konstant, men inga inlägg eller svar sen februari.
@webhallen what's up?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är @webhallen ena aktiva längre här inne? Inloggade konstant, men inga inlägg eller svar sen februari.
@webhallen what's up?

Det har väl inte ställts någon aktiv fråga till dem här sedan februari, eller?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Det har väl inte ställts någon aktiv fråga till dem här sedan februari, eller?

Inte här inne i just denna tråden. Men sett flera andra trådar där medlemmar pingat dom om svar, och det är helt knäpptyst från dom. Trots att dom är inloggade konstant.
Tycker det är en märklig taktik, tidigare har det inte varit något problem att svara vad jag kan se. Inte heller är det i alla, kanske en del, trådar svar som dom inte vill ge ut publikt utan i så fall ta det i PM och liknande. Oftast brukar ju andra företags representanter svara i stil med det är ingenting vi vill svara på här, men vi kontaktar dig i PM då det är en privat angelägenhet.
Jag finner det märkligt bara.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Knighthood 2023

Under kraven för Knighthood 2023 finns det följande "Låst upp en hemligt utvald achievement". Någon som vet vad det handlar om? Är det själva Knighthood 2023 achievementen som avses eller bara en random achievement som man i ren tur ska hitta?