Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Testade precis Disney + på Apple TV:n å Chromecasten, inga problem här iallafall.

Ja det var vad de sa till mig. Sen är appen på min tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

En sak jag lärde frugan gällande appar är att hålla in "back' knappen på fjärren, då tvingar den alla appar att stänga ner, och så börjar appar fungera igen. Stänger man bara av TV osv så avslutas appar ej på vår Samsung, utan problem kvarstår.

Yes, denna är ofta lösningen för mig. Går inte det gör jag en "hard reboot" genom att hålla inne "av/på-knappen" på fjärren tills tvn startar om sig. Har inte stött på några problem (än) som inte går att lösa med sistnämnda, även om man kan tycka att det inte ska behövas.

Permalänk
Medlem

Hej, har ingen samsung tv, utan en Sony. De kör med Android som OS. Det fungerar smidigt till 95% av fallen, men ibland kan det hända att en app slutat fungera, bästa är att köra en reboot av OS:et (inte stänga av och på tvn, hjälper inget).

Det löser 95% av alla fel. De återstående felen så är det ofta någon datakorruptiona av något slag, där oftast cache tömning av appen hjälper.

Vet inte om samsungs OS har några liknande "funktioner" som kan vara av hjälp.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Hej gott folk.
Nu är jag så trött på dessa Appar i TV. Just nu kan man säga att Disney+ inte funkar alls längre. Brukar ha problem ibland att Programmet ska laddas. Men då brukar jag bara tex sitta och trycka back lite på fjärren. Sen bara så där går den igång.

Men nu i är det värre. Ser bara laddning någon sekund. Sen bara svart skärm. Just nu är det helt totalt Stopp.
Jag kan ju inte installera om Disney+ längre. Har för mig att det kunde man för. Men nu ligger den som standar program i tven.

Men... Sen om jag går in i tv inställningarna och kör en återställning av smart hubb Så får jag igång den en gång. Men detta är ju lite jobbigt. Få då måste man sitta och logga in på alla andra appar med efter en återställning av Smart hub var gång man gör det.

Jag har gjort allt man kan göra sen då gällande reset av rotorn med.

Så hur är det för er just nu ???

android tv? du kan resna cachen och installera om appen så att den resettas helt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

En sak jag lärde frugan gällande appar är att hålla in "back' knappen på fjärren, då tvingar den alla appar att stänga ner, och så börjar appar fungera igen. Stänger man bara av TV osv så avslutas appar ej på vår Samsung, utan problem kvarstår.

Problemet är väl på dom flesta/alla/många smarttv så är ju inte TV´n avstäng när man "stängt av den" via fjärrkontrollen. TV´n kan ju även ladda ner mjukvaruuppdateringar medans den är "avstängd".

Utan att kunna bevis det så känns det ibland som att vissa streamingappar har problem att rensa cash data. Då många av dessa problem löses genom att av-installera och om-installera appen så att den får en ny start.

Känns ibland som att man behöver göra en fabriksåterställning av TV 2ggr/år för att det ska minska ev. strul.
Kör en Sony AF8 65" med GoogleTV.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Bryter man strömmen till TV:n så brukar det lösa det mesta. Då menar jag inte att rycka sladden (vilket iofs också funkar), utan snarare att verkligen stänga av istället för stand-by. Det funkar olika på olika TV-apparater, men nån skrev att hålla in power i x antal sekunder.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

android tv? du kan resna cachen och installera om appen så att den resettas helt.

Hej. Nja nej inte på min tv. Jag kan inte rensa cachen. Som då är dumt att man inte kan. Så då får man köra med andra metoden att dra ut strömmen någon minut. Finns bara att man kan installera om. Som jag fick veta i dag. Men inget funkar hur en man gör.

Permalänk
Medlem

Jag tror att de har lite problem med sina server. De sa själv att jag var inte ensam om detta just nu. Men sen lite min tv med som är dålig tror jag. Sen Net och max startar som de ska.

Nä gott folk. Jag gav upp. Så jag gick och köpte en Google Chromecast med Google TV 4K. Här funkar allt.
Visa som nämnde det att köra Google Chromecast med Google TV 4K. De har rätt. Hur bra som helst. Alla app man vill ha. Den är snabb i menyer och filmer starta direkt utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Jag tror att de har lite problem med sina server. De sa själv att jag var inte ensam om detta just nu. Men sen lite min tv med som är dålig tror jag. Sen Net och max startar som de ska.

Nä gott folk. Jag gav upp. Så jag gick och köpte en Google Chromecast med Google TV 4K. Här funkar allt.
Visa som nämnde det att köra Google Chromecast med Google TV 4K. De har rätt. Hur bra som helst. Alla app man vill ha. Den är snabb i menyer och filmer starta direkt utan problem.

Dock bara 4GB att installera på, jag avinstallerade Youtube/music apparna då jag inte använder dom.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Det är en 55" SUHD 4K Flat Smart TV KS8005 som jag har . Så det är ingen ny direkt. Så troligen är detta problemet. Men Netflix har jag aldrig problem med.
Jag hitta detta.

SmartTV-programuppdatering
För SmartTV garanteras stödet och mottagandet av programvaruuppdateringar under minst tre år efter produktlanseringen. Vi har som mål att tillhandahålla ytterligare stöd för kritiska uppdateringar och säkerhetskorrigeringar efter den här perioden, där så är möjligt.
Se de vill att vi sak köpa ny tv var 3 år

Har själv en ks7005, alltså modellen innan din. Disney fungerade knackigt i början för att tillslut ge upp efter ~6månader. Netflix och HBO fungerade alltid och antar de ännu fungerar bra.

Men hur som så efter mycket googlande och forumläsande från världens hörn, så kastade jag in handduken och drog fram gamla chromecast som uppgraderades till nyare modellen med fjärr förra året. Har aldrig tittat tillbaka men synd tv-tillverkarna inte håller sin skit uppdaterad. Ingen idé att ens skicka med apparna i TVn till att börja med.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Dock bara 4GB att installera på, jag avinstallerade Youtube/music apparna då jag inte använder dom.

Nu ska du inte vara negativ. Det är en då 4 GB. Orkar inte kolla nu men Net , HBO och Disney tillsammans ligger inte över 400 MB. så det är nog inte någon fara med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Har själv en ks7005, alltså modellen innan din. Disney fungerade knackigt i början för att tillslut ge upp efter ~6månader. Netflix och HBO fungerade alltid och antar de ännu fungerar bra.

Men hur som så efter mycket googlande och forumläsande från världens hörn, så kastade jag in handduken och drog fram gamla chromecast som uppgraderades till nyare modellen med fjärr förra året. Har aldrig tittat tillbaka men synd tv-tillverkarna inte håller sin skit uppdaterad. Ingen idé att ens skicka med apparna i TVn till att börja med.

Ja jag har hat problem med alla apps. Men Net och HBO verkar bra nu. Men där är lite buggar kvar. Sen nu Disney.
Så nu funkar allt. så gött. Ångra inte mitt köp. Var ju på väga att köpa en ny tv ju. Den tv jag har nu har hur bra bild som helst. Men ärligt talat. Tror nog att det är problem men nya tv med. Det är skit appar de har i dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Har själv en ks7005, alltså modellen innan din. Disney fungerade knackigt i början för att tillslut ge upp efter ~6månader. Netflix och HBO fungerade alltid och antar de ännu fungerar bra.

Men hur som så efter mycket googlande och forumläsande från världens hörn, så kastade jag in handduken och drog fram gamla chromecast som uppgraderades till nyare modellen med fjärr förra året. Har aldrig tittat tillbaka men synd tv-tillverkarna inte håller sin skit uppdaterad. Ingen idé att ens skicka med apparna i TVn till att börja med.

Har du med mycket problem med när du öppnar menyer eller huben. Det sista året har varit mycket hakig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Har du med mycket problem med när du öppnar menyer eller huben. Det sista året har varit mycket hakig.

Hubben är seg till och från, menyerna/inställningar är som hubben i respons, dock så kan det tillfälligt lösas med att man startar om TVn genom att hålla inne avknappen tills "Samsung UHD" syns som första gången TVn sattes igång. Men går aldrig in i TVns egna gränssnitt längre då allt är inställt som jag vill ha det, utan startar direkt in i google tv /cast vad den nu heter egentligen Senaste uppdateringen för TVn var 2020 om jag inte minns fel.

Edit: Vill vara tydlig med att jag inte testat hubben/inställningar eller TVns appar sen juli/augusti förra året när jag köpte senaste chromecasten.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Hubben är seg till och från, menyerna/inställningar är som hubben i respons, dock så kan det tillfälligt lösas med att man startar om TVn genom att hålla inne avknappen tills "Samsung UHD" syns som första gången TVn sattes igång. Men går aldrig in i TVns egna gränssnitt längre då allt är inställt som jag vill ha det, utan startar direkt in i google tv /cast vad den nu heter egentligen Senaste uppdateringen för TVn var 2020 om jag inte minns fel.

Edit: Vill vara tydlig med att jag inte testat hubben/inställningar eller TVns appar sen juli/augusti förra året när jag köpte senaste chromecasten.

okej. Jag har att så mycket menyer som ska upp tar tid och mycket hakig. Men bara i börja när man starta tv. Tror nog dessa uppdateringar de använder är skit. Sen då plus dåliga appar på det. Så varför har man problem. Det förstår man ju.