Telefonleveranser gör största tappet på 10 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Gör du det hos officiell verkstad så bibehålls vattentåligheten. För Samsung kostar det 850:- för att byta batteri (inte alls så farligt dyrt om man jämför med att köpa en ny telefon för typ 8k. För Apple kostar det runt 800:- fram till sista Februari, därefter ca 1100:- vilket också är bra mycket billigare än att köpa en ny telefon för 10k eller mer

Ska nog byta ut batteriet. 807kr är ju överkomligt, sambon har 87% och jag har 90%. Får passa på innan prishöjningen.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Naturligtvis köper folk inte nya, dyra telefoner när elen är svindyr o inflationen slagit till.

Skrivet av THB:

99.9% av folk idag klarar sig utmärkt med typ en Pixel 6A eller Samsung A53.

Sedan har behovet av att byta telefon varje år minskat rejält och folk prioriterar överlevnad istället för att flasha med senaste iPhonen på jobbet.

Det är väl mest folk upp till 18 år som gör det? På våra brädspelsträffar som jag var på i 10 år skedde det aldrig.

Skrivet av filbunke:

Hade en Moto X Force.

https://www.youtube.com/watch?v=fTJOL5ikuZA

Japp, man fick lägga på ett skärmskydd för att förhindra repor. Hade inga som helst problem med det eller telefonens respons.

Hade också den luren. Batteriet började ha mindre o mindre maxkapacitet direkt efter garantin gick ut!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

En tanke. De flesta produkter vi konsumenter har är inte av typen att varje år kommer det en ny produkt som är så mycket bättre så många vill byta.
Men mobiltelefoner så släpper både Samsung och Apple en ny mobil varje år, där skillnaden nu trots stagnationen är så stor att det är inga konstigheter för en teknikintresserad person att se flera förbättringar.
Så jag tycker utvecklingen fortfarande går snabbt framåt om man jämför emot de mesta.

Dock kommer vi snart till ett skede där det blir svårt att se skillnad. Låt oss anta cpun blir 20% snabbare, en riktigt stor förbättring, men märks det av tydligt på en mobil?
Detsamma är om kamerasensorn nu blir bättre. De kan i presentationen hävda den är så mycket bättre, men om folk i blindtester ej ser denna förbättring så minskas folks uppgraderingsintresse.

Det de kan förbättra är optiken för att zooma och sedan mindre kamera ö. Men jag tror varje sig Samsung eller Apples kommande mobil kommer vara bättre på de sakerna.

*edit*
En jämförelse emot min Sony tv. Om man jämför årsmodell 2022 emot årsmodell 2021 av min Sonytv. Så har årsmodell 2022 av tvn en annan beteckning som talar om att det är årsmodell 2022. Bortsett från detta kan inte Sonysupporten tala om någon skillnad på produkterna, det finns säkert en kondensator eller något i tvn som har fått en annan tillverkare, men det är inget supporten vet om.

Och jämför man det med mobilerna, så utvecklas fortfarande mobilerna i rasande takt emot mobilerna. Men det håller i rasande takt på att avta om man bortser från de vikbara mobilerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Även mobilbranschen tog en smäll 2022 och nya rapporter pekar på leveranssiffror som inte skådats sedan 2013.

Köpte du ny telefon förra året?

Ja, en ny iPhone SE3 för 3500.- som ersatte en fem år gammal iPhone 8.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/