Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mina erfarenheter är inte tillräcklig säger varje företagare

Permalänk
Inaktiv

Mina erfarenheter är inte tillräcklig säger varje företagare

Hej

Jag börjar nu less på varje företag i göteborg. Asså ingen av företagare vill anställa en junior som har vart praktiken minst ett år och har fått dyrbara referenser men ändå ville dom inte ha mig för någon ynka intervju för att mina erfarenheter är inte tillräcklig. Så jag behöver råd från dig, vart exakt får jag tag på erfarenhet? Det verkar som att göra portfolio/göra projekt är meningslös.
Jag besökte Feverr och tänkte passa på att jobba som frilansare för jag tänkte DÄR kanske jag får snabba erfarenheter?
Men så såg jag att det är väldigt stort konkurrans. Jag är förvånad att en person kan jobba klart en app på EN dag, hur är det möjligt?

Behöver råd här :/

Ps jag är junior app utvecklare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334795:

ville dom inte ha mig för någon ynka intervju för att mina erfarenheter är inte tillräcklig. Så jag behöver råd från dig, vart exakt får jag tag på erfarenhet? Det verkar som att göra portfolio/göra projekt är meningslös.

Kan det vara så att bristen på erfarenhet bara är ett svepskäl och den egentliga anledningen är en annan?

Citat:

Yo, jag lider så kallad språkstörd dyslexia så jag kan inte skriva så perfekt med ordförråd osv. Hoppas att du kan respektera detta.

"Skriver han kod lika kasst som han skriver svenska?"

I så fall: Ta hjälp av någon när du skriver ansökningar och se till att ditt CV är korrekt. Jobba på att tala korrekt och ordentlig svenska.

Permalänk
Medlem

Är du villig att flytta för jobb? Vad har du för utbildning? Vilka kvalifikationer har du? Som @KAD är inne på så kanske det inte är erfarenheten som är "problemet".

Permalänk
Medlem

Nä, att jobba klart någon app av mer än begränsad komplexitet görs inte på en dag.

Samtidigt är nog inte frilans det du ska satsa på som junior. Där vill man nog riskminimera.

Vad har du för projekt du visat upp eftersom du anser detta värdelöst? När jag hjälpt till att rekrytera så är det sällan ansökanden har projekt att visa. Det är väldigt imponerande om det gjorts bra.

Permalänk
Medlem

Antagligen råkar du ut från diskriminering på grund av din dyslexi.

Själv blir jag diskriminerad på alla jobb jag sökt senaste åren på grund av cirka 20 kilo övervikt.

Skit i det och gå vidare, lycka till med jobbsökandet, mitt tips är att söka på små orter som har väldigt svårt att rekrytera om du vill öka dina chanser.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.