Förhandstitt: Galaxy S23 Ultra – kanske lite bättre?

Permalänk

Men kan inte priserna även bero på att i Sverige så ska man behöva betala skatt och moms på allt känns det som,typ elektronik skatt mm. Men ja även med alla skatter och moms så kommer man fortfarande inte upp till 17k. Och om jag inte minns fel så om man köper den Anerikanska modellen så fungerar den inte så bra på svenska nätet? Är väl därför Samsung släpper nordiska modeller?
Ni får jätte gärna rätta mig för jag kan ha sjukt mycket fel också.

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Nu ska jag inte påstå att jag gjort någon typ av vetenskaplig jämförelse, men det är ofta jag reagerat över att äldre IOS inte har tillgång till även mer kända appar. Tag senaste versionen av Instagram som exempel som kräver IOS version 13.4 som släpptes 2020 och som Iphone 6 inte stödjer.

Iphone 6 släpptes 2014, samma år som Galaxy S5. Galaxy S5 kan ännu köra den senaste versionen (4.4) av Instagram, och det på Android 6, det krävs inga custom Rom eller liknande. Då blir det liksom frågan vad som är viktigaste, att köra senaste operativsystemet eller att kunna köra senaste versionerna av de program som man vill ha. Det var detta som jag menade med att köra in i en bergvägg, efter ett tag börjar saker helt enkelt sluta fungera.

Aha, ja det där har du rätt i. Apple är rätt snabba med att gå vidare och rensa bort gamla API:er osv. På gott och ont antar jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nu får det vara nog med kurvade kanter som, enligt .min högst personliga åsikt, bara medför nackdelar. S23 Ultra går bort direkt. Dags prova iphone igen kanske, sett till prestanda, batteritid osv verkar dom ligga ett par år före resten, synd bara att iOS är så låst.

Jepp,

Största nackdelen på min S10 är de där kurvade kanterna. Förstår inte vem som gillar funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Visst är det som du säger, det blir lite en fråga om alternativkostnad. Ska vi jämföra med vad vi kan spendera pengar på eller vad vi faktiskt spenderar pengar på? Men samtidigt känner jag att man för de många tusenlappar extra som senaste mobiltelefonerna kostar får väldigt lite för pengarna. Istället verkar ju "the sweet spot" idag ligger runt 2500-3000 kronor. Det är där som man får Amoled-skärm, optisk bildstabilisering och hyfsat med både RAM och lagringsutrymme. Å andra sidan är ~15 000 kronor över 3 år inte mer än 14 kronor per dag. Drag bort vad även en enkel telefon skulle kosta och restvärdet och en värstingmodell kostar inte mer per dag än en Dajm, det senare är något som man äter upp på några minuter, telefonen använder många av oss många timmar per dag.

Är det inte positivt att man idag kan använda även äldre mobiltelefoner så länge som de fungerar rent hårdvarumässigt? Sedan känns det lite som om du precis flyttade målstolparna. Jag visade ett exempel på när en Iphone har kortare livslängd än en telefon med Android, detta oavsett hur Apples uppdateringsschema ser ut.

Sedan kan vi nog vid det här laget skrota tankarna om gamla osäkra system, det finns tiotals/hundratals miljoner med enheter som kör Android som inte sett en säkerhetsuppdatering på åratal. Men trots detta verkar det aldrig uppstå några stora säkerhetshot i likhet med vad vi sett med Windows där maskar och virus kunnat infektera miljontals enheter.

Har själv ingen aning om hur mycket problem med säkerhet det är att köra gammal android

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

helt otrolig pris....med apple får man minst 7 års uppdateringar det var det enda anledningen jag övergav android. vissa lurar fick inte ens säkerhetsuppdateringar efter 2 år. Aldrig i livet jag betalar mer än 3500:- för android...

Skojjar du? Bättre än iPhone 14 på alla fronter.

S23 har 4-5 års uppdateringar och iPhone 14 har 5-6 år.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har själv ingen aning om hur mycket problem med säkerhet det är att köra gammal android

Fast du kan väl hålla med om att det är extremt sällan som vi hör om säkerhetsproblem med Android, detta trots att mer än 20 procent av användarna har OS-versioner som är mer än fem år gamla? Android verkar alltså ha god säkerhet i botten, föga förvånande egentligen med tanke på att det är baserat på Linux och väldigt lite i systemet kör med root-tillgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Fast du kan väl hålla med om att det är extremt sällan som vi hör om säkerhetsproblem med Android, detta trots att mer än 20 procent av användarna har OS-versioner som är mer än fem år gamla? Android verkar alltså ha god säkerhet i botten, föga förvånande egentligen med tanke på att det är baserat på Linux och väldigt lite i systemet kör med root-tillgång.

Kan hålla med om att man hör lite om sånt, men frågan är varför och om det finns mer att hitta

Annars borde man ju typ ha stannat på Android 9, inget spännande har hänt på länge

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Fast du kan väl hålla med om att det är extremt sällan som vi hör om säkerhetsproblem med Android, detta trots att mer än 20 procent av användarna har OS-versioner som är mer än fem år gamla? Android verkar alltså ha god säkerhet i botten, föga förvånande egentligen med tanke på att det är baserat på Linux och väldigt lite i systemet kör med root-tillgång.

Uppdaterar så fort det dyker upp. S serien får en ny patch så fort det finns ute. Kör jag ESET som extra skydd. Den skyddar mot spam, scamers, appar och surf. Kostar väldigt lite för licensen. I grunden ligger skydd utav knox eller vad den heter. Vet att ESET ej behövs. Det fungerar väldigt bra. Android är lika skyddad som Ios. Mest bara myt om att den skulle vara sämre än Ios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Isåfall funkar det inte för mig.
Jag följde din länk och den visar 16990kr, för både 256 och 512 GB på komplett.se

Jag har inte gått in på hemsidor utan använde mig utav prisjakt. Just nu kostar iPhone 14 PM 16490kr på Inet, cyberphoto, power m.fl.

Inet: https://www.inet.se/produkt/1974123/apple-iphone-14-pro-max-1...

Alltså du jämför iphone 14 pro max 128GB med S23 Ultra 256GB! Sen får man nu S23 Ultra 512GB till priset av 256GB. 1TB till priset av 512GB med 50% rabatt! Sen

S23 Ultra 256GB
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7360046

Iphone 14 Pro Max 256GB
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7054035

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Hedersmedlem

Har svårt att se grejen.

Den här modellen verkar inte ens ha stöd för funktioner som satellitkommunikation i nödsituationer, eller grejer som att upptäcka att man är i en bilkrasch och larma myndigheter, som finns på Apples senaste telefoner. Satellitgrejen hade jag nog klarat mig utan då jag bor i en storstad, men kraschgrejen hade ju kunnat vara en grej då jag kör en bil som är så gammal att den inte har sånt där inbyggt. Det här är är ju de första funktionerna jag sett på länge som fått mig att känna att det fanns något skäl att uppgradera min lur, men Apple går bort av olika anledningar för mig.

(Tydligen ska satellitfunktionen finnas i chippet, men funktionen är av någon outgrundlig anledning inte aktiverad?)

Kamerafunktioner och prestanda verkar ju vara det man säljer på. Min nuvarande lur är en OnePlus Nord 2 som kostade cirka 3500 kronor (hittar inte kvittot nu). (Råkade ha sönder min OnePlus 6 för några månader sedan och skaffade denna för att ersätta. Hade den inte gått sönder p.g.a. klantighet så hade jag haft kvar den än.) Fantastisk lur, bara att batteriet räcker i ett par dagar är ju en klar förbättring.

Tillräcklig prestanda och kamera för det jag gör. Laggar inte för mig, för det jag gör, åtminstone. Men å andra sidan spelar jag inte något grafiskt på min telefon (det blir onlineschack ibland, det går att köra på en potatis) och jag tar aldrig bild på något förutom av praktiska skäl för att dokumentera / anteckna något. Upplever inte att bilderna är dåliga på något sätt!

Ljud spelar inte heller någon roll, alla mobilhögtalare är skit och jag brukar köra med Bluetoothlurar ändå om det faktiskt är något jag vill lyssna på.

Design spelar inte heller någon roll, jag brukar ha min telefon i ett skal i alla fall, inte för att jag inte har råd att byta ut mobilen, men för att jag är relativt klantig och det är jobbigt att byta mobil eller gå runt med spräckt glas på telefonens baksida eller liknande. Det är en skärm i ett gummiskal vad jag än köper.

Så det blir, varför ska jag lägga 5 gånger pengarna för något som inte gör något av vad jag faktiskt har min mobil till bättre än idag? Sedan kan andra så klart tänka annorlunda, men jag har själv svårt att förstå grejen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Den här modellen verkar inte ens ha stöd för funktioner som satellitkommunikation i nödsituationer, eller grejer som att upptäcka att man är i en bilkrasch och larma myndigheter, som finns på Apples senaste telefoner. Satellitgrejen hade jag nog klarat mig utan då jag bor i en storstad, men kraschgrejen hade ju kunnat vara en grej då jag kör en bil som är så gammal att den inte har sånt där inbyggt. Det här är är ju de första funktionerna jag sett på länge som fått mig att känna att det fanns något skäl att uppgradera min lur, men Apple går bort av olika anledningar för mig.

Läste nyligen nånstans att den krasch-funktionaliteten tydligen går igång även av en vurpa i slalombacken, vilket fick den lokala räddningstjänsten att rycka ut gång på gång i onödan. Om jag minns rätt var det i Japan. Lär ju bli lite av Peter och vargen till slut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Barsk66:

Läste nyligen nånstans att den krasch-funktionaliteten tydligen går igång även av en vurpa i slalombacken, vilket fick den lokala räddningstjänsten att rycka ut gång på gång i onödan. Om jag minns rätt var det i Japan. Lär ju bli lite av Peter och vargen till slut.

Har också läst flera scenarion där räddningstjänsten faktiskt kommit ut och hjälpt till i scenarion där man inte kunnat larma själv.

Tekniken lär ju bara bli bättre med tiden, det finns ju inga automatiska larm som inte genererar några falsklarm, och om andra ska ha nytta av detta, varför inte jag? Tekniken behöver inte vara perfekt om den faktiskt räddar liv.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Har också läst flera scenarion där räddningstjänsten faktiskt kommit ut och hjälpt till i scenarion där man inte kunnat larma själv.

Tekniken lär ju bara bli bättre med tiden, det finns ju inga automatiska larm som inte genererar några falsklarm, och om andra ska ha nytta av detta, varför inte jag? Tekniken behöver inte vara perfekt om den faktiskt räddar liv.

Håller med. Detta är en funktion som såklart snart kommer till telefonerna.
Google Pixel har den:
https://www.androidpolice.com/car-crash-detection-non-pixels/

Lite samma är det med nödsändning över satellit, det kommer. Vad jag har förstått så fungerar inte Apples heller i sverige utan endast i USA och några andra länder.

Jag ser det lite som om man köper en mobil för 5000kr (samsungs A -serie) så får man inte precis allt, det finns bra funktioner som finns på de dyrare och som blir bättre och snart kommer på de billigare.
Problemet är när man köper en S-serie som tråden handlar om och man betalar över 15 000kr, så tar det för mig väldigt mycket emot om mobilen saknar bra saker som andra mobiler har. Argumenten som jag hade på 5000kr mobilerna är inte längre detsamma.

Permalänk
Medlem

Blev en Samsung galaxy S23 ultra 512gb, blir en stor uppgradering från min note9. Fick bra erbjudande från comviq, 636kr/månaden i 2år. 10584kr för telefonen totalt, riktig bra.

Permalänk
Mattecoach

Jag köpte en S23 Ultra med 512 GB lagring. Benify + lanseringserbjudande på Samsung + inbyte av en gammal telefon gjorde att det landade på ca 13 300 kr (ej inräknat 5% cashback). Beställde igår och ska levereras idag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Håller med. Detta är en funktion som såklart snart kommer till telefonerna.
Google Pixel har den:
https://www.androidpolice.com/car-crash-detection-non-pixels/

Lite samma är det med nödsändning över satellit, det kommer. Vad jag har förstått så fungerar inte Apples heller i sverige utan endast i USA och några andra länder.

Jag ser det lite som om man köper en mobil för 5000kr (samsungs A -serie) så får man inte precis allt, det finns bra funktioner som finns på de dyrare och som blir bättre och snart kommer på de billigare.
Problemet är när man köper en S-serie som tråden handlar om och man betalar över 15 000kr, så tar det för mig väldigt mycket emot om mobilen saknar bra saker som andra mobiler har. Argumenten som jag hade på 5000kr mobilerna är inte längre detsamma.

Nä precis, man tänker sig att man får mer för 15000 kronor än vad man får med en S23 på något sätt, jämfört med en telefon i mellanklassen, som t.ex. en OnePlus Nord eller Samsungs A-serie. Du skriver "andra bra funktioner som finns på de dyrare", vilka då t.ex.?

Att Apples satellitfunktion inte fungerar i Sverige visste jag inte. Märkligt. Satelliterna är ju liksom i rymden, inte över något specifikt land. Aja, en mindre anledning att överväga en för köp i närtid.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Nä precis, man tänker sig att man får mer för 15000 kronor än vad man får med en S23 på något sätt, jämfört med en telefon i mellanklassen, som t.ex. en OnePlus Nord eller Samsungs A-serie. Du skriver "andra bra funktioner som finns på de dyrare", vilka då t.ex.?

Att Apples satellitfunktion inte fungerar i Sverige visste jag inte. Märkligt. Satelliterna är ju liksom i rymden, inte över något specifikt land. Aja, en mindre anledning att överväga en för köp i närtid.

Gissar på licenser plus satelliten kanske har någon annan frekvens. Med frekvens menat jag att världen som sådan är indelad i olika kartografi system. Där i kanske mjukvaran eller datorn behövs justeras/testas ordentligt för det får grönt ljus utav till exempel myndigheter.
Tjänsten är intressant samtidigt väldigt viktigt att det verkligen fungerar.

Permalänk
Medlem

15k+ för en teflon utan 3.5mm uttag. Man blir mörkrädd.

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

15k+ för en teflon utan 3.5mm uttag. Man blir mörkrädd.

Nästan alla hörlurar som används idag ihop med en telefon är trådlösa. Senaste BT som finns i Qualcomm chipet medför till att det uttaget är rena stenåldern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

15k+ för en teflon utan 3.5mm uttag. Man blir mörkrädd.

Är det någon som faktiskt använder hörlurar med sladd till mobilen idag ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Nästan alla hörlurar som används idag ihop med en telefon är trådlösa. Senaste BT som finns i Qualcomm chipet medför till att det uttaget är rena stenåldern.

Uttaget må vara gammalt. Men hörlurarna man kan använda är överlägsna. On nej, jag vägrar använda adapter.

Skrivet av Felixark:

Är det någon som faktiskt använder hörlurar med sladd till mobilen idag ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buddaz112:

Nästan alla hörlurar som används idag ihop med en telefon är trådlösa. Senaste BT som finns i Qualcomm chipet medför till att det uttaget är rena stenåldern.

Jaså. Har de lyckats få BT låta bra?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Är det någon som faktiskt använder hörlurar med sladd till mobilen idag ?

Jepp! Me.
Kör ett par Let Shuoer S12 inear via en IFI XSD Gryphon DAC/Amp när jag är på resa. Lite klumpig på språng med den DAcen iofs så jag letar nåt mindre. Kanske en sånhär: FiiO KA2. Den här typen av "adapter" är ljusår(!) från de standard-adaptrar för några tior som folk brukar ha.
Om nån nappar på den tråden så är den adaptern för 4.4mm/balanserad ut. Vanlig 3.5mm/single ended så är det KA1 eller KA3 som gäller.

Para det med USB Audio Player PRO appen för att få Android att skicka ljud i 44.1KHz, eller vad nu källan kör så har du ljudnirvana. USB Audio ut på Android är annars alltid låst till 48KHz. Man hoppas ju på Spotify HiFi, men Quboz fixar biffen så länge med högupplöst och okomprimerat ljud.

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Jaså. Har de lyckats få BT låta bra?

Qualcomm krets så den använder BT 5.3 vilket är det senaste från Qualcomm, den stödjer FLAC, inga som helst problem att köra det över BT. Hör du verkligen högre än vad 16/44.1 kan återge.

Permalänk
Skrivet av Barsk66:

Jepp! Me.
Kör ett par Let Shuoer S12 inear via en IFI XSD Gryphon DAC/Amp när jag är på resa. Lite klumpig på språng med den DAcen iofs så jag letar nåt mindre. Kanske en sånhär: FiiO KA2. Den här typen av "adapter" är ljusår(!) från de standard-adaptrar för några tior som folk brukar ha.
Om nån nappar på den tråden så är den adaptern för 4.4mm/balanserad ut. Vanlig 3.5mm/single ended så är det KA1 eller KA3 som gäller.

Para det med USB Audio Player PRO appen för att få Android att skicka ljud i 44.1KHz, eller vad nu källan kör så har du ljudnirvana. USB Audio ut på Android är annars alltid låst till 48KHz. Man hoppas ju på Spotify HiFi, men Quboz fixar biffen så länge med högupplöst och okomprimerat ljud.

Ej hörbart över 48khz så därav brukar det vara standard. Spotify hifi då får du vänta länge

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buddaz112:

Qualcomm krets så den använder BT 5.3 vilket är det senaste från Qualcomm, den stödjer FLAC, inga som helst problem att köra det över BT. Hör du verkligen högre än vad 16/44.1 kan återge.

Mp3 räcker gott o väl. Däremot så är t.ex. LDAC ljudet rätt kasst i precis vilken stationär (och dyrare) DAC som helst som jag har testat. Ingen chans mot optiskt, koxialt eller USB.

Har inte egen erfarenhet av LC3 men inget jag läst tyder på att det blir en revolution heller
https://www.whathifi.com/features/why-bluetooth-le-and-the-ne...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Ej hörbart över 48khz så därav brukar det vara standard. Spotify hifi då får du vänta länge

Att låsa ljudutgången i Windows till 44.1Khz är det första och största du kan göra för ljudet IMHO, så länge du lyssnar på Spotify eller vanlig FLAC e.dyl... Det tar bort en "slöja" över ljudet som blir ja, krispigare helt enkelt. Volymen också på 100% och ställ den istället i högtalarens volymratt. Annars plockar mixern bort bitar i den digitala domänen. I mitt fall har jag en volymratt i DAC/Ampen. Windows mixer är ju också en fulspelare som gör en rätt dåligt jobb, men för att komma från den helt så är det WASAPI eller ASIO som gäller, och det stödjer ju inte Spotify(!!!!). Det är ett av huvudskälen att jag sitter med Qobuz idag. Ska Spotify komma med ett "hifi" läge så är WASAPI/ASIO ett absolut krav.

Övriga audiofil-saker som okomprimerat eller högupplöst ljud över 44,1 KHz så är det lite mer esoteriskt och mer upp till lyssnarens öron och utrustning om det gör nån skillnad. 320kbit/s i Spotify räcker i de flesta fall riktigt långt. Även för mig. Men har jag möjlighet så lyssnar jag gärna på den bättre källan. Kräver ju också att inspelningen verkligen har nåt att ge där. Sitter man på bussen eller tåget lär det inte göra nån skillnad dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Blev en grön 512GB.. 15GB/månad för 519kr/månad från Comviq. Beräknad ankomst om 3 dagar, men de vet jag inte.

Fick den idag, Comviq levererar!

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Skrivet av Barsk66:

Att låsa ljudutgången i Windows till 44.1Khz är det första och största du kan göra för ljudet IMHO, så länge du lyssnar på Spotify eller vanlig FLAC e.dyl... Det tar bort en "slöja" över ljudet som blir ja, krispigare helt enkelt. Volymen också på 100% och ställ den istället i högtalarens volymratt. Annars plockar mixern bort bitar i den digitala domänen. I mitt fall har jag en volymratt i DAC/Ampen. Windows mixer är ju också en fulspelare som gör en rätt dåligt jobb, men för att komma från den helt så är det WASAPI eller ASIO som gäller, och det stödjer ju inte Spotify(!!!!). Det är ett av huvudskälen att jag sitter med Qobuz idag. Ska Spotify komma med ett "hifi" läge så är WASAPI/ASIO ett absolut krav.

Övriga audiofil-saker som okomprimerat eller högupplöst ljud över 44,1 KHz så är det lite mer esoteriskt och mer upp till lyssnarens öron och utrustning om det gör nån skillnad. 320kbit/s i Spotify räcker i de flesta fall riktigt långt. Även för mig. Men har jag möjlighet så lyssnar jag gärna på den bättre källan. Kräver ju också att inspelningen verkligen har nåt att ge där. Sitter man på bussen eller tåget lär det inte göra nån skillnad dock...

Nu börjar det spåra ut från ämnet. Inget nytt. Använder ej datorn längre. Kör mitt ljud hemma via en streamer.
Styr den via HEOS från telefonen. På språng/pendling Yamaha trådlösa over ear via telefonen. Min lur är en S22u ca 6-7 mån gammal. Körde egna FlAC filer ett tag från telefonen idag är det Tidal Hifi.
Använder min telefon till allt. Musik är en del utav det hela. Mer intresserad utav att lyssna än att läsa data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Är det någon som faktiskt använder hörlurar med sladd till mobilen idag ?

Inte direkt till mobilen nej, det duger inte.

Fiio BTR5 via USB-C som DAC och Hifiman Sundara.