Förhandstitt: Galaxy S23 Ultra – kanske lite bättre?

Permalänk
Melding Plague

Förhandstitt: Galaxy S23 Ultra – kanske lite bättre?

Vad som borde vara ett Android-världens största årliga händelser visar sig vara en uppdatering värdig titeln mellanmjölk.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

16 990 för basvarianten av S23 ultra med 256 GB lagring och 8 GB RAM? Hahaha

Permalänk

Om man bortser från zoomfunktionen som de inte har nämnt ännu. Så skulle jag klara mig med en Galaxy S23 Ultra för privat bruk när det gäller stillbild och rörlig kamera. Det är lite detta man får ha i tanke när man köper en sådan dyr mobil.

Problemet i mitt fall är att objektivitet inte lär räcka och då blir det ej en mobil som helst ersätter min kamera.

Permalänk
Medlem

Fem kameror på baksidan, vad är det för brännvidd/zoom-omfång totalt?

Permalänk
Medlem

Hål i skärmen och ingen 3.5mm? *gäsp*

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

16 990 för basvarianten av S23 ultra med 256 GB lagring och 8 GB RAM? Hahaha

Den som inga njurar har, den får spar till bättre dar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Har vi inte redan konstaterat 2014 att megapixlar spelar mindre roll än efterbehandlingen och numera AI?

200mpx eller inte - Apple kommer krossa kameran i den, och det sjukaste av allt är att det är billigare att köpa Apple...

Samsung, vad sysslar ni med?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Snusfri

Känns rätt fail so far.
Så less att jag missade Fold3 på MM's rea inatt, men är redigt sugen på att nypa en Fold4 för billigare pris än S23U.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Samsung Galaxy S23 Ultra 5G smartphone 12/1TB
Lanseringserbjudande: 20240kr ordinarie Ord. pris 21490.-
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Superbilligt, jag funderar på att köpa 2st ifall om jag tappar bort en..

När det gäller mängd lagringsutrymme. Så om man köper en dyrare mobil för att få en bättre kamera, så är det också troligt att man vill ha gott om lagringsutrymme till den.

Permalänk
Medlem

Kurvade kanter igen, går fetbort hejdå. Blir det som S22an där de lägre modellerna man såg platta skärmar?

Permalänk
Avstängd

Inget köp för min del.

Permalänk
Medlem

Kostar mer än Apple, hur tänkte samsung nu?

Permalänk

Ser kanon ut, blir ett köp.

Visa signatur

i7-7700k
R9-390

Permalänk
Medlem

Blir ingen uppgradering från s22 ultra. Förutom kamerasensorn så är det en riktigt tråkig uppgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrguy:

Kostar mer än Apple, hur tänkte samsung nu?

helt otrolig pris....med apple får man minst 7 års uppdateringar det var det enda anledningen jag övergav android. vissa lurar fick inte ens säkerhetsuppdateringar efter 2 år. Aldrig i livet jag betalar mer än 3500:- för android...

Permalänk
Medlem

Om man nu främst är ute efter prestandan i SD 8 Gen 2 processorn och dess Adreno 740 GPU så måste väl ändå en renodlad gaming-smartphone vara det enda vettiga alternativet. Dessutom med ordentlig aktiv kylning som förhindrar att telefonen överhettas efter några minuters spelande. Typ Red Magic 8 Pro eller liknande. För mindre än halva priset dessutom.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

lol lol lol @ priset. Varfor i hela h-e ska man köpa dessa när man kan få pro max 14 billigare... Aprilskämt är lite väl tidigt...

Permalänk
Medlem

Nu får det vara nog med kurvade kanter som, enligt .min högst personliga åsikt, bara medför nackdelar. S23 Ultra går bort direkt. Dags prova iphone igen kanske, sett till prestanda, batteritid osv verkar dom ligga ett par år före resten, synd bara att iOS är så låst.

Permalänk
Medlem

Inte nog med att priset är löjligt, men känns som om de verkligen pressar och snålar med allt denna gång. Innan har de haft olika bundles, där man fått galaxy buds, det hade åtminstone fått en del att se värde i det höga priset, men inte ens det denna gång

Permalänk
Skrivet av 3Dfx Rampage:

lol lol lol @ priset. Varfor i hela h-e ska man köpa dessa när man kan få pro max 14 billigare... Aprilskämt är lite väl tidigt...

Jag gissar när iPhone 15 kommer så blir den ännu dyrare. Där en stor del av boven är kass krona och hög inflation i världen.

Man kan argumentera Samsung vs iPhone på flera punkter. Där jag främst har varit emot iPhone för att de bra mobilerna har varit så dyra. (jag räknar ej SE som en bra mobil)
Men nu idag. Min förhoppning står på Samsungs A serie. Vilken dock också lär bli dyrare.

Permalänk
Medlem

Blev köp av S23 Ultra 512gb för min del. 21 ultra 256 gb jag använder idag kostar mig 595 kr/mån hos Comviq. Nu landada det på 635 kr/mån med ett specialerbjudande som jag fick på sms från Comviq. Helt ok med tanke på inflation osv samt dubbla mängden lagring. Hoppas på förbättringar av kameran och att testa köra lur med S pen.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Blev en grön 512GB.. 15GB/månad för 519kr/månad från Comviq. Beräknad ankomst om 3 dagar, men de vet jag inte.

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem

Hur är det, kör Samsung fortfarande med andra klassens CPU i Europa etc?

Permalänk
Medlem

Det blev en Samsung Galaxy S23 Ultra 512 GB, Svart. 3-5 veckors leveranstid.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

Ingen mening att fundera på en uppgradering från S21 väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

lol lol lol @ priset. Varfor i hela h-e ska man köpa dessa när man kan få pro max 14 billigare... Aprilskämt är lite väl tidigt...

Hur får du till att iphone 14 pro max är billigare? Ditt april skämt är väl för tidigt?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av improwise:

Nu får det vara nog med kurvade kanter som, enligt .min högst personliga åsikt, bara medför nackdelar. S23 Ultra går bort direkt. Dags prova iphone igen kanske, sett till prestanda, batteritid osv verkar dom ligga ett par år före resten, synd bara att iOS är så låst.

På vilket sätt då? Kände sånt när edge var en grej, men sedan bättre mjukvarustöd för välvda skärmkanter blev mer påtagligt har det varit noll problem.

Skrivet av improwise:

Hur är det, kör Samsung fortfarande med andra klassens CPU i Europa etc?

Som det står i denna grej, plus lanseringsartikeln, kör Samsung numera Snapdragon som alla andra. Och i det här fallet en bättre variant av Snapdragon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

På vilket sätt då? Kände sånt när edge var en grej, men sedan bättre mjukvarustöd för välvda skärmkanter blev mer påtagligt har det varit noll problem.

Som det står i denna grej, plus lanseringsartikeln, kör Samsung numera Snapdragon som alla andra. Och i det här fallet en bättre variant av Snapdragon.

Välvda kanter innebär i mitt tycke en sämre ergonomi (svårare att hålla i) utan att erbjuda några fördelar annat än att det kanske ser snyggt ut (åtminstone till dess man även ser skärmens innehåll kröka sig. Med andra ord väldigt likt när kurvade TV-apparater var en grej för några år sen, även då var det som bekant även många köpare som svor på att det var en absolut nödvändighet. I dettal fall är väl det logiska att köpa plus-versionen och då dessutom slippa S-pen, men vem vill ha plus när det finns ultra liksom

Bra att det är samma Snapdragon-chip över hela linjen.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av improwise:

Välvda kanter innebär i mitt tycke en sämre ergonomi (svårare att hålla i) utan att erbjuda några fördelar annat än att det kanske ser snyggt ut (åtminstone till dess man även ser skärmens innehåll kröka sig. Med andra ord väldigt likt när kurvade TV-apparater var en grej för några år sen, även då var det som bekant även många köpare som svor på att det var en absolut nödvändighet. I dettal fall är väl det logiska att köpa plus-versionen och då dessutom slippa S-pen, men vem vill ha plus när det finns ultra liksom

Bra att det är samma Snapdragon-chip över hela linjen.

Alright. Världen har anpassat sig till välvda skärmkanter och varken input eller vad som visas på skärmen kröks. Har varit så sedan ett par år tillbaka. Men fattar att man kan föredra platta skärmar oavsett.