Plötsligt långsamt internet men full pott på Bredbandskollen.

Permalänk
Medlem

Plötsligt långsamt internet men full pott på Bredbandskollen.

Det här inträffade plötsligt när jag satt och jobbade, från att ögonblickligen ladda sidor till flera minuter och då ofta heeelt utan bilder.

Permalänk
Medlem

Tele2/Comhem har routingproblem.

Permalänk
Medlem

Jaha, det är därför… Tröttnade på sirapen och började köra mobilt istället.

saknat ”och”
Permalänk
Medlem

Hastigheten inga problem för mig, men svarstiden som normalt ligger runt 10ms är nu runt 100ms.

"Inga aktuella driftstörningar" enligt tele2.se 🤨

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Mitt krånglar också senaste timmen

Permalänk
Medlem

Det är så alltså. Stod som sagt inget om driftstörningar på deras sajt. Påverkar både mobilnätet och deras bredband. Tack för feedbacken!

Permalänk
Medlem

Kan du byta? Låter ju som stora fel hos DNS/Felhem :/

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Det är så alltså. Stod som sagt inget om driftstörningar på deras sajt. Påverkar både mobilnätet och deras bredband. Tack för feedbacken!

Ja, alltså, för att förtydliga så är det mobila i mitt fall inte Tele2, utan annan leverantör.

Permalänk
Medlem

Om det går långsamt kan det ju vara i andra änden det går långsamt.

Permalänk
Medlem

Samma här i Malmö, både mobilt och från väggen

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem

Nu står det driftinfo på tele2 iaf.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Sitter i Örebro med Comhem, sporadiska stopp även här.
Tack och lov fungerar TV-sändning, som kommer genom nätverket, klanderfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Hastigheten inga problem för mig, men svarstiden som normalt ligger runt 10ms är nu runt 100ms.

"Inga aktuella driftstörningar" enligt tele2.se 🤨

Nu funkar det bra för mig. Normal hastighet och runt 10ms i svarstid igen.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Problemet ska vara löst nu enligt https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok

Uppdatering 14:46
Felkällan är identifierad och är åtgärdad.
Har du fortfarande avbrott på din bredbandstjänst, starta då om ditt modem/router genom att dra ur strömsladden och vänta 30 sekunder innan du sätter tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det inte alltid man skriver om driftstörningar numera, det är ofta bara när det är större fel. Om det är mindre fel och störningar är det inte ovanligt man skriver om det i efterhand, då man inte ansåg att störningar var tillräckligt alvarligt i att skapa allt för stora problem för användarna. Gäller även fiber och andra tekniker för att komma åt Internet.