Team Fortress 2 får stor uppdatering – 16 år efter släppet

Permalänk
Melding Plague

Team Fortress 2 får stor uppdatering – 16 år efter släppet

Valve berättar att Team Fortress 2 ska få en stor uppdatering i sommar, vilket blir den första stora uppdateringen på år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att se! Var själv rätt aktiv tf2-spelare fram till för några år sedan, så kanske blir att installera och starta upp spelet igen efter det här

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Grejen är ju att det fortfarande är ett bra spel - kul att valve tycker det också.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Det blev många timmar TF2 fram tills för 10 år sen. Kanske skulle ta och prova igen? Även om man lär få smisk av alla erfarna spelare.

Permalänk
Medlem

Lär ju bli nått fortnite inspirerat

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Hurrar inte över att fanmade hamnar i officiell uppdatering.. hör hemma i custom downloads.
Fake news! (jaja blir en mix).

Permalänk
Medlem

TF2 är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna, och då har jag hållit på med diskettspel sedan tidigt 90-tal. Hoppas innerligt att valve inte shabblar till det med hattar och ett massa annat skit. De måste få bort alla bots/hackers som första prioritering, annat jag önskar vore officiella HD texturer och ett återupplivande av maps som cp_granary och cp_fastlane.

Permalänk
Medlem

Får dom inte ordning på bots och hackers kan dom uppdatera precis vad dom vill och det kommer ändå vara en påse bajs.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att skiten kan få dö nån gång

Permalänk
Medlem

Spelet håller fortfarande riktigt bra idag! Blev glad att se så många spela det.

Permalänk
Medlem

Dags att låta spelet dö snart

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Som några sagt redan, Valve måste få bort bottarna annars är det ospelbart.
Att dom släppte spelet gratis var det sämsta Valve kunde göra, blir en bot bannad så görs bara ett nytt konto.

Ta betalt en symbolisk summa på kanske $1 för TF2 så att bot-spammarna går back eller kontrollera att ett steam-konto har något spel som kostat pengar för att spela TF2 kanske skulle funka.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Skrivet av Eson:

Som några sagt redan, Valve måste få bort bottarna annars är det ospelbart.
Att dom släppte spelet gratis var det sämsta Valve kunde göra, blir en bot bannad så görs bara ett nytt konto.

Ta betalt en symbolisk summa på kanske $1 för TF2 så att bot-spammarna går back eller kontrollera att ett steam-konto har något spel som kostat pengar för att spela TF2 kanske skulle funka.

Vad är det för typ av bottar? Har aldrig spelat TF2 men är det inte något slags FPS? Bottar brukar man ju oftast se i MMO's.

Permalänk
Sötast

TF2 är och har länge varit ett fantastiskt spel.
Härlig humor, bra gameplay, många roliga coop-timmar.

Lite nojjig hur de skall hinna officiellt supportera community content på bara några månader dock. Ska inget kureras?

Permalänk
Medlem

Kan de bara fixa problemet med bottarna , fusket och ett bättre system för loot drops så kommer jag nog komma tillbaka och spela det igen.

Permalänk
Medlem

Var ett litet tag sedan sist, brukar köra till och från under främst scream fortress bara numera men om det kommer lite nytt så kommre jag nog köra när det kommer.
TF2 har legat konstant top 10 på aktiva spelare hur länge som hellst. Hur än Valve har lagt det i ett dammigt hörn så fortsätter folk spela det, 100k+ peak users per dag, tror det låg runt 250k daily under scream fortress senast

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Vad är det för typ av bottar? Har aldrig spelat TF2 men är det inte något slags FPS? Bottar brukar man ju oftast se i MMO's.

Jag tror det är tal om bottar som precis i MMOs går in, spamar skit för att promota något och/eller gör random actions för att trigga att de får items - för att sedan sälja dessa items i Steam market för vinst(?).

Permalänk
Medlem

Trevligt för de som fortfarande lirar spelet. Själv är jag nedfrusen i cryo chamber i väntan på ett nytt half-life och nej inte vr variant. Ställt in min cryo chamber fram till år 3030 och bett släkten uppdatera min dator tills dess.

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande relativt aktivt, och måste säga att jag tycker det är synd hur många stora nyhetsbyråer som kopierar varandra om denna nyhet. En "uppdatering" i Valves syn när det kommer till TF2 är inte en ny Jungle Inferno - det är en Scream Fortress/Smissmass event. Jag tror alla som förväntar sig mer än det kommer vara mycket besvikna. Ett par nya kartor, en ny låda för cosmetics, en ny låda för warpaints, och några nya taunts. Sånt som vi redan får 2 ggr per år, fast nu en tredje gång på sommaren. Inget mer. Hoppas självklart att jag har fel, men jag kan inte läsa det på något annat sätt när man ser det Valve skrivit på bloggen. Är fortfarande definitivt glad, äntligen en uppdatering som inte är under Q4, och en uppdatering utan specifikt tema (kommer släppas på sommaren men är inte neccessarily sommarbaserad), men jag är rädd att det (som vanligt) kommer sluta med att folk hypear upp fel saker.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk

HL3 confirmed

Permalänk
Hedersmedlem

Spännande! För mig som plöjt ner närmare 2000 timmar i TF2 sedan jag köpte spelet i januari 2008 (och spelar det med jämna mellanrum) så är detta en trevlig överraskning.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Vad är det för typ av bottar? Har aldrig spelat TF2 men är det inte något slags FPS? Bottar brukar man ju oftast se i MMO's.

Skrivet av s1lvertunga:

Jag tror det är tal om bottar som precis i MMOs går in, spamar skit för att promota något och/eller gör random actions för att trigga att de får items - för att sedan sälja dessa items i Steam market för vinst(?).

Det är helt automatiserade bottar som använder spelets inbyggda bot-navigering, de går runt på banorna med aimbot. Skript kan generera nya steamkonton så det gör ingenting att sparka bottarna, nya kommer in snabbt. En del bottar spelar i grupp så om man försöker att sparka bottarna röstar alla nej. Går i princip inte ha kul på valve's officiella servrar, ospelbart i flera år nu.

Permalänk
Skrivet av Hellspawned:

Personligen tycker jag att skiten kan få dö nån gång

Skrivet av Daark:

Dags att låta spelet dö snart

Ni kan ju ta och skriva med det på CV att ni tycker äldre spel ska dö, så kommer ni utan tvekan få god chans att jobba hos EA.

Tycker eran inställning är så jävla tråkig gentlemot spelvärden, det är ju hur bra som helst med spelstudios som håller sina spel vid liv, inte bara släpper ett spel och skiter i det sen.
Finns alltför många sådana spel ute på marknaden just nu. Top of my head jag tänker på är RollerCoaster Tycoon World, sicket jävla dyngspel.

Ta och kolla steamchart, TF2 slog spelarbasrekordet för TVÅ månader sedan.
https://steamdb.info/app/440/charts/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Personligen tycker jag att skiten kan få dö nån gång

Verkar som att dessa spel håller sig bra i väldigt många år CS:GO nåde ju sin peak med mest antal spelare samtidigt för några dager mer en 10 efter att det släpptes vilket är ganska imponerade.

Sen så tror jag inte att Valve kan släppa en ersätter för TF2 och CS:GO beroende på skins marknaden för om ett nytt spel släpps så kommer flera hundra tals miljoner kronor försvinna på grund av att alla Skins kommer tappa i princip allt värde. Finns ju skins i CS:GO som är "värderade" up till 15 miljoner kronor och då tackade nuvarande ägaren av skinnet nej till budet.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO