Permalänk

Lättare Gaming laptop köpes

Som rubriken lyder så söker jag en lättare gaming laptop ingen värsting masking har en max budget på 5000:- har ni något som kvalar in på ovannämnda önskemål så kom med förslag
Mvh.Niclas

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk

Har en Acer Aspire 7 A717-71G
https://www.inet.se/produkt/1962473/acer-aspire-7-a717-i5-8gb...

Men med 32gb ram (2x16, 2400mhz)
500GB Nvme SSD och 1TB hårddisk

Batterihälsa på ca 88%
3d mark timespy resultat:
3dmark.com/spy/35571805

Tänkte mig 3500 med frakt.

Permalänk
Skrivet av Stivert80:

Har en Acer Aspire 7 A717-71G
https://www.inet.se/produkt/1962473/acer-aspire-7-a717-i5-8gb...

Men med 32gb ram (2x16, 2400mhz)
500GB Nvme SSD och 1TB hårddisk

Batterihälsa på ca 88%
3d mark timespy resultat:
3dmark.com/spy/35571805

Tänkte mig 3500 med frakt.

Är datorn i bra skick i övrigt tangentbord skärm mm.
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Skrivet av sweboy7602:

Är datorn i bra skick i övrigt tangentbord skärm mm.
Mvh.Niclas

Skärm och tangentbord är i bra skick enligt mig, fungerar som det är tänkt.
Det finns några färgsläpp på locket, men är i övrigt i normalt använt skick.
Kan skicka över lite bilder senare om det låter intressant.

Permalänk

Hej!

Har en https://www.inet.se/produkt/1966281/acer-aspire-5-15-6-i5-8gb... som jag fått ut via garantin/försäkringen.

Kanske inte är en gaming-laptop men den finns till salu här i Stockholm.

Skick
* Oanvänd
* Har emballaget på
* Inte rätt kartong/förpacking tyvärr

Införskaffade mig en gaming laptop under ärendehanteringen därav så finns den till salu.

Mvh

Permalänk

Tjenare,

Jag har en Lenovo P52 med tillhörande dockningsstation som bara har varit liggande sen nått år tillbaka.
Den är i väldigt bra skick då den i princip bara suttit i dockan eller varit nerpackad så tangentbord och skärm är som nytt.
Var ett tag sen jag använde den så kommer inte ihåg specs på rak arm men säg till om du är intresserad så kan jag skicka bilder och kolla upp exakt vad som sitter i den.

Permalänk
Medlem

Razer Blade Pro 17 ligger dock lite över din budget men finns i Halmstad för 9000:-

Permalänk
Skrivet av MuffeG:

Razer Blade Pro 17 ligger dock lite över din budget men finns i Halmstad för 9000:-

Jag tackar för erbjudandet det är en rigtigt fin pjäs du har där men som du sa lite över den nuvarande budgeten tyvärr jag önskar att pengarna fanns vill helst inte snåla men laptopen som jag letar efter ska ha en ganska speciell huvudfunktion så den behöver vara potent men jag klarar mig ändå bra på medium spec hårdvara det vigtihaste är att Gpun har ok med hästkrafter tanken är en mobil vr station med syftet att kunna spela low-medium settings så en gpu med samma eller mer kräm än desktop varianten av ett gtx 970 är vad jag söker det funkar med mindre jag har provat men upplevelsen blir inte så behaglig tanken är alltså inte att kunna spela half life Alyx på max inställningar utan mer spel som tex beatsaber och liknande med meta quest 2.
Just nu funderar jag även på ifall det kanske inte är bättre ifall jag bygger en liten mini pc istället det lär ju bli billigare och ge mer bang for the buck så har någon här komponenter över ge gärna förslag cpu ram psu gpu hdd och mb kom gärna med förslag.
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Skrivet av MuffeG:

Razer Blade Pro 17 ligger dock lite över din budget men finns i Halmstad för 9000:-

Jag fattar ifall du tycker det är för lite men jag skulle kunna sträcka mig till 7500:-
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Skrivet av sweboy7602:

Som rubriken lyder så söker jag en lättare gaming laptop ingen värsting masking har en max budget på 5000:- har ni något som kvalar in på ovannämnda önskemål så kom med förslag
Mvh.Niclas

Läs hela annonsen här

Jag tänkte bara nämna att jag lyckats att dra ihop lite mer finanser därmed kan jag höja standarden från lättare gaming laptop till midrange kanske till och med lite över det baserat på dagens begangnat marknad
som sagt jag har inte jättebra kolla på laptops prestanda mässigt men helst en laptop bestyckad med ett 2060 som minimum gärna bättre rtx 2070 eller 3060 eller motsvarande från Amd.
Kom gärna med mer förslag.
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440