Permalänk
Medlem

Asus ROG RTX 2080ti 11GB

Helt funktionsdugligt kort!! Köpt på webhallen tidigt 2019, version A1, ingen garanti kvar.
Dock så har fläktcontroller ballat ur och reagerar inte på MSI afterburner, ligger vid ca 20% och inte förens kortet lägger sig på 70C drar fläktarna upp till 3000 RPM i några sekunder tills kortet lagt sig under 70C, kan säkert fixas eller konverteras till vattenkylt.

En RGBzon har också avlidit så den bakre hälften lyser ej.

Hämtas endast och enligt överenskommen tid. Priset kan diskuteras.
Kontaktas bara via Sweclockers.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

När du säger att priset på sjutusen spänn kan diskuteras, då menar du halveras, va? Sweclockare ger nog inte mer än så, och jag tror inte ens att Blocket-konsumenterna ger mer än fem. I synnerhet inte om det är ett par grejer som är vajsing med det.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Bjuder 3k och hämtar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

När du säger att priset på sjutusen spänn kan diskuteras, då menar du halveras, va? Sweclockare ger nog inte mer än så, och jag tror inte ens att Blocket-konsumenterna ger mer än fem. I synnerhet inte om det är ett par grejer som är vajsing med det.

Ja det är precis vad jag menar fast jag har ju kikat lite på vad som finns runt om kring, halveras är lite att ta i då det inte är något prestandafel på kortet endast missljud som inte märks när man väl är inne i spelet.

Det är ingen välgörenhet jag driver, men jag justerar priset till 5500 om det är så att sweclockare är för fina för de allmänna blocket-konsumenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RuNNoLa:

Ja det är precis vad jag menar fast jag har ju kikat lite på vad som finns runt om kring, halveras är lite att ta i då det inte är något prestandafel på kortet endast missljud som inte märks när man väl är inne i spelet.

Det är ingen välgörenhet jag driver, men jag justerar priset till 5500 om det är så att sweclockare är för fina för de allmänna blocket-konsumenterna.

Nytt 6700XT finns för omkring 5000, 6750xt kostar 5500. 3080 kan man hitta för 6-7000kr. 3070 går för 4-5000kr på sidans marknad.

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till att du ens kan hitta annonser på Blocket med ett så högt utgångspris. De säljs inte.

Tradera är det rena vilda western på. Ibland undrar man vad folk tänker med där inne
I all välmening!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av RuNNoLa:

Ja det är precis vad jag menar fast jag har ju kikat lite på vad som finns runt om kring, halveras är lite att ta i då det inte är något prestandafel på kortet endast missljud som inte märks när man väl är inne i spelet.

Det är ingen välgörenhet jag driver, men jag justerar priset till 5500 om det är så att sweclockare är för fina för de allmänna blocket-konsumenterna.

Har inte så mycket att göra med att vara fin eller inte, tror mest folk ser annonserna som finns ute nu tex en 3070ti som verkar ha stannat på 5300kr på marknaden några sidor bort tex.

Jag själv skulle alltså få bara hälften av vad min gpu kostade för inte allt för länge sedan

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Har inte så mycket att göra med att vara fin eller inte, tror mest folk ser annonserna som finns ute nu tex en 3070ti som verkar ha stannat på 5300kr på marknaden några sidor bort tex.

Jag själv skulle alltså få bara hälften av vad min gpu kostade för inte allt för länge sedan

Och det är det jag säger, skaffade den för 15 laxar, ser ingen som vill diskutera ett pris endast klaga på att jag inte ger bort 11gb Vram gratis, ja jag skulle kunna sätta priset på 2500 sek bara för att bli av med det men om så var fallet ger jag bara bort det gratis till någon närstående. Detta kort presterar fortfarande på samma nivå som ett 3070ti med lite extra Vram vilket går ganska långt med hur feta de mer krävande spelen är idag.

Får ju undra vad folk tror att "Priset kan diskuteras" betyder. Jag ser 3000, tyvärr, för lågt.
Jag är inte i behov av pengar och det tar inte upp så mycket plats där det ligger nu.

Permalänk
Medlem

Släng ut det på Tradera med reservationspris. Det är gratis så länge du inte säljer. Det är nog din största chans till att få ut i närheten av vad du vill ha för kortet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av RuNNoLa:

Och det är det jag säger, skaffade den för 15 laxar, ser ingen som vill diskutera ett pris endast klaga på att jag inte ger bort 11gb Vram gratis, ja jag skulle kunna sätta priset på 2500 sek bara för att bli av med det men om så var fallet ger jag bara bort det gratis till någon närstående. Detta kort presterar fortfarande på samma nivå som ett 3070ti med lite extra Vram vilket går ganska långt med hur feta de mer krävande spelen är idag.

Får ju undra vad folk tror att "Priset kan diskuteras" betyder. Jag ser 3000, tyvärr, för lågt.
Jag är inte i behov av pengar och det tar inte upp så mycket plats där det ligger nu.

Nej. Det presterar som ett 3070 som man kan få för 6500 idag. Ny och utan defekter.
https://www.gpucheck.com/compare/nvidia-geforce-rtx-2080-ti-v...

Som sagts, chansa på blocket (eller Tradera).
Har du tur är det någon som inte har koll som kanske drar iväg med 5000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RuNNoLa:

Och det är det jag säger, skaffade den för 15 laxar, ser ingen som vill diskutera ett pris endast klaga på att jag inte ger bort 11gb Vram gratis, ja jag skulle kunna sätta priset på 2500 sek bara för att bli av med det men om så var fallet ger jag bara bort det gratis till någon närstående. Detta kort presterar fortfarande på samma nivå som ett 3070ti med lite extra Vram vilket går ganska långt med hur feta de mer krävande spelen är idag.

Får ju undra vad folk tror att "Priset kan diskuteras" betyder. Jag ser 3000, tyvärr, för lågt.
Jag är inte i behov av pengar och det tar inte upp så mycket plats där det ligger nu.

Ja alltså jag sa ingenting om bemötandet eller något sånt, eller att 3000kr skulle vara rimligt.
I min värld 5000kr rimligt och ungefär 5500kr för ett 3070ti.
Att det presterar likadant är lite felaktigt dock men det är inte allt för långt ifrån.
Det presterar likvärdigt med ett 3070.

Men att du betalat 15k spelar verkligen ingen som helst roll tyvärr, men det förstår du nog själv också.

Som sagt, jag tycker inte heller 3000kr är ett rimligt pris!

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Det är ju tur att det är ett bra märke iallafall med tanke på årsmodellen och sånt!

Jag kanske är ju optimistisk om priset, har inte världens koll på just 2080ti längre

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Det är ju tur att det är ett bra märke iallafall med tanke på årsmodellen och sånt!

Jag kanske är ju optimistisk om priset, har inte världens koll på just 2080ti längre

Ja nä och man vill ju ha en bra diskussion och bolla vad folk kan tänka sig för pris då *priset kan diskuteras*, fick bra bemötande på blocket och jag kan sätta mig på 4500, varför jag satte det så högt som 7 var för att jag ville undvika typen "200kr jag hämtar nu, öppna dörren" typen men istället har jag fått nog med syra för att öppna ett eget mejeri.

Permalänk
Medlem

3200 + frakt om du i slutändan kan tänka dig skicka

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

3500 och hämtar, antingen idag eller i helgen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

3500 och hämtar, antingen idag eller i helgen.

Har en polare som har erbjudit 4000, han och jag ska se om det är som vi tror att det går att flasha Bioset (flera användare med snarlika kort och version av kortet har detta problem) samt att sätta ny kylpasta på kortet. Då kommer det troligtvis att fungera som nytt. Så om någon vill matcha det priset så är dem välkomna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RuNNoLa:

Har en polare som har erbjudit 4000, han och jag ska se om det är som vi tror att det går att flasha Bioset (flera användare med snarlika kort och version av kortet har detta problem) samt att sätta ny kylpasta på kortet. Då kommer det troligtvis att fungera som nytt. Så om någon vill matcha det priset så är dem välkomna.

Låter som en bra plan! Jag avvaktar lite själv och stannar kvar på mitt aktuella bud. Hoppas du får ordning på det!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Så din vän vill betala 4000 kronor men om nån annan vill betala 4000 kronor så är det ok istället?
Idk what's even going on here but I'm out, hoppas du får till det med fläktarna!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Så din vän vill betala 4000 kronor men om nån annan vill betala 4000 kronor så är det ok istället?
Idk what's even going on here but I'm out, hoppas du får till det med fläktarna!

Precis så det ligger till, han får ju gratis support och monteringshjälp. Det är ju trots allt mitt yrke och mitt kort tills jag får swishen.

Permalänk
Medlem

Finns kortet kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicvic:

Finns kortet kvar?

Kortet finns kvar, har det hos en polare där vi kör lite tester, men ja.

Permalänk
Medlem

Kortet är nu sålt för 4000

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad