Anmäl dig till Roborock Challenge!

Windows 11 testar inbyggt fotogalleri i Utforskaren

Permalänk
Melding Plague

Windows 11 testar inbyggt fotogalleri i Utforskaren

I en testversion av Windows 11 lyckas användare gräva fram en gömd vy som gör det möjligt att byta bort Utforskarens klassiska vy för bilder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra idé, men som del av utforskaren blir väl prestandan inte direkt imponerande.

Permalänk
Medlem

jag kör dopus och gjort så sedan åtminstone 1992. file explorer suger. mc (uppföljaren till nc) och ranger för terminalen.
total commander är även nice, men använda den inbyggda i dde flesta linux distros eller windows är skrattretande. single panel och ingen adressbar i de flesta av dem.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Låtter bra tycker jag få se som de blir bra eller inte.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Någonting som alltid borde funnits

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

jag kör dopus och gjort så sedan åtminstone 1992. file explorer suger. mc (uppföljaren till nc) och ranger för terminalen.
total commander är även nice, men använda den inbyggda i dde flesta linux distros eller windows är skrattretande. single panel och ingen adressbar i de flesta av dem.

Samma här. Har kvar Directory Opus 5 i originalkartong till AmigaOS DOpus har ersatt Explorer.exe helt för mig!

Permalänk

Går att testa med några vivetool-kommandon, men extremt buggig vad jag läst.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Fast i DOpus kan man inte ha speciellt stora bilder i en mapp, iaf i min lite äldre version utav det. Kör hellre qimgv när jag ska bläddra bland bilder, riktigt fin bildvisare det

Permalänk
Medlem

Ursäkta men... stora ikoner?

Permalänk
Skrivet av danedi:

VAd har du då testat för distros? till exempel de som kör XFCE har ju troligen thunar som har addressfält som standard.

Har bara stött på avsaknad av addressfält i Dolphin.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Skrivet av g146:

Ursäkta men... stora ikoner?

F'låt men... EXTRA stora ikoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Har bara stött på avsaknad av addressfält i Dolphin.

Nautilus (Gnome) har inte heller något tydligt adressfält. Så ser man Gnome och Plasma (KDE), så stämmer det!

Sen tycker jag att Finder (macOS), Nautilus och Dolphin är alla långt mycket trevligare än Explorer.

Explorer försöker göra allt, men är lika effektivt som en plastig kopia av en Schweizisk armékniv. Ibland är det bara en morakniv man vill ha!

Behöver jag något mer, så kör jag DOpus, Total Commander, Lightroom, FileZilla, gThumb m.m.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att de tar tid på sig och testar ordentligt så de blir riktigt bra innan release. Det är därför jag inte alls stör mig på att vi t.ex. fortfarande inte kan visa sekunder på klockan i Windows 11.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Jag tycker det är bra att de tar tid på sig och testar ordentligt så de blir riktigt bra innan release. Det är därför jag inte alls stör mig på att vi t.ex. fortfarande inte kan visa sekunder på klockan i Windows 11.

Ja för saker som sekundvisar krävs väldigt svår kodning o långa testperioder för att se att det fungerar som det ska.
... att dom inte ens klarar av en så enkel sak som en sekundvisare visar ju att dom inte längre är kapabla att bygga operativsystem. Jag vet inte vem det är som har huvudansvaret för Windows, men den personen borde sluta sitt jobb ASAP.