Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240

Permalänk

Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240

Har fått en svart kant på 1 cm Vänster och höger sida och längst upp på Bildskärmen. På höger sida går muspekaren ända ut till skärmens kant, men ej ovan och vänster sida. Har testat återställt datorn till tidigare datum. installerat om grafikkort drivrutiner ändrat olika inställningar. Ringt samsung support återställt bildskärms inställningar, Samsung hänvisar till Microsoft för dom säger att det inte är fel på bildskärm, Ny programvaran är installerad på Skärmen. Ringer Microsoft och Testar en Laptop med hdmi till bildskärm. har samma svarta kant som på min stationära dator, samt testar en massa olika inställningar. Grafikkort i stationära är ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC V2 nyaste drivarna. någon som har tips eller vad de kan vara. Startade upp dator på Morgonen och så var kant runt skärm där. Skärmen har fungerat utan problem ett halvår sen den köptes. har märkt av lite flimmer endas. kört samma spel ej ändrat eller maxat nå upplösningar, dator ej överklockad. Displayport körde jag med på stationära och bildskärm.

glömde en sak
Permalänk

Jag har fått liknande problem sen någon dag tillbaka, känns som windows ställt till det?

Permalänk
Skrivet av Evil_swede:

Jag har fått liknande problem sen någon dag tillbaka, känns som windows ställt till det?

Konstigt. pratat med support där jag köpte skärmen nu och dom vill ta in den på service.

Permalänk
Skrivet av Valbomannen:

Konstigt. pratat med support där jag köpte skärmen nu och dom vill ta in den på service.

Skulle lugna mig med att skicka in skärmen.
Mätte nu på båda skärmarna(2 olika) som jag har hemma, ungefär 6mm svart kant höger,vänster,uppe. Ej på nedre kanten.
Samma sak är på skärmarna på jobbet och där har jag samma skärmar.

Permalänk
Skrivet av Evil_swede:

Skulle lugna mig med att skicka in skärmen.
Mätte nu på båda skärmarna(2 olika) som jag har hemma, ungefär 6mm svart kant höger,vänster,uppe. Ej på nedre kanten.
Samma sak är på skärmarna på jobbet och där har jag samma skärmar.

Okey tack så mycket för svar. Då väntar jag med. Hoppas de kommer nån fix.
Tack och ha en bra dag

Permalänk
Medlem

Det är inte någon GPU skalning som aktiverats? eller skalning på skärmen? brukar finnas ett mode som heter ORginal - 16:9 - 21:9

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Testa self diagnosis under System -> Self diagnosis, ser det likadant ut där? (Har sj en c32jg56) Kan testa hur det ser ut i windows för mig ikväll

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av ibland:

Det är inte någon GPU skalning som aktiverats? eller skalning på skärmen? brukar finnas ett mode som heter ORginal - 16:9 - 21:9

Tack för svar. Har kollat allt sånt med Samsung och Microsoft, även i Nvidias panel.

Permalänk

Det du beskriver har alla skärmar. Samma här. Kolla länk till din skärm

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk

Upplevde samma som dig, men kom fram till att så har det alltid varit.

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk
Medlem

Ah när jag läser tråden, snackar du om de här kanterna?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Det du beskriver har alla skärmar. Samma här. Kolla länk till din skärmhttps://cdn.inet.se/product/1600x900/2222587_10.png

okey. men så har jag inte haft tidigare under dessa 6 mån jag haft skärmen. bilden har gått ända ut till listen/ kanten på skärmen

Permalänk
Skrivet av Ostbullen:

Ah när jag läser tråden, snackar du om de här kanterna?

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

japp precis sådana kanter. känns som hela bilden är nerdragen åt högra hörnet. har ej haft dessa tidigare. bilden har gått ända ut till listen på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valbomannen:

japp precis sådana kanter. känns som hela bilden är nerdragen åt högra hörnet. har ej haft dessa tidigare. bilden har gått ända ut till listen på skärmen.

kan du skicka bild på din skärm, för jag har också 32tum samsung som ser ut så.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valbomannen:

japp precis sådana kanter. känns som hela bilden är nerdragen åt högra hörnet. har ej haft dessa tidigare. bilden har gått ända ut till listen på skärmen.

Kanske annorlunda på din skärm, men de kanterna är iallafall inte del av panelen. Stäng av skärmen, ta en ficklampa och lys så ser man att det är en list(på min skärm iallafall)

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av Valbomannen:

okey. men så har jag inte haft tidigare under dessa 6 mån jag haft skärmen. bilden har gått ända ut till listen/ kanten på skärmen

Uplevde samma sak som dig vid ett tidigare tillfälle som sagt, men din skärm har ALLTID varit som den visas på bilderna jag bifogade
Mvh

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Uplevde samma sak som dig vid ett tidigare tillfälle som sagt, men din skärm har ALLTID varit som den visas på bilden
Mvh
https://cdn.inet.se/product/1600x900/2222587_12.png
https://cdn.inet.se/product/1600x900/2222587_3.png
https://cdn.inet.se/product/1600x900/2222587_0.png

Men jag har över en centimeter svart kant runt förutom nertil. muspekaren går ej ut över svarta kanten varken till vänter och ovansidan. men till höger sida går den över och ur bild. Har inte haft det så tidigare. bilden du visar har väll inte över en centimer svart kan runt

Permalänk
Skrivet av ibland:

kan du skicka bild på din skärm, för jag har också 32tum samsung som ser ut så. <Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Har skärmen nerpackad nu för support ville ha in den. vet ej hur ja ska göra än. ska avvakta lite skickar bild så fort jag plockar upp den igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valbomannen:

Men jag har över en centimeter svart kant runt förutom nertil. muspekaren går ej ut över svarta kanten varken till vänter och ovansidan. men till höger sida går den över och ur bild. Har inte haft det så tidigare. bilden du visar har väll inte över en centimer svart kan runt

musen går alltid ur bild till höger men inte till vänster. Så det är så det ska vara

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Skrivet av Valbomannen:

Har skärmen nerpackad nu för support ville ha in den. vet ej hur ja ska göra än. ska avvakta lite skickar bild så fort jag plockar upp den igen

Om jag hade varit du hade jag packat upp skärmen igen, tagit en nypa lufft, och sedan satt dig vid datorn igen och konstatera att så har det alltid varit. Samma sak hände mig då jag kom hem efter varit borta några veckor, tänkte va fan... Har ju alltid gått ut till max på sidorna, men där hade jag fel. Kollade med Inet och kollade deras bilder, stämde precis som i ditt fall. Bara och packa upp igen mannen

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Om jag hade varit du hade jag packat upp skärmen igen, tagit en nypa lufft, och sedan satt dig vid datorn igen och konstatera att så har det alltid varit. Samma sak hände mig då jag kom hem efter varit borta några veckor, tänkte va fan... Har ju alltid gått ut till max på sidorna, men där hade jag fel. Kollade med Inet och kollade deras bilder, stämde precis som i ditt fall. Bara och packa upp igen mannen

Jag vet att det varit en liten svart kant förut. Men inte över en centimeter. pratade med Inet jag med, och dom ville ha in skärmen. Borde ju veta det dom då isåfall kan man tycka

Tack för alla svar iaf

Permalänk
Skrivet av Valbomannen:

Jag vet att det varit en liten svart kant förut. Men inte över en centimeter. pratade med Inet jag med, och dom ville ha in skärmen. Borde ju veta det dom då isåfall kan man tycka

Tack för alla svar iaf

Nå hur gick det?

Visa signatur

.:-O_o-:.