Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Hyffsat nöjd, Haft tillfällen då den buffrar när den inte borde så man får ladda om webbläsaren eller appen (beroende på enhet). Det är antingen sky som kommenterar eller international som är några andra tjommar. Tycker den international (f1tvs egna tror jag) är något bättre.
Då får man in folk som Sam ibland (teknik kommentator) som jag gillar och en gubbe som jag tror kommenterar WEC också annars.

Sen finns massa annat också. Så ibland när inget händer kan man kika runt på lite förare specifikt. Då får man också höra radio som annars inte kommer i sändning

Skrivet av Don_Tool:

Riktigt nöjd, har aldrig haft problem med streaming via min Nvidia Shield. F1Tv ger mig den mängd F1 jag vill ha per helg med inslag. Bekvämt att ha all F1 jag behöver i en app utan krabb

Skrivet av benonikenobi:

Jag är också väldigt nöjd. Funkar väldigt smidigt, tänk bara på att du måste ha PRO-varianten för att se loppen live.

Tack för input. Slog till på F1 Tv Pro ändå. 549kr/mån för Viaplay känns lite magstarkt (Viaplay ingick i mitt TV paket förut). Då är det mer rimligt att betala ca 1000kr/år för F1 Tv.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

FP2 - Det gick undan för Alonso. Kommer han att vara en utmanare 2023?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Tack för input. Slog till på F1 Tv Pro ändå. 549kr/mån för Viaplay känns lite magstarkt (Viaplay ingick i mitt TV paket förut). Då är det mer rimligt att betala ca 1000kr/år för F1 Tv.

Bra val! Jag bytte förra året och har inte ångrat mig en sekund. Perfekt att kunna ligga med ipad i knäet och följa en förare samtidigt som man har huvudsändningen på tv.
Om du har Apple TV finns en bra F1-app att använda.

Skrivet av ehsnils:

FP2 - Det gick undan för Alonso. Kommer han att vara en utmanare 2023?
<Uppladdad bildlänk>

Vore kul! Det såg ju ut som de flesta gick för quali-sim men man vet aldrig riktigt hundra. Ser väldigt mycket fram emot kvalet imorrn

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Bra val! Jag bytte förra året och har inte ångrat mig en sekund. Perfekt att kunna ligga med ipad i knäet och följa en förare samtidigt som man har huvudsändningen på tv.
Om du har Apple TV finns en bra F1-app att använda.

Vore kul! Det såg ju ut som de flesta gick för quali-sim men man vet aldrig riktigt hundra. Ser väldigt mycket fram emot kvalet imorrn

Det är samma app som används i Android, just saying Och ja den är bra. Kör dubbla enheter varje race. Nvidia Shield Tv Pro kör man racen på och sedan kör man F1 tv på android telefonen för att ha specifik data för vald förare, mycket bra

Aston Martin ser riktigt bra ut och Alonso förtjänar en bra bil, nu körde dock Aston Martin med mindre soppa än resten men jag hoppas Aston Martin kommer vara med i toppfighten och röra om lite i grytan

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Det är samma app som används i Android, just saying Och ja den är bra. Kör dubbla enheter varje race. Nvidia Shield Tv Pro kör man racen på och sedan kör man F1 tv på android telefonen för att ha specifik data för vald förare, mycket bra

Aston Martin ser riktigt bra ut och Alonso förtjänar en bra bil, nu körde dock Aston Martin med mindre soppa än resten men jag hoppas Aston Martin kommer vara med i toppfighten och röra om lite i grytan

Bara jag som har problem med att apparna inte är synkade? Har använt både Apple TV och Nvidia shield och båda är typ 20-30 sekunder efter appen på telefon och platta. Tar bort lite av upplevelsen om man ser en omkörning i statistiken och sedan visas den efter en halv minut på tvn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Bara jag som har problem med att apparna inte är synkade? Har använt både Apple TV och Nvidia shield och båda är typ 20-30 sekunder efter appen på telefon och platta. Tar bort lite av upplevelsen om man ser en omkörning i statistiken och sedan visas den efter en halv minut på tvn

Japp det är lite tyvärr så, något som jag saknar också om man skulle få önska lite är möjligheten att själv få synka dessa två appar manuellt, dels för att få rätt tid eller om du väljer att titta efteråt och inte live

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem

Ögonen är på AM och Alonso. Visserligen tycks Stroll hänga med den gamla draken, trots sitt stundade handikapp.

Om två timmar avgörs kvalet.

Permalänk
Medlem

J verkligen, Aston Martin och Alonso ser stark ut så här långt men vi får se om ett par timmar. I vilket fall så välkomnar jag Aston Martin upp till fight!

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem

Lol Hulken.

Hm, väldigt lite hörs om Alpine på strömmen.

Permalänk
Medlem

Joinade ligan jag också, hoppas vi får en härlig säsong. Med.... fem racevinnare?

Permalänk
Medlem

Mercedes dömer sitt koncept som misslyckat: https://www.skysports.com/f1/news/12472/12825186/mercedes-to-...

Det är en besvikelse, fast jag gått och oroat mig - över deras eventuella framsteg under sportlovet. Förhoppningsvis kan de komma tillbaka under säsongens gång med ett nyutvecklat koncept, och kötta om platserna vid toppen.

Permalänk
Medlem

Första racet har inte ens startat (iofs. precis i skrivande stund) och teamen har redan ursäkter för sina framtida misslyckanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Första racet har inte ens startat (iofs. precis i skrivande stund) och teamen har redan ursäkter för sina framtida misslyckanden

Racing må inte ha uppfunnit ursäkterna, men har definitivt förädlat dem.

För övrigt hoppas jag Mercedes kommer med i matchen igen. Det blir ju bäst racing med flera team som tävlar om mästerskapet.

Permalänk

Har precis kollat klart på båda säsongerna av drive to survive, så nu är det dags att grotta ner sig i denna sporten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar Tegni:

Har precis kollat klart på båda säsongerna av drive to survive, så nu är det dags att grotta ner sig i denna sporten

Det finns 5 säsonger...

Permalänk
Medlem

Vem vann Bahrain GP 2023?
Alonso.

Vem förlorade Bahrain GP 2023?
Leclerc.

Permalänk
Medlem

Nattsvart för Ferrari och McLaren. Men vilket framsteg för Aston Martin! Hatten av för Alonso.

Men hoppas verkligen de andra teamen rycker upp sig, vill verkligen inte se en total domineras av Red Bull igen... suck.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag är så jäklar glad för Alonsos tredje plats, han förtjänade bättre än förra säsongen. Vad gjorde han ens hos Alpine? Aston Martin och Alonso visar att dom kommer bli farliga i år

Visa signatur

PC:

Permalänk

Det var ett spännande race 😃 Alonso var grym idag, kul att se hans battles mot Sainz och Hamilton. Glad att Albon lyckades knipa en poäng också 😁👍🏼

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är tungt att vara Ferrari-fan idag…

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Det är tungt att vara Ferrari-fan idag…

"idag"

Permalänk
Medlem

Roligare resultat i Indycar!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Roligare resultat i Indycar!

Sjukt spännande lopp överhuvudtaget... Sedan imponerande att se en förare ta på sig skulden och visa sig ångerfull efter ett lopp och inte bara skylla ifrån sig - en frisk fläkt.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Sjukt spännande lopp överhuvudtaget... Sedan imponerande att se en förare ta på sig skulden och visa sig ångerfull efter ett lopp och inte bara skylla ifrån sig - en frisk fläkt.

Ja, gillar man mayhem så var detta ett lopp som hade allt!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ugh, är otroligt besviken på att vi sannolikt kommer få ännu en säsong där RB totalt dominerar. Liknar Mercedes 2014-2016 och 2020. Skillnaden är dock att 2014-2016 hade vi åtminstone Rosberg som kunde utmana men Perez kommer aldrig komma i närheten av Max.

Absolut, allt kan hända men det verkar onekligen som att RB har byggt en perfekt bil och ingen av konkurrenterna kommer kunna spendera tillräckligt med pengar för att komma ikapp. Tror att Max ledde med nästan 10s efter 12-13 varv och att Perez vinner med nästan 30s före 3:an Alonso säger en hel del om hur bra bilen faktiskt är. Särskilt eftersom att RB tog det väldigt lugnt och aldrig var under press.

Hatten av till AM och Fallows som har stenkoll på aerodynamiken, väldigt imponerande! Får hoppas att Ferrari kan fixa deras däckslitage och att Mercedes har en bättre bil om några lopp. Kan åtminstone bli en spännande fight om andraplatsen i WCC.

Permalänk
Medlem

Gillar att jag träffade in både Leclerc och Ocon i Sweclockers fantasylaget...

Men som RB-/Max- och Alonso-fan så klagar jag inte.

Undrar vad som gick fel på Leclercs bil... lät som att den helt tappade tändning eller soppa... mer att soppan ströps tvärt vilket är knepigt. Kan ju vara ett totalt elektrisk haveri av någon ECU... kanske barnsjukdom så som att någon elektrisk komponent blev för varm...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Skrivet av Flipper:

Hatten av till AM och Fallows som har stenkoll på aerodynamiken, väldigt imponerande! Får hoppas att Ferrari kan fixa deras däckslitage och att Mercedes har en bättre bil om några lopp. Kan åtminstone bli en spännande fight om andraplatsen i WCC.

Japp värvningen av Dan Fallows var nog viktigare än den av Alonso.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipper:

Ugh, är otroligt besviken på att vi sannolikt kommer få ännu en säsong där RB totalt dominerar. Liknar Mercedes 2014-2016 och 2020. Skillnaden är dock att 2014-2016 hade vi åtminstone Rosberg som kunde utmana men Perez kommer aldrig komma i närheten av Max.

Absolut, allt kan hända men det verkar onekligen som att RB har byggt en perfekt bil och ingen av konkurrenterna kommer kunna spendera tillräckligt med pengar för att komma ikapp. Tror att Max ledde med nästan 10s efter 12-13 varv och att Perez vinner med nästan 30s före 3:an Alonso säger en hel del om hur bra bilen faktiskt är. Särskilt eftersom att RB tog det väldigt lugnt och aldrig var under press.

Ännu en säsong? Visst, säsongerna är långdragna men det där är en tydning som är överdriven.

RB har helt enkelt lyckats bättre, till och med nu. RB har påvisat att de är bättre att utveckla bilar enligt Formula 1 stadgar, till och med nu. Och det beror troligtvis inte på förra årets trassering av budgeten. RB är helt enkelt klokare på formeln och Honda driver stycket med en tillförlitlig och bra motor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ännu en säsong? Visst, säsongerna är långdragna men det där är en tydning som är överdriven.

RB har helt enkelt lyckats bättre, till och med nu. RB har påvisat att de är bättre att utveckla bilar enligt Formula 1 stadgar, till och med nu. Och det beror troligtvis inte på förra årets trassering av budgeten. RB är helt enkelt klokare på formeln och Honda driver stycket med en tillförlitlig och bra motor.

Du menar att det inte var RB dominans 2022?