Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Ny tshirt. Ni som är lite äldre här inne minns säkert Dickie Dumskalle & Rackan flyger högt – och faller djupt eller Fånga duvan som den kom att kallas efter ledmotivet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

https://i.imgur.com/Gd5mL93.jpg

Ny tshirt. Ni som är lite äldre här inne minns säkert Dickie Dumskalle & Rackan flyger högt – och faller djupt eller Fånga duvan som den kom att kallas efter ledmotivet.

https://www.youtube.com/watch?v=B2OYpgFE03M&ab_channel=TakeIt...

Typ allt från Hanna Barbera är guld och barndomsminnen 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Peak Design Camera Cube Medium som Amazon hade sänkt till 620kr en kort stund

Permalänk
Medlem

En ny väggskanner då min gammla sjunger på sista versen.

gillar att det går använda både 10.8v/12v och vanliga AA batterier i den. Testade lite snabbt genom 40mm granit m, den var jäkligt exackt, och att följa elkabel genom vägg med dubbla skivor var väldigt simpelt.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Blev en "ny" vintage skivspelare. Inget speciellt men spelar bättre än min Audio Technica LP 60 som jag hade innan.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Mer ljud då.. Topping LA90 förstärkare. Rent och neutralt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

En begagnad Acer Predator CG437K och ett väggfäste för att få ut varenda millimeter extra jag kan med mitt för lilla skrivbord. Både bordsyta och framförallt att få bort skärmen en dm till från ögonen.

Mitt stackars 1080 är INTE nöjt. Och ja, jag är fullt medveten om att jag inte kan utnyttja allt fancy skärmen har att erbjuda. Men jag fick den för ett skapligt pris och ville testa en stor skärm. Och någon gång i framtiden kanske jag uppgraderar datorn också

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

En ny väggskanner då min gammla sjunger på sista versen.
<Uppladdad bildlänk> gillar att det går använda både 10.8v/12v och vanliga AA batterier i den. Testade lite snabbt genom 40mm granit m, den var jäkligt exackt, och att följa elkabel genom vägg med dubbla skivor var väldigt simpelt.

Va kostar en sån rolig pryl?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Typ allt från Hanna Barbera är guld och barndomsminnen 🙂

Håller med. Mycket bättre än Disney!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

En ny väggskanner då min gammla sjunger på sista versen.
<Uppladdad bildlänk> gillar att det går använda både 10.8v/12v och vanliga AA batterier i den. Testade lite snabbt genom 40mm granit m, den var jäkligt exackt, och att följa elkabel genom vägg med dubbla skivor var väldigt simpelt.

Hur bra är den på att markera vart reglar går bakom skivor, dvs. vart regeln börjar/slutar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Håller med. Mycket bättre än Disney!

Skulle ge mycket för en komplett samling med Dastardly and Mutley, gamla Scooby-Doo show, Top Cat, Jetsons etc etc.
Men nu glider väl snart tråden iväg på detta sidospår 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Snuffelbutt:

<Uppladdad bildlänk>

En begagnad Acer Predator CG437K och ett väggfäste för att få ut varenda millimeter extra jag kan med mitt för lilla skrivbord. Både bordsyta och framförallt att få bort skärmen en dm till från ögonen.

Mitt stackars 1080 är INTE nöjt. Och ja, jag är fullt medveten om att jag inte kan utnyttja allt fancy skärmen har att erbjuda. Men jag fick den för ett skapligt pris och ville testa en stor skärm. Och någon gång i framtiden kanske jag uppgraderar datorn också

Du kommer få nackspärr förr eller senare. Rekommenderar ett större skrivbord speciellt på djupet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

En ny väggskanner då min gammla sjunger på sista versen.
<Uppladdad bildlänk> gillar att det går använda både 10.8v/12v och vanliga AA batterier i den. Testade lite snabbt genom 40mm granit m, den var jäkligt exackt, och att följa elkabel genom vägg med dubbla skivor var väldigt simpelt.

https://www.youtube.com/watch?v=mHORi4DLgcw

Jag har en fråga, då jag behöver en sån här själv!
Tittar man på hans film, så verkar det ju som att det är samma typ av bild/ljud oavsett det är vad den hittar?

Behovet jag har är att hitta reglar för att fästa saker på väggen, hur ska jag då avgöra om det är en regel eller ett vattenrör när den indikerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

https://www.youtube.com/watch?v=mHORi4DLgcw

Jag har en fråga, då jag behöver en sån här själv!
Tittar man på hans film, så verkar det ju som att det är samma typ av bild/ljud oavsett det är vad den hittar?

Behovet jag har är att hitta reglar för att fästa saker på väggen, hur ska jag då avgöra om det är en regel eller ett vattenrör när den indikerar?

Jag har kört rätt mycket med Hilti PS50 och den indikerar kabel med separat ikon, och skiljer på magnetiskt/icke-magnetiskt.
Även ganska lätt att skilja på reglar och tomrör då man enkelt kan avgöra tjocklek.

Största fördelen mot Boschen ovan är nog att displayen visar en scanningshistorik på de senaste 1m du skannat. Vilket gör det lätt att avgöra när man är mitt emellan två reglar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

https://www.youtube.com/watch?v=mHORi4DLgcw

Jag har en fråga, då jag behöver en sån här själv!
Tittar man på hans film, så verkar det ju som att det är samma typ av bild/ljud oavsett det är vad den hittar?

Behovet jag har är att hitta reglar för att fästa saker på väggen, hur ska jag då avgöra om det är en regel eller ett vattenrör när den indikerar?

tror hans är defekt, min ger olika baserat på vad den hittar, jag dock inte testat mot vattenrör än,

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Hur bra är den på att markera vart reglar går bakom skivor, dvs. vart regeln börjar/slutar?

jäkligt exakt, talar mm precision. (testade genom 40mm granit med regel då jag ville veta samma sak)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Va kostar en sån rolig pryl?

jag gav 2800kr, den går hitta strax över 2200 om du tar en tur till hornbach
https://www.hornbach.se/p/regelsokare-bosch-professional-wall....

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

jäkligt exakt, talar mm precision. (testade genom 40mm granit med regel då jag ville veta samma sak)

Du har ingen aning om den ser tegel vs "puts" eller vad det nu är mellan teglet? Helt jävla hopplösa väggar hemma att borra i om man inte träffar exakt rätt i teglet... Lite på sniskan så skickar borret iväg rätt i sidled och hålet är bredare än djupt, eller så missar man teglet helt och det går att rycka ut pluggen med lillfingret...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Du har ingen aning om den ser tegel vs "puts" eller vad det nu är mellan teglet? Helt jävla hopplösa väggar hemma att borra i om man inte träffar exakt rätt i teglet... Lite på sniskan så skickar borret iväg rätt i sidled och hålet är bredare än djupt, eller så missar man teglet helt och det går att rycka ut pluggen med lillfingret...

Sätter du skruv i tegel ska du ha speciellskruvar.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Du har ingen aning om den ser tegel vs "puts" eller vad det nu är mellan teglet? Helt jävla hopplösa väggar hemma att borra i om man inte träffar exakt rätt i teglet... Lite på sniskan så skickar borret iväg rätt i sidled och hålet är bredare än djupt, eller så missar man teglet helt och det går att rycka ut pluggen med lillfingret...

ingen aning,
du får köpa en och testa, funkar det inte skicka tillbaka den.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Sätter du skruv i tegel ska du ha speciellskruvar.

Nej… plugg som jag skrev ska jag ju ha. Har inga problem att få fäste i teglet när jag väl lyckas borra i det

Skrivet av aragon:

ingen aning,
du får köpa en och testa, funkar det inte skicka tillbaka den.

Det låter ju smidigt….

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Nej… plugg som jag skrev ska jag ju ha. Har inga problem att få fäste i teglet när jag väl lyckas borra i det

Det låter ju smidigt….

Tycker nog det är väldigt smidigt att returnera ångrade köp på tex amazon.
man får paketet utanför dörren, testar om det funkar, returnerar nästa gång man handlar mat.
gör du köpet via tex klarna behöver du inte ens ligga ute med pengarna.

Men för att ge ett bättre svar på din fråga än tidigare, den reagerar på olika material/förändring i väggen (denna använder radar)
så chansen är nog stor att den kommer fungera till det du vill göra, vill du vara helt säker får du väl köpa storebror men den kostar dock 3 gånger så mycket men då får du en display som visar materialen

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Allvarligt. Nu har ni snackat mätinstrument i nästan en hel sida. Gör en egen tråd.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Fick bli att pensionera mitt 1070 nu.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB, 1x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Helt fel väder för dessa 🥶
Men ville inte sova på dem heller då de är ganska limiterade.

Ge mig sol nu 😎 och Succession S4 (Jeremy Strong är ju stor förespråkare av JMM efter att Kendall bär dem i serien).

JMM Torino i färgen Indigo.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Helt fel väder för dessa 🥶
Men ville inte sova på dem heller då de är ganska limiterade.

Ge mig sol nu 😎 och Succession S4 (Jeremy Strong är ju stor förespråkare av JMM efter att Kendall bär dem i serien).

JMM Torino i färgen Indigo.

https://i.ibb.co/tzVV1yb/0-A0-F75-D4-BB6-E-466-C-89-B5-FB6-AFE396-F79.jpg
https://i.ibb.co/PjHPm30/DD54-B077-18-A7-4-E76-BA85-061-A805370-AC.jpg
https://i.ibb.co/26mz8P5/4-A9-CBCDB-9-BF8-4-CB7-BC95-54689-F011944.jpg

Ett fantastiskt val!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Fick tag i denna innan den sålde slut. (Limiterad utgåva, 999 ex.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaboof:

Fick tag i denna innan den sålde slut. (Limiterad utgåva, 999 ex.)
<Uppladdad bildlänk>

Nice! Jag har bara den du har som avatar just nu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaboof:

Fick tag i denna innan den sålde slut. (Limiterad utgåva, 999 ex.)
<Uppladdad bildlänk>

Mycket don Rosa blir det