Permalänk
Medlem

Block Utforming?

Vad tror ni om att man sätter ditt 2st ”plattor” på locket som styr vattnet in mot mitten, mot mircofinsen. Kolla bild… de där gröna e plattorna!
Bilden är igenomskärning av blocket på längden!
Har en teori att om man inte har sådana så tar vattnet en snabbare väg till utloppen, alltså mindre genomströmming vid finsen.

Nu kanske någon undrar varför jag inte bara gör blocket
”mindre högt” så inloppet sitter närmare finsen, men då e det så att jag ska prova detta först och se om de blir bra resultat. Annars fräser jag bara ner det en bit!

Permalänk
Medlem

Ja? Pröva först, det är så en riktig moddare lever

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

d blir väl lite högre motstånd också så vattnet kommer med lite mera fart mot finsen?! d borde väl ge bättre prestanda eller?

Permalänk
Medlem

funderar på om det inte är bätre å ta bort de gröna helt å sen fräsa flänsspår på själva kärnan (den grövsta svarta biten i mitten) alltså ha det så det ser ut såhär typ ^^^^^^ på så sätt blir det turbulens och mer yta vattnet kan åka över i princip som en luftfläns funkar tro mer på det än å strypa så det blir mer tryck då det är hur mycket vatten kan ledas bort som avgör hur bra det kyller inte att det ligger på med ett visst tryck

eller har du redan som jag beskrev? då kan du ju vända det så att det på bilden ser ut såhär ^^^^^ då borde det vatten som strömar ner gräva tag i det vatten som är längre ner så det lopar några gåånger inna det tar sig till utloppen

eller om du istället för att ha \ / så kan du ju haex ) ( <--- tänk dig att parenteserna är lite mer raka uptil å mer böjda längre ner då matar du ner vattnet på ett bra sätt också

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Jo jag har redan flänsar.. fast bilden är från andra hållet...
Ja att ha ) ( vore kanske en idé, så att nedre delen av ( är mot flänsarna? de e så du menar???

och wez det borde ju bli som du säger att vattnet får högre hastighet.. utan att strypa vattenflödet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorch
det borde ju bli som du säger att vattnet får högre hastighet.. utan att strypa vattenflödet...

enligt alla naturens lagar är detta en omöjlighet......

Permalänk

ligger inte denna tråd lite fel?

Visa signatur

Epox 8rda+ , 2500+ @ 225*11, 80 GB , 512 mb 333, gf4, eheim 1048, swiftech MCW 5000, black ice pro
| Gentoo!

Permalänk
Medlem

Ja de är som du säger Spooler.. men mena igentligen att man inte stryper flödet avsevärt... och gjorde inte som det var tänkt först heller utan jag satte dit plattor som bara pekar rätt ner, så vattnet styrs genom flänsarna!

Permalänk
Medlem

typ nått sånt hät tänkte jag mig (se dock parenteserna som raka upptill, och skit i punkterna min bild funkade inte utan dem)

___| |_______|.....|____| |____
|...................).....(................|
|........................................|
|_______^^^^^^^^_______|

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Varför inte göra så att vattnet bara har två vägar att gå när det kommer in i mitten.
Sett uppifrån. På det viset måste ju vattnet träffa mitten o dela på sig. För Det var väl tanken med det hela att du skulle träffa mitten.

__________________________
|........................................|
|.( )................| |................|
|.....................( )................|
|.....................| |..........( )..|
|_________________________|

Visa signatur

MSI K8N Neo2AMD AMD64 S939 3500+@2277MHz (207*11)NewCastle 512MB Ram 360GB HDD Radeon X700 256MB Plextor CDRW 40/12/40 WinXP Pro Swe

Permalänk
Medlem

Crille79: Jo det är precis så jag har gjort... vattnet kan endast åka genom flänsarna...
Och Golliwog det ser nästan så ut.. fast ) ( är istället raka och går ända ner till flänsarna!