Hjälp att skapa webshop(nybörjare)

Permalänk

Hjälp att skapa webshop(nybörjare)

Hej,

Vi håller på att dra ihop en liten verksamhet, som skall inkludera en webshop. En enkel och stilren sådan. Kanske tre-fyra produktgrupper, och en massa fysiska produkter under.

Vad jag inte riktigt får klarhet i är vart man skall börja? Har plöjt igenom ett gäng videos, men alla känns som att dom mest vill sälja sin produkt till mig, och snöar in på mkt (viktiga?) detaljer….vilket inte nödvändigtvis är fel.

Har ni några tips? Vart börjar vi? Wordpress? Shoppify? Woocommerce? Osv osv.

Vad skall vi tänka på? Vilka fällor är lätt att gå i?

Webbadress/webhotell/layout/betalningslösningar osv osv….

Vi är alltså egentligen bara ute efter webshop, inte hemsida….
Kanske osammanhängande text och frågor, men det beror på att vi är kompletta nybörjare…

Alla tips och all hjälpa är vi jätte tacksamma för! 😀😀

Med vänlig hälsning,
Andreas

Permalänk
Medlem

Jag hade nog satsat på Wordpress med Woocommerce. Enkelt att sätta upp, open source med massor av guider och tutorials och massvis med plugins.

Permalänk
Medlem

Lägger också min röst på woocommerce. Du kommer få göra en del själv men det är väldigt populärt och just därför kommer du hitta tutorials på allt du behöver. Du kommer också billigt undan.

Woocommerce är en plugin till wordpress, för att hålla rätt på begreppen för din del.

Permalänk

Jag som varit inne på shopify pga enkelheten. Jag ska ta en titt igen på Wordpress då ni båda rekommenderar det. 😀

Permalänk
Medlem

Om det är så att ni inte har ett registrerat domännamn så är det väl första steget ni måste ta. Sätta upp en hemsida brukar vara nästa steg. Därefter en webb butik. Många olika lösningar finns det men en bra fungerande leverantör som har det mesta man kan önska sig är One.com.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Keys:

Jag som varit inne på shopify pga enkelheten. Jag ska ta en titt igen på Wordpress då ni båda rekommenderar det. 😀

Shopify är lättare, jag vet inte varför de föreslår krångligare lösningar.