The Last of Us blir HBO-serie

Permalänk
Medlem

Tyckte det var riktigt bra. Men inte bättre än spelet såklart. Dock lite bättre på vissa saker.
Men serien hade behövts dragits ut till 10 avsnitt. Samt lite fler zombies.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var underhållande, men i det stora hela en serie jag kommer glömma bort rätt snabbt. Fanns en del alldeles för stora brister, inte minst pacing som många har påpekat, jag blev rätt rejält uttråkad vid många tillfälllen.

Sen en grej som fungerar bra i spel men som hade behövts justeras för en TV-serie. Det går inte att växla mellan att vara på håret att stryka med p.g.a. en enstaka zombie, soldat, raider och sen kort därefter förvandlas till en odödlig mördarmaskin.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av boogey:

Jag tyckte det var underhållande, men i det stora hela en serie jag kommer glömma bort rätt snabbt. Fanns en del alldeles för stora brister, inte minst pacing som många har påpekat, jag blev rätt rejält uttråkad vid många tillfälllen.

Sen en grej som fungerar bra i spel men som hade behövts justeras för en TV-serie. Det går inte att växla mellan att vara på håret att stryka med p.g.a. en enstaka zombie, soldat, raider och sen kort därefter förvandlas till en odödlig mördarmaskin.

Fast han har ju redan bevisat att han är en odödlig mördarmaskin, tittade du inte på sista avsnittet?

Så din poäng där är ju redan motbevisad, av dig själv

Mer ellie & joel vs environment hade varit bra, ni vet där de jobbar tillsammans för att ta sig någonvart.
Med fler clicker och zombie encounters på olika sätt och vis.

Permalänk
Medlem

Överlag helt OK första säsong men tempot vara helt värdelöst. Till och med Z Nation känns mer minnesvärd.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nozomi:

Fast han har ju redan bevisat att han är en odödlig mördarmaskin, tittade du inte på sista avsnittet?

Så din poäng där är ju redan motbevisad, av dig själv

Mer ellie & joel vs environment hade varit bra, ni vet där de jobbar tillsammans för att ta sig någonvart.
Med fler clicker och zombie encounters på olika sätt och vis.

Motbevisad? Det var ju hans poäng?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Motbevisad? Det var ju hans poäng?

Citat:

Sen en grej som fungerar bra i spel men som hade behövts justeras för en TV-serie.

Det går inte att växla mellan att vara på håret att stryka med p.g.a. en enstaka zombie, soldat, raider och sen kort därefter förvandlas till en odödlig mördarmaskin.

De har ju precis gjort detta.
I början av serien är ju Joel "vara på håret att stryka med mot en enstaka zombie eller raider"
Och i slutet av serien är han ju en "odödlig mördarmaskin eller terminator"

Så fungerar ju det då folk gillar serien och tycker det är lämpligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nozomi:

De har ju precis gjort detta.
I början av serien är ju Joel "vara på håret att stryka med mot en enstaka zombie eller raider"
Och i slutet av serien är han ju en "odödlig mördarmaskin eller terminator"

Så fungerar ju det då folk gillar serien och tycker det är lämpligt.

Ja exakt, och hans poäng var att det inte fungerar?
Tror du missförstod hans inlägg bara.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja exakt, och hans poäng var att det inte fungerar?
Tror du missförstod hans inlägg bara.

Exakt så. Mer om just sista avsnittet nedan:

I scenen innan kan de inte se sig om och blir överrumplade av två soldater, fast de vet att det ska finnas Fireflies i närheten och de traskar omkring mitt i en stad, där det enligt allt vad vi lärt oss tidigare i serien ska vara stor risk för att dyka på zombies.

En liten stund senare är det inga problem att rensa ut en hel byggnad av soldater med automatvapen. Man stör sig också på dumheten både hos soldaterna som eskorterar honom, och Marlene i den senare scenen.

Det här har ju varit återkommande genom många avsnitt i serien, till slut blir det väldigt tröttsamt.

Dold text
Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Tycker serien blev segare för varje avsnitt tyvärr.

Handlade mer om alla människor än den faktiska resan.

Säsong 2 lär ju bli spännande om den helt följer spelet

Permalänk
Medlem

Jag gillade den. Inte lika omtumlande som när jag såg första säsongen av stranger things men vilken serie kommer vara det i närtid? WoT? 🤭

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Ojämn, och väldigt rushad mot slutet.
Kunde ha varit mer "zombies" involverat varigenom Ellie och Joel kunde ha byggt på sin relation mer.
Tyckte Joel var rätt bra castad, men inte Ellie; dock väldigt svårt roll att spela bra också.

Permalänk
Medlem

Stundtals riktigt seg och tråkig, men jag hoppas på mer infekterade i säsong 2.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Ojämn, och väldigt rushad mot slutet.
Kunde ha varit mer "zombies" involverat varigenom Ellie och Joel kunde ha byggt på sin relation mer.
Tyckte Joel var rätt bra castad, men inte Ellie; dock väldigt svårt roll att spela bra också.

Instämmer i stort. När jag såg att sista avsnittet bara var drygt 40 min kliade jag mig i huvudet, trodde det skulle vara ca 90 min eller så. Speciellt andra hälften av hela säsongen kändes lite framstressad. Stora delar av avsnitt 3 var i stort också väldigt onödigt, tillförde ingenting väsentligt till huvudkaraktärerna och storyn.
Men men, på det hela en habil insats och klart sevärd.

Men har du inte spelat spelet (som kommer till PC den 28 mars) eller sett serien ,och tänker göra båda.
Då är mitt råd definitivt att spela spelet först, och se serien efteråt.

Permalänk
Medlem

Spelat spelet.. serien…neh

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Då serien verkar ha bra tittarsiffror även om länkad artikel gäller Sverige så kan det antyda att säsong 2 får en större budget, kanske blir det då fler svampmonster som vissa efterfrågar.
https://www.expressen.se/noje/the-last-of-us-hbo-max-tittarre...

Permalänk
Medlem

Lite fler zombies hade ju behövts... Kändes som de byggde upp för det vid 1 enda tillfälle. Kändes "rushed".

Permalänk
Medlem

Den här tråden som jag ser idag är det första jag hör om den här serien.
Gissar att det var något som krävde abonnemang på någon speciell streamingsida typ netflix eller nåt sånt eftersom jag verken hört någon prata om den eller sett någon reklam.

Permalänk
Medlem

Den är på HBO

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Äru kass??

Nämen jag tycker också mer om karaktärer och story än gameplayet faktiskt. Jag gillar gameplayet, speciellt i multiplayer, men problemet jag har i single player är nog främst att det är lite för enformigt tror jag? Fortfarande ett extremt bra spel.

Och jag kommer ge serien en chans, om Ellen Page är Ellie... ??????

Ellen Page finns inte längre.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Det skulle vara samma story som spelet sa någon så ja skippade att se den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Ellen Page finns inte längre.

Ellen Page finns kvar men heter numera Elliot Page

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Ellen Page finns kvar men heter numera Elliot Page

Jag tror du förstod precis vad jag menade, med hur jag skrev det.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Jag tror du förstod precis vad jag menade, med hur jag skrev det.

Lät som personen avlidit

Permalänk
Medlem

En av de ojämnaste på år och dag. Vissa avsnitt fantastiska, vissa så usla att der är obegripligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Den här tråden som jag ser idag är det första jag hör om den här serien.
Gissar att det var något som krävde abonnemang på någon speciell streamingsida typ netflix eller nåt sånt eftersom jag verken hört någon prata om den eller sett någon reklam.

Du skämtar? Sitter du möjligtvis inlåst med någon form av restriktioner?

Permalänk
Medlem

Nu när hela säsongen är klar tänkte jag börja kolla. Hatar att vänta en vecka på nästa avsnitt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

OnT. Så, tycker serien var lite ojämn och att sista avsnittet gott kunde vart lite längre. En bra adaption, men inte fantastisk - av ett fantastiskt spel.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Började bra, sedan blev den långsam och utdragen och avslutade bra men lite förhastat känns det som. Hade behövts ett till två avsnitt till som de sista två med lite mer berättelse.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Avstängd

Spelet:
Flera olika varianter av zombies, mycket action mot både zombies och människor, mycket interaktioner mellan Joel och Ellie, de gör även saker med andra karaktärer i gameplay, mycket problemlösning och smygande kring clickers mm.

Serien:
Människodrama med

ett löjligt kort inslag av en clicker och sedan en kyrka fylld med zombies bara för att bli utplånade inom en tidsram av 30 sekunder. Kärleksdrama i två hela avsnitt (av totalt 9) avsnitt

Dold text

och resten skulle kunna vara vilken dramaserie som helst.

Firefly grejset i slutet var helt poänglöst och nedbantat, eller snarare helt korkat. Hey joel vi ska döda din plast-dotter nu okej? Gå nu snällt ut kära rara!

Dold text
Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

HBO gör bra grejer sålänge det inte är mörka scener.. Då ser man plötsligt ingenting.

Får köpa en oled

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none