The Last of Us blir HBO-serie

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TotalF:

I en värld där svampar gör zombies av människor

Var är de då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Däremot att han skulle gå all rapey inne i en brinnande byggnad var lite skumt

Dold text

Missade våldtäktsundertonen helt när jag kollade första gången. Trodde bara han var helt borta i sin religion och snackade guds kärlek. Sen läste jag vad flera av er skrev, lyssnade på podden och kollade slutet igen, och såg det hela med andra ögon. Sjukt att jag missade det första gången.

Dold text
Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Behöver man använda spoilertaggar i en tråd som är till för att diskutera serien?

Jag var i alla fall helt på tåget i början. Första avsnitten gav mig känslan att det byggde upp mot något riktigt bra. Ju längre säsongen gått har jag blivit mer och mer besviken. Tempot och hur man väljer att fokusera avsnitten är nog det som mest avtänder mig, känns bortkastat.

I brist av annat kul på tv just nu håller jag dock hoppet vid liv och fortsätter titta. Älskar trots allt post-apokalyptiska saker och klämde "Station 11" mellan förra veckan. Den lyckades fånga min uppmärksamhet än The last of us.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

I en värld där svampar gör zombies av människor och två pencillinshots inom loppet av nån dag får Joel att gå från nära död till dödsmaskin - där klagar vi på hur snabbt en eld sprider sig?

Jag menar, måste allt dissikeras så minutiöst? Kan man inte bara leva sig in i serien/världen och släppa de små grejerna?

Fantastiskt avsnitt. Flera "Oh, shit!!"-tillfällen där dottern och jag satt och skrek framför tvn.

Jo jag tänkte på hans energinivå också, men eftersom jag inte är läkare så vet jag inte exakt hur adrenalin o sånt funkar för en man som till varje pris vill rädda nån som så gott som är hans dotter så skippade jag att kommentera på den.
O jo, jag är lagd sån att mänskligt beteende, logik osv är väldigt viktigt i det univsersum som en serie o film har byggt upp, o eftersom TLOU typ är en vanlig drama-serie så sticker det ut jävligt mycket för mig när folk inte beter sig som folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

O varför lät den kristna snubben stället brinna från första början? Hade tagit ungefär en sekund för honom att rycka ner gardinen o därmed stoppa branden. O tänkte han dessutom våldta Ellie i ett brinnande hus? Han hade ingen tanke på brand eller röksskador, eller att folk antagligen skulle upptäcka branden rätt fort o kuta in för att se om nån höll på att brinna inne (alternativt utföra en våldtäkt)? Att två vuxna män dessutom inte lyckas hålla ner en liten flicka var väl lite sisodär.
Jag har inte tyckt det varit så mycket korkad manus i TLOU, men det här höll rätt dåligt imo.

Dold text

Man kan ju tänka i banorna att han faktiskt trodde sig blivit smittad av Ellies bett, och således ville gå ut med en "bang"?

Dold text
Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exydia:

Man kan ju tänka i banorna att han faktiskt trodde sig blivit smittad av Ellies bett, och således ville gå ut med en "bang"?

Dold text

Fast han fattade att hon inte var smittad

Dold text
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Fast han fattade att hon inte var smittad

Dold text

Ja han käftade emot Troy att han inte var smittad vilket är självklart med tanke på situationen, men jag uppfattade det ändå som att han började tvivla när han letade efter Ellie och frågade hur hon hon hade överkommit det.

Dold text
Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exydia:

Ja han käftade emot Troy att han inte var smittad vilket är självklart med tanke på situationen, men jag uppfattade det ändå som att han började tvivla när han letade efter Ellie och frågade hur hon hon hade överkommit det.

Dold text

David: "I know you're not infected. No one that's infected fights this hard to stay alive."

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Behöver man använda spoilertaggar i en tråd som är till för att diskutera serien?

Jag håller med. I en dedikerad tråd för TV-serien tycker jag detta känns överflödigt. Är du inte i fas med serien och senaste släppta avsnittet alt. inte spelat spelet (och har för avsikt att göra det), läs då inte tråden.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av frong:

Behöver man använda spoilertaggar i en tråd som är till för att diskutera serien?

Skrivet av edson:

Jag håller med. I en dedikerad tråd för TV-serien tycker jag detta känns överflödigt. Är du inte i fas med serien och senaste släppta avsnittet alt. inte spelat spelet (och har för avsikt att göra det), läs då inte tråden.

Ja, vi kör det för att folk kan ju vara sugna på att diskutera olika delar av serien under tiden även fast man inte är i fas med alla andra.

Lite som när ett spel släpps, alla hinner ju inte köra genom det samtidigt men visst ska man kunna vara med och diskutera ändå

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja, vi kör det för att folk kan ju vara sugna på att diskutera olika delar av serien under tiden även fast man inte är i fas med alla andra.

Lite som när ett spel släpps, alla hinner ju inte köra genom det samtidigt men visst ska man kunna vara med och diskutera ändå

Men det är ju inte samma sak. Ett spel går ju att klara hela på en gång medans här är alla i fas efter varje avsnitt som kommer.

När jag ligger efter ett avsnitt så skulle jag aldrig gå in i denna tråden.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Squallie:

Men det är ju inte samma sak. Ett spel går ju att klara hela på en gång medans här är alla i fas efter varje avsnitt som kommer.

När jag ligger efter ett avsnitt så skulle jag aldrig gå in i denna tråden.

Men tack vare spoilertaggarna så kan du gå in i tråden fast du inte är i fas med alla andra! Kanon ju, eller hur?

Spoilertaggar för att inte förstöra handlingen för andra i spel/film/böcker är ju inte direkt något nytt utan har tillämpats väldigt länge och är ganska standard netikett numera (att visa hänsyn och inte förstöra för andra)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag kollat storyn i spelet på youtube efter var avsnitt som är ganska lik, imponerad över att spelet har en så pass bra berättelse, borde kanske testa spelet nu när jag sett säsong 1.
Hoppas jag även hinner se making of the last of us nu på morgonen.

Permalänk
Avstängd

Seinfeld gjorde konceptet: A Show about Nothing, tusen gånger bättre än den här serien.

Spelet är bättre på alla sätt och vis, då det har all substans som serien totalt glömt bort. Och många som spelat spelet har glömt bort alla dialoger som sker under gameplay och även allt runtikring. Som den postapokalyptiska världen fylld med infekterade, som vi aldrig får se i serien.

Serien är tyvärr inget annat än alla filmsekvenser ihopklippta, som funnits på Youtube i flera år, med några mindre ändringar och en stor ändring i Avsnitt 3.

Serien om det varit något annat: 7/10
Serien där den heter Last of Us men skippar innehållet från källmaterialet(spelet): 5/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Seinfeld gjorde konceptet: A Show about Nothing, tusen gånger bättre än den här serien.

Spelet är bättre på alla sätt och vis, då det har all substans som serien totalt glömt bort. Och många som spelat spelet har glömt bort alla dialoger som sker under gameplay och även allt runtikring. Som den postapokalyptiska världen fylld med infekterade, som vi aldrig får se i serien.

Serien är tyvärr inget annat än alla filmsekvenser ihopklippta, som funnits på Youtube i flera år, med några mindre ändringar och en stor ändring i Avsnitt 3.

Serien om det varit något annat: 7/10
Serien där den heter Last of Us men skippar innehållet från källmaterialet(spelet): 5/10

En av många kommentarer som iallafall jag minns men reagerade på då de retconnat i serien. Extremt lätt spoiler om kaffe tidigt i spelet:

Alltså, i spelvärlden fanns inte kaffe kvar längre. I Serien finns kaffe fortfarande kvar 20 år senare.
Petig detalj? Jo, men bara en sån enkel kommentar bygger stämning. Hade sagt samma sak själv.

Dold text

Har inte sett senaste avsnitten (är på avsnitt 7) men misstänker att jag delar din uppfattning. För någon som inte kan eller vill spela spelet så är det en bra produktion i det stora hela. Det ger inte en bra bild av vad spelet är men fungerar bättre för serietittare. Men för någon som spelat spelen så blir känslorna rätt blandade.

Det sagt, av produktioner sett till spel som vandrat till bioduken respektive TV'n så är detta ändå den anpassning jag tycker gjort bäst ifrån sig hitills. Skulle rekommendera de som vill ha mer att se en Lets Play på spelet också för att se skillnaderna.

Och slutgiltigt ser jag fram emot spelsläppet inom kort, spelet konkurrerar lanserings och tidsmässigt med Resident Evil 4 Remaken så blir att prioritera vilken jag tar först. Sen vill jag gärna se ett släpp på Part 2 också.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders190:

En av många kommentarer som iallafall jag minns men reagerade på då de retconnat i serien. Extremt lätt spoiler om kaffe tidigt i spelet:

Har inte sett senaste avsnitten (är på avsnitt 7) men misstänker att jag delar din uppfattning. För någon som inte kan eller vill spela spelet så är det en bra produktion i det stora hela. Det ger inte en bra bild av vad spelet är men fungerar bättre för serietittare. Men för någon som spelat spelen så blir känslorna rätt blandade.

Det sagt, av produktioner sett till spel som vandrat till bioduken respektive TV'n så är detta ändå den anpassning jag tycker gjort bäst ifrån sig hitills. Skulle rekommendera de som vill ha mer att se en Lets Play på spelet också för att se skillnaderna.

Och slutgiltigt ser jag fram emot spelsläppet inom kort, spelet konkurrerar lanserings och tidsmässigt med Resident Evil 4 Remaken så blir att prioritera vilken jag tar först. Sen vill jag gärna se ett släpp på Part 2 också.

Frågan är hur God of Wars TV serie blir. Ska de slåss mot folk iklädda trolldräkter? Eller kommer det bli mer som en family sitcom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Frågan är hur God of Wars TV serie blir. Ska de slåss mot folk iklädda trolldräkter? Eller kommer det bli mer som en family sitcom

Jag fick Blark and Son i huvudet när jag läste sitcom tappning.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Avstängd

Utan att ha spelat spelen så är jag ändå besviken. Känns som serien trycker på alltför snabbt, och faran från de infekterade finns inte riktigt där. GoT har flera 2-persons resor som fungerar bättre och är mer intressanta.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Ja jag måste nog säga att jag också är lite besviken, speciellt eftersom jag ganska hypad innan. Gillar väl samspelet mellan Joel o Ellie, men känns som allt hände lite för snabbt ja samtidigt som det är alldeles för mycket sidospår, o så det där faktumet att det också var alldeles för lite svampzombies. Var beredd på att det skulle vara hyfsat mycket drama o lite zombieskräck, men det blev nästan bara drama ju. Trist.
Lär kolla säsong två iaf, för jag antar dom ändå kommer vara tvugna att vrida upp nivån lite mer iaf.
6.5/10

Permalänk
Medlem

När jag läser alla spelet var bättre så låter det lika som för andra serier/filmer där det istället påstås att boken var bättre.
Det blir lätt så när det är olika medium vilka kräver olika berättartekniker, presentation och visualisering.
Jag tycker säsong 1 var bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snubb1:

När jag läser alla spelet var bättre så låter det lika som för andra serier/filmer där det istället påstås att boken var bättre.
Det blir lätt så när det är olika medium vilka kräver olika berättartekniker, presentation och visualisering.
Jag tycker säsong 1 var bra.

Problemet är inte berättartekniken eller visualisering.

Utan det handlar helt enkelt om att de valt att ta bort det som sker emellan filmsekvenserna som skulle kunna varit med, naturligtvis inte varenda sekund av det som sker i spelen och vi hade kunnat ha 2 säsonger med bättre pacing och mer av allt man vill se, istället för bara 9 avsnitt människodrama runt 50min vardera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nozomi:

Problemet är inte berättartekniken eller visualisering.

Utan det handlar helt enkelt om att de valt att ta bort det som sker emellan filmsekvenserna som skulle kunna varit med, naturligtvis inte varenda sekund av det som sker i spelen och vi hade kunnat ha 2 säsonger med bättre pacing och mer av allt man vill se, istället för bara 9 avsnitt människodrama runt 50min vardera.

Plus vi får ofta nya karäktärer som både introduceras och dör i samma avsnitt..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tänkte börja kika på serien nu när hela säsongen släppts, men hujedamig vad mycket pålagd shaky cam det är i stilla scener. Blir det bättre i senare avsnitt med andra regissörer?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Tänkte börja kika på serien nu när hela säsongen släppts, men hujedamig vad mycket pålagd shaky cam det är i stilla scener. Blir det bättre i senare avsnitt med andra regissörer?

Brukar störa mig på sådant men var inte en irritation igenom hela säsongen för mig i alla fall...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

En klart godkänd adaptation av spelet. Hypetåget rullade kanske lite väl snabbt i början av serien men som helhet är jag ganska nöjd!

Klar höjdpunkt för mig var sidospåret i avsnitt 3, väldigt fint berättat som helhet och utmärkta insatser av Nick Offerman och Murray Bartlett. Avsnittet kommer sannolikt komma väldigt högt på årsbästalistorna över "Årets bästa TV" etc.

Gillade även mörkret i avsnitt 4 & 5 som jag anser sitter ihop. Riktigt fet "Boss fight" i slutet där. Melanie Lynskey som Kathleen kändes dock ganska felcastad, överspel deluxe

Lite mer skeptisk till "Left Behind"-avstickaren i avsnitt 7. Fint avsnitt absolut men väldigt lite blev sagt och gjort under den knappa timmen.

Hade gärna haft lite mer speltid i sista avsnittet men den relativt korta speltiden nyttjades väl.

7,5/10 som helhet blir mitt slutbetyg!

Permalänk
Medlem

Såg klart serien igår. Jag som spelat spelet flertalet gånger är både nöjd och missnöjd på samma gång. Jag tycker att serien hade mått bra av 1-2 avsnitt till, alternativt att några avsnitt fick gå 15-20 minuter längre. Som så många andra tycker jag att karaktärer introduceras och försvinner lite väl fort, innan man hunnit bygga någon riktig känsla för dem (undantag avsnitt 3 & 7 såklart).

Jag har under ett par avsnitt undrat hur de ska ro ihop allt på 45-50 minuter och tänkt att "det här måste ändå bli ett dubbelavsnitt eller extra långt" - men så blev det aldrig. Jag tycker att man lär känna karaktärerna lite för lite, även Joel och Ellie. I spelet finns mer av känslan där i min mening.

Dock var min sambo, som inte spelat spelen, nöjd. Fast hon gillande inte slutet utan ville ha ett "riktigt slut".

7/10 eftersom det ändå är The Last of Us, den antagligen bästa spel-till-duken-adaptionen än så länge. De viktigaste delarna från spelet är med, bra skådisar överlag och generellt fina specialeffekter som inte suger ut en från inlevelsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edson:

Lite mer skeptisk till "Left Behind"-avstickaren i avsnitt 7. Fint avsnitt absolut men väldigt lite blev sagt och gjort under den knappa timmen.

Den kändes onödig ja. Passade bättre i spelet som DLC när man klarat av allt, hört historien om Riley från Ellie tidigare och fick uppleva mer i spelet efteråt.

E3 var OK som avstickare, men onödigt med flera. Så hade de skippat Left Behind, och kanske gjort 1 avsnitt till totalt hade det inte känts lika stressat. Till och med jag tycker det blev lite väl lite zombies såhär i slutet, hade velat ha i alla fall en till encounter med några clickers i Salt Lake på väg till sjukhuset som i spelet. Det var ju städerna som var farliga, jag förstår att de inte stöter på zombies ute i nån random skog för det är orimligt men inne i en storstad borde det ju vara farligt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av twit:

Tänkte börja kika på serien nu när hela säsongen släppts, men hujedamig vad mycket pålagd shaky cam det är i stilla scener. Blir det bättre i senare avsnitt med andra regissörer?

Det blir bättre men återkommer i enstaka scener. Jag hade exakt samma känsla i början

Skrivet av edson:

En klart godkänd adaptation av spelet. Hypetåget rullade kanske lite väl snabbt i början av serien men som helhet är jag ganska nöjd!

Klar höjdpunkt för mig var sidospåret i avsnitt 3, väldigt fint berättat som helhet och utmärkta insatser av Nick Offerman och Murray Bartlett. Avsnittet kommer sannolikt komma väldigt högt på årsbästalistorna över "Årets bästa TV" etc.

Gillade även mörkret i avsnitt 4 & 5 som jag anser sitter ihop. Riktigt fet "Boss fight" i slutet där. Melanie Lynskey som Kathleen kändes dock ganska felcastad, överspel deluxe

Lite mer skeptisk till "Left Behind"-avstickaren i avsnitt 7. Fint avsnitt absolut men väldigt lite blev sagt och gjort under den knappa timmen.

Hade gärna haft lite mer speltid i sista avsnittet men den relativt korta speltiden nyttjades väl.

7,5/10 som helhet blir mitt slutbetyg!

Håller med i stort! 2-3 avsnitt till hade varit magiskt och man hade kunnat få med mycket mer.
Min gissning är att HBO var skeptiska till en adaption av ett spel (med all rätt) och ville därför testa en ”pilotsäsong”.

Lätt den bästa adaptionen från spelvärlden hittills och gedigen underhållning så det blir 7,5 från mig med

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Såg klart serien igår. Jag som spelat spelet flertalet gånger är både nöjd och missnöjd på samma gång. Jag tycker att serien hade mått bra av 1-2 avsnitt till, alternativt att några avsnitt fick gå 15-20 minuter längre. Som så många andra tycker jag att karaktärer introduceras och försvinner lite väl fort, innan man hunnit bygga någon riktig känsla för dem (undantag avsnitt 3 & 7 såklart).

Jag har under ett par avsnitt undrat hur de ska ro ihop allt på 45-50 minuter och tänkt att "det här måste ändå bli ett dubbelavsnitt eller extra långt" - men så blev det aldrig. Jag tycker att man lär känna karaktärerna lite för lite, även Joel och Ellie. I spelet finns mer av känslan där i min mening.

Dock var min sambo, som inte spelat spelen, nöjd. Fast hon gillande inte slutet utan ville ha ett "riktigt slut".

7/10 eftersom det ändå är The Last of Us, den antagligen bästa spel-till-duken-adaptionen än så länge. De viktigaste delarna från spelet är med, bra skådisar överlag och generellt fina specialeffekter som inte suger ut en från inlevelsen.

Jag känner precis likadant som dig. Jag hade gärna haft både fler och längre avsnitt, för att få mer känsla. Jag såg både avsnitt 8 & 9 igår och det kändes som allt hände alldeles för snabbt (speciellt efter att serien varit mer långsam tidigare).

Min sambo som inte spelar tyckte att det var ett jättebra slut! Det tyckte jag också, även när jag spelade.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Jag tycker serien är helt okay men om det kommer att bli i säsong 2 som början i last of us 2 spelet, så kommer jag nog skippa det.