Permalänk
Skrivet av DasIch:

Det är helt ospelbart med dem. Hela landet bordet bannas från allt onlinespelande tills de tillämpat lite kamratuppfostran och lärt varandra hyfs.

Kamratuppfostran är väl den enda de har höhöhö 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Bara köra med 4 andra vänner så slipper dåligt teammates.

Då har du aldrig spelat med mig och mina vänner 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av traetaona:

Kamratuppfostran är väl den enda de har höhöhö 🤓

Jag vet inte ett enda fall där kamratuppfostran lett till mer hyfs. Ryssland är väl typexemplet på hur det brukar gå med sin "dedovshchina".

Permalänk
Medlem

Tycker rök förändringen är en trevlig dynamisk förändring, gör ganska så stor skillnad faktiskt. Dock kan det säkert balanseras bättre ännu. T.ex. att om man sprayar tillräckligt länge så öppnar det typ ett helt hål i röken där röken avtar fullständigt. Själv tycker jag det vore mera balasnerat om jag tänker från T vs CT perspektiv att röken förblir sådär semitransparent och röken rör sig litegrann i samma riktning som skotten, gör att det ser lite bättre/mera verklighetstroget samt bättre balanserat. Tror det blir för T-dominerat idagsläget. Rök volymen och kanske granat effekten hur röken försvinner kanske kan justeras en aning också men det ger ytterligare dynamik till spelet så förändringen i sig är positiv men kan säkert optimeras litegrann ännu.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är helt ospelbart med dem. Hela landet bordet bannas från allt onlinespelande tills de tillämpat lite kamratuppfostran och lärt varandra hyfs.

Håller med om att Ryssar kan vara Europas värsta folkslag som man kan stöta på online när det gäller multiplayer spel.
Såg någon nämna "Spela på Esportal då" och vill säga att folk från Sverige inte är långt ifrån Ryssarna. Majoriteten av folket på Esportal är tonåringar som har noll social förmåga att föra en normal konversation. Antingen gör de till sig med rösten för att vara roliga eller kastar ut sig rasistiska skällsord hela matchen.

Så i en perfekt värld så undviker man både svenskar och ryssar.

Men gällande nya CS2 ser det riktigt spännande ut. Är dock ganska säker på att mycket kommer att ändras när det väl släpps, tex det med att man kan smälla upp hål i röken med granater kommer nog ändras. På trailern så såg man ganska mycket en stund när man skjuter eller smäller i en smoke, den tiden lär dras ner eller att man inte kommer kunna se lika tydligt.

Och för att förtydliga så är CS2 en uppdatering till CS:GO, det kommer alltså inte att vara två separata spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Inga nya kartor, inga nya vapen... nog för att det är ganska låga krav från cs communityn men sjukt tråkigt att valve inte gör mer ändringar än tick rate och grafisk facelift men det är väl förstås det alternativet som ger mest pengar i förhållande till hur mycket utveckling som krävs.

Fast det är till stor del också det som communityn vill ha. En stabilare motor är top 1 på listan. CS är inte CoD som behöver årlig förnyelse för att hålla sig relevant, att cs hållit sig hyfsat statiskt i 24 år är en stor del till varför det är världens största fps med tillhörande pro scene. Att slänga in massa nya kartor och vapen hade snarare setts som något negativt. Ändringar i CS måstr komma gradvis och i långsam takt.

Permalänk
Medlem

Så sjukt fett! Inte spelat sedan 2002ish men äger självklart CS:GO och kommer definitivt tanka ner och installera detta och köra lite aim-banor.

Vägrar börja spela för jag vet att det kommer göra att jag förlorar något år av mitt liv framför datorn.

Tittar dock sjukt mycket på turneringar än och det är världens bästa e-sportspel alla kategorier och kommer säkert fortsätta vara det i 20 år till efter det här.

Jävlar vad skoj det kommer bli att se proffsen utnyttja nya absurda taktiker.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasidro:

CS är inte CoD som behöver årlig förnyelse för att hålla sig relevant, att cs hållit sig hyfsat statiskt i 24 år är en stor del till varför det är världens största fps med tillhörande pro scene. Att slänga in massa nya kartor och vapen hade snarare setts som något negativt. Ändringar i CS måstr komma gradvis och i långsam takt.

Vi kan ju hoppa över halmgubben, har inte sagt att man behöver göra om hela spelet varje år. Hade velat se lite nya models för befintliga vapen istället för att man fräschar upp de gamla (fast skins ska ju med så jag kan ju drömma vidare) och en större vilja från Valve att rotera ut kartor och introducera nya, det har inte fungerat i GO och till slut satt man och spelade Office för att få lite variation.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vi kan ju hoppa över halmgubben, har inte sagt att man behöver göra om hela spelet varje år. Hade velat se lite nya models för befintliga vapen istället för att man fräschar upp de gamla (fast skins ska ju med så jag kan ju drömma vidare) och en större vilja från Valve att rotera ut kartor och introducera nya, det har inte fungerat i GO och till slut satt man och spelade Office för att få lite variation.

Fast det stämmer ju inte heller. Av den officiella rotationen på 7 kartor är det inferno, mirage, mirage och vertigo som är från tidigare version, och både nuke och vertigo är kraftigt omgjorda. Den senaste som kom in i rotationen är Anubis och den kom för några månader sedan. Utöver det finns det flera kartor som inte är med i den officiella rotationen men som fortfarande går att spela match making på. Sen tycker jag iof att de borde ha en fast tid då roterar kartor ut den äldsta kartan och in med en ny eller gammal som återvänder. Men vi kommer inte enas för vi ser på spelet på helt olika sätt. Jag har 15k timmar över de olika versionerna och är fortfarande inte trött på att spela inferno

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det spelar ju ingen roll när det handlar om samma kartor som spelats sedan millennieskiftet vilket är precis det jag tycker är tråkigt, inga smokes i världen ändrar på det.

Har du spelat sen millennieskiftet? För jag kommer fan inte ihåg Anubis, Ancient, Cache, Overpass från den tiden? Och kartor lägger dom till kontinuerligt till MM. Spelar man public så finns ju dessutom en uppsjö av kartor.
Valve har väl inte skapat en endaste karta vad jag vet? Det har ju alltid varit drivet av communityn.

Jag ser fram emot det här släppet. Är dock lite orolig för vad det kommer kräva av datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vi kan ju hoppa över halmgubben, har inte sagt att man behöver göra om hela spelet varje år. Hade velat se lite nya models för befintliga vapen istället för att man fräschar upp de gamla (fast skins ska ju med så jag kan ju drömma vidare) och en större vilja från Valve att rotera ut kartor och introducera nya, det har inte fungerat i GO och till slut satt man och spelade Office för att få lite variation.

Håller med om vapenmodellerna, å andra sidan, vad hindrar valve från att släppa skins med helt nya modeller?
Nya kartor släpps dock, däremot så kan det vara svårt att få in det i tävlings-rotationen men de finns ju fortfarande tillgänglig för matchmaking exempelvis.

Tycker om ändringarna generellt, har helt förståelse att de måste börja försiktigt och jag har en känsla av att "tick-rate" förändringarna har underskattats, som jag ser mest fram emot.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat CS sedan 2000, är det för sent att börja?
Hur pass dålig kommer man vara?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har inte spelat CS sedan 2000, är det för sent att börja?
Hur pass dålig kommer man vara?

Då kommer du vara ungefär som Rogge tror jag.

https://www.youtube.com/watch?v=nyPwnAy-YpI

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Jag har inte spelat CS sedan 2000, är det för sent att börja?
Hur pass dålig kommer man vara?

Bara joina oss och testa

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt!

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

fan kan de inte uppdatera Left For Dead 2 också med source2 , tack Valve!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Sub-tick updates låter som player authoritative...

Tyvärr blir "what you see is what you get" 2 olika upplevelser beroende på vem som skjuter eller käkar kulor.

Hade hellre sett DICE-modellen från BF4 där tick-rate ökas mellan spelare som interagerar med varandra och lägre för sånt som inte påverkar spelaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasidro:

Fast det stämmer ju inte heller. Av den officiella rotationen på 7 kartor är det inferno, mirage, mirage och vertigo som är från tidigare version, och både nuke och vertigo är kraftigt omgjorda. Den senaste som kom in i rotationen är Anubis och den kom för några månader sedan. Utöver det finns det flera kartor som inte är med i den officiella rotationen men som fortfarande går att spela match making på. Sen tycker jag iof att de borde ha en fast tid då roterar kartor ut den äldsta kartan och in med en ny eller gammal som återvänder. Men vi kommer inte enas för vi ser på spelet på helt olika sätt. Jag har 15k timmar över de olika versionerna och är fortfarande inte trött på att spela inferno

Vad är det som inte stämmer? Reworks är inte nya kartor. Det du beskriver med en fast rotation är ganska exakt vad jag hade velat se men med en majoritet NYA kartor till att börja med för att fräscha upp saker och ting. När det väl kommit nya kartor i olika operations har jag upplevt att dessa varit underhållande.

Skrivet av Swonko1:

Har du spelat sen millennieskiftet? För jag kommer fan inte ihåg Anubis, Ancient, Cache, Overpass från den tiden? Och kartor lägger dom till kontinuerligt till MM. Spelar man public så finns ju dessutom en uppsjö av kartor.
Valve har väl inte skapat en endaste karta vad jag vet? Det har ju alltid varit drivet av communityn.

Jag ser fram emot det här släppet. Är dock lite orolig för vad det kommer kräva av datorn.

4 kartor på 23 år, imponerande!! Kraven är som sagt var låga. Saknar snarare de_piranesi och de_prodigy från dåtiden. Att de lägger till en karta då och då matchar inte riktigt vad jag hade velat se, byt ut de gamla också!

Valve bestämmer vilka kartor som spelas på officiella servrar så oavsett vem som gjort kartan hamnar ju sista ordet där.

Spela GO public är för övrigt lite för mycket av en GTA Online server för min smak

Skrivet av m1k:

Håller med om vapenmodellerna, å andra sidan, vad hindrar valve från att släppa skins med helt nya modeller?
Nya kartor släpps dock, däremot så kan det vara svårt att få in det i tävlings-rotationen men de finns ju fortfarande tillgänglig för matchmaking exempelvis.

Tycker om ändringarna generellt, har helt förståelse att de måste börja försiktigt och jag har en känsla av att "tick-rate" förändringarna har underskattats, som jag ser mest fram emot.

Tickrate är väl mer på tiden än något annat, de flesta som bryr sig spelar Faceit eller valfri annan tjänst som erbjuder bättre men det är någonting som Valve borde infört för många år sedan redan med befintlig motor.

Hade som sagt var velat se en liten större shakeup än bara nya models eller alternativa models. In med nya spray patterns och nya vapen och kanske äntligen en enstaka AR till CT så man slipper hålla på och balansera två som det varit sedan M4A1S lagts till i GO.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Någon här som har lyckats få tillgång till betan en ?

Vissa folk yes, tyvärr måste man till jobbet på morgonen :/

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Då kommer du vara ungefär som Rogge tror jag.

https://www.youtube.com/watch?v=nyPwnAy-YpI

ungefär som mig då, inte spelat CS sen 1.5 ersattes med Source, har CS:GO på steam kontot, tror jag spelade 45 sekunder ungefär så jag har inte häller spelat CS på typ 20 år eller nått sånt

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Synd att dom inte showcaseade tuscan med alla dessa ändringar..

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Spännande! Inte lirat sen det var en mod, men kanske tar en kik på det nya. Interaktionen med rök såg fräsig ut!

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Bara joina oss och testa

Ni är för bra.
Jag har inte spelat på 23 år

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ni är för bra.
Jag har inte spelat på 23 år

Är väl som på gymmet, ta rygg och bli vän med dom starkaste och största, få bra tips på vägen direkt och hjälp med träningen så går allt fortare och man slipper göra lika många misstag på vägen 😅

Spelade mycket cs 1.6, och en del cs source… men sen tycker jag känslan har vart sådär+ andra online spel lockade mer, bf och sen 2018 pubg…
Kommer vapenkänslan ändras från vanliga cs go tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ni är för bra.
Jag har inte spelat på 23 år

Behöver ju inte vara så seriöst, bara att springa runt o panga lite

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Har känt ett bra tag att CS är passé så det här ser jag verkligen på med taggade ögon!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har inte spelat CS sedan 2000, är det för sent att börja?
Hur pass dålig kommer man vara?

Bara att köra tillslut kommer du få lite flytt i spelet men det viktigaste är ju att man har roligt och inte att man är i högsta möjliga ranken.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Håller med om att Ryssar kan vara Europas värsta folkslag som man kan stöta på online när det gäller multiplayer spel.
Såg någon nämna "Spela på Esportal då" och vill säga att folk från Sverige inte är långt ifrån Ryssarna. Majoriteten av folket på Esportal är tonåringar som har noll social förmåga att föra en normal konversation. Antingen gör de till sig med rösten för att vara roliga eller kastar ut sig rasistiska skällsord hela matchen.

Så i en perfekt värld så undviker man både svenskar och ryssar.

Men gällande nya CS2 ser det riktigt spännande ut. Är dock ganska säker på att mycket kommer att ändras när det väl släpps, tex det med att man kan smälla upp hål i röken med granater kommer nog ändras. På trailern så såg man ganska mycket en stund när man skjuter eller smäller i en smoke, den tiden lär dras ner eller att man inte kommer kunna se lika tydligt.

Och för att förtydliga så är CS2 en uppdatering till CS:GO, det kommer alltså inte att vara två separata spel.

Håller helt och hållet med dig!
Väldigt många av dagens "ungdomar" är så otroligt oförskämda, elaka och otrevliga på nätet. Skriver och skriker väldigt fula saker när det inte går som dom vill. Trycker ner och är elak mot folk det går dåligt för istället för att försöka pusha, förklara och vara trevlig. Stött på extremt många sådana exempel på esportal. Det har dock blivit något bättre sedan jag skaffade Prime där!

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Visst, du har rätt till din uppfattning.

Faktum kvarstår ju att oavsett om det introducerats nya kartor till CSGO så har Valve varit oförmögna att rotera ut de gamla utöver Cobblestone om jag inte minns fel. Skulle förvåna mig om det är någonting som kommer ändra sig till "CS2" och jag förstår att vissa gärna springer runt på dusten i 10 år till men det är som sagt var någonting jag tröttnat på.

Cobble, Cache, Dust2, Train har alla tagits bort från turneringar.

Byter man konstant ut kartorna så hinner lagen inte öva in sig innan det är dags för nästa turnering, och jag tycker att det vore tråkigt om tävlingarna blev mindre polerade. Trist om hela första året med CS2 blir en enda lång aim map.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Påminner om counter strike online 2 man kunnat köra många herrans år nu via Nexon.

Jag kör det till och från ännu