Permalänk

Ska växla gpu mellan 2st datorer !

Hallå !
Ska växla gpu mellan min och sonens dator han ska få ta mitt 2080 och jag tar hans 2060ti kort
Min fråga är :
Ska man köra DDU innan man tar bort korten ur respektive datorer?

Mvh peter

Permalänk
Avstängd

Spelar nog ingeen roll alls egentligen.
Räcker annars men en clean install direkt i nvidias drivrutin.

Har sonen ett bra nog nätagg är väl frågan.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hollowman71:

Hallå !
Ska växla gpu mellan min och sonens dator han ska få ta mitt 2080 och jag tar hans 2060ti kort
Min fråga är :
Ska man köra DDU innan man tar bort korten ur respektive datorer?

Mvh peter

Samma generation, ska inte spela någon större roll mao. Upplever du bekymmer så är det bara att installera om drivrutinerna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Spelar nog ingeen roll alls egentligen.
Räcker annars men en clean install direkt i nvidias drivrutin.

Har sonen ett bra nog nätagg är väl frågan.

Sonen har ett Evga GQ 650w borde funka ?
I min burk sitter det på ett Corsair rm 750x

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Samma generation, ska inte spela någon större roll mao. Upplever du bekymmer så är det bara att installera om drivrutinerna.

Okej 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Sonen har ett Evga GQ 650w borde funka ?
I min burk sitter det på ett Corsair rm 750x

Jag hade inte oroat mig det minsta.

Jag har kört 2080ti + gtx 960 i samma burk med corsair rm 750x utan problem när jag renderade. Då var 100% cpu, gpu0 och gpu1.

Har även under kortare tid kört på ett 500w agg med 2080ti, men då inte maxat komponenterna.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeedarn:

Jag hade inte oroat mig det minsta.

Jag har kört 2080ti + gtx 960 i samma burk med corsair rm 750x utan problem när jag renderade. Då var 100% cpu, gpu0 och gpu1.

Har även under kortare tid kört på ett 500w agg med 2080ti, men då inte maxat komponenterna.

Sonen har 650w.

Men det bör nog fungera.
Sker omstarter så vet ni dock varför. Bara testa o köra.

Permalänk
Skrivet av Zeedarn:

Jag hade inte oroat mig det minsta.

Jag har kört 2080ti + gtx 960 i samma burk med corsair rm 750x utan problem när jag renderade. Då var 100% cpu, gpu0 och gpu1.

Har även under kortare tid kört på ett 500w agg med 2080ti, men då inte maxat komponenterna.

👍 Ja då så.

Permalänk

En till fråga :
Om man vi flytta en m2 ssd disk ( ej operativ system disken) från min dator till sonens dator något man ska tänka på mer än att formatera den ?
Mvh peter

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hollowman71:

En till fråga :
Om man vi flytta en m2 ssd disk ( ej operativ system disken) från min dator till sonens dator något man ska tänka på mer än att formatera den ?
Mvh peter

M.2 är en formfaktor med flera olika typer av kommunikation. Mest relevant i detta fallet är PCIe (Nvme) och SATA.

Se till att montera rätt disk i rätt port. Inte alla portar på moderkortet som stödjer båda utan bara ena eller andra. Vilka portar som stödjer vad är angivet på tillverkarens hemsida och moderkortet manual.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin