Permalänk

Kablar till modulärt agg

Hej,

Jag har ett modulärt PSU men har dessvärre inga kablar (SÅ puckat att köpa det) Men jag gör som jag har gjort innan när jag har saknat saker, vänder mig till massan här inne på SweClockers.

Det jag behöver är en "uppsättning" kablar till att köra två grafikkort, fläkt, kylare, två ssd.
Jag tror att ni är med på vad jag är på jakt efter 👍 Jag har ju sett att det finns att köpa från vissa ställen en ny uppsättning av kablar men det blir lite osmakligt dyrt tycker jag. Och sen misstänker jag att det lär finnas kablar till förbannelse över i era garderober och skrymslen.

Skriv till mig vad ni har att erbjuda och vad ni vill ha för det.

Bäst om det är i Gbg så jag kan komma och hämta det direkt och få det i handen efter en swish.

Ja det kanske jag skulle ange också....
Cooler Master MWE GOLD 550w

Det finns:
4st 6-pins
3st 8-pins
1st 10-pins
1st 18-pins

Mvh
Sabbadeus

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Du måste nog berätta vilken PSU du har och behöver kablar till. Om du sätter in fel kan det gå illa

Permalänk
Medlem

Har en låda med kablar till evga 💪
Har två PCIe till Corsair också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Du måste nog berätta vilken PSU du har och behöver kablar till. Om du sätter in fel kan det gå illa

Indeed. Man vill inte bränna alla komponenter i lådan.

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matfer:

Indeed. Man vill inte bränna alla komponenter i lådan.

Äh, man behöver bara en multimeter och lite tålamod så kan en repinna om något skulle vara fel

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Den kunskapen är jag LÅÅÅÅÅNGT ifrån att kunna pilla ihop något eget 😂

Permalänk

Det kanske går att tolka utifrån andra kommentarer men bara för att vara extra tydlig: Det finns ingen standard för kablarna i PSU-sidan, detta betyder att kablar från ett nätagg inte nödvändigtvis funkar till ett annat och har du otur kan du förstöra dina komponenter. Om du inte hittar exakt rätt kablar hade jag sett till att spänningen stämmer med en multimeter innan jag kopplar in.

Visa signatur

Wooaaaaaaah!!!

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är cablemod. Det är dyrt men hittar man inte begagnat eller på annan väg så funkar det.

Permalänk

Jaha, jag tänkte ju kabel som kabel, har det med motståndet i dom att göra då eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabbadeus:

Jaha, jag tänkte ju kabel som kabel, har det med motståndet i dom att göra då eller vad?

Inget motstånd.
Men kablarna är inte rakt mot nätaggregat.
Sen olika kontakter så dom går inte ens att trycka in i agget

Permalänk

Ok, det va ju precis lika dumt som typ c och lightning 🤷‍♂️