Permalänk

Reparera skinnsoffa

Hejsan!

Är det möjligt att reparera soffan eller är det bara att kasta?
Saken är att för övrigt är den fin men lädret är väldigt tunt på dynorna pga slitage.

Dålig kamera så mattan ser ut som vet inte vad=)

Alla tips mottages.

Regelbrott raderat. // MOD
Permalänk

Någon som vet om jag själv kan fixa soffan med såna här kit?
https://modairon.se/products/leather-repair?variant=407048512...

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte lägga några pengar på att försöka reparera den såvida det inte är så att du verkligen gillar soffan. Det kommer inte att bli en snygg reparation hur du än gör. Tar säkert inte heller lång tid förrän det går sönder nån annan stans.

Man måste ta hand om en skinnsoffa och tvätta och smörja in den en gång per år. Är nog inte många som gör det. Jag gör det inte heller fast jag vet att man ska

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Samsung 990 PRO 1TB M.2 - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Turbo - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 12 Stable

Permalänk
Skrivet av Eazy:

Jag skulle inte lägga några pengar på att försöka reparera den såvida det inte är så att du verkligen gillar soffan. Det kommer inte att bli en snygg reparation hur du än gör. Tar säkert inte heller lång tid förrän det går sönder nån annan stans.

Man måste ta hand om en skinnsoffa och tvätta och smörja in den en gång per år. Är nog inte många som gör det. Jag gör det inte heller fast jag vet att man ska

Var inne på samma tanke att det är inte värt o lägga pengar på den utan bättre och köpa en ny.

Permalänk
Medlem

Om jag verkligen ville spara den skulle jag försöka sy den, men för att göra det hyfsat skulle skinnen behöva lossas och fästas om.
Och det skulle som tidigare sagt inte bli snyggt.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser inte ut som läder på den bilden du tagit, ser mer ut som vinyl/pu/plast.

Man kan klä om vad som helst, även bara den delen som är trasig, det finns ju sömmar du kan "återanvända". Men utan rätt läder så kommer det se skumt ut.

Vill du bara limma ihop den så den går att använda finns det produkter för det.