Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Vileda UltraMax med tillhörande hink är jäkligt smidig tycker jag, men funkar nog inte så bra på annat än väldigt släta golv eftersom moppen är tunn. Lätt att styra/rotera och kommer åt väldigt bra. Har två extra refills att rotera med och sen är det bara att slänga in i tvättmaskinen på 60 grader.

https://www.vileda.se/medias/155742-Sweden-FCL-30-Ultramax-100.jpg-VC-Prod-Sell-Slot?context=bWFzdGVyfHJvb3R8NjA2OTh8aW1hZ2UvanBlZ3xhRGN3TDJnNVppODVNVGcyTkRBeU1EYzBOalUwTG1wd1p3fGFkYTJhNTAwZWM5ODllNGIwOGMzZTU3MmM4YWJiZmYyMzMyODJmYWVmY2FlNzYwYTg3ZGMzZTRiOGExYWI3M2E

Största nackdelen är väl att sköljning/urkramning är sisådär, rekommenderar att byta mopp en gång under städningens gång om man har större bostad / skitigt.

Hade en sån där jag fick slänga, efter knappt ett år slutade teleskop funktionen att fungera så den var fast längst ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Hade en sån där jag fick slänga, efter knappt ett år slutade teleskop funktionen att fungera så den var fast längst ner.

Ett år är ju för dåligt. Har fått byta skaft en gång men det första höll i alla fall tre-fyra år. Använder dock inte teleskopfunktionen alls så det kanske är förklaringen (det var ändå där det gick sönder). Ett nytt skaft kostade inte mer än 150 spänn eller så tror jag, så kvaliteten är väl därefter.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Tänkte berätta hur det hela slutade.
Stack till Biltema o kollade (och för jag ville ha en biltema körv 😁).
Personalen var vänlig men inte hjälpsam så gick till Jula istället. Där fastnade jag för Vileda UltraMax + hink. Ska inviga det imorrn förmiddag efter en snabb dammsugning.
Blev inga reservfiberdukar då jag inte kommer moppa så ofta.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Hade en hink å en mopp med microfiberslamsor som jag köpte när jag flyttade in. Värdelös

Men eftersom det är så krångligt med att fylla upp med varmvatten från dushen å i med lite grönsåpa så blir det ju aldrig av att man moppar ngt. Dessutom är det inte alls mkt golvyta som är golv, utan det mesta är ju mattor och grejer som står ivägen.

Kör numera bara en liten Swiffer med blöta "våtservetter" runt lite på golvet och tycker det funkar sjukt smidigt! Tar heller ingen plats när man ställer in den i ett litet hörn ngnstans.

Sedan har jag "uppgraderat" min dammsugare då jag aldrig använder min Electrolux med sladd för typ 1500-2000:- till en Iigloo handhållen batteridriven för 990:- (rea). Så sjukt smidig att bara svinga runt lite med samt med små roterande borstar där fram samt en lyslampa så man ser under skrivbordet etc. Förr lyste jag alltid med en ficklampa när jag dammsög under säng etc.
https://www.komplett.se/product/1159016/hem-hushaall/dammsuga...

Kompletterade den även med en lång smal snork så man kommer in bakom teven, under handfatsskåpet, bakom element etc. Även perfekt för att komma åt överallt i bilen.
https://www.komplett.se/product/1214081/hem-hushaall/dammsuga...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Musikälskare

Slår ett slag för Swiffer! Hmm men det är nog mera en enklare variant av en mopp ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Vileda UltraMax med tillhörande hink är jäkligt smidig tycker jag, men funkar nog inte så bra på annat än väldigt släta golv eftersom moppen är tunn. Lätt att styra/rotera och kommer åt väldigt bra. Har två extra refills att rotera med och sen är det bara att slänga in i tvättmaskinen på 60 grader.

https://www.vileda.se/medias/155742-Sweden-FCL-30-Ultramax-100.jpg-VC-Prod-Sell-Slot?context=bWFzdGVyfHJvb3R8NjA2OTh8aW1hZ2UvanBlZ3xhRGN3TDJnNVppODVNVGcyTkRBeU1EYzBOalUwTG1wd1p3fGFkYTJhNTAwZWM5ODllNGIwOGMzZTU3MmM4YWJiZmYyMzMyODJmYWVmY2FlNzYwYTg3ZGMzZTRiOGExYWI3M2E

Största nackdelen är väl att sköljning/urkramning är sisådär, rekommenderar att byta mopp en gång under städningens gång om man har större bostad / skitigt.

+1 på denna! Fan överlevt 3 barn som lekt med den också ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/-/en/Beldray-LA067234EU-Microfiber-Spac... köpte en sådan för ett år sedan.. är ruggigt nöjd. Hade Vileda förut men det där skaftet är ruggigt dåligt.