Permalänk
Medlem

Dell Alienware 38" IPS

Dell 38" Alienware AW3821DW IPS 21:9 2300R G-Sync.

Inköpt på INET 21/09/21. Säljes pga uppgradering till större skärm. Originalemballage finns. Ifall önskemål om frakt, så givetvis enbart förskottsbetalning.

Inga döda pixlar. Mörkare partier på skärmen vid bild av grön pixeltest syns ej i verkligheten, utan bara i fotot.

Lite info från tillverkaren:

Alienware AW3821DW är en fullmatad gamingskärm med G-Sync Ultimate-certifiering, HDR 600, Nano IPS och 2300R-kurvatur för en uppslukande spelupplevelse. 144 Hz uppdateringsfrekvens och 1 ms responstid ger dig snabbheten du behöver i de mest krävande spelen. AlienFX möjliggör anpassad belysning och en OSD för spel erbjuder flera alternativ som hjälper dig att förbättra din prestanda och ge den bästa fördelen i spelet. Denna TÜV-certifierade bildskärm är flimmerfri och erbjuder blåljusfilter.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Medlem

Har den någon backlight bleeding? Hur mycket och var?
Har den någon död pixel eller pixel som fastnat?
Vet att DELL har 3år Premium Panel-garanti, men den gäller enbart för den som står som ägare för skärmen.
Såg att DELL har "överlåtelse av ägarskap". Ska läsa lite mer om detta, eftersom det finns garanti kvar på skärmen.

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter fläkten från G-Sync modulen?

Permalänk
Medlem

Hej! Lade till en bild i annonsen. Inga döda pixlar. Hör ej av G-sync öht. Sökt på forun och vissa kan höra av en fläkt ibland. Men kan inte minnas att det hänt mig så att jag märkt av det, men å andra sidan brukar jag ju ha volymen på också när spelar :D. Spelat Doom Eternal, Cyberpunk 2077, Assassin's Creed Odyssey för det mesta. Har testat nu igen, utan volym, har en tyst dator, och hör inget särskilt från just den modulen.

Ja, gällande pixelgarantin, så är det nog bäst du kollar upp det själv.

Mvh

Tommy

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för infon. Ska läsa vidare hur allt fungerar vid ägarbyte.

Permalänk
Medlem

Angående blacklight bleeding see den I princip avstängd ut vid blacklight bleeding test. Däremot har den så kallade local dimming zones, vilket gör att vid HDR spelande, så är partiet som är ljussatt gråare i sina svarta färger, än det annars skulle ha varit, vilket kan ha en liknande effekt just vid det området (är alltså dynamiskt beroende på bilden, och ej något lokaliserat t ex alltid på vänstra kanten).

Mvh

Tommy

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 8 000 kr Bor i Örnsköldsvik så frakt tillkommer.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Skickat PM till Vegus.

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Medlem

Verkade krångligt med ägarbyte Jag avstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dino2k:

Verkade krångligt med ägarbyte Jag avstår.

Ok!

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |