Permalänk

Lampan på moderkortet lyser röd

Där det står cpu... Betyder det att cpun har lagt av ? I morses innan jag gick till jobbet fick jag inte igång datorn. Tror jag iaf för på skärmen stod det
An incorrect DisplayPort version setting will cause the screen to be blank.

Har testat massa olika tips hur man kan få igång skärmen men det funkar varken med DisplayPort eller hdmi. Och såg som sagt att cpu lyser röd nu på moderkortet.

Permalänk

Hum kopplar ja ur grafikkortet verkar cpu lampan slockna med vga tänds ist.

Permalänk
Medlem

Psu problem?

Permalänk

Ja vetefan nu hoppade det igång efter att jag har hållt på nån timme... Kopplade ur allt ut datorn. Samt kablarna till grafikkortet... Sen tryckte ja i kablarna igen och startade utan något annat inkopplat... Inga lampor lös... Jahapp tänkte jag och höll tummarna och kopplade in allt.... Och nu verkar det funka igen... Om det är temporärt eller inte har jag ingen aning om dock.

Permalänk
Medlem

Kan även vara gpu. Tror inte det är cpu problem då cpu fault slocknar när du tar ut gpu.

Permalänk
Medlem

Testa med så lite du bara kan och starta datorn, lägg sedan till del för del tills dess att du hittar komponenten som orsakar problemet.

Permalänk

Nu hoppar ju dock skärmen igång. Även om jag får samma felmeddelande när skärmen går ner i viloläge så hoppar den igång. Innan så fick jag ju ingen bild alls.