Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Började om med Game of Thrones häromdagen.

Måste säga att jag tycker första säsongen är mycket bättre andra gången man ser den. Första gången tyckte jag det var väldigt rörigt med alla karaktärer och områden hit och dit man skulle lära känna, nu när man sett allt redan för x antal år sen är det mycket lättare att hänga med.

9/10

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Battlestar Galactica
Skyshowtime

Inte den från 70-talet, utan den nya variant som blev en stor hit när den gick... um... ja.. början av 2000-talet (?)

Absolut bättre i minnet än vad den faktiskt är, men det finns en del trevligheter och skådespelarna gör ett solitt jobb. Får även säga att jag fått en bättre erfarenhet av Tricia Helfer som spelar Cylon nr 6 och vad hon tillför serien som jag kanske inte riktigt uppskattade lika mycket första gången jag såg serien. Kommit strax över "halva vägen". Inkluderar även "mini-serien" som bestod av 2 avsnitt och fungerande som en prolog till serien.

Att Skyshowtime sedan är en av de absolut värsta streamingtjänster som existerar är en annan sak, både gällande kvalité och innehåll.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Battlestar Galactica
Skyshowtime

Inte den från 70-talet, utan den nya variant som blev en stor hit när den gick... um... ja.. början av 2000-talet (?)

Absolut bättre i minnet än vad den faktiskt är, men det finns en del trevligheter och skådespelarna gör ett solitt jobb. Får även säga att jag fått en bättre erfarenhet av Tricia Helfer som spelar Cylon nr 6 och vad hon tillför serien som jag kanske inte riktigt uppskattade lika mycket första gången jag såg serien. Kommit strax över "halva vägen". Inkluderar även "mini-serien" som bestod av 2 avsnitt och fungerande som en prolog till serien.

Att Skyshowtime sedan är en av de absolut värsta streamingtjänster som existerar är en annan sak, både gällande kvalité och innehåll.

Tycker nog BSG håller ganska bra även idag, har sett om hela ett par gånger på senare år då jag har blurayboxen på 22 discs.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

https://www.imdb.com/title/tt7660850/

Succession

Började kolla för några dagar sedan och är fast!bästa serien jag har sett på länge faktist.
Mycket prat och sådant men gillar man bra skådisar och dialog är denna serien guld.

Permalänk

arcane, så synd att det inte finns fler säsonger för den gillade jag skarpt, inväntar säsong 2.
ser på just nu:
beverly hills 90210
the good wife
sons of anarchy
breaking bad

och jag har en mils lång lista med serier efter det tack vare allt snällt folk här som bidrog med serier

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Warehouse 13 (2009) Fem säsonger, IMDb 7,6/10

https://www.imdb.com/title/tt1132290/?ref_=tt_mv

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Ooh, Warehouse 13, såg den när den var ny. Kanske dags för en ny koll

Endast 3 avsnitt kvar på Person of Interest. Riktigt bra serie

Permalänk
Snusfri

Kollat klart på Person of Interest, lika bra som senast man såg den.

Hoppas det kommer en Spin-off med Harold, Shaw, Fusco och Bear någon gång.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Såg precis klart Taboo för andra gången. Tom Hardy är magisk i rollen som James Keziah Delaney; före detta kadett i Ostindiska kompaniet som hämndlysten kommer tillbaka till England efter flera år i Afrika, bärandes på PTSD från slavhandel, mystiska krafter och rättigheterna till en bit land mellan USA och Kanada han ärvt av sin far som moderlandet vill lägga vantarna på.

Brittiskt, smutsigt, tidigt 1800-tal, mystik och intriger. Mycket sevärd i mitt tyckte, om inte annat för Tom Hardys insats som mer eller mindre gör hela serien.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk

Handmaid's Tale, säsong 5. Tänkte efter säsong 4 att nu fick det vara nog, men nyfikenheten på vad som skulle hända vann och jag tog ett av mina sämre beslut i livet: "OK, jag ser femman också". S5 var seg, mycket utdragna närbilder på Elisabeth Moss när June hade ångest över någonting; att hon lämnat dottern i Gilead, att hon tappat nycklarna eller något annat hemskt i livet. Jag fick samma vibbar som i de senare säsongerna av Homeland. De fokuserade också mycket på närbilder på Claire Danes när det var uppförsbacke i livet. Det måste vara svårt för regissören att säga nej till sina huvudrollsskådespelare när de även är producenter för serien...

Undvik de senare säsongerna (4 och 5) av Handmaid's tale om du inte är självplågare!

Permalänk
Medlem

Creepshow (nya serien)
Viaplay

Sett ett par avsnitt och jag måste säga att än så länge... följer det Tales From The Crypt och Creepshow från 80-talet och samma känsla infinner sig! Kan tillägga att jag var ett stort fan av både Tftc och cs när det begav sig på den tiden, stor tumme upp än så länge \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Snusfri

Warehouse 13.

Var ett tag sedan man såg den och den var bättre än jag mindes, en del av CGI'n är rätt daterad dock, men fortfarande en riktigt bra serie från när SyFy gjorde bra serier som Eureka och Haven bland annat.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Bussovi_ by XHI

The Mandalorian

Säsong tre känns smått meh efter två avsnitt.
Ser dock fram emot att se klart säsongen pga små spoilers man har sett.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

The Brighterton

I princip bara dialog men om man klarar av det är den faktiskt väldigt bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Game of Thrones avslutades igår. Tjejen hade aldrig sett tidigare. Bävade inför sista säsongerna, men det var inte lika illa den här gången. Troligtvis tack vare att det inte blev någon nio år lång build up som revs ner på kort tid.

Permalänk

Vet inte ens om Robinson räknas som en "serie" men det är väl den sista jag följt varje minut av. Avslutades igår söndag och jag ser redan fram emot Robinson 2024.

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem

Såg precis klart Severance igår. Jag var lite skeptisk i starten men oj så hooked jag var i sista 4 avsnitten! Längtar till säsong 2.

Sedan följer jag också Silo som en religiös fanatiker. Har läst böckerna (Wool, Shift, Dust) som är bland de bästa sci-fi-böcker jag har läst.

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Mandalorian, S3. 5 hjälmar av 5 möjliga.

Inte lika bra som säsong 1 dock. Men så är det ju med många serier.

Visst finns det saker som är orealistiska, även för den värld historien utspelar sig, visst är en del lite väl tonårsinriktat, men vi som sett serien känner väl alla att Mandalorier, det är allt riktigt coola jävlar. Hade gärna sett mer dubbelt så många, dubbelt så långa avsnitt; det som kostar måste rimligen vara miljöer och action, dialog och story kunde de nog expanderat utan att spränga budgeten helt.

This is the way.
I have spoken.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Fubar på Netflix. Lite retro actionkomedi med Arnold. Okej tidsfördriv, men inget märkvärdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Fubar på Netflix. Lite retro actionkomedi med Arnold. Okej tidsfördriv, men inget märkvärdigt.

För mig blev den där medlemmen i Arnolds team som bara kommer med otrevliga kommentarer hela tiden droppen som gjorde att jag slutade titta efter två avsnitt.

Däremot såg jag precis slutet på Succession och jag får säga att även om de inte är trevliga människor de heller så har den serien väldigt mycket mer djup, och har en intressantare handling och mer tredimensionella karaktärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Succession Säsong 4 - HBO

https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/4fd3yGIbzwQ2kS01j5VD9A--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTQyNw--/https://media.zenfs.com/en/evening_standard_239/8c046ad49063b6d6f9e540ff24d99d5b

Varit lite sen på bollen gällande säsong 4 då den drog igång i slutet av mars men är nu ikapp i och med avsnitt 6, puh!

För er som inte är invigda så handlar Succession om familjen Roy och deras medieimperium Waystar Royco med fokus på familjefadern och patriarken Logan Roy och de fyra vuxna barnen: Ken, Roman, Siobhan och Connor.

Då detta är den sista säsongen så kan jag givetvis inte skriva någonting om plot utan vill bara ge er alla en stor
och varm rekommendation att se det här dramat från början! (Alla säsonger inräknat så kommer det landa på 39 avsnitt)

Manuset, dialogen, dramat(!) och i princip samtliga skådespelare är magnifika! Jeremy Strong är en stor favorit som Ken och Briax Cox som Logan Roy dominerar varje scen!

Det här är ingen serie för slötittande utan kräver sin uppmärksamhet. Men, du kommer bli rikligt belönad!
Å ena sidan, vem orkar lägga tid på ännu en dussinserie som Netflix trycker ut och sedan lägger ner efter två säsonger?

I min bok, förmodligen det bästa TV-dramat det senaste decenniet eller så!

Med 4 avsnitt kvar av hela serien så är det svårt att ge ut fullpoängaren men 9/10 har jag inga problem att dela ut varje dag i veckan. SE DETTA!

Med säsong 4 i hamn kan Succession som serie sammanfattas i en enkel bild!

Permalänk
Medlem

Ambassadören
Viaplay

Började kika på den då det skall vara en komedi med Mikael Tornving, men väldigt nedtonad sådan. Periodvis helt okey och periodvis mer Meh och tyvärr landar medelbetyget mer på Meh.

Day Of The Dead
Viaplay

Inspirerad av George Romeros film med samma namn, dvs man har rätt stora skor att fylla när man har med det i förtexten. Så, hur blev resultatet? Man kan sammanfatta det med ett enda ord; Uselt.

Det finns inget, och jag menar verkligen inget, som är bra med denna serie.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Klämde mig igenom Fubar här i helgen. 3 bomber av 5 möjliga.

Bitvis (givetvis) orealistisk action utan ens försök att verka realistiskt, mer James Bond än CIA, men ändå ok insatser av skådisarna och till och från med visst djup. Dvs, en helt förglömlig bagatell som man kan se på om man inte har något bättre för sig. Även jag hade lite svårt för stand-up komikern, men hon växte som karaktär lite grand med tiden.

En del måste vara medvetet tokigt, som överklockningen av stenåldersdatorn, mängder av fel där, men det är ju alltid kul när man kör så det ryker.

Kommer säsong 2 lär jag se den också. Men knappast prioriterat.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

The Idol 1/10 (HBO Max serie). Weeknd är troligtvis den sämsta skådisen genom tiderna.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Big Bang Theory. Svårt att betygsätta, det är en väldigt lång serie. 4 av 5 serietidningar.

Klämde alla avsnitt på dryga året, skulle väl säga att serien är bättre i början, men att den ändå håller rimligt. Lite tröttsamt med alla "basha Sheldon"-skämt. Tror ändå att serien gjort världen en smula bättre genom att låta lite udda existenser vara huvudpersoner.

Använde serien som "filler" mellan mer ansträngande serier med längre avsnitt som man inte vill se när man är trött.

Tyckte serien fick ett lyft när Mayim Bialik kom in; även om de övriga är habila skådespelare (speciellt Parsons (Sheldon Cooper)), är hon ett snäpp bättre som både skådespelare och komiker (IMHO). Har tyckt Bialik varit bra ända sedan serien Blossom som jag såg i början av 1990-talet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

The Winchesters
Hbo Max

Var ett stort fan av Supernatural och tyckte denna kunde vara cool då det skulle handla om brödernas föräldrar etc.

Men där tog det roliga slut, denna är rakt igenom usel och är absolut inte förvånad att den blev "canceled" efter en säsong. Supernatural hade/har en extremt stor fan-base, så varför man tar beslutet att göra denna till någon form av "tonårsdrama" skräp likt ala Legacies för att locka en ny publik är bortom all förståelse. Denna är en variant av "Scooby doo" gänget åker runt... ja, de har till och med en Van. Väldigt viktigt att påpeka etnicitet och sexualitet också... i en show som bygger på "things that goes bump in the night are real and out to get you".... /rant

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Silo, riktigt bra

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Fubar
Netflix

Är den bra? Inte direkt.
Är den dålig? Inte direkt.

Det mest bara är och Arnold känns verkligen till åren. Men den funkar som "mellanting/slötitta" på om man nu råkar sakna något. Pappa/dotter relation i grunden, släng på lite action och komiska inslag där man inte går utanför beprövade ramar öht.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

I Think You Should Leave på Netflix. Kort sagt oslagbar när det kommer till helt vansinnig sketchkomedi.

Permalänk

Precis som ovan, I Think You Should Leave.
En av de roligaste serierna jag någonsin sett!