Sony presenterar trådlösa hörlurar och bärbar streamingkonsol

Permalänk
Melding Plague

Sony presenterar trådlösa hörlurar och bärbar streamingkonsol

Under onsdagen höll Sony ett pressevent och visade upp flera nya hårdvaruprojekt som är under utveckling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Iom att det är AMDs grafikkrets, kommer denna streamingkonsol vara likt AMDs egna variant "Live Link" där man kan addera (upp till 4st?) spelare och även låta streamingkonsolen i sig agera själv som en ytterligare spelare till "bas"-konsolen?

Permalänk
Medlem

Ooh, en Wii U!

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Lär ju i alla fall vara den skönaste att hålla i om det är så nära PS5 kontrollen som det ser ut att vara.

Permalänk
Medlem

Roliga produkter!

Men - med tanke på vad dom ska ha för ett H9 Headset så vet jag att både in ear-lurarna och streamingkonsolen kommer kosta en ganska bra slant

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Så... samma som att streama till mobil med kontroll fast jättedyr?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Lossless till PS5, precis som man skulle höra någon skillnad där. Trött på de här proprietära lösningarna.

Permalänk
Avstängd

Riktigt peppad på båda. Vore grymt om streamingkonsollen gick att använda i co-op tillsammans med fler enheter.

Permalänk
Medlem

Vore kul om streaming konsolen kunde emulera PSP och Vita. Krävs inte så mycket för att emulera PSP idag så den kan ha nytta för sig själv och inte bara för att streama PS5 men lär inte hända.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Får Logitechs G Cloud att framstå som en vettig produkt. Öppnar de upp för strömning än annat än Playstation kanske man räddar produkten lite. Intressant att se priset med men lär nog bli dyrare än folk accepterar.

Hade nog hellre sett en Vita 2 istället personligen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Hade vart nice om man kunnat köra Geforce Now på den också.

Permalänk
Medlem

Lite besviken på om det bara blir en ren streamingenhet...

Hade hoppats på en PSP5 Vita, dvs. en modern motsvarighet till Switch och Steam Deck från Sony!

Detta känns tyvärr mer som en motsvarighet till Logitechs G Cloud. Inget fel i sig, men inte så intressant för just mig.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Så Sony gör en WiiU, fast 8 år senare? Men å andra sidan så gick ju VR bättre andra gången, hänger väl mycket på priset om den blir lyckad...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av boogey:

Ooh, en Wii U!

Skrivet av Orisons:

Så Sony gör en WiiU, fast 8 år senare? Men å andra sidan så gick ju VR bättre andra gången, hänger väl mycket på priset om den blir lyckad...

Njaa. Skulle likna den mer med en Switch än wiiu med den fördelen att dom slipper tränga in undermålig hårdvara i en kompakt bärbar enhet.
WiFi-6 uppkoppling direkt mot konsolen ger en helt laggfri upplevelse. Är du på resande fot blir det såklart lite sämre iom att du då begränsas av wifit du befinner dig på och din hemanslutning.
Även nyheter som pratar om Sonys satsning på streaming vilket jag antar betyder att vi även kommer kunna streama ps+ spel till den direkt.

Däremot finns det i nuläget fler handhållna enheter som ger mer alternativ för även andra aktörers tjänster. Har man dock endast ps så är detta helt klart ett vettigt alternativ. Beroende på slutpriset såklart.

-4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Så Sony gör en WiiU, fast 8 år senare? Men å andra sidan så gick ju VR bättre andra gången, hänger väl mycket på priset om den blir lyckad...

Tror det kan bli större och mer efterfrågat än VR. Tom. Logitech, som är en volymtillverkare, gör ju sin egen streamingkonsol. Först den dagen som Logitech satsar på eget VR-set så vet man att det slagit igenom (om det någonsin händer).

Men ändå synd att det inte blev en PSP5 Vita!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Svårt att se att detta kan bli en speciellt nyskapande produkt. Men med 40 miljoner (än så länge) sålda PS5 så finns ju ändå en betydande marknad. Intressant utveckling iaf. Som unga satt vi och spelade på 20" CRT. Nu har vi allihopa gigantiska skärmar i vardagsrummet. Och ändå verkar framtiden ske liggandes i soffan med en 8-tummare.

Permalänk
Medlem

Tänk om den hade haft egen beräkningskraft, kunnat köra alla dagens spel som ändå ska fungera på PS4… fanns stor potential här, men en trådlös skärm är inte vad jag efterfrågade i alla fall, då är den ju fortfarande bunden till samma rum eller i alla fall hemmet

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Cerd Moyen:

Lossless till PS5, precis som man skulle höra någon skillnad där. Trött på de här proprietära lösningarna.

Nog för att jag håller med om att proprietära lösningar suger, men tycker resten av industrin bara kan vika sig och använda sig av LDAC från Sony.. Det är skamligt att man ser trådlösa hörlurar (och andra enheter) i premiumsegmentet fortfarande vara låsta till AAC och 320 kbps.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

WiFi-6 uppkoppling direkt mot konsolen ger en helt laggfri upplevelse. Är du på resande fot blir det såklart lite sämre iom att du då begränsas av wifit du befinner dig på och din hemanslutning.

...samt att du måste släpa med dig PS5'an i bagaget. Eller är det bekräftat att man kan använda enheten även om man inte är på samma wifi som konsolen?

Permalänk
Medlem

Skulle bli förvånad enormt om denna streamingpryl inte blir en megaflopp. Vad är målgruppen? Har vi inte kommit fram tlll att streaming av spel är bajs?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

...samt att du måste släpa med dig PS5'an i bagaget. Eller är det bekräftat att man kan använda enheten även om man inte är på samma wifi som konsolen?

PS Remote Play programmet funkar över internet. Finns till Android, iOS, Mac, PC och PS4. Går även att köra tredjepartsprogram på Linux så Steam Deck kan också streama från PS5. Blir svårt att konkurrera med ett gratis program. Switch är jättepopulär i Japan så jag kan tänka mig att Sony ser personer i hushåll med för ”få” TV-apparater som målgruppen.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tänk om den hade haft egen beräkningskraft, kunnat köra alla dagens spel som ändå ska fungera på PS4… fanns stor potential här, men en trådlös skärm är inte vad jag efterfrågade i alla fall, då är den ju fortfarande bunden till samma rum eller i alla fall hemmet

Den skulle haft minst hårdvara för psp vita, jag ser användningsområdet som en alternativ tv till familjen då man delar tv-rummet. Men känns som en konstig produkt då denna kan ersättas av vilken surfplatta som helst. Sen har vi problemet med spakarna som börjar drifta rätt fort. (lär ju inte vara hallsensor spakar i denna) Skulle hellre ha sett en Handkontroll som kan greppa plattor upp till 11 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

PS Remote Play programmet funkar över internet. Finns till Android, iOS, Mac, PC och PS4. Går även att köra tredjepartsprogram på Linux så Steam Deck kan också streama från PS5. Blir svårt att konkurrera med ett gratis program. Switch är jättepopulär i Japan så jag kan tänka mig att Sony ser personer i hushåll med för ”få” TV-apparater som målgruppen.

Så om jag vill använda denna ”on the go”, innebär det att jag måste lämna ps5:an på hemma i stugan eller kan jag ha den på viloläge och väcka den med remotd play? Vad ger denna för fördelar jämfört med en iphone som har remote play appen installerad?

Permalänk
Skrivet av Finkelzvin:

...samt att du måste släpa med dig PS5'an i bagaget. Eller är det bekräftat att man kan använda enheten även om man inte är på samma wifi som konsolen?

Iom att remoteplay som det är nu på PC, iOS, Android etc etc. fungerar utmärkt att streama från ett annat wifi så tror jag inte denna grunka kommer att kräva att man sitter på samma nät heller.

-4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Earbuds till ps5 är definitivt något jag letat efter!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Lite besviken på om det bara blir en ren streamingenhet...

Hade hoppats på en PSP5 Vita, dvs. en modern motsvarighet till Switch och Steam Deck från Sony!

Detta känns tyvärr mer som en motsvarighet till Logitechs G Cloud. Inget fel i sig, men inte så intressant för just mig.

G Cloud är ju mycket mer användbar än denna, kan streama inte bara från PS utan också XB, PC etc. Lite klen för lokala grejer men den lär väl funka till att emulera 8-16-bits konsoler i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

PS Remote Play programmet funkar över internet. Finns till Android, iOS, Mac, PC och PS4. Går även att köra tredjepartsprogram på Linux så Steam Deck kan också streama från PS5. Blir svårt att konkurrera med ett gratis program. Switch är jättepopulär i Japan så jag kan tänka mig att Sony ser personer i hushåll med för ”få” TV-apparater som målgruppen.

Varför släppte då inte Sony en konkurrent till Switch och Steam Deck?

Missed opportunity!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Nej. Bara... nej.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Tänk om den hade haft egen beräkningskraft, kunnat köra alla dagens spel som ändå ska fungera på PS4… fanns stor potential här, men en trådlös skärm är inte vad jag efterfrågade i alla fall, då är den ju fortfarande bunden till samma rum eller i alla fall hemmet

Varför skulle man vara bunden till samma rum/hem?

-4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Varför skulle man vara bunden till samma rum/hem?

-4thePlayers

Den hade väl wifi direkt mellan konsolen och plattan? Jag kanske förstod fel annars