Permalänk

Hålet på Intel processorena

Nu börjar jag bli trött på min slackiga thermal pad så jag funderar på att applicera någon form av kylpasta t.ex Ac3/titan.
Alla P4or och dom flesta cellys ha råttt litet hål i ena kanten.

Som jag vet så är det till för att jämna ut trycket från HSF (Heatspreadern) *rätta mig om jag är ute o cyklar*.
Fast gör det något om strycker kylpasta över hålet, eller om det kommer ner lite pasta i hålet ?

//Mvh
-Sausage

Permalänk
Medlem

Hål? Var? I coren?

Aldrig sett, eller så vet jag inte vad du menar..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Jag menar hålet längst ner till vänster!

Permalänk

hehe, underlättar att ha den i nyckelringen

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Den exploderar om det kommer kylpasta där.

Permalänk

Fan ni alla borde bannas!

Någon som kan komma med något seriöst svar?

Permalänk
Medlem

Jag kan
Även om jag inte är en p4-nörd så kan jag svaret.
Du behöver inte oroa dig över att täcka över hålet. Den behövs bara vid tillverkningen då gaserna från limmet som dom limmar fast heatspreadern med ska luftas ut. Men det är aldrig bra att ha kylpasta (silverbaserat) på elektroniken.

Permalänk
Medlem

En dum fråga får ett dumt svar. Självklart är det ingen fara om det kommer kylpasta i hålet, annars skulle i princip alla P4:or vara döda vid det här laget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
En dum fråga får ett dumt svar. Självklart är det ingen fara om det kommer kylpasta i hålet, annars skulle i princip alla P4:or vara döda vid det här laget.

Det finns inga dumma frågor, bara idiotiska svar.

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
En dum fråga får ett dumt svar. Självklart är det ingen fara om det kommer kylpasta i hålet, annars skulle i princip alla P4:or vara döda vid det här laget.

Och vad är swec till för?
Som bosse1900 sa: det finns inga dumma frågor, bara idiotiska svar.

Permalänk
Medlem

Vad filosofiska ni är. En fråga vars svar man kan räkna ut med lämplig bakdel är rimligtvis ganska dum.

Permalänk
Medlem

Och om han inte kan det då? Är vi som medlemmar på forumet skyldiga till att håna honom eller hjälpa honom?

Skärp dig ffs

Permalänk
Medlem

helt med flaskis på denna punkten.. tycker ibland att det är liiite väl mycket trakasserier här på forumet, vore jag admin skulle det va nolltolerans på sånt... folk ska inte må dåligt av att be om hjälp lixom

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Vad filosofiska ni är. En fråga vars svar man kan räkna ut med lämplig bakdel är rimligtvis ganska dum.

Och du har aldrig varit nybörjare och haft "dumma" frågor ? så jäkla kass stil !!

Visa signatur

[Asus P5N-E SLI Deluxe][C2D E6600 @ 2x3150mhz][2Gb Corsair XMS2 6400][Asus GF8800GTS][WD Raptor]

Permalänk
Medlem

För det första skulle jag inte försöka får ner någon kylpasta i hålet, gör ju ingen nytta där ner skulle jag tro, med om det skulle komma ner lite gör ju inget.

Instämmer även med flaskis och technognu, det är nämligen frågor och diskussioner (som oftast uppstår av frågor) som gör att detta forum lever. Jag är även säker på att det finns vissa saker som jag tycker är helt själv klarat som vissa av er stöddiga typer tycker är konstigt och inte helt logiskt (detta gäller nog tvärtom oxå fast kanske ändå inte ).

Så låt folk fråga om de uppför sig ok. Om ni tycker det är en dum fråga och om ni inte vi hjälpa är det ju bara att inte svara. Folk kan ju olika saker och någon gång kanske de kan hjälpa just dig med något och de lär ju inte svara om de fått ett dumt svar innan.

Mvh tischan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse1900
Det finns inga dumma frågor, bara idiotiska svar.

helt rätt...

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Hedersmedlem

Jag definierar en "dum fråga" som något man får svaret på i första hitten om man googlar. Sök på "hole p4 paste" och i första hitten kan man läsa "The "little hole"is nothing and getting paste into it makes NO difference"

Vad man än undrar över är det inte helt ovanligt att någon, någongång har funderat över samma sak. Alla kan inte kunna allt, men de flesta borde kunna använda google tycker jag.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murder-sausage
Fan ni alla borde bannas!

Någon som kan komma med något seriöst svar?

Och det kommer från rätt person http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=1891882...

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Jag definierar en "dum fråga" som något man får svaret på i första hitten om man googlar. Sök på "hole p4 paste" och i första hitten kan man läsa "The "little hole"is nothing and getting paste into it makes NO difference"

Vad man än undrar över är det inte helt ovanligt att någon, någongång har funderat över samma sak. Alla kan inte kunna allt, men de flesta borde kunna använda google tycker jag.

Men google är för avancerat för vissa personer :D.... och nej jag syftar inte på mig själv

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk

Sillent Assassin:
Varför bryr du däg om vad jag skriver en sådan tråd?
Jag har läst liknande trådar på swe.com så jag tycker att denna borde tas någorlunda seriöst än "Vilken kondom" tycker ni är bäst.

Du är inget "guds barn" här på swec.com efter 2 anmärkningar

EDIT: Förövrigt så borde denna tråd låsas eftersom nu har jag fått mitt svar, och att den har totalt spårat ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
En dum fråga får ett dumt svar. Självklart är det ingen fara om det kommer kylpasta i hålet, annars skulle i princip alla P4:or vara döda vid det här laget.

Är du sann? Ursäkta mig men vad gör du på ett forum om du inte kan svara på "dumma frågor" Forum för inbördes beundran kan säkert finnas någon annan stans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Är du sann? Ursäkta mig men vad gör du på ett forum om du inte kan svara på "dumma frågor" Forum för inbördes beundran kan säkert finnas någon annan stans.

Hur sann är du själv? Jag svarade på hans fråga.

Permalänk
Medlem

Malm: Dina inlägg är anmälda till moderatorerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Malm: Dina inlägg är anmälda till moderatorerna.

Tack, då vet jag.

Permalänk
Medlem

Jävligt trist å se hur vissa kan tracka ner på folk för att de har en fråga som för vissa andra kan tyckas självklar...
Jag menar, har ni (och då menar jag främst Malm) aldrig varit nybörjare och haft någon "dum" fråga?
I detta fallet så är det iofs ingen "dum" fråga utan en vanlig fråga tycker jag, förstår inte riktigt vad som är dumt med den?

Så ffs skärp er! Forumet är inte till för att tracka ner på folk för att någon har en udda fråga, man ska inte behöva vara rädd för att ställa en fråga här på forumet, det ska vara fritt fram att fråga om allt!

Och än en gång...DET FINNS INGA DUMMA FRÅGOR, BARA IDIOTISKA SVAR.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

jag tycker inte de finns ngra dumma frågor, för alla frågor får en att tänka efter
ja gtycker inte de finns ngra dumma svar, för man lär sig alltid ngt av de

de som tycker de motsatta, de e de som e dumma, för de e de som aldirg lär sig ngt då :D:D

peace alla, MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD RuleZ
jag tycker inte de finns ngra dumma frågor, för alla frågor får en att tänka efter
ja gtycker inte de finns ngra dumma svar, för man lär sig alltid ngt av de

de som tycker de motsatta, de e de som e dumma, för de e de som aldirg lär sig ngt då :D:D

peace alla, MVH

Måste säga att jag har mycket svårt att se hur de svar Malm ger skulle kunna tillföra något som helst till den här grabben som är osäker och vill ha svar på sin fråga. Skulle möjligen vara att killen får en dålig bild av detta forum och människorna som finns här. Personligen tycker jag att nolltolerans ska gälla i sånna här frågor precis som på techsweden.org tex. En varing sen bannad. Vett och etikett ska vara en självklarhet annars kan man uppsöka ett annat forum.

Men nu är det ju tyvärr lite anarki på detta forum, antagligen pga brist på moderatorer.

Permalänk

Jag har också anmält malm för hans taskiga kommetare och inlägg...
Tack för alla "Backup" grabbar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murder-sausage
Jag har också anmält malm för hans taskiga kommetare och inlägg...
Tack för alla "Backup" grabbar!

Helt rätt!

Permalänk
Medlem

Efter en snabb sökning på forumet med orden p4 och hål fick jag upp minst två träffar som associerades med denna frågan. Alltså står jag på Malms sida! Varför upprepa samma frågor om och om igen? Det får alla godbitar till trådar att falla bort...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?