Permalänk

Som andra nämnt tidigare, avsnittet med Aaron Paul kändes verkligen som ett riktigt BM-avsnitt. Första avsnittet var också okej men för ”skojigt”. Resterande var välgjorda men har råkat hamna i fel serie - BM för mig ska handla om futuristisk teknikrelaterad dystopi och inget annat.

Permalänk
Medlem

Ett par klockrena avsnitt och vissa som inte föll mig på läppen. Joan is Aweful var riktigt nice, avsnittet med Aaron Paul var välgjort men kändes väldigt förutsägbart (klassisk story).

Sen är det ett par som stör sig på "PK" vilket jag verkligen itne ser, inte ens nästan. Vill man så kan man ju sötrs sig på allt, men då måste man allt ha ett väldigt tråkigt liv...om blotta åsynen av alla som inte är en vit straight man med ölkagge och skallighet på nått sätt är visuellt ofredande. Ta det lugnt snöflingor, majoriteten av TV är fortfarande så "icke PK" att KKK kan se det tillsammans med er

Permalänk
Medlem

Såg allt komma en mil i förväg och det i sig behöver inte vara dåligt men höll inte måttet igenom för en förannonserad twist.

Gillade Joan is awful om inte annat pga Selma Hayek. Mer komisk episod än något annat och därmed brydde jag mig inte så mycket om att myclet inte var logiskt.

Brittiska dokumentärfilmaren var ändå kul trots att den slutade platt.

Paparazzi-episoden förstod jag inte alls, halva avsnittet var bortkastat för det åstakom inget. Man tyckte inte om karaktären och man behövde inte allt detta för att förklara hur de kommit till denna punkt.

Breaking bad in space var mer ett roligt tankeexperiment. De kunde väl ha bjudit på någon slö förklaring varför dubletterna inte var i rymden istället. Karaktärsutvecklingen kändes dåligt förankrad och slutet var ganska mkt ”jaha, det hände” å lämnade problem kvar. Hade föredragit om bägge länkar var brutna.

Demon 79 var rätt kul på många vis. Lite krystad torftig SJW-skit men inte tillräckligt för att ta bort från skådespelarprestationer.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

avsnittet med Aaron Paul var riktigt bra! gillar hur han utvecklats från "yea, science b**ch!" till att ha ordentliga roller som denna[...]

Tyckte du att hans roll i BB inte var ordentlig och bara var "yea, science b**ch!" så borde du se om serien.
Slutar aldrig förvåna mig vilken talang han hade så tidigt i karriären med en så fruktansvärt ordentlig roll.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

Tycker det överlag var ganska så dålig säsong. Det var mycket som inte höll måttet i manus/story, förutsägbara och intetsägande.

Spoilers kan förekomma:

Tyckte t.ex. det var en del "vi sätter detta i en annan tidsepok utan orsak varför", vilket passar in på i princip 3st av 5.

Är också nu först när jag läser en synpsis som det också står uttryckligen att en är en "alternativ 1969", vilket var det jag tänkte när jag såg den, men inget direkt som gör att den "behövde vara så". Det är inget som liksom är annorlunda än att man kan skicka sitt medvetande utan lagg till jorden från rymden. Det finns fortfarande Manson-galningar som dödar astronauter istället för Tate:are. Detta fluff har ingen större mening utan är nutidens piss-manus där referenser räknas som kvalite. Poängen är lite att storyn hade egentligen kunnat utspela sig nu eller om 20 år, utan att det ändrat något.

Dvs. storyn är så tunn i flera fall att man behöver bamboozla med tidsepoker för att "lura till sig lite cred".

När det väl inte är historiaresande så är det istället som en dålig true-crime (dvs. inget om teknologins baksidor som annars varit den röda tråden i Black Mirror) eller fantasy (utan science). 5 avsnitt där endast 2 egentligen har något med teknikens baksidor.

Nej, känner mig lite snuvad faktiskt.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Phod:

Kör du direkt in på säsong 7? Imponerande!

Haha, två skulle det såklart stå. Fast det hade varit nice om man haft exklusiv access till framtidens säsonger också, men riktigt så cool eller synsk är jag nog inte B)

Har för övrigt kollat båda nu, och nja, jag vet inte vad jag tycker. Avsnitt 4 led av lite samma problem som första, men värre. Introducerar många karaktärer som de gör förhållandevis lite med, kör ett långt utdraget intro och sedan väldigt actionpackat i slutet. Det känns som att det knappt har börjat när det tar slut.

Ur det perspektivet gillade jag sista avsnittet bättre och det var underhållande, men kändes inte så "Black Mirror" riktigt. Betydligt bättre pacing däremot, gillade skådisarna och det var en bra blandning humor/handling.

Permalänk
Medlem

Valde ut 1:a och 3:e avsnittet att börja med.

Joan is awful var sådär, fanns ingen spänning och jag tyckte det hela blev löjligt när Salma Hayek började fråga hur mycket Joan tjänade på det hela.

Beyond the sea är helt klart det bästa avsnittet av de få avsnitt vi fick, tyckte inte riktigt om slutet då det gav mer frågor än svar.
Varför ballade han ur så extremt och så snabbt?

Man går inte från fullt normal till retard som vill att ens kollega ska känna samma sak på så kort tid.

De övriga avsnitten snabbspolades igenom, riktigt tråkiga. Ingen direkt skräck, inga mörka sidor hos människor som är värt att nämna.

Säsong 1 var magisk, sen gick det utför.

Permalänk

Kollade precis klart säsongen. Gillade alla avsnitt starkt. De som inte hade lika starkt story var stilistiskt väldigt bra tycker jag. Tänk vad olika man kan tycka... 🙄

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌