Permalänk
Skrivet av Berduf:

Såhär i efterhand, vad tycker du nu då?
Jag har inte köpt BF2042 än, det jag sett på streams verkar inte vara sådär jättetaggande. Men å andra sidan så bör man spela själv för att verkligen veta. Men andras input är självklart av värde. Man vill ju höra pros and cons!

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Visa signatur

.:-O_o-:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Håller inte med! Har skit KUL med massa på BF 2042 när det väl flyter på, så om jag var du blixt3n skulle jag ge det en ärlig changs helt SJÄLV för att se om du gillar det, som du var inne på tidigare, från fösta början! För jag gillar det skarpt och skiter i vad folk skriver och tycker. Make up youre own mind. Testa det! Du kommer inte ångra det!

Ok men då gör jag det. Det finns pros and cons i precis allt och man kan argumentera för det också. En sak som stör mig när det kommer till dessa spel och dessa spelföretag är att dom tillåter cheaters. Det stör mig så jävla mycket så jag skulle kunna skjuta en VD för dessa företag i ryggen med en hagelbraka.

Utöver det, låt säga Q1 och Q3 är ett utav dom bästa spelet som någonsin gjorts. För att du kan rocket jumpa omkring, dominera en karta och du ser alla spelare DIREKT. Inte att folk kan ligga och trycka genom kamouflage utan det är din reaktionsförmåga som spelar roll 100% av alla tillfällen.

CS beta till 1.3 är lite åt det hållet också, bunny jumping och skjuta rakt. Det är precis det spel handlar om, din förmåga som spelare att reagera. Inte som det är nu, du ska ha super syn, se någon ligga i ett hörn. Hoppa för att sedan stanna i 1-2 sekunder innan skjuta annars går inte skotten rakt. Cheaters tillåts etc.

Jag vet inte hur BF2042 är men jag vet historiken till DICE spel. Jag kan mycket väl testa det men det värsta som finns är besvikelse. Buggigt, dålig vision av spelare som bara dyker upp rakt framför dig. Skjuta bakom hörn. Kamouflage som du aldrig ser men som alla andra ser. Vart ligger skillen någonstans?

Permalänk

Kan inte lova dig att du kommer att älska bf 2042, då det som sagt är en personlig upplevelse som är individuell från person till person. Ville bara understryka att det du själv sa var helt rätt, och det finns så många som klagar klagar klagar och det lackar jag fan ut på. Hoppas att du får uppleva Bf2042 på ett liknande sätt som mig. Glad midsommar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berduf:

Ok men då gör jag det. Det finns pros and cons i precis allt och man kan argumentera för det också. En sak som stör mig när det kommer till dessa spel och dessa spelföretag är att dom tillåter cheaters. Det stör mig så jävla mycket så jag skulle kunna skjuta en VD för dessa företag i ryggen med en hagelbraka.

Utöver det, låt säga Q1 och Q3 är ett utav dom bästa spelet som någonsin gjorts. För att du kan rocket jumpa omkring, dominera en karta och du ser alla spelare DIREKT. Inte att folk kan ligga och trycka genom kamouflage utan det är din reaktionsförmåga som spelar roll 100% av alla tillfällen.

CS beta till 1.3 är lite åt det hållet också, bunny jumping och skjuta rakt. Det är precis det spel handlar om, din förmåga som spelare att reagera. Inte som det är nu, du ska ha super syn, se någon ligga i ett hörn. Hoppa för att sedan stanna i 1-2 sekunder innan skjuta annars går inte skotten rakt. Cheaters tillåts etc.

Jag vet inte hur BF2042 är men jag vet historiken till DICE spel. Jag kan mycket väl testa det men det värsta som finns är besvikelse. Buggigt, dålig vision av spelare som bara dyker upp rakt framför dig. Skjuta bakom hörn. Kamouflage som du aldrig ser men som alla andra ser. Vart ligger skillen någonstans?

Det är mer skonat från fuskare än tidigare bf spel iaf!

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Det är mer skonat från fuskare än tidigare bf spel iaf!

Åtminstone något. Bara det är ju en spelupplevelse i sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag får fan damp på alla Dozers nu som sitter i ett hörn som en docka som kommer upp varje gång jag springer förbi. Vill inte springa runt med en eldgranat, men de tvingar mig till det:) Innan kunde jag hoppa över de, men DICE tycker att de ska kunna slå någon 3 meter ifrån sig av någon anledning.

1. 3m för dig är förmodligen att din karaktär täcker hela rutan för dom.
2. Dom buffade doozer så istället för att vara värdelös är han nu op.
3. Råkar ju vara ett assignment med just honom nu

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

1. 3m för dig är förmodligen att din karaktär täcker hela rutan för dom.
2. Dom buffade doozer så istället för att vara värdelös är han nu op.
3. Råkar ju vara ett assignment med just honom nu

4. Jag tror problemet förstärks av att rinzan spelar TD. Måste vara bra drygare där än i BT.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

4. Jag tror problemet förstärks av att rinzan spelar TD. Måste vara bra drygare där än i BT.

Så innåt skogen, att möta en dozer i relativt öppen terräng är drygt, fatta QC..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Så innåt skogen, att möta en dozer i relativt öppen terräng är drygt, fatta QC..

Dozer är sjukt enkel och ta död på.. skjut på fötterna när han springer emot en och vips gone, samma med att använda Super500 och skjuta i sidan på han när han springer emot eller runt en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Dozer är sjukt enkel och ta död på.. skjut på fötterna när han springer emot en och vips gone, samma med att använda Super500 och skjuta i sidan på han när han springer emot eller runt en.

Jag testade skjuta på sidan där gan satt i ett hörn. Hans arbåge var helt klart oskyddad, men icke..ska testa knepet med fötterna. Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fattar fortfarande inte hur man bara kan springa runt å träffa allt. Själv dör jag efter 5 sek med den metoden...Som sagt kollade när sonen spelade, han drog ihop 40 kills på nolltid?!?!? Det är sjukt tröttsamt att bli gammal å få pissiga reflexer

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Fattar fortfarande inte hur man bara kan springa runt å träffa allt. Själv dör jag efter 5 sek med den metoden...Som sagt kollade när sonen spelade, han drog ihop 40 kills på nolltid?!?!? Det är sjukt tröttsamt att bli gammal å få pissiga reflexer

Det är lite trist men tack och lov är aim ej allt och list belönas fortfarande i bf. Men som tidigare sagt, run n gun funkar oftast när en är i optimala förhållanden dvs, sovit bra, kanske tränat eller gått en längre promenad och ätit hyffsat. Då jäklar ska du se att en 30-40 plussare kan få lika många kills på nolltid

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte spela ikapp veckans utmaningar nu ikväll, men jag kommer inte in i spelet!?!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Tänkte spela ikapp veckans utmaningar nu ikväll, men jag kommer inte in i spelet!?!

Konstigt, jag spelade från typ 21 till 23 igår och hade ingen som helst problem.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk

Störande moment bara. Speciellt när man får till en bra flank så står en idiot i hörnet bara. Det roliga är att de spelar inte taktiskt med de att man tar sig in och sedan skjuter utom de går runt som en staty och bara irriterar mig Jag har börjat gå runt med eldnadas när det finns sådana på en server så kan de sitta i hörnet och brinna

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Fick ihop en hel squad med dozers igår. Vi koordinerade oss i grupp och försökte oss på lite olika formationer för att vara så störiga som möjligt i BT infantry only. Det var extremt pajjigt men kul. Strategiskt viable också för det tog mycket uppmärksamhet från resten av laget. Kan varmt rekommendera ifall ni får chansen. Det känns som att spela chivalry fast i bf helt plötsligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick ihop en hel squad med dozers igår. Vi koordinerade oss i grupp och försökte oss på lite olika formationer för att vara så störiga som möjligt i BT infantry only. Det var extremt pajjigt men kul. Strategiskt viable också för det tog mycket uppmärksamhet från resten av laget. Kan varmt rekommendera ifall ni får chansen. Det känns som att spela chivalry fast i bf helt plötsligt

Breaktrough Infantry Only <3

Permalänk
Medlem

HEADS UP:

#Battlefield2042 is having an alarming increase in harassment by a group of players (stream snipers) who try to get into the same match as a streamer by matching their search filter or timing their queues and then specifically going after them.

Battlefield’s John Wick has been evading stream snipers for months

Att folk ens orkar.... :/

Permalänk
Permalänk

Dubbel XP också tills 12:oo imorg0n

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Breaktrough Infantry Only <3

Det var en kul omväxling men som alltid blir typ hälften av alla kartor helt trasiga i balans pga det framförallt breakaway kändes usel i oljerigg fasen till defenders fördel. Provade också 128 rush. Jfc vilket kaos. Bra för att levla vapen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det var en kul omväxling men som alltid blir typ hälften av alla kartor helt trasiga i balans pga det framförallt breakaway kändes usel i oljerigg fasen till defenders fördel. Provade också 128 rush. Jfc vilket kaos. Bra för att levla vapen!

Haha ja det är kaos med 128 players. Gillar Inf Breaktrough då ingen kan sitta och farma kills med tanks 10000 m bort

Permalänk

BATTLEFIELD 2042 UPDATE #5.1.0 är live

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan ej lira. Får bara server timeout :shrug:. Alla game i server browsern i portal är tomma också. Oh well.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan ej lira. Får bara server timeout :shrug:. Alla game i server browsern i portal är tomma också. Oh well.

Märkligt. 10k enligt Steam som lirar, för det är ju där det flesta folket är

Permalänk

Har lirat SMG Rush hela kvällen, hur ball som helst! Portal -> SMG Rush. En jävla fart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Märkligt. 10k enligt Steam som lirar, för det är ju där det flesta folket är

Det tog ett tag för ea att förstå att uppdatera mitt spel. Det kicka igång igen dagen efter.

Även om levlarna blivit bättre sen s02 (tog en paus där tills nu) så lider många av lite väl utdragna stalemates typ kalejdoskop i sista fasen eller reclaimed, exposure funkar inte heller så bra i sista fasen. Det blir på tok för statiska frontlinjer. Tror också det är ett problem främst för BT. Jag gillar flashpoint mycket däremot. En av få levlar där det alltid finns en vinkel att ta sig in bakom fiendelinjer eller åtminstone skapa tryck från många olika håll samtidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fattar ej, är det en blandning av BT o rush game mode som uppvisas här eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det tog ett tag för ea att förstå att uppdatera mitt spel. Det kicka igång igen dagen efter.

Även om levlarna blivit bättre sen s02 (tog en paus där tills nu) så lider många av lite väl utdragna stalemates typ kalejdoskop i sista fasen eller reclaimed, exposure funkar inte heller så bra i sista fasen. Det blir på tok för statiska frontlinjer. Tror också det är ett problem främst för BT. Jag gillar flashpoint mycket däremot. En av få levlar där det alltid finns en vinkel att ta sig in bakom fiendelinjer eller åtminstone skapa tryck från många olika håll samtidigt.

Haha som det kan bli

Fattar ej, är det en blandning av BT o rush game mode som uppvisas här eller?

Det är events med varje ny säsong

"In the new game mode of Season 5, 'New Dawn,' players must collect telemetry data and upload it to the Arkangel Satellite. There will be multiple points available at once which players can take control of by getting in range of transmitters available across the map to start uploading data.

Once players have occupied satellites, the objective is to guard the control points until the data has finished uploading. There are four rounds in a game of Control. The first has four transmitters, the second has three, the third has two, and the last round has one transmitter that both teams must fight over to take control."