Gamingdator RX 6800 XT, 13600kf, 32 GB

Permalänk
Medlem

Gamingdator RX 6800 XT, 13600kf, 32 GB

Hej!

Utöver dessa komponenter så ingår windows 11 + de 7 övriga fläktar som ni ser på bilderna (värde 2000 kr).

Säljer alltså min gamingdator som jag haft i drygt 2 månader. Delvis är jag lite missnöjd med designen - trodde jag skulle gilla rgb-belysningen mer än vad jag gör. Delvis så vill jag återgå till AMD + Nvidia som jag alltid byggt på tidigare. Datorn fungerar problemfritt. När man kör på vanlig prestanda så är det en del coilwhine från grafikkortet, men om man underclockar (eller undervoltar?) så är det tyst. Kanske är det nätagget som hade behövt vara kraftfullare (nätagget är från 2019, allt annat är helt nytt)? Jag vet inte.

På första bilden, uppe i vänstra hörnet så kanske ni kan se att det blivit lite uppböjt. Det var jag som råka förorsaka det när jag skulle plocka av locket första gången.

Annars, bra speldator! Väldigt tyst, iaf i mina öron!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tror du får se över prisbilden lite. 15k är rimligt på blocket - men på SweC med defekter och coilwhine, äldre nätaggregat än resten skulle jag lägga värdet närmare 10-12k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Tror du får se över prisbilden lite. 15k är rimligt på blocket - men på SweC med defekter och coilwhine, äldre nätaggregat än resten skulle jag lägga värdet närmare 10-12k

Vi får se vad Swen tycker, jag anser 15 k vara rimligt, men marknaden bestämmer!

Permalänk

Kan du tänka dig bud på delar? Jag är intresserad av 6800 XT med coilwhine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kontohavemust:

Kan du tänka dig bud på delar? Jag är intresserad av 6800 XT med coilwhine.

Haha du behöver inte narra min annons! Kortet är kanon, och coilwhinen är helt tolererbart. Men för att ändå ge dig ett seriöst svar så vill jag helst sälja alla komponenter sammansatta

Permalänk
Skrivet av Telican:

Haha du behöver inte narra min annons! Kortet är kanon, och coilwhinen är helt tolererbart. Men för att ändå ge dig ett seriöst svar så vill jag helst sälja alla komponenter sammansatta


Om jag inte trodde på att kortet var kanon så hade jag inte varit intresserad. Lät kanske ironiskt, men jag tror jag kan överleva lite coilwhine.
Om du ångrar dig så PM:a gärna.

Lycka till med försäljningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kontohavemust:


Om jag inte trodde på att kortet var kanon så hade jag inte varit intresserad. Lät kanske ironiskt, men jag tror jag kan överleva lite coilwhine.
Om du ångrar dig så PM:a gärna.

Lycka till med försäljningen.

Fattar, haha, trodde jag för en gång skulle kunde dektera ironi i text. Jag hör absolut av mig om det blir aktuellt. Tack ska du ha

Permalänk
Medlem

Hör av dig om kortet får mer coilwhine då är jag intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Hör av dig om kortet får mer coilwhine då är jag intresserad

Säljaren är i alla fall ärlig och nämner att det finns vissa defekter. Coil-while är väldigt vanligt, så inget att behöva vara sarkastiskt över.

Permalänk
Medlem

Om det är okej och för att det är kul, ytterligare en kommentar angående GPUn då jag har likadant:
På mitt är coil-whinen fps beroende. Allt över 500 fps är oumbärligt, runt 300 blir det acceptabelt och under 240 fps är det knäpptyst. Så en frame cap har gjort susen (ordvits avsiktlig) för mig.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 10 000 kr plus pick up
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 10 500 kr Med hämtning
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Tar inga sådana bud, men har ändrat mig och kan tänka mig att sälja delar.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad