Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Borde väl gå att modda så man kan köpa eller styra alla tiles? 21x21 är ju ganska fett!

De 21x21 tiles är ej av ens nära samma storlek som i första spelet.

159 kvadratkilometer är vad vi får, mindre än 7x7 i det befintliga cities: skylines

Dvs större än 25 tiles utan mods, men mindre än 81 tiles med mods. Helt ok enligt mig, om man faktiskt kan fylla det mesta utan trubbel, iaf 1 miljon invånare

Skrivet av Nozomi:

Fast den här delen får det att låta som SimCity där du inte kan göra någonting mellan dina städer:
"create smaller separate areas connected by pre-built highways in the map or anything in-between (annat in between är väl tåg eller vatten)"

Skillnaden mellan csl1 och csl2 är att i csl2 *kan* man köpa tiles som inte rör vid varann, och i så fall kan man såklart inte ändra på tiles emellan innan man köper de också. Det ger bara mer frihet gällande byggandet om man kör vanligt omoddat med progression systemet, annars kommer man klart kunna låsa upp de emellan också.

Permalänk

Suck en ny tidstjuv. Bra dålig nyhet. Jag hoppas modden Autobudget kommer finnas, utan Autobudget är det för svårt/jobbigt.

Visa signatur

Sweclockers lurker när min plånbok behöver åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaskanal:

Suck en ny tidstjuv. Bra dålig nyhet. Jag hoppas modden Autobudget kommer finnas, utan Autobudget är det för svårt/jobbigt.

Ekonomi är dock väldigt enkelt i CS. Så även om man har 150% på allt, så kan man gå med vinst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Mer info om transport/kollektivtrafik i CS2

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Mer info om transport/kollektivtrafik i CS2
https://www.youtube.com/watch?v=thFDgrQcV98

För en gångs skull var jag sen på pucken 😁 satt precis och tittade på klippet och gick direkt hit för att posta länken.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Mer info om transport/kollektivtrafik i CS2
https://www.youtube.com/watch?v=thFDgrQcV98

inte riktigt "mer info".

Det värsta ser ut att bli små/icke custom flygplatser. Visst de snackar om ett stort "International airport" men troligen inte stort nog, samt vet vi inte om vi kan ändra på dessa i asset editor. Kunde vi inte i första spelet

Permalänk
Medlem

Hoppas få se lite bättre modeller av CIMs beteenden. Kunde bli lite störd i ettan av invånarna vars enda fritidsintresse är shopping, och turister som reser till ens stad för att enbart besöka "park with trees" (generisk park) och resa hem. Hade hellre sett att invånarna hängde i lokala parken och turisterna dras till de större attraktionerna i första hand, samt besökte flera attraktioner.

Sen det faktum att enda sättet att besöka ett sjukhus i ettan är att bli hämtad dit i ambulans (meningslöst att bygga sjukhus nära kollektivtrafik annat än för syns skull).

Vi har också den lite mer exotiska mekanismen att när en kyrkogård blir full i CS1, så åker begravningsbyrån dit och gräver upp likdelarna, och kör dem till krematoriet i likbilen. Samma mekanism som användes för landfills vs. sopkraftverk, som de antagligen bara copy-pastat

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Skrivet av rwkk:

inte riktigt "mer info".

Det värsta ser ut att bli små/icke custom flygplatser. Visst de snackar om ett stort "International airport" men troligen inte stort nog, samt vet vi inte om vi kan ändra på dessa i asset editor. Kunde vi inte i första spelet

Vi ska nog inte hoppas på att alla förbättringar från ettan är med från start i tvåan. Det kommer garanterat framtida DLC likt AirPorts. Även om vissa saker är tillagda saknas det annat som var standard i ettan, cyklar, piers, monorail, trolleybus. Har inte heller sett nåt som liknar Zoo, Tivoli, Stadspark och såna saker, det lär också komma som DLC framåt.

Så länge som grundspelet är väsentligt bättre än ettan är jag nöjd 😄

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Vi ska nog inte hoppas på att alla förbättringar från ettan är med från start i tvåan. Det kommer garanterat framtida DLC likt AirPorts. Även om vissa saker är tillagda saknas det annat som var standard i ettan, cyklar, piers, monorail, trolleybus. Har inte heller sett nåt som liknar Zoo, Tivoli, Stadspark och såna saker, det lär också komma som DLC framåt.

Så länge som grundspelet är väsentligt bättre än ettan är jag nöjd 😄

Detta samt att Paradox verkligen älskar DLC. Vilket inte behöver vara en nackdel förstås men helt klart kommer vi få se mycket DLC's. Ett komplett spel väntar jag mig inte men likt dig hoppas jag på att grundspelet är riktigt bra.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Måndag igen och nytt avsnitt 😃 denna gången om zoning och signature buildings.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Detta samt att Paradox verkligen älskar DLC. Vilket inte behöver vara en nackdel förstås men helt klart kommer vi få se mycket DLC's. Ett komplett spel väntar jag mig inte men likt dig hoppas jag på att grundspelet är riktigt bra.

Hade varit trevligt att kunna köpa hela spelet direkt, undrar om det kommer något sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Måndag igen och nytt avsnitt 😃 denna gången om zoning och signature buildings.

https://youtu.be/PBwwZ4XnW34

Apropå ämnet signature buildnings. Laddade ner och spenderade hela kvällen med Cities Skyline igår. Stötte på diverse problem som inte gick att lösa utan att först få fler att flytta in i min stad. Vilket inte gick då pga den anledningen, pga den anledningen. Ja ni vet, fix och trix för att komma framåt.
Mitt stora problem är sopberget som växer.

Men det var inte syftet med denna post.

Signature buildings eller specialbyggnader. Det finns ju en del nytt sådant sen jag spelade sist. Ett exempel var en ny knutpunkt för metro, buss och tågräls. Ploppade den och började dra räls till industrierna, metro hos boende för pendling. Tror jag spenderade en bra stund med att bygga broar över vattendragen, göra underjordiska spår under stadsdelarna, få till knixiga t-korsningar för räls och metro. Efter att jag lagt runt 450 000 på detta ska jag bara koppla ihop med knutpunktens andra sida. Nej men se det går inte! Oavsett vad jag försöker koppla ihop så säger den att marken är för ojämn eller att det redan är byggt annat på den rutan, vilket såklart inte var fallet. Det gick inte att lösa, oavsett vad jag försökte.
Kan säga att jag fick ta en lång paus så som det brann till i skallen på mig.

Får väl se ikväll om jag kan rädda det på något vis.

En klumpig sak som jag hoppas dom fixar i tvåan är till exempel tågstationerna. Att dom kräver en väg att ploppas intill. Varför kan man inte bara ploppa dom var som och dra väg och räls dit? Eller varför inte ploppa stationen på befintlig räls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Apropå ämnet signature buildnings. Laddade ner och spenderade hela kvällen med Cities Skyline igår. Stötte på diverse problem som inte gick att lösa utan att först få fler att flytta in i min stad. Vilket inte gick då pga den anledningen, pga den anledningen. Ja ni vet, fix och trix för att komma framåt.
Mitt stora problem är sopberget som växer.

Men det var inte syftet med denna post.

Signature buildings eller specialbyggnader. Det finns ju en del nytt sådant sen jag spelade sist. Ett exempel var en ny knutpunkt för metro, buss och tågräls. Ploppade den och började dra räls till industrierna, metro hos boende för pendling. Tror jag spenderade en bra stund med att bygga broar över vattendragen, göra underjordiska spår under stadsdelarna, få till knixiga t-korsningar för räls och metro. Efter att jag lagt runt 450 000 på detta ska jag bara koppla ihop med knutpunktens andra sida. Nej men se det går inte! Oavsett vad jag försöker koppla ihop så säger den att marken är för ojämn eller att det redan är byggt annat på den rutan, vilket såklart inte var fallet. Det gick inte att lösa, oavsett vad jag försökte.
Kan säga att jag fick ta en lång paus så som det brann till i skallen på mig.

Får väl se ikväll om jag kan rädda det på något vis.

En klumpig sak som jag hoppas dom fixar i tvåan är till exempel tågstationerna. Att dom kräver en väg att ploppas intill. Varför kan man inte bara ploppa dom var som och dra väg och räls dit? Eller varför inte ploppa stationen på befintlig räls.

Stationerna skapar lastbilar med all last som tågen kommer med, och personer måste kunna ta sig till och från stationen. Blir lite osäker på vad du vill åstadkomma med helt isolerade stationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Stationerna skapar lastbilar med all last som tågen kommer med, och personer måste kunna ta sig till och från stationen. Blir lite osäker på vad du vill åstadkomma med helt isolerade stationer

Inte isolerade. Men att man ploppar dom först och sen drar alla vägar och spår till dom efter det och bygger kvarteren runt om. Än att man måste passa in det i befintligt vägnät.
Man kan ju komma runt det genom att först dra en rak väg ute i ingenstans och ploppa dit stationen. Varför är inte det redan inbyggt i modellen?
Jag skulle vilja se tre olika sätta att ploppa stationerna. Antingen helt fritt för att sen dra väg och räls dit. Eller att den som nu snapar tag i en befintlig väg, men allra helst att man ska kunna snapa tag i en räls. Gärna då den som redan är byggd på kartan vid start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Inte isolerade. Men att man ploppar dom först och sen drar alla vägar och spår till dom efter det och bygger kvarteren runt om. Än att man måste passa in det i befintligt vägnät.
Man kan ju komma runt det genom att först dra en rak väg ute i ingenstans och ploppa dit stationen. Varför är inte det redan inbyggt i modellen?
Jag skulle vilja se tre olika sätta att ploppa stationerna. Antingen helt fritt för att sen dra väg och räls dit. Eller att den som nu snapar tag i en befintlig väg, men allra helst att man ska kunna snapa tag i en räls. Gärna då den som redan är byggd på kartan vid start.

Aha, då fattar jag! Låter helt rimligt

Jag trodde du menade stationer med bara räls. Håller med att det är lite bakvänt att bygga vägen först, men i CS1 är ju hela motorn byggd runt vägar

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Apropå ämnet signature buildnings. Laddade ner och spenderade hela kvällen med Cities Skyline igår. Stötte på diverse problem som inte gick att lösa utan att först få fler att flytta in i min stad. Vilket inte gick då pga den anledningen, pga den anledningen. Ja ni vet, fix och trix för att komma framåt.
Mitt stora problem är sopberget som växer.

Men det var inte syftet med denna post.

Signature buildings eller specialbyggnader. Det finns ju en del nytt sådant sen jag spelade sist. Ett exempel var en ny knutpunkt för metro, buss och tågräls. Ploppade den och började dra räls till industrierna, metro hos boende för pendling. Tror jag spenderade en bra stund med att bygga broar över vattendragen, göra underjordiska spår under stadsdelarna, få till knixiga t-korsningar för räls och metro. Efter att jag lagt runt 450 000 på detta ska jag bara koppla ihop med knutpunktens andra sida. Nej men se det går inte! Oavsett vad jag försöker koppla ihop så säger den att marken är för ojämn eller att det redan är byggt annat på den rutan, vilket såklart inte var fallet. Det gick inte att lösa, oavsett vad jag försökte.
Kan säga att jag fick ta en lång paus så som det brann till i skallen på mig.

Får väl se ikväll om jag kan rädda det på något vis.

En klumpig sak som jag hoppas dom fixar i tvåan är till exempel tågstationerna. Att dom kräver en väg att ploppas intill. Varför kan man inte bara ploppa dom var som och dra väg och räls dit? Eller varför inte ploppa stationen på befintlig räls.

Låter jobbigt 😅 kör du konsol eller PC? Använder mods alls om du kör PC? Finns ju lite olika mods som kan hjälpa till när spelet säger nej men det rimligen bör gå.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Inte isolerade. Men att man ploppar dom först och sen drar alla vägar och spår till dom efter det och bygger kvarteren runt om. Än att man måste passa in det i befintligt vägnät.
Man kan ju komma runt det genom att först dra en rak väg ute i ingenstans och ploppa dit stationen. Varför är inte det redan inbyggt i modellen?
Jag skulle vilja se tre olika sätta att ploppa stationerna. Antingen helt fritt för att sen dra väg och räls dit. Eller att den som nu snapar tag i en befintlig väg, men allra helst att man ska kunna snapa tag i en räls. Gärna då den som redan är byggd på kartan vid start.

Att snappa en station direkt på en räls är kanske inte att rekommendera även om det hade gått. Möjligen en station med en ”bypass” på. Annars måste andra tåg vänta in när tåg ska stanna till vid stationen.

Jag bygger alltid stationer parallellt med befintlig räls och ser sen till att ha minst en tåglängds räls på varje sida om stationen innan jag kopplar ihop. Mindre risk för tågstockningar då 😃

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Låter jobbigt 😅 kör du konsol eller PC? Använder mods alls om du kör PC? Finns ju lite olika mods som kan hjälpa till när spelet säger nej men det rimligen bör gå.

Jag spelar på PC.
Jag är lite dålig på moddandet, har tyckt att det känns som fusk. Tycker nästan att de unika byggnaderna i spelet som ger tusentals jobb på liten yta är lite to much.

Skrivet av benonikenobi:

Att snappa en station direkt på en räls är kanske inte att rekommendera även om det hade gått. Möjligen en station med en ”bypass” på. Annars måste andra tåg vänta in när tåg ska stanna till vid stationen.

Jag bygger alltid stationer parallellt med befintlig räls och ser sen till att ha minst en tåglängds räls på varje sida om stationen innan jag kopplar ihop. Mindre risk för tågstockningar då 😃

Tog ditt tips till spelet igårkväll. Men jag tycker inte det blir snyggt. Det är bättre att dom kodar in en bypass som du säger. Det fungerar ju på alla tågstationer i verkligheten. Kanske olika stora tågstationer med två, fyra och sex spår?
Men om jag förstått det rätt så ska flera av byggnaderna i SC2 var utbyggbara i moduler? Typ att man lägger till ett spår kanske eller mer utrymme i vänthallen/lagret beroende på om det är för gods eller människor.

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Jag spelar på PC.
Jag är lite dålig på moddandet, har tyckt att det känns som fusk. Tycker nästan att de unika byggnaderna i spelet som ger tusentals jobb på liten yta är lite to much.

Tog ditt tips till spelet igårkväll. Men jag tycker inte det blir snyggt. Det är bättre att dom kodar in en bypass som du säger. Det fungerar ju på alla tågstationer i verkligheten. Kanske olika stora tågstationer med två, fyra och sex spår?
Men om jag förstått det rätt så ska flera av byggnaderna i SC2 var utbyggbara i moduler? Typ att man lägger till ett spår kanske eller mer utrymme i vänthallen/lagret beroende på om det är för gods eller människor.

Angående modds är det väl en smaksak kanske. Det finns ju moddar för nästintill allt i spelet. Vissa kan jag hålla med om kan vara lite "fusk" men väldigt många tycker jag bara avhjälper diverse begränsningar som finns i spelet, tex att inte kunna koppla ihop vägar precis om man vill, eller att skapa lite mer avancerade trafikregler osv.
Network anarchy är en "must have" i mitt tycke och hade förmodligen kunnat hjälpa dig med problemen du beskrev innan.

Sen om det blir snyggt eller inte att göra som jag beskrev innan är givetvis också en smaksak Nu är jag ingen tågexpert men jag tänker att i verkligheten är det nog sällan så att en huvudräls går direkt igenom en station. Ofta skapas väl förgreningar som sen kopplas på stationerna. Förgreningarna kommer visserligen nog betydligt tidigare än "en tåglängd" och löper parallellt en längre sträcka kanske.

Hur som, det finns tågstationer i spelet som har inbyggda bypass. Tex finns det en Content creator pack som heter Train stations och innehåller flera olika hubbar plus massa stationer för både tåg och metro mm. Kostar nog bara en spottstyver numera. Annars går det ladda ner bypass-stationer i workshopen (om du har Steam-versionen).

Ett litet problem som kan uppstå med bypass-stationer är att tågen inte alltid är så smarta och väljer att vilja köra på samma spår som passagerartågen stannar på, så det blir ändå kö. Det går komma runt det, men då behöver man en modd tex Traffic manager. Då kan man tex sätta olika hastighet på spåren så att spåret där passagerartågen ska stanna får en lägra hastighet medans bypassen har en högre hastighet. Då kommer de korkade tågen välja det snabbare alternativet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Får hoppas att de har optimerat spelet. Skylines 1 saktar ner ganska rejält för mig när jag bygger städer med över 100,000 invånare, trots att jag använder mods som boostar prestandan...

Jovars, hade 450 000 pers med en i7 3770. Ändå spelbart, allt hade bara kollapsat om det gick spola tiden framåt.
Blev annars biten i arslet av begränsningen på hur många agenter spelet fixar och hur många byggnader du kan sätta ner innan spelet plötsligt bara låter dig sälja, men inte bygga nytt.
Då blev det svettigt för borgmästaren men ortsborna hade det klart värst. Blev aldrig riktigt totalkollaps av detta, på nåt perverst vis var det fortfarande en slags harmoni att leva och dö där. Trafiken var kul hantera men det hoppas jag de gör lite lättare, enda lösningen för mig var att införa väg-anarki. Folk dog annars där de satt fast i trafiken.

Permalänk
Medlem

Developer insight på zoning

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk

All New City Service Tools | Developer Insights Ep 5 | Cities: Skylines II

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk

Jag gillar att de lagt till lite mer att tänka på än att bara producera tillräckligt mycket el i förhållande till hur mycket som förbrukas. Att behöva tänka på att inte maxa ut kapaciteten i ledningarna skapar ytterligare en liten dimension i spelet 😃

Ju mer jag ser av spelet desto mer gillar jag det. De uppfinner inte hjulet igen direkt, men det behövs inte heller kan jag tycka. Där är många förändringar, både små och stora, som sammantaget skapar ett roligare spel. Ska bli kul att lägga vantarna på det när det kommer ut😃

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk

Let's Get Electrified | Developer Insights Ep 6 | Cities: Skylines II

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Let's Get Electrified | Developer Insights Ep 6 | Cities: Skylines II

https://youtu.be/TRXntXNnSK4

Bara jag som inte fattade ett dugg av vad han sa? Vad var det för språk han pratade?

Edit. Tittade igen, med textning denna gång. Herre gud vad illa hans engelska är. Får mig att låta som en engelska-professor.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av napahlm:

Bara jag som inte fattade ett dugg av vad han sa? Vad var det för språk han pratade?

Edit. Tittade igen, med textning denna gång. Herre gud vad illa hans engelska är. Får mig att låta som en engelska-professor.

Håller med, gick knappt se på videon.
Lät som Finska med lite halvt inslängda ord på Engelska ibland.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av napahlm:

Bara jag som inte fattade ett dugg av vad han sa? Vad var det för språk han pratade?

Edit. Tittade igen, med textning denna gång. Herre gud vad illa hans engelska är. Får mig att låta som en engelska-professor.

Skrivet av THB:

Håller med, gick knappt se på videon.
Lät som Finska med lite halvt inslängda ord på Engelska ibland.

Nu tycker jag ni är lite dåliga.
Går utmärkt att förstå killen, däremot håller jag med om att det kanske är smartare att slänga in någon i marknadsföringsvideos som kan förstås av en större mängd tittare.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Bara jag som inte fattade ett dugg av vad han sa? Vad var det för språk han pratade?

Edit. Tittade igen, med textning denna gång. Herre gud vad illa hans engelska är. Får mig att låta som en engelska-professor.

Skrivet av THB:

Håller med, gick knappt se på videon.
Lät som Finska med lite halvt inslängda ord på Engelska ibland.

Jag tycker inte alls det var svårt att förstå 😄. Visst, det var knappast nån Oxford-english, men det tycker jag inte är ett måste.

Jag gillar att man får höra direkt från de som är med och utvecklar spelet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO