Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Asså skulle väl ailens ha hittat jorden så hade vi nog haft något i stil med independes day fast med EXTREMT mycket sämre resultat. Tror själv att dom självklart finns där ute men dagen dom hittar jorden är dagen då mänskligheten dör ut. Samt hoppas innerligt att vi hittar dom innan dom hittar oss.

Den civilisation som hittar en annan i rymden lär vara så otroligt mycket mer avancerad än den andra att de bara lär delete'a jorden om det nu är deras mål. Vi lär väl dock knappast vara något större hot mot någon som har rest tusentals ljusår för att hitta oss...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Den civilisation som hittar en annan i rymden lär vara så otroligt mycket mer avancerad än den andra att de bara lär delete'a jorden om det nu är deras mål. Vi lär väl dock knappast vara något större hot mot någon som har rest tusentals ljusår för att hitta oss...

Lite det jag menar, och med tanke på att skulle dom väl komma hit så skulle det första vi gör vara att rikta alla vapen på jorden mot dom och förmodligen utplåna mänskligheten.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Den civilisation som hittar en annan i rymden lär vara så otroligt mycket mer avancerad än den andra att de bara lär delete'a jorden om det nu är deras mål. Vi lär väl dock knappast vara något större hot mot någon som har rest tusentals ljusår för att hitta oss...

Behöver inte vara ett faktum.
Vad säger att det är ett måste att ha vapen med sig i rymden?
Bara för att vi är så aggressiva betyder det inte att andra intellektuella varelser är det.

De kanske inte ens är kapabla att landa ett skepp på en planet utan att riskera och bli strandsatta.

Tänker mig att om vi skulle riskera att förlora allt vi har på denna planet och måste fly ut i rymden så byggs skeppet i rymden med mål att kunna ha ett ekosystem för att vi ska kunna överleva i flera generationer. Är massförstörelsevapen något vi skulle vara i behov av då?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Behöver inte vara ett faktum.
Vad säger att det är ett måste att ha vapen med sig i rymden?
Bara för att vi är så aggressiva betyder det inte att andra intellektuella varelser är det.

De kanske inte ens är kapabla att landa ett skepp på en planet utan att riskera och bli strandsatta.

Tänker mig att om vi skulle riskera att förlora allt vi har på denna planet och måste fly ut i rymden så byggs skeppet i rymden med mål att kunna ha ett ekosystem för att vi ska kunna överleva i flera generationer. Är massförstörelsevapen något vi skulle vara i behov av då?

Självklart måste det inte vara så, men kan någon resa till oss har de tillgång till teknik så långt mycket mer avancerad än vad vi har att de mest troligt kan göra precis vad de vill med oss.

Permalänk
Medlem

Förklara för mig varför ALLT filmat UFO-material är filmat med en potatis?
Vi lever i en tid när i princip "alla" har en skaplig kamera i fickan.
Det är väl mycket p.g.a. detta allt i detta ämnet har lite löjeväckande klang precis som Bigfoot, sjöodjur och flat earth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Förklara för mig varför ALLT filmat UFO-material är filmat med en potatis?
Vi lever i en tid när i princip "alla" har en skaplig kamera i fickan.
Det är väl mycket p.g.a. detta allt i detta ämnet har lite löjeväckande klang precis som Bigfoot, sjöodjur och flat earth.

Det där stämmer väl ändå inte riktigt, tic tac insidenten är filmad med en mer avancerad kamera än du någonsin kommer äga.

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Dessutom är det väl hörsägen det han säger, typ min kompis kompis pratade med en snubbe vars kollega sa att att han sett ett UFO i källaren.

David Grusch kontrollerade det hela under fyra år tills han var 100% säker på att det hela var sant. Du får ta och lyssna på hela intervjun med honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Den civilisation som hittar en annan i rymden lär vara så otroligt mycket mer avancerad än den andra att de bara lär delete'a jorden om det nu är deras mål. Vi lär väl dock knappast vara något större hot mot någon som har rest tusentals ljusår för att hitta oss...

David Grusch säger att det inte behöver röra sig om utomjordingar från andra solsystem, det kan även handla om varelser från en annan dimension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Astrosus:

Det där stämmer väl ändå inte riktigt, tic tac insidenten är filmad med en mer avancerad kamera än du någonsin kommer äga.

Fast det där är ju en kamera som är fantastisk och överlägen på på alla sätt förutom detaljåtergivning.

Permalänk
Medlem

Oavsett hur många sightings man "ser" så kommer det aldrig att kliva ur gröna små män eller något annat som ska proba en därbak.
Tron om dimensoner är så långsökt eller att det finns utomjordingar i andra solsystem.
Kan folk inte bara växa upp och förstå, att om något hade funnits så hade vi fått se bevis på det.

Om inte, varför får vi inte se bevisen? Faktiska bevis och inte suddiga föremål eller svartvitt eller från plan som kör på olika sorts frekvenser. UFO behöver inte vara en utomjording, det står ju för något "ett okänt flygande föremål/farkost" som kan vara tillverkat utav människor. Tills den dagen vi kan se, känna och uppleva Ufon, så är det bara just det. En legend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Fast det där är ju en kamera som är fantastisk och överlägen på på alla sätt förutom detaljåtergivning.

Sant men samtidigt gör det filmen mer trovärdig än någon annan film kan bli, oavsett upplösning eller detaljrikedom och det måste väl ändå vara syftet.
Blir lite löjligt att dra potatiskortet när det finns filmer med de mest avancerade kameror vi har.

För övrigt finns det väl massor med filmer med vanliga kameror, visa mer trovärdiga än andra.

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem

Hoppas vi får veta mer.

News conference ahead of congressional hearing on government records about UFOs

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

David Grusch kontrollerade det hela under fyra år tills han var 100% säker på att det hela var sant. Du får ta och lyssna på hela intervjun med honom.

Återigen, det enda han har är hörsägen. Hans vittnesmål är totalt ointressant. Om, och det är ett väldigt stort om, det kommer fram någon trovärdig som vittnar om något, så kan det månne vara intressant, men jag tvivlar starkt på att det kommer hända.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Du får ta och lyssna på hela intervjun med honom.

Problemet är ju att det enda han har att erbjuda är snack, och vem som helst kan säga vad som helst. Man blir dessutom inte mer sanningsfull bara för att man har någon speciell föredetta/nuvarande titel.

Kan ju tilläggas att vem som helst kan dessutom drabbas av paranoia och/eller vanföreställningar. Och som annan postare i tråden poängterade, dessa psykiska besvär liknar ofta UFO-troendes beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Problemet är ju att det enda han har att erbjuda är snack, och vem som helst kan säga vad som helst. Man blir dessutom inte mer sanningsfull bara för att man har någon speciell föredetta/nuvarande titel.

Kan ju tilläggas att vem som helst kan dessutom drabbas av paranoia och/eller vanföreställningar. Och som annan postare i tråden poängterade, dessa psykiska besvär liknar ofta UFO-troendes beteende.

Det här är ju inget nytt, Bob Lazar sa samma saker som David Grusch redan på 80 talet.

En nyfiken fråga bara, hur kommer det sig att du läser och kommenterar i denna tråden om du till 100% inte tror att vi får besök av icke mänskliga intelligenser?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Det här är ju inget nytt, Bob Lazar sa samma saker som David Grusch redan på 80 talet.

Ja "mycket snack lite verkstad" är ju som ett genomgående tema för både religioner och ufo-tro. Finns ju som inget att visa upp typ, så man får låta käkmusklerna jobba desto mer istället...

Citat:

En nyfiken fråga bara, hur kommer det sig att du läser och kommenterar i denna tråden om du till 100% inte tror att vi får besök av icke mänskliga intelligenser?

Har egentligen ingen uppfattning huruvida vi faktiskt blir besökta av utomjordiska intelligenser - det finns helt enkelt inga bevis för att så skulle vara fallet så hur kan jag då uttala mig, typ?

Det jag vänder mig mot är det pseudo/ovetenskapliga tjabblet som omgärdar ufo-tron i diskussionstrådar som denna - irrationell övertygelse baserat på grundlösa och/eller redan debunkade påståenden. Varför är ufo-kontakterna nästan alltid i formen av (påstådda) farkoster som utför "omöjliga" manövrar, och inte i formen av dialog, osv? Varför skulle älgarna åka hela vägen hit för att bara snurra som eldsflugor i någon kamera någonstans och inget mer? Det förefaller inte rationellt eller meningsfullt över huvud taget i mina ögon.

Sedan kan man ju generellt säga att irrationell tro på bluff och båg inte är nyttigt som samhällsfenomen - sånt odlar vantro till annat ovetenskapligt och/eller irrationellt svammel också, typ elöverkänslighet, antivaxx, qanon, men även misstro mot global uppvärmning och allmän misstro mot massmedia, vetenskap och kunskap/"experter", osv. Och många av de här fenomenen har ju visat sig vara oerhört skadligt ur ett samhällsperspektiv. Paranoja är som bekant smittsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Ja "mycket snack lite verkstad" är ju som ett genomgående tema för både religioner och ufo-tro. Finns ju som inget att visa upp typ, så man får låta käkmusklerna jobba desto mer istället...

Har egentligen ingen uppfattning huruvida vi faktiskt blir besökta av utomjordiska intelligenser - det finns helt enkelt inga bevis för att så skulle vara fallet så hur kan jag då uttala mig, typ?

Det jag vänder mig mot är det pseudo/ovetenskapliga tjabblet som omgärdar ufo-tron i diskussionstrådar som denna - irrationell övertygelse baserat på grundlösa och/eller redan debunkade påståenden. Varför är ufo-kontakterna nästan alltid i formen av (påstådda) farkoster som utför "omöjliga" manövrar, och inte i formen av dialog, osv? Varför skulle älgarna åka hela vägen hit för att bara snurra som eldsflugor i någon kamera någonstans och inget mer? Det förefaller inte rationellt eller meningsfullt över huvud taget i mina ögon.

Sedan kan man ju generellt säga att irrationell tro på bluff och båg inte är nyttigt som samhällsfenomen - sånt odlar vantro till annat ovetenskapligt och/eller irrationellt svammel också, typ elöverkänslighet, antivaxx, qanon, men även misstro mot global uppvärmning och allmän misstro mot massmedia, vetenskap och kunskap/"experter", osv. Och många av de här fenomenen har ju visat sig vara oerhört skadligt ur ett samhällsperspektiv. Paranoja är som bekant smittsamt.

Nu handlar det om en annan nivå av människor som kommer med informationen dvs höga militärer , piloter mm. David Grusch säger att det finns beslagtagna farkoster som människor inte har tillverkat, detta betyder att det finns 100% bevis.

David Grusch övertygar mig mer än du.

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Förklara för mig varför ALLT filmat UFO-material är filmat med en potatis?
Vi lever i en tid när i princip "alla" har en skaplig kamera i fickan.
Det är väl mycket p.g.a. detta allt i detta ämnet har lite löjeväckande klang precis som Bigfoot, sjöodjur och flat earth.

Det är för att få klassa det som ett UFO. Kan du identifiera vad det är för något så är det IFO!

Exempel på IFO: flygplan, fåglar, heliumballonger, myggor.

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Nu handlar det om en annan nivå av människor som kommer med informationen dvs höga militärer , piloter mm. David Grusch säger att det finns beslagtagna farkoster som människor inte har tillverkat, detta betyder att det finns 100% bevis.

David Grusch övertygar mig mer än du.

"David Grusch Säger"
Precis, han säger jättemycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

"David Grusch Säger"
Precis, han säger jättemycket!

Du vill inte föra en seriös diskussion endast pajkastning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landahl:

Nu handlar det om en annan nivå av människor som kommer med informationen dvs höga militärer , piloter mm. David Grusch säger att det finns beslagtagna farkoster som människor inte har tillverkat, detta betyder att det finns 100% bevis.

David Grusch övertygar mig mer än du.

Precis, du väljer att bli övertygad för det är vad du vill tro på. Hade du verkligen varit övertygad hade du inte varit rädd att ifrågasätta avsaknaden av konkreta bevis, alltså mer än bara någons ord och suddiga bilder.

Permalänk
Medlem

Att Grusch har i uppdrag att rikta strålkastarna från något hemligt militärt flygplans- eller drönarprojekt alternativt att han drabbats av psykisk sjukdom känns mer troligt än det han faktiskt påstår. Runt 1% av människor drabbas lite lagom slumpmässigt av psykossjukdomar och det blir rätt många höga militärer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Den civilisation som hittar en annan i rymden lär vara så otroligt mycket mer avancerad än den andra att de bara lär delete'a jorden om det nu är deras mål. Vi lär väl dock knappast vara något större hot mot någon som har rest tusentals ljusår för att hitta oss...

En så avancerad civilasation vet bättre än att utplåna och döda.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

En så avancerad civilasation vet bättre än att utplåna och döda.

Hence ”om det nu är deras mål”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Förklara för mig varför ALLT filmat UFO-material är filmat med en potatis?
Vi lever i en tid när i princip "alla" har en skaplig kamera i fickan.
Det är väl mycket p.g.a. detta allt i detta ämnet har lite löjeväckande klang precis som Bigfoot, sjöodjur och flat earth.

Jag läser att du aldrig försökt filmat något på himlen, än mindre på natten med din mobilkamera.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

"Rep. Burchett claims Pentagon backtracking on UFO evidence"

Lyssna bland annat vid 4:28 minuter in i videon vad Burchett säger. Det blåser upp till storm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Nu handlar det om en annan nivå av människor som kommer med informationen dvs höga militärer , piloter mm.

Piloter har rapporterat UFO-observationer sedan 1940-talet åtminstone typ, så inget nytt alls där. "Höga militärer" = auktoritetsargument = argumentationsfel.

Typ:
Auktoritet Q påstår att X är sant.
Alltså är X sant.

Vilket är logiskt/argumentatoriskt fel. Notera: X kan vara sant. Men det är inte automatiskt sant för att Q sa det.

Citat:

David Grusch säger att det finns beslagtagna farkoster som människor inte har tillverkat, detta betyder att det finns 100% bevis.

Sist jag kollade så var ett påstående inte samma som bevis...

Citat:

David Grusch övertygar mig mer än du.

Jo det är ju det som är hela grejen, du är övertygad, men övertygelsen är inte baserad på någonting eftersom inga bevis har presenterats. Den är mao en tro, dvs religions-lik i sin karaktär. Inte fakta/evidensbaserad övertygelse, likt vetenskap bygger på.

Jag gillar fakta- och evdensbaserad övertygelse. Du har en snubbe du litar på - till synes mest för att snubben säger sånt som du vill höra - och det är inte evidens. Det är bara snack, och som jag sagt upprepade gånger nu, vem som helst kan snacka. Precis hur vitt och brett som helst. Dvs noll trovärdighet typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Piloter har rapporterat UFO-observationer sedan 1940-talet åtminstone typ, så inget nytt alls där. "Höga militärer" = auktoritetsargument = argumentationsfel.

Typ:
Auktoritet Q påstår att X är sant.
Alltså är X sant.

Vilket är logiskt/argumentatoriskt fel. Notera: X kan vara sant. Men det är inte automatiskt sant för att Q sa det.

Sist jag kollade så var ett påstående inte samma som bevis...

Jo det är ju det som är hela grejen, du är övertygad, men övertygelsen är inte baserad på någonting eftersom inga bevis har presenterats. Den är mao en tro, dvs religions-lik i sin karaktär. Inte fakta/evidensbaserad övertygelse, likt vetenskap bygger på.

Jag gillar fakta- och evdensbaserad övertygelse. Du har en snubbe du litar på - till synes mest för att snubben säger sånt som du vill höra - och det är inte evidens. Det är bara snack, och som jag sagt upprepade gånger nu, vem som helst kan snacka. Precis hur vitt och brett som helst. Dvs noll trovärdighet typ.

Vilka bevis skulle få dig övertygad?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landahl:

Vilka bevis skulle få dig övertygad?

Till en början skulle det behöva hållas någon typ av officiell presskonferens där hela världens media är välkomna för att titta på vad som nu påstås finnas, ställa frågor och fysiskt se, filma och ta på objektet eller objekten. Frågor måste besvaras som hur man kan bedöma att det är från yttre rymden, hur man fick tag på det och så vidare. Sen måste forskarvärlden få tillgång till vad det nu är och få undersöka, göra egna analyser och dra slutsatser. När det skett denna typ av oberoende rapporter, analyser och publikationer från forskare som håller med om att det är utomjordiska farkoster så kommer jag börja tro det kan vara sant.